Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+18
formsvackan
captaincodd
Blåfront
Sniperace
KickTheRasist
DirtyDog
kanaljen
Regndrottning
blueheaven
Vercingetorix
R.O.F.L
Infra
lazy
Susz X
Kakmonstret
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
RedCloud
22 posters

Israel + vit fosfor = sant

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Israel + vit fosfor = sant - Sida 10 Empty Sv: Israel + vit fosfor = sant

Inlägg  DirtyDog 2009-05-08, 00:12

KickTheRasist skrev:Doggy ... med dina Paint Shop kartan kan du kanske lura min 5 åriga son men inte vuxna människor!!
    Kommer du ihåg ner du skrev att Palstina fanns aldrig??
    Va inte Lat och klicka på den här länken och kolla noggrant!!!
    http://domino.un.org/maps/m0094.jpg
    Så som sagt din Doggyestyle kan du visa till någon annan..
    föresten Min Rottweiler säger hej till dig !!
    Ärligt talat, har du ALLTID varit såhär blåst eller är det något som du utvecklat genom åren? lol!

Samtliga kartor stämmer. Min översta karta visar det Palestinska Mandatet som det såg ut INNAN delningen 1921.
    Nästa bild visar hur litet Palestina blev EFTER 1921 då 78% av landytan blev ett NYTT land (som idag heter Jordanien).

FÖRNEKAR du möjligtvis att Jordanien bildades utifrån det gamla Palestina?
    Såhär skriver t.ex. Wikipedia: Palestinamandatet var ett område som åren 1920-1948 stod under Storbritanniens NF-mandat. Landområdet tillhörde Osmanska riket före första världskriget och hamnade under brittisk kontroll efter första världskriget. 1921 delades mandatet i två delar där ca 78% avstyckades in en arabisk stat som fick namnet Transjordanien. De andra 22 procenten var under fortsatt brittisk kontroll till 1948 då den självständiga staten Israel bildades.

Din kartbild visar SAMMA Palestina som på min SISTA bild där Jordanien har brytits loss.
    Här ser du en karta från 1759 (Källa Wikipeda).
    Israel + vit fosfor = sant - Sida 10 1759_map_Holy_Land_and_12_Tribes
    Som framgår är området BETYDLIGT större än dagens Palestina.

Jag har ALDRIG skrivit att Palestina inte finns utan det jag påstått är att det innan Israel bildades inte fanns någon STAT vid namn Palestina och när det gäller benämningen Palestinier så omfattade det SAMTLIGA folkslag som levde i det OMRÅDE (där alltså även Jordanien ingår) som kallades Palestina. De ENDA som INTE ville kalla sig för Palestinier förr i tiden var faktiskt araberna som ansåg det "finare" att enbart kalla sig för arab.

Edit: Blir nog enklare att se HELA bilden om du går till källan: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/1759_map_Holy_Land_and_12_Tribes.jpg
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 00:24

DirtyDog skrev:
    KickTheRasist skrev:Doggy ... med dina Paint Shop kartan kan du kanske lura min 5 åriga son men inte vuxna människor!!
    Kommer du ihåg ner du skrev att Palstina fanns aldrig??
    Va inte Lat och klicka på den här länken och kolla noggrant!!!
    Så som sagt din Doggyestyle kan du visa till någon annan..
    föresten Min Rottweiler säger hej till dig !!
    Ärligt talat, har du ALLTID varit såhär blåst eller är det något som du utvecklat genom åren? lol!

Samtliga kartor stämmer. Min översta karta visar det Palestinska Mandatet som det såg ut INNAN delningen 1921.
    Nästa bild visar hur litet Palestina blev EFTER 1921 då 78% av landytan blev ett NYTT land (som idag heter Jordanien).

FÖRNEKAR du möjligtvis att Jordanien bildades utifrån det gamla Palestina?
    Såhär skriver t.ex. Wikipedia: Palestinamandatet var ett område som åren 1920-1948 stod under Storbritanniens NF-mandat. Landområdet tillhörde Osmanska riket före första världskriget och hamnade under brittisk kontroll efter första världskriget. 1921 delades mandatet i två delar där ca 78% avstyckades in en arabisk stat som fick namnet Transjordanien. De andra 22 procenten var under fortsatt brittisk kontroll till 1948 då den självständiga staten Israel bildades.

