Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

EU frågan aktuell igen

RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

EU frågan aktuell igen Empty EU frågan aktuell igen

Inlägg  RedclownIII 2011-03-13, 17:44

En vänstertomte påstår följande:

Vad har blivit bättre sedan vi gick med i EU? Ingenting!

Hur kan ni som tänker rösta ja i EMU-valet gå på alla fagra löften från Ja-sidan. Vad har blivit bättre sedan vi gick med i EU? Ingenting! Snarare en nedrustning både inom skola,vård och omsorg
    De flesta länder som har euron är missnöjda.
    Jag undrar om ni ja-sägare har tänkt på att i och med Emu-inträdet så blir Sverige skyldiga att enligt solidaritetsklausulen, hjälpa en medlemsstat som utsatts för t.ex terrotistattack med både civila och militära resurser. Detta tycker inte jag kommer fram i debatten. Jag vill i alla fall inte att mina barn och barnbarn skall behöva skickas ut i krig.
    Det finns bara ett rungande NEJ till EMU, det är enda sättet att rädda Sverige från förfall.
    Mycket mer finns att säga i denna fråga men just nu nöjer jag mig med detta.
    Mari-Kristin Bystedt

Mari-Kristin Bystedt

Så här får man svara:

Man blir en aning trött på dessa överdrifter för att inte tala om direkta lögner som sprids av vissa i debatten!
    De flesta länder som har euro är NÖJDA, fastän många tycker sig uppleva att priserna gått upp, man måste dock förvissa sig hur och på vilket sätt dessa människor räknar innan man kan dra några slutsatser!

Vidare så skulle ingenting ha blivit bättre sedan EU-medlemskapet, först kan man fråga sig hur vet du det?
    Hur hade det sett ut ifall vi inte var med?

Det är nu enkelt att flytta och resa mellan nationerna, man behöver inte ta ett lågavlönat jobb i Jämtland om man inte vill!
    Vi får vara med att påverka Europas framtid.
    Räntan har halverats!
    Skattekvoten har minskat med nästan tio %-enheter.
    I och med konvergenskriterierna så har vi fått tillväxt.
    Även svenskarna har blivit alkoholmyndiga.
    Vi har fått en stabilare valuta.
    Sverige har fått lägre priser mm. mm.

Jag tycker för min del att det är mycket bra att även Sverige tar ansvar vid konflikter och eventuella terroristattacker, och inte bara pratar och kräver av andra!

Det paradoxala är att ett nej till EMU innebär att de lågavlönade får betala kalaset med högre priser och högre ränta och med budgetunderskott och med sjunkande valuta.

Jag kan hjälpa dig med det där andra som kan sägas i den här frågan!
    Det som skär i den offentliga sektorn det är när skattebasen blir för liten och det blir den när offentliga sektorn blir för stor, ju större offentlig sektor desto mindre skattebas och ju sämre går det!
    Det finns bara ett sätt att förbättra vård, skola och omsorg och det är genom att öka skattebasen!

Ökar skattebasen gör man genom tillväxt och genom att öka den självfinansierade sektorn dvs. privatisera mera.

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

EU frågan aktuell igen Empty Sv: EU frågan aktuell igen

Inlägg  formsvackan 2011-03-13, 17:49

RedclownIII skrev:Det paradoxala är att ett nej till EMU innebär att de lågavlönade får betala kalaset med högre priser och högre ränta och med budgetunderskott och med sjunkande valuta.
    Om du inte endast klippt och klistrat, kan du säkerligen argumentera för detta.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-03-14, 00:41

RedclownIII skrev:En vänstertomte påstår följande:

Vad har blivit bättre sedan vi gick med i EU? Ingenting!

