Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
captaincodd
redalert
My Ass
RedCloud
formsvackan
9 posters

Tankar på nattgammal is

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Tankar på nattgammal is - Sida 2 Empty Sv: Tankar på nattgammal is

Inlägg  formsvackan 2010-03-05, 16:28

My Ass skrev: till en väldigt låg varelse som sitter och anklagar andra för att inte bry sig om och respektera de äldre, när de facto det ÄR DU som funderar på att skita i din far och sätta honom på institution.
    Nu är det jag som kallar dig idiot !

Att någon frivilligt skulle "skita i sin far och sätta honom på institution" får du tro alldeles själv. Sanningen är dock den att pga nedskärningar inom hemtjänsten finns det många som inte ges några alternativ. Tack alliansen för skattesänkningarna som driver på dessa nedskärningar ytterligare. Den subventionerade städhjälpen i Danderyd och Vellinge kanske uppväger i dina ögon, men som sagt, du är ju en idiot !
    My Ass skrev: Finns det inga gränser för hur lågt de röda nassarna kan sänka sig, t.o m. thors är ju på en högre nivå än ni.
    Att någon kan sänka sig till den nivå du nu gjorde, äcklar mig. Du kan gärna hålla på med dina fjantiga miffo hit och nassar dit, men det finns i anständighetens namn områden som sådan skit ska hållas borta från.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-03-05, 17:37

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Kanske kunde du göra som jag gjorde, min far var rullstolsbunden, och när min mor lämnade honom slutade jag mitt jobb, och fick anställning som ANHÖRIGVÅRDARE, fick en "normal" lön som kommunalarbetare inom lägsta löneklassen inom vården, jobbade eg 24 timmar per dag, 7 dagar i veckan och fick lön för 40 timmar.....

detta höll tills min egen sjukdom tvingade mig till operation, från vilken jag aldrig kommer hämta mig (dock räddade den mitt liv)

Varför gjorde jag detta?
    Naturligtvis för att min far betydde så mycket för mig!!

Är du villig att offra några år för din far?
    eller är du tvingad att lämna honom på institution?
    Så länge morsan orkar hjälpa till är något sådant inte aktuellt. Som det ser ut kan det bli fråga om några perioder med tvåveckors avlastning på sjukhemmet framöver. Jag har ordnat med sjukbil och "privatchafför" sådana tillfällen, så gubben behöver inte sitta fast någonstans om han inte vill. Man får försöka hantera eländet en dag i taget tills vidare.

Det är svåra saker, och ens far och mor betyder fruktansvärt mycket, de åren jag lade på farm in är inget jag ångrar, även om de innebar en lägre lön och lägre sjukpension.

tveka INTE om du behövs, för sådant är risk att man sedan ångrar när det sedan är försent.

om du märker att det drar ditåt, kolla upp i god tid vad som kan göras och hur din kommun ställer upp, och välj det du känner är det rätta....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-05, 17:45

Att någon frivilligt skulle "skita i sin far och sätta honom på institution" får du tro alldeles själv. Sanningen är dock den att pga nedskärningar inom hemtjänsten finns det många som inte ges några alternativ. Tack alliansen för skattesänkningarna som driver på dessa nedskärningar ytterligare. Den subventionerade städhjälpen i Danderyd och Vellinge kanske uppväger i dina ögon, men som sagt, du är ju en idiot !

i detta skiljer det inte mycket mellan alliansen och vad som fanns under den tid jag tog hand om min far....

och FORTFARANDE kan man få anställning som anhörigvårdare av kommunen, som SPAR många sköna kronor på ditt arbete, du förlorar på det ekonomiskt, och du får slita hund, men du kommer ha tillfredsställensen att ha ställt upp för din far.

Frågan är bara hur många som vill göra denna uppoffring, hur stor solidaritet man känner osv och hur mycket man anser att samhället ska ordna och stå för, om man är nöjd med det samhället ger i vård, skillnaden för den som ska ha vården mellan att bli omhändertagen kärleksfullt hemma, eller på en vårdinstitution.

Jag sticker INTE under stol med att det BLIR jobb, jobb och åter jobb, men det blir inget man ångrar.

Visst vore det väl underbart om samhället gav detta i fullgod anda osv, men samhället vård blir hur man än gör inte densamma som man får av anhöriga som älskar en...
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-03-05, 17:46

formsvackan skrev:
    My Ass skrev: till en väldigt låg varelse som sitter och anklagar andra för att inte bry sig om och respektera de äldre, när de facto det ÄR DU som funderar på att skita i din far och sätta honom på institution.

[b]Jasså, du som drar in din far i en debatt och samtidigt fantiserar om att andra inte bry sig om de äldre ska bara hålla tyst och dra sin foliehatt ner över öronen.
    Lägre än dig är det nog inte möjligt att sjunka, anklaga andra för att inte bry sig om äldre, tvi f-n för foliekommunskiter !
    Du är helrökt, med eller utan din far.