Din kartbild visar SAMMA Palestina som på min SISTA bild där Jordanien har brytits loss.
    Här ser du en karta från 1759 (Källa Wikipeda).
    Israel + vit fosfor = sant - Sida 10 1759_map_Holy_Land_and_12_Tribes
    Som framgår är området BETYDLIGT större än dagens Palestina.

Jag har ALDRIG skrivit att Palestina inte finns utan det jag påstått är att det innan Israel bildades inte fanns någon STAT vid namn Palestina och när det gäller benämningen Palestinier så omfattade det SAMTLIGA folkslag som levde i det OMRÅDE (där alltså även Jordanien ingår) som kallades Palestina. De ENDA som INTE ville kalla sig för Palestinier förr i tiden var faktiskt araberna som ansåg det "finare" att enbart kalla sig för arab.

Edit: Blir nog enklare att se HELA bilden om du går till källan: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/1759_map_Holy_Land_and_12_Tribes.jpg

Och den hela områden kallades för "REGION PALESTINA" och den kartan som jag har lagt länk till visar tidligt att Palestina fans som en stat...

Sen din Talmud / Kuran/ Biblen blaja kan du läsa för något annan ..

detta är Sago böcker ...

Palestina finns och den är ockuperat idag ... take'it or leave it ...
    the choise is yours ...

En sista frågan ... Vem är Ockupant??

Kort tack!!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-05-08, 00:35

Palestina finns och den är ockuperat idag ... take'it or leave it ...
    the choise is yours ...

Kort tack!!
    KTR,
    Israel har lämnat tillbaka land redan 2005, tyvärr är inte Hamas nöjda
    med det, på Västbanken finns det många illegala bosättningar som Israel
    försöker få bukt med genom att skicka polisen dit för att få bort
    ockupanter, man har nämligen inte råd med att Hamas skulle få övertag
    där också. Fler frågor?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 00:48

lazy skrev:Palestina finns och den är ockuperat idag ... take'it or leave it ...
    the choise is yours ...

Kort tack!!
    KTR,
    Israel har lämnat tillbaka land redan 2005, tyvärr är inte Hamas nöjda
    med det, på Västbanken finns det många illegala bosättningar som Israel
    försöker få bukt med genom att skicka polisen dit för att få bort
    ockupanter, man har nämligen inte råd med att Hamas skulle få övertag
    där också. Fler frågor?

Kort och koncist...

Palestina landet är inte inlämnad till Palestinier ...
    så länge konstframkallande Israel som stat slutar existera.

Detta är en stat i stat och det kommer aldrig att funka någonsin..

med andra ord det kommer alltid att bli helvette där....

MVH

//KTR
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2009-05-08, 01:04

KickTheRasist skrev:
    Och den hela områden kallades för "REGION PALESTINA" och den kartan som jag har lagt länk till visar tidligt att Palestina fans som en stat...
    Finns det nån annan IDIOT här som påstår att det någonsin funnits en stat (du vet, en sån med regering och sånt) med namnet Palestina? Nä? Trodde inte det heller.

Från "Susning.nu": När staten Israel upprättades år 1948 var tanken att en palestinsk stat skulle upprättas. Det skedde dock inte eftersom de områden som skulle omfatta staten Palestina ockuperades av Israel, Jordanien och Egypten. I sexdagarskriget år 1967 mellan Israel och bl.a. Egypten och Jordanien erövrade Israel exempelvis Västbanken och Gaza. Det är där som det palestinska folket nu säger sig vilja upprätta en egen stat. Israel har dock valt att expandera judiska bosättningar i dessa områden, vilket gör det osannolikt att en palestinsk stat kan genomföras utan ingripande från USA eller annan stormakt.

NOTERA texten med FET STIL ovan!
    Hur många gånger måste jag förklara för dig att det aldrig EXISTERAT någon STAT (land) med namnet Palestina?
    Det har heller aldrig funnits något land som hetat Skandinavien. Däremot har det alltid funnits en massa skandinaver (varav jag är en av dem). Är det något som du FORTFARANDE inte begriper???
    KickTheRasist skrev:Sen din Talmud / Kuran/ Biblen blaja kan du läsa för något annan ..
    Det är inte jag som läser och hänvisar till Bibeln. Jag besvarade endast infra's inlägg där han hänvisar till en massa verser. Sist jag kikade i en bibel var nog annars på 70-talet. Wink
    KickTheRasist skrev:detta är Sago böcker ...
    Kan bara hålla med där och DÄRFÖR så påpekade jag även det i mitt inlägg. Svårt för svenska språket, eller?
    KickTheRasist skrev:Palestina finns och den är ockuperat idag ... take'it or leave it ...
    the choise is yours ...
    78% av historiska Palestina ockuperas idag av landet Jordanien. Resten är uppdelat mellan Israel och de som sen 1988 numera kallar sig för STATEN Palestina.
    KickTheRasist skrev:En sista frågan ... Vem är Ockupant??
    Kort tack!!
    Det beror på VILKEN del av Palestina du syftar på.
    Nämn ett SPECIFIKT landområde så skall jag försöka besvara frågan.
    Menar du att någon part är MER ockupant än vad Turkarna var under 340 år eller Korsfarare, Muslimer eller Romare innan dess?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-08, 01:06

