Sniperace 2010-03-17, 13:24
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article6790662.abModeratpolitikern Stefan Möller tjänade 300 000 kronor på att låta lätt förståndshandikappade Ulf Jensen bo ensam i ett kallt uthus, ett beslut som fattades av socialnämnden där han själv var ordförande.
Nu har Möller muttrande tvingats avgå från alla sina uppdrag, men anser sig inte ha gjort någonting fel.
Frågan är! Tycker ni forumalliansare att han gjort fel? motivera gärna hur ni tänker!
Det som JAG ser som bra är att han nu är ute i kylan, ingen av hans fd partikamrater vill ha med honom att göra....
han precis som alla andra giriga är nog inte det pga partitillhörigheten.
vi hade här för många år sedan en SOSSE som i stort sett gjorde samma sak, han gjorde dessutom en stor aktion för att bygga en hockeyrink, samlade ihop en massa pengar till denna, men någon rink blev det aldrig, däremot ett gott tillskott i hans egen kassa.
tror du det hade med vilken politisk sida någon av dessa stod/står på?
Nä, jag tror det beror mer på egoism och girighet hos en enskild människa, inte partitillhörighet.
Ja enskilda individer stämmer detta på snipe ... Men politiskt sett i propositioner, motioner och totalpolitik försvarar alliansen ökade klyftor, mer till de rika, mindre till de sjuka och arbetslösa .... ligger ganska nära den omoral som enskilda individer visar upp här ....
När det gäller denna girighet tror jag INTE att det föreligger någon skillnad, och detta betraqktas som riktigt djävligt av alla oavsett partitillhörighet.
Själv ser jag det som en inneboende girighet hos människan som i grunden hatar detta ,mmen när möjligheten yppar sig faller de för frestenlen till extrapengar, bit för bit, precis som att "det börjar med en nål, och slutar med en silverskål"
Det är troligen detta som förstört för i stort sett VARJE kommunistregim, de har varit så seriösa när de började, men sedan slår egoismen och girigheten til och de förförs....
det tål att upprepas hur många gånger som helst att det är DÄRFÖR jag ALDRIG eftersträvar makt osv, för jag vill inte bli förförd av detta...