My Ass skrev: Finns det inga gränser för hur lågt de röda nassarna kan sänka sig, t.o m. thors är ju på en högre nivå än ni.
    Att någon kan sänka sig till den nivå du nu gjorde, äcklar mig. Du kan gärna hålla på med dina fjantiga miffo hit och nassar dit, men det finns i anständighetens namn områden som sådan skit ska hållas borta från.

Man tar sig för pannan,
    du anklagar andra för att skita i de gamla, SAMTIDIGT SOM DU VILL SÄTTA IN din egen far PÅ INSTITUTION, då är det nog du som sätter ribban för det lägsta någon presterat på detta forum.
    Men du har delvis rätt, du och din debattstil ska nog hållas längt ifrån ämnen som de gamla och deras väl och ve, håll dig till dina haverist debatter om bankirismen IMF och AlQaida, psyko.

My Ass
    My Ass

Tankar på nattgammal is - Sida 2 Empty foliet som fullt utvecklad amöba ?

Inlägg  My Ass 2010-03-05, 17:51

Din brist på respekt för de äldre som jobbat ihop till din välfärd, är dock något jag hoppas och tror att du får i skallen en vacker dag. (foliet)

Det här var nog det lägsta man sett på detta forum, Jag skiter i om ett antal röda dårar kallar mig det ena andra tredje eller fjärde, såna är extremister.
    Men att vara så lågt desperat att man helt rätt ut i luften anklagar andra för att inte bry sig om gamla visar sannerligen inte bara på röd desperation, det visar att den röda sidan för alltid är rökt körd och förlorad bortom all räddning.

Håll dig till dina sinnessjuka teorier om IMF bankirismen och AL Qaida foliet,
    där kan man skratta åt dig.
    I alla andra ämnen faller masken av dig och visar en dåre.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-05, 18:39

My Ass skrev:Lägre än dig är det nog inte möjligt att sjunka, anklaga andra för att inte bry sig om äldre, tvi f-n för foliekommunskiter !
    Vem fan bryr du dig om mer än dig själv och din plånbok ?
    My Ass skrev: Sänk skatterna för vanligt folk, det är förmodligen den enda vägen i framtiden om vi vill att samhället ska utvecklas.
    De som byggt upp samhället ska vi inte bry oss om, det är bara vi och vårt och vägen framåt som räknas.
    My Ass skrev: Vi har nått vägs ände vad det gäller statens utsugning av vanligt folk och dess arbete.
    Nu är det tydligen din tur att suga ut det som finns kvar av tidigare generationers arbete. Fy fan !
    My Ass skrev: Folk som inte vill göra sitt bästa och faktiskt bidra till samhället måste inse att man inte kan åka snålskjuts på andras arbete, gör rätt för er.
    Trots att man passerat 80 ?
    My Ass skrev: Sänk gradvis statens maktutövning av folks privatliv
    Familjen måste själv få bestämma över sin egen situation, de pengar man arbetat ihop är inte statens egendom
    Politiker och stat ska inte rota i folks privata liv med politiska beslut, landets säkerhet undantaget förståss.
    "Var och en för sig själv, och skit i andra" kan uttryckas på många sätt. Ditt är ett av de otrevligare.

Hur fan kan du tro att du inte argumenterar för försämringar för de äldre ? Vem ska se till deras behov i "ditt" samhälle där alla bara ska tänka på sig själva ?
    My Ass skrev:du anklagar andra för att skita i de gamla, SAMTIDIGT SOM DU VILL SÄTTA IN din egen far PÅ INSTITUTION.
    IDIOT !!! Normalt brukar jag le åt dina försök att vända det mesta upp och ner, men inte denna gång - Dra åt helvete !
    My Ass skrev:då är det nog du som sätter ribban för det lägsta någon presterat på detta forum.
    Nej, det tror jag du gjorde i och med dina spyor över RC's "låtsasvän".
    My Ass skrev:Håll dig till dina sinnessjuka teorier om IMF bankirismen och AL Qaida foliet,
    där kan man skratta åt dig
    Jag tror det. Då kan man åtmistone ha roligt åt dina fabler och fantasier. Det går inte nu.

Parasit är ett ord som kommer upp just nu, undrar varför ?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-05, 18:45

Det är bara att konstatera att min granne har 100% rätt.
    Går det inte att tvångsvårda aset ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-05, 18:51

varför hoppa på FS i detta?
    Det är en väldigt svår situation detta med sjuk anhörig och att ordna bästa vården, tror du inte detta finns i hans tankar dygnet runt?