Detta är en stat i stat och det kommer aldrig att funka någonsin..

Nej KTR, det är inte en stat i staten eftersom den enda stat
    som någonsin funnits där är Israel. Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 01:07

lazy skrev:Detta är en stat i stat och det kommer aldrig att funka någonsin..

Nej KTR, det är inte en stat i staten eftersom den enda stat
    som någonsin funnits där är Israel. Wink

In your dreams lol ...
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 01:15

citat:
    "78% av historiska Palestina ockuperas idag av landet Jordanien. Resten är uppdelat mellan Israel och de som sen 1988 numera kallar sig för STATEN Palestina. "

Var inte Jordan som var en del av Palestina region ... Sen ser jag inte
    på¨tv eller någonstans annat att Jordanier dödar palestinier med vit
    fosfor ser du det??
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-05-08, 01:19

Vad är det för djävla kartexcercis som Doggy ägnar sig åt?
    Är det nån som ids följa hans omständiga kartexcercis?

Vad är det för djävla citatcirkus han ägnar sig åt? Vi behöver inte få några bibelcitat skrivna på näsan av Doggy eller någon annan. Vi går väl själva till källorna och läser inantill när vi anser att vi behöver det. I de bibelkällor som jag hänvisat till står det att "Herren hade gjort egypterna välvilligt inställda..." o s v. Därför gav de bort sitt guld och sin boskap. Glöm inte att bibeln är en partsinlaga och förskönande omskrivningar är legio där författarna har ansett att de behövs.I själva verket var de skrämda från vettet för detta folk av trollkarlar och halvdjävlar. Judarnas slavstatus var i det läget ett minne blott.

Ett förslavat folk ges inte friheten som Mose stam gavs friheten. De praktiskt taget jagades ut ut Egypten. Ingen var gladare än Farao att bli av med dem. Inget förslavat folk ställer på stubben upp 603 550 vapenföra män över 20 år som judarna gjorde inför Exodus. Du tror väl inte de blev soldater Hux-Flux?

Det var ett miljonhövdat följe som drog ut på Exodus. Alla var inte judar. Det var också slavar och tjänstefolk samt löst folk från andra stammar som slog följe med dem.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Israel + vit fosfor = sant - Sida 10 Empty Doggy

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 01:19

citat:
    "Det beror på VILKEN del av Palestina du syftar på.
    Nämn ett SPECIFIKT landområde så skall jag försöka besvara frågan.
    Menar du att någon part är MER ockupant än vad Turkarna var under 340 år eller Korsfarare, Muslimer eller Romare innan dess? "

Den här område:

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-05-08, 01:32

Sagt av Kanaljen: "Det säger jag bara, Infra, den dagen sverige blir ett liknande skithål av motsättningar, våld och terror. Så kommer du att skrävla om att det är "högerns" fel utan att ta ansvar för din del och orsak till uppkomsten av problemet. Det märker man av redan nu, det är alltid någon annans fel när det blir motsättningar."

Han skulle få svar på tal av mig om jag bara hade förstått vad karl´n dillar om. Han vänder sig iaf till mig. "Ett liknande skithål av våld, terror och motsättningar." Som vad?
    Och? Vad har jag skyllt på högern? Kanaljen anser sig tydligen behöva skydda högern i från mig som inte sagt ett ont ord om högern. Kanske har jag gett forumhögern eller den mosaiska högern en och annan kraftig spark i baken, men den svenska högern...?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2009-05-08, 01:36

KickTheRasist skrev:citat:
    "78% av historiska Palestina ockuperas idag av landet Jordanien. Resten är uppdelat mellan Israel och de som sen 1988 numera kallar sig för STATEN Palestina. "

Var inte Jordan som var en del av Palestina region ...
    Nej, Jordanien EXISTERADE INTE på den tiden men LANDOMRÅDET som Jordanien består av var en del av det Palestinska Mandatet.
    Engelsmännen SKÄNKTE hela området till araberna. De skänkte en betydligt MINDRE del till judarna. Sen dess ockuperar judarna Israel och araberna ockuperar Jordanien (samt det som idag kallas för västbanken och Gaza).

