Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Här är en bra beskrivning hur svensk och annan media ljuger och hjärntvättar människor som Secrist.
Matad av medias opionsbildande syfte.
/10/02/massm...t-krig-syrien/
US Peace Council avslöjar under en presskonferens i FN att amerikansk propaganda styr uppfattningen i Väst om kriget i Syrien. Allmänheten utsätts för en massiv propaganda som handlar om att Syriens regim ska uppfattas som ond.
Kampanjen att förvirra det amerikanska folket har varit intensiv och det är vårt mål att försöka kasta ljus [och] förståelse [över situationen] som kanske kan leda till att det amerikanska folket kräver ett slut på [den amerikanska] interventionen [i Syrien]. Alfred Marder
Vi kämpar mot en massiv propaganda som har demoniserat den syriska regeringen, demoniserat dess ledare, ansträngningar som inlett alla andra interventioner som USA har gjort under många decennier med avsikten att övertyga folk om att störta en regering av humanitära skäl Henry Lowendorf
Panelen redogör för att samma mönster utspelar sig vid varje amerikansk invasion. USA demoniserar alltid ledarskapet för att rättfärdiga interventioner (läs: invasioner, destabilisering och maktövertagande.
http://newsvoice.se/2016/10/02/massmedier-psykologiskt-krig-syrien/
US Peace Council är en organisation ungefär som Sveska Freds med rötter i kommunismen. Man kanske ska vara försiktig med att hävda att de sitter inne med enda sanningen. Men det är ju så internet hjärntvättar personer som ROLF. Han letar upp det som bekräftar det han vill höra. Allt annat avfärdas som propaganda. Speciellt om någon skulle kritisera hans älskade Assad.
Nja, den som är hjärntvättad är snarare sd Secrist som köper Aftonbladets propaganda rakt av. Alla källor som inte passar din agenda avfärdas som bluff.
Det finns alltså ingen agenda om en regimchange.
Att människor söker skydd hos regimen existerar inte och Assad äter barn till frukost.
Sd Secrist har dock genomskådat svensk hormedias rapportering om Sverigedemokraterna och demoniseringen.
Obs, jag förskönar inga diktaturer men att Syrier har backat upp sin president, armé och nation rådet inget tvivel om.
Jag vill också klargöra att jag inte litar på smutsiga ryssar.
Jag är PRO USA men kritiserar deras sinnessjuka utrikespolitik som vi i Sverige får äta upo i och med massiva flodvågor av araber.