Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Aktuell Demokrati

Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Aktuell Demokrati Empty Aktuell Demokrati

Inlägg  Gandalf 2012-12-11, 00:00

Intressant dagsaktuell fråga:
    Är det försvarbart av ett Demokratiskt fackförbund att utesluta en SD:medlem ur den fackligt trygga arbetsgemenskapen?

Facktillhörigheten är ju inte enbart omfattningen av ett kollektivt löne/villkorsavtal utan innefattar ju även försäkringar och juridisk rätt till prövning vid arbetsrättslig tvist, så straffet för "fel" politisk rättsuppfattning är i paritet med den medeltida sk religiösa bannlysningen?

http://lt.se/nyheter/1.813569-fackets-krav-lamna-sd-eller-lamna-facket

OK tycker Vänstern, men har inga som helst skrupler vad avser ex Röd Kommunistisk Ungdom, en samling extremer som förordar Svensk diktatur? finns flertalet på Svenska arbetsplatser, som är fackligt aktiva och accepteras som fullvärdiga medl
    emmar?
    Vi Demokratiskt sinnade jobbar vidare i fullständig motvind, Rasiststämpeln sitter som en tatuering i pannan på oss. Är Sverige verkligen en Liberalt fullvärdig Demokrati
    ?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Aktuell Demokrati Empty Sv: Aktuell Demokrati

Inlägg  Regndrottning 2012-12-11, 00:18

Svårt det där med demokrati...

Är det demokratisk av en klubb/förening att välja själva vilka som skall få vara med?

Är det demokratisk att inte få vara med?

Personligen anser jag det är fel att utesluta någon ur facket för att de har 'fel' åsikter. En fackförening är en förening för arbetare för att förstärka sig mot arbetsgivare. En fackförening är inte en politisk klubb även om den har sina preferenser.

Kanske Groucho Marx hade något att säga... "Jag skulle inte vilja vara med i en klubb som accepterade såna som mig som medlem".

Senast ändrad av Regndrottning den 2012-12-11, 00:45, ändrad totalt 1 gång
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Aktuell Demokrati Empty Svar

Inlägg  Gandalf 2012-12-11, 00:34

"""Kanske Groucho Marx hade något att säga... "Jag skuklle inte vilja vara med i en klubb som accepterade såna som mig som medlem"."""

Ligger rätt mycket sanning i detta Ditt citat

Jo Demokrati är svårt,,,betyder faktiskt att även försvara rätten till åsikter och ställningstaganden som direkt strider mot egna övertygelser,,,inte helt lätt för alla medborgare att ta till sig,,,enl egen erfarenhet som fackligt förtroendevald.

Sponsored content

Aktuell Demokrati Empty Sv: Aktuell Demokrati

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:03