KickTheRasist skrev:Sen ser jag inte
    fosfor ser du det??
    Det kanske beror på att Palestinierna i Jordanien inte dagligen skickar in raketer i Jordanska bostadsområden?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 01:38

Infra skrev:Sagt av Kanaljen: "Det säger jag bara, Infra, den dagen sverige blir ett liknande skithål av motsättningar, våld och terror. Så kommer du att skrävla om att det är "högerns" fel utan att ta ansvar för din del och orsak till uppkomsten av problemet. Det märker man av redan nu, det är alltid någon annans fel när det blir motsättningar."

Han skulle få svar på tal av mig om jag bara hade förstått vad karl´n dillar om. Han vänder sig iaf till mig. "Ett liknande skithål av våld, terror och motsättningar." Som vad?
    Och? Vad har jag skyllt på högern? Kanaljen anser sig tydligen behöva skydda högern i från mig som inte sagt ett ont ord om högern. Kanske har jag gett forumhögern eller den mosaiska högern en och annan kraftig spark i baken, men den svenska högern...?

Kanaljen är Karelens finne och är inte Svenskt (kanske född här .. men enligt många ursprung Svenskar är han "zero") ... och dessutom Sverige är inte ockuperat ...

Kort sagt Kanaljen har lite för mycket psykoser och är SD hjärntvättad som är det mest patetiska...

Tja... vad skall man säga annars vet inte om du har läst hans inlägg på AB ..??

Det säger ju en hel del ...

MVH

//KTR
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 01:39

DirtyDog skrev:

Var inte Jordan som var en del av Palestina region ...
    Nej, Jordanien EXISTERADE INTE på den tiden men LANDOMRÅDET som Jordanien består av var en del av det Palestinska Mandatet.
    Engelsmännen SKÄNKTE hela området till araberna. De skänkte en betydligt MINDRE del till judarna. Sen dess ockuperar judarna Israel och araberna ockuperar Jordanien (samt det som idag kallas för västbanken och Gaza).

KickTheRasist skrev:Sen ser jag inte
    fosfor ser du det??
    Det kanske beror på att Palestinierna i Jordanien inte dagligen skickar in raketer i Jordanska bostadsområden?

Blaja som vanligt ... som mycket jag vet Palestinier och Jordaner har inget emot varandra ..
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Israel + vit fosfor = sant - Sida 10 Empty Doggy

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 01:42

citat:
    "Nej, Jordanien EXISTERADE INTE på den tiden men LANDOMRÅDET som Jordanien består av var en del av det Palestinska Mandatet."

Nej men Jordanien var en del i den PALESTINSKA REGIONEN med eller har jag fel??
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2009-05-08, 02:13