Hur kan ni som tänker rösta ja i EMU-valet gå på alla fagra löften från Ja-sidan. Vad har blivit bättre sedan vi gick med i EU? Ingenting! Snarare en nedrustning både inom skola,vård och omsorg
    De flesta länder som har euron är missnöjda.
    Jag undrar om ni ja-sägare har tänkt på att i och med Emu-inträdet så blir Sverige skyldiga att enligt solidaritetsklausulen, hjälpa en medlemsstat som utsatts för t.ex terrotistattack med både civila och militära resurser. Detta tycker inte jag kommer fram i debatten. Jag vill i alla fall inte att mina barn och barnbarn skall behöva skickas ut i krig.
    Det finns bara ett rungande NEJ till EMU, det är enda sättet att rädda Sverige från förfall.
    Mycket mer finns att säga i denna fråga men just nu nöjer jag mig med detta.
    Mari-Kristin Bystedt

Mari-Kristin Bystedt

Så här får man svara:

Man blir en aning trött på dessa överdrifter för att inte tala om direkta lögner som sprids av vissa i debatten!
    De flesta länder som har euro är NÖJDA, fastän många tycker sig uppleva att priserna gått upp, man måste dock förvissa sig hur och på vilket sätt dessa människor räknar innan man kan dra några slutsatser!

Vidare så skulle ingenting ha blivit bättre sedan EU-medlemskapet, först kan man fråga sig hur vet du det?
    Hur hade det sett ut ifall vi inte var med?

Det är nu enkelt att flytta och resa mellan nationerna, man behöver inte ta ett lågavlönat jobb i Jämtland om man inte vill!
    Vi får vara med att påverka Europas framtid.
    Räntan har halverats!
    Skattekvoten har minskat med nästan tio %-enheter.
    I och med konvergenskriterierna så har vi fått tillväxt.
    Även svenskarna har blivit alkoholmyndiga.
    Vi har fått en stabilare valuta.
    Sverige har fått lägre priser mm. mm.

Jag tycker för min del att det är mycket bra att även Sverige tar ansvar vid konflikter och eventuella terroristattacker, och inte bara pratar och kräver av andra!

Det paradoxala är att ett nej till EMU innebär att de lågavlönade får betala kalaset med högre priser och högre ränta och med budgetunderskott och med sjunkande valuta.

Jag kan hjälpa dig med det där andra som kan sägas i den här frågan!
    Det som skär i den offentliga sektorn det är när skattebasen blir för liten och det blir den när offentliga sektorn blir för stor, ju större offentlig sektor desto mindre skattebas och ju sämre går det!
    Det finns bara ett sätt att förbättra vård, skola och omsorg och det är genom att öka skattebasen!

Ökar skattebasen gör man genom tillväxt och genom att öka den självfinansierade sektorn dvs. privatisera mera.

Har inte Sverige redan förbundit sig att gå med i Euron?

Jag tycker vi ska införa Euron, att vissa länder har problem har inte med Euron att göra, Grekerna vill såklart försöka skylla på den istället för att inse sina egna misstag, då gör de ännu ett misstag.

De som är emot EU och Euron i Sverige är framförallt en salig blandning av nationalister vänsterextremister och högerextremister som dr4ömmer om de dar då en nationsgräns var ett hinder.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-03-14, 01:01

Självfallet ska vi gå med i Eurosamarbetet. Det måste ju bara vara positivt för oss att veta att vi har hela EU bakom oss i händelse av att vi blir attackerade.

Är en attack mot Sverige osannolik?

Bomben på Bryggargatan var avsedd att mörda hundratals oskyldiga människor. En krigsförklaring mot vårt öppna samhälle.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-03-14, 09:40

ericTheDog skrev:Självfallet ska vi gå med i Eurosamarbetet. Det måste ju bara vara positivt för oss att veta att vi har hela EU bakom oss i händelse av att vi blir attackerade.

Är en attack mot Sverige osannolik?

Bomben på Bryggargatan var avsedd att mörda hundratals oskyldiga människor. En krigsförklaring mot vårt öppna samhälle.

Måste vi vara med i Eurosamarbetet för att få hjälp? Det var något nytt.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:25