Ärligt talat, har du ALLTID varit såhär blåst eller är det något som du utvecklat genom åren?KickTheRasist skrev:Doggy ... med dina Paint Shop kartan kan du kanske lura min 5 åriga son men inte vuxna människor!!
Kommer du ihåg ner du skrev att Palstina fanns aldrig??
Va inte Lat och klicka på den här länken och kolla noggrant!!!
http://domino.un.org/maps/m0094.jpg
Så som sagt din Doggyestyle kan du visa till någon annan..
föresten Min Rottweiler säger hej till dig !!
Samtliga kartor stämmer. Min översta karta visar det Palestinska Mandatet som det såg ut INNAN delningen 1921.
Nästa bild visar hur litet Palestina blev EFTER 1921 då 78% av landytan blev ett NYTT land (som idag heter Jordanien).
FÖRNEKAR du möjligtvis att Jordanien bildades utifrån det gamla Palestina?
Såhär skriver t.ex. Wikipedia: Palestinamandatet var ett område som åren 1920-1948 stod under Storbritanniens NF-mandat. Landområdet tillhörde Osmanska riket före första världskriget och hamnade under brittisk kontroll efter första världskriget. 1921 delades mandatet i två delar där ca 78% avstyckades in en arabisk stat som fick namnet Transjordanien. De andra 22 procenten var under fortsatt brittisk kontroll till 1948 då den självständiga staten Israel bildades.
Din kartbild visar SAMMA Palestina som på min SISTA bild där Jordanien har brytits loss.
Här ser du en karta från 1759 (Källa Wikipeda).
Som framgår är området BETYDLIGT större än dagens Palestina.
Jag har ALDRIG skrivit att Palestina inte finns utan det jag påstått är att det innan Israel bildades inte fanns någon STAT vid namn Palestina och när det gäller benämningen Palestinier så omfattade det SAMTLIGA folkslag som levde i det OMRÅDE (där alltså även Jordanien ingår) som kallades Palestina. De ENDA som INTE ville kalla sig för Palestinier förr i tiden var faktiskt araberna som ansåg det "finare" att enbart kalla sig för arab.
Edit: Blir nog enklare att se HELA bilden om du går till källan: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/1759_map_Holy_Land_and_12_Tribes.jpg