Infra skrev:Vad är det för djävla kartexcercis som Doggy ägnar sig åt?
    Är det nån som ids följa hans omständiga kartexcercis?
    Det verkar onekligen så, även om du kanske är undantaget? Har märkt tydliga "Struts-tendenser" från din sida när det gäller fakta som du inte gillar. Wink
    Infra skrev:
    Vad är det för djävla citatcirkus han ägnar sig åt? Vi behöver inte få några bibelcitat skrivna på näsan av Doggy eller någon annan. Vi går väl själva till källorna och läser inantill när vi anser att vi behöver det.
    Ursäkta, men det var nån annan jävla idiot som började med bibelcitaten.....vänta lite nu.....det var ju DU!!!
    Jag ansåg att det var bättre att exakt återge texten som den anges på www.bibeln.se istället för att förvanska texten som du gjorde.
    Infra skrev:I de bibelkällor som jag hänvisat till står det att "Herren hade gjort egypterna välvilligt inställda..." o s v. Därför gav de bort sitt guld och sin boskap.
    Det stod alltså inte "de gamla ökenhebreerna utpressade sitt världfolk (egypterna) och deras slavar på allt guld de hade" som du påstod tidigare? Du vet, i det där inlägget innan det där du påstod att JAG förfalskade historien. Väntar fortfarande på att du skall redovisa VAD det var som jag förfalskade.
    Infra skrev:
    Glöm inte att bibeln är en partsinlaga och förskönande omskrivningar är legio där författarna har ansett att de behövs.I själva verket var de skrämda från vettet för detta folk av trollkarlar och halvdjävlar.
    Men herregud, du tror verkligen på de där sagorna Infra? Smile
    Infra skrev:Judarnas slavstatus var i det läget ett minne blott.
    Jasså, och i "vilken sago-vers" finner vi något som styrker DET? :p
    Infra skrev:
    Ett förslavat folk ges inte friheten som Mose stam gavs friheten. De praktiskt taget jagades ut ut Egypten. Ingen var gladare än Farao att bli av med dem. Inget förslavat folk ställer på stubben upp 603 550 vapenföra män över 20 år som judarna gjorde inför Exodus. Du tror väl inte de blev soldater Hux-Flux?
    Nu tror jag att du trasslat till det för dig lite? Gör du EGNA tolkningar av sagorna eftersom orginalet inte passar dina åsikter, eller har du nån fin vers på lager?
    Farao ville INTE släppa iväg Judarna förrän han insåg att Gud stod på deras sida och åsamkade död åt hans son och alla andra förstfödda i alla familjer. Då fick han plötsligt VÄLDIGT bråttom att bli av med dem bara för att ändra sig kort efter att de lämnat Egypten. 603 550 vapenföra män är väl DETSAMMA som 603 550 män (med eller UTAN vapen)?
    Är du verkligen SÄKER på att det inte var 603 551 män? Very Happy
    Infra skrev:
    Det var ett miljonhövdat följe som drog ut på Exodus. Alla var inte judar. Det var också slavar och tjänstefolk samt löst folk från andra stammar som slog följe med dem.
    Ja, och? De hade ju förberett sig LÄNGE (om man får tro sagoboken Bibeln). Var hittar jag information om att judarna hade slavar och tjänstefolk med sig? En vers vore lämpligt information. Notera att jag inte håller det för otroligt att nån av de 600 tusen Israeliterna hade en egen slav trots att de själva var slavar men vill gärna se att du inte bara "hittar på" som vanligt. Wink Tips! Använd sökfunktionen på bibeln.se och sök på ordet "slavar". Wink
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2009-05-08, 02:28

KickTheRasist skrev:
    Blaja som vanligt ... som mycket jag vet Palestinier och Jordaner har inget emot varandra ..
    Eftersom Palestinierna är i majoritet i Jordanien så är det väl tur? Laughing

Konstigt är det inte heller eftersom de i praktiken är samma folk. ALLA var ju palestinier INNAN Jordanien blev en egen stat 1950, eller hur? Laughing

Du börjar så smått inse att det inte existerade någon palestinsk stat innan Israel nu va? Twisted Evil
    Var liknelsen med Skandinavien tydlig nog?
    Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2009-05-08, 02:35

"Nej, Jordanien EXISTERADE INTE på den tiden men LANDOMRÅDET som Jordanien består av var en del av det Palestinska Mandatet."

Är du helt bombad?

Jag skrev ju TYDLIGT att LANDET Jordanien inte existerade på den tiden och DÄRFÖR så ingick det inte i Palestina i form av ett land. Däremot så ingick HELA landområdet (som idag är Jordanien) i det område som då kallades för Palestina. Även små delar av Irak, Libanon och Syrien ingick vad jag vet och självfallet även Gaza, Israel och västbanken. Det var ett jättelikt område med väldigt blandad befolkning (även många Judar).
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 18:07

DirtyDog skrev:

Är du helt bombad?

Jag skrev ju TYDLIGT att LANDET Jordanien inte existerade på den tiden och DÄRFÖR så ingick det inte i Palestina i form av ett land. Däremot så ingick HELA landområdet (som idag är Jordanien) i det område som då kallades för Palestina. Även små delar av Irak, Libanon och Syrien ingick vad jag vet och självfallet även Gaza, Israel och västbanken. Det var ett jättelikt område med väldigt blandad befolkning (även många Judar).

Jag skriver till dig på 10 gången .. den gamla Jordanien, Libanon och
    Syrien var en "PALESTINA REGION"

Och knappast en "ISRAEL REGION" comprende ...??

Detta är en simpel exempel att Israel har alldrig existerat någostans comprende??

Är det så svårt att förstå detta??
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-08, 21:03

KickTheRasist skrev:
    DirtyDog skrev:

Är du helt bombad?