DET TROR JAG....
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-05, 18:52

Därför att han inte begriper bättre.
    Hjärta och hjärna är utbytta mot en plånbok.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-05, 19:03

RedCloud skrev:

Därför att han inte begriper bättre.
    Hjärta och hjärna är utbytta mot en plånbok.

Där finns en stor skillnad mellan FS och mig i detta, till min fördel, JAG hann aldrig tänka på VAD jag skulle göra, det var bara att köra igång direkt, fs hinner fundera och fundera försöka planera för den bästa lösningen, det HANN aldrig jag, så för mig gick det lätt....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-05, 19:04

Sniperace skrev:varför hoppa på FS i detta?
    Det är en väldigt svår situation detta med sjuk anhörig och att ordna bästa vården, tror du inte detta finns i hans tankar dygnet runt?

DET TROR JAG....
    Tack Snipern. Det har funnits där i snart två år nu, om än inte dygnet runt. Fram till för ett halvår sedan har de största "besvären" varit att ha två gårdar att ta hand om, men nu när gubben blivit så här dålig tar det mera på humör och känslor.

Det är irriterande att inte kunna få assistans från hemtjänsten mer än en gång om dagen. En person som inte kan resa sig ur sängen, inte stå, inte klara toalettbestyren, inte äta själv, ... ja du har varit med. Jag hade välkomnat litet mera hjälp från hemtjänsten, men tyvärr. Nedskärningar ...

Inte ens transporter mellan hemmet och sjukstugan útan att behöva lyfta i och ur rullstolen går att ordna på korrekt sätt. Som tur är bor man på en mindre ort där "alla känner alla", så det finns andra sätt.

Det är f*n så man önskar att alla förbaskade politiker skulle råka ut för detta under ett år eller två. Då skulle samhället förmodligen kunna bli litet vänligare mot de svagaste.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-05, 19:59

formsvackan skrev:

DET TROR JAG....
    Tack Snipern. Det har funnits där i snart två år nu, om än inte dygnet runt. Fram till för ett halvår sedan har de största "besvären" varit att ha två gårdar att ta hand om, men nu när gubben blivit så här dålig tar det mera på humör och känslor.

Det är irriterande att inte kunna få assistans från hemtjänsten mer än en gång om dagen. En person som inte kan resa sig ur sängen, inte stå, inte klara toalettbestyren, inte äta själv, ... ja du har varit med. Jag hade välkomnat litet mera hjälp från hemtjänsten, men tyvärr. Nedskärningar ...

Inte ens transporter mellan hemmet och sjukstugan útan att behöva lyfta i och ur rullstolen går att ordna på korrekt sätt. Som tur är bor man på en mindre ort där "alla känner alla", så det finns andra sätt.

Det är f*n så man önskar att alla förbaskade politiker skulle råka ut för detta under ett år eller två. Då skulle samhället förmodligen kunna bli litet vänligare mot de svagaste.

Ja, jag fick INGEN hjälp från hemtjänsten, det var att själv tvätta, klä på, lyfta upp ur sängen och placera i hans elrullstol, själv lyfta över till toastol osv osv.

fixade ramper så jag kunde få in stolen bak i min 245:a när vi skulle någonstan, bytte ut denna mot en Renault traffic, sedan kunde jag med ramperna köra in honom i bakutrymmet och spänna fast, polisen var väldigt impade över metoden även om den troligen inte var helt enligt lagen Very Happy

Men en sak märkte jag, om jag rullade honom i den vanliga rullstoeln här i Sverige var det ytterst sällan någonb erbjöd hjälp om man skulle in där det var en trappa, men på kanarieöarna så slogs befolkningen där nästan om vem som skulle hjälpa till, och erbjöd man dem en liten peng som tack för hjälpen blev de nästan arga.....

och överallt där erbjöds bästa service när man kom med honom, här verkade de enbart vara besvärade..... olika kultur?
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-03-05, 22:01

RedCloud skrev:Det är bara att konstatera att min granne har 100% rätt.
    Går det inte att tvångsvårda aset ?

Förmodligen ingen underdrift alls! har väl alldrig sett något så osympatiskt oempatiskt som "tjyvaset" myass/gustavander i någon form, han slår till och med blåfront/thors för han blåfront är bara korkad men ga skattetjyven är en ren och skär psykopat med alla dess drag.
    //berra

Och tystnaden till stöd för FS i denna fråga från högervänner emot tjuven ander är kompakt.
    sickna loosers ni är:(
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-03-06, 11:21

DET TROR JAG....

För att den stackars förvirrade (FS) drar in andra nic i sina fantasier om sin far och anklagar andra för att inte bry sig om äldre.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 11:24

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:För att den stackars förvirrade (FS) drar in andra nic i sina fantasier om sin far och anklagar andra för att inte