Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Sniperace
KickTheRasist
Infra
Kakmonstret
8 posters

    Jan Guillou kan inget om historia...

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-15, 00:39

    Varför tillåts han producera historiska program. Han är ju en fullständig nolla, som sprider sin felaktiga vänstervinklade historia, som i stort går ut på att allt Sverige och svenskarna någonsin gjort varit dåligt, medan alla fiender till Sverige varit bra/bättre.

    Han får Herman Lindqvist att framstå som ett geni.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Danskar.

    Inlägg  Infra 2009-04-15, 01:38

    Du glömmer danskarna. Inte framställs väl danskar i något positivt ljus av Guillou? Tycker du det?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-15, 02:06

    Rule Britannia skrev:Varför tillåts han producera historiska program. Han är ju en fullständig nolla, som sprider sin felaktiga vänstervinklade historia, som i stort går ut på att allt Sverige och svenskarna någonsin gjort varit dåligt, medan alla fiender till Sverige varit bra/bättre.

    Han får Herman Lindqvist att framstå som ett geni.




    Som vanligt , vad skall man förvänta sig av "Rulla Britania in Tha Shit !!"



    Du har inte ens läst /set något skit ur Jan Guillou's Beskrivningar av Svenskt Historia har du??

    Om du har gört det vill jag verkligen att du pekar på ner och vart exakt gör han detta tack...



    OBS


    Ingen källa från sdkuriren tack det kan du behålla för dig själv!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty hmm

    Inlägg  Sniperace 2009-04-15, 08:13

    Rule Britannia skrev:Varför tillåts han producera historiska program. Han är ju en fullständig nolla, som sprider sin felaktiga vänstervinklade historia, som i stort går ut på att allt Sverige och svenskarna någonsin gjort varit dåligt, medan alla fiender till Sverige varit bra/bättre.

    Han får Herman Lindqvist att framstå som ett geni.
    Inte för att jag är något större fan av Guillou, men fakta är at Sverige under mycket lång del av sin historia va en KRIGFÖRANDE nation med stormaktsanspråk.

    Ja ser INTE krigförande och intagande av andra länder som något hjältemodigt och positivt utan istället skäl till SKAM.

    De sista tvåhundra åren i Sveriges historia är dock bra mycket mer positiva, här rör det sig om tvåhundra år av FRED utan krigshandlingar
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  formsvackan 2009-04-15, 10:30

    Rule Britannia skrev:Varför tillåts han producera historiska program. Han är ju en fullständig nolla, som sprider sin felaktiga vänstervinklade historia, som i stort går ut på att allt Sverige och svenskarna någonsin gjort varit dåligt, medan alla fiender till Sverige varit bra/bättre.

    Han får Herman Lindqvist att framstå som ett geni.

    Den bild Herman Lindqvist målade upp av svenskarna under sin tid i Paris, var allt annat än smickrande för oss Very Happy


    Rapporter från Mittens rike

    Rapporterna är en kåserisamling som ska handla om Frankrike, dvs Mittens Rike om de själva får ge sin syn på saken. Lindqvist har en diger källa att ösa ur efter sina år som korrespondent, men det känns som om han endast kan berätta om fransmännens små egenheter ställt mot hur svenskarna eller andra européer beter sig. Därför blir det inte bara en betraktelse över Frankrike utan lika mycket över Sverige på ett, för kåsörer, generaliserande och raljerande sätt.

    Det är lite småroligt att läsa om den hysteriska premiären för Beajoulis, om de våndor som fickparlörernas textförfattare förmodar att resenärer kommer möta, om tidsuppfattningar folkslag emellan. Men jag hade ändå önskat att Lindqvist hade stannat inom gränserna för Mittens Rike.


    Mycket underhållande läsning.
    .
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  kanaljen 2009-04-16, 13:10

    Sniperace skrev:

    De sista tvåhundra åren i Sveriges historia är dock bra mycket mer positiva, här rör det sig om tvåhundra år av FRED utan krigshandlingar

    Jag tror inte våra efterkommande kommer att uppleva fred i tvåhundra år.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-16, 21:17

    kanaljen skrev:
    Sniperace skrev:

    De sista tvåhundra åren i Sveriges historia är dock bra mycket mer positiva, här rör det sig om tvåhundra år av FRED utan krigshandlingar

    Jag tror inte våra efterkommande kommer att uppleva fred i tvåhundra år.



    Ja om en Finne som du kommer att leda Sverige

    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 04:33

    Nä Linqvist vet mera
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 13:52

    Vare sig Guillou eller Lindkvist är bra historiker, men båda är mycket underhållande!

    Dock kan man knappast anklaga G för att inte sätta Sveriges historia i sitt sammanhang. Patriotisk historieskrivning hör till 1800-talet, och jag hoppas vi slipper alla sådana tendenser i framtiden!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 13:53

    kanaljen skrev:
    Sniperace skrev:

    De sista tvåhundra åren i Sveriges historia är dock bra mycket mer positiva, här rör det sig om tvåhundra år av FRED utan krigshandlingar

    Jag tror inte våra efterkommande kommer att uppleva fred i tvåhundra år.

    Det stämmer säkert! Alliansen har påbörjat nedmonteringen av den freden... Just nu lever vi INTE i fred, till exempel!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  Dao 2010-02-20, 13:58

    Sniperace skrev:
    Rule Britannia skrev:Varför tillåts han producera historiska program. Han är ju en fullständig nolla, som sprider sin felaktiga vänstervinklade historia, som i stort går ut på att allt Sverige och svenskarna någonsin gjort varit dåligt, medan alla fiender till Sverige varit bra/bättre.

    Han får Herman Lindqvist att framstå som ett geni.
    Inte för att jag är något större fan av Guillou, men fakta är at Sverige under mycket lång del av sin historia va en KRIGFÖRANDE nation med stormaktsanspråk.

    Ja ser INTE krigförande och intagande av andra länder som något hjältemodigt och positivt utan istället skäl till SKAM.

    De sista tvåhundra åren i Sveriges historia är dock bra mycket mer positiva, här rör det sig om tvåhundra år av FRED utan krigshandlingar

    Det är fint med fred! Men många i Sverige känner skam för detta! För att få detta världsrekord i fred, så svek vi danskarna runt 1870, samt aktivt stödde Hitler under andra världskriget - ungefär på samma sätt vi idag aktivt stödjer USA!

    Så det är ingen som direkt firar våra 200 år i Sverige idag!

    Hade vi haft denna fred i kombination med stake, hade det varit något att vara stolt över!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  KickTheRasist 2010-02-21, 01:01

    Dao skrev:
    kanaljen skrev:
    Sniperace skrev:

    De sista tvåhundra åren i Sveriges historia är dock bra mycket mer positiva, här rör det sig om tvåhundra år av FRED utan krigshandlingar

    Jag tror inte våra efterkommande kommer att uppleva fred i tvåhundra år.

    Det stämmer säkert! Alliansen har påbörjat nedmonteringen av den freden... Just nu lever vi INTE i fred, till exempel!


    Jag får för frihet att medla dig att du svarar för en bevisat "finne sd rasist"- slödder.

    Det finns bevis att denna avart är en SD anhängare och sprider även idag sitt inavlade rappakalja genom AB till exempel.

    Personligen vill jag inte styra dig med vem du skall diskutera , men jag tycker att det är min ansvar som medmänniska att infomera dig om det.

    Må väll

    MVH
    //KTR

    Sponsored content


    Jan Guillou kan inget om historia... Empty Sv: Jan Guillou kan inget om historia...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 10:47