Detta är en simpel exempel att Israel har alldrig existerat någostans comprende??

Hej rasisten(trollet).

Jag orkar inte gå in på denna disskussionen eftersom Dirtydog redan förklarat allt helt fantastiskt bra.
    Du borde däremot svälja ditt eget huvud och försvinna med dina otrevligheter.

MVH
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-08, 21:08

Thetaxpayer skrev:
    KickTheRasist skrev:
    DirtyDog skrev:

Är du helt bombad?

Hej rasisten(trollet).

Jag orkar inte gå in på denna disskussionen eftersom Dirtydog redan förklarat allt helt fantastiskt bra.

MVH

Som jag sa förut .. varsågod och titta dig i spegeln
    och du ser vad?

Säkerligen en litet troll och varför ??

Ja för att din och mamma och pappa tillhör ju den
    grupperingen ...

Resten av din Doggy smörja tänker jag inte ens
    är värt att kommentera ...
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-08, 22:02

KickTheRasist skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    KickTheRasist skrev:
    DirtyDog skrev:

Är du helt bombad?

Hej rasisten(trollet).

MVH

Som jag sa förut .. varsågod och titta dig i spegeln
    och du ser vad?

Säkerligen en litet troll och varför ??

Ja för att din och mamma och pappa tillhör ju den
    grupperingen ...

Resten av din Doggy smörja tänker jag inte ens
    är värt att kommentera ...

Vilken gruppering skulle det vara?
    Kör du med den som sa det han var det?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-09, 00:14

Hej rasisten(trollet).

MVH

Håller med Thetaxpayer, DirtyDog har lagt in info på ett sätt som gör
    de flesta kommentarer överflödiga, m.a.o End of the discussion.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-09, 12:05

lazy skrev:Hej rasisten(trollet).

MVH

Håller med Thetaxpayer, DirtyDog har lagt in info på ett sätt som gör
    de flesta kommentarer överflödiga, m.a.o End of the discussion.

*Gäsp*
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2009-05-10, 19:26

KickTheRasist skrev:
    Jag skriver till dig på 10 gången .. den gamla Jordanien, Libanon och Syrien var en "PALESTINA REGION"
    Förstår inte VARFÖR du repeterar detta eftersom det är något som JAG själv skrivit UPPREPADE gånger innan du ens nämnt detta?
    Balkan är OCKSÅ en region, comprende ...??
    Försök förstå att det är skillnad på en STAT och en REGION!
    KickTheRasist skrev:Och knappast en "ISRAEL REGION" comprende ...??

Inte alls, men det stämmer förvisso inte. Wink

"Kungariket Israel bestod under perioden omkring 1000-722 f.Kr. då det erövrades av Assyrien. När Israels huvudstad Samaria föll efter tre års belägring skingrades dess invånare. Många dödades, andra flydde och Israels härskande klasser fördes bort till en grym slavtillvaro. Det blev upphovet till legenden om Israels tio förlorade stammar."
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel_(kungarike) (Du måste tydligen kopiera länken eftersom länkfunktionen här tydligen inte gillar parenteser ( och )).

På kartan på sidan så ser du att Konungariket Israel låg ovanför Juda Rike (Gissa vad ursprunget till namnet Judar är) och vid kusten finns en smal strandremsa som är ursprunget till namnet Palestina.
    Jag rekommenderar dig att läsa lite historia om Palestina på denna länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Palestina
    Det framgår nog ganska TYDLIGT att områdets historia är tätt sammanlänkat med det judiska folket och att de valde att döpa landet till just Israel saknar betydelse. Det är folket historiska bindning till området som är av störst betydelse. Att där fanns rätt många judar framgår väl av stycket "Det var således judarna själva som bjöd in Roms soldater till sitt land – tidigare hade romarna tvekat eftersom judarna var en relativt stor befolkningsgrupp med uppskattningsvis 15 miljoner individer utspridda från Alexandria till östra Persien."

Man kan fråga sig varför jag (som varken är religiös eller har judiskt påbrå) engagerar mig så mycket i deras historia. Enda förklaringen är nog mitt förakt för alla historielösa gaphalsar som resonerar som om judar inte hör hemma i Mellan-Östern.

Du kan å andra sidan inte hänvisa till något "Konungarike Palestina" och namnet Palestina användes först när Romarna beslutade sig för att byta namn på den romerska provinsen Syriska Judea till Syriska Palestina. Det gjorde de samtidigt som de fördrev judarna.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:32