Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Så då är vi överens om att det är just bomber allihopa och att det istället är ändamålet med dem som bör diskuteras.
Nej vi är inte överens om det. Hade det påståendet stämt så hade inga internationella avtal behövts som förbjuder vissa typer av bomber.
Aom man förbjuder bomber är de då inte bomber längre?
Nu förstår jag inte hur du resonerar?
Är en Tunnbomb inte en bomb?
Varför kallas det då bomb?
Om de vill förbjuda vissa typer av bomber så är det ju lönlöst eftersom som det inte är en bomb?
Men du skrev ju själv typer av bomber, du kallar själv dem bomber hur kommer det sig om det är något annat?
Vad är det då om det inte är just en typ av bomb?
Tunnbomber är splitterbomber med urusel träffsäkerhet där i princip den enda användningsområdet är mot mjuka mål i städer. Varje stridande part har en skyldighet att i möjligaste mån undvika att skada civila. Tunnbomber är närmast en garant för att den principen ignoreras fullständigt.
Jag tolkar det som att du tycker internationella avtal som förbjuder vissa typer av bomber som rent trams?
Nej det enda jag protesterar mot är att du påstår att dessa INTE är BOMBER.
Men ändå kallar du dem just bomber.
Så återigen är Tunnbomber a en typ av bomb eller är de något annat?
Secrist har målat i sig i ett hörn av internationella avtal och vilka bomber som skall användas mot terrorister alternativt moderata muslimer.
Nja, protesterar mot att ni tycker det är trams med förbud mot vissa typer av vapen. Köper inte er "anything goes"-attityd
Nej det är inte trams. Men att ensidigt svartmåla en sida ur ett opinionsmässigt perspektiv är oärligt.
Få länder följer dessa avtal och vissa har inte ens bemödat sig skriva under.
Medans ryssarna öser klusterbomber över terrorister i Syriens gör Saudierna samma sak i Yemen mot deras "terrorister".
Saudierna är en diktatur. Usla handlingar är att förvänta därifrån och ska fördömas. Eller menar du att bara för att diktaturstater är skitstövlar så ursäktar det alla andra? [/quote
Saudierna bombar med och tillsammans med amerikanska vapen. Jag vill belysa hyckleriet.
Amerikanska klusterbomber mot Houthier = inga fördömanden
Ryska klusterbomber mot al qaida = Ryssland bombar sjukhus, skolor och Assad äter spädbarn till frukost.
Hyckleri finns det gott om i storpolitiken. Det kan vi vara överens om.
Då blir ju frågan varför diktaturer (som du beskrev dom) som ligger runt Syrien skall bestämma om Syiens framtid, dvs regimechange?
Majoriteten av Syriens folk (dom som inte kommit till Sverige och Tyskland) lever fridfullt under pappa Bashar och bestämde sig för länge sedan att inte delta i regimechange projektet då man är medveten av vad de beväpnade är för ngt, dvs orcherna.
När såg du mig försvara Saudiernas inblandning? Dock är Assad en diktator. De kommer i många former. Castro ä
r en diktator utan att äta spädbarn till frukost. Eller?
Finns många stygga farbröder, vilka som ska vara kvar bestämmer befolkningen.
Assad sitter där han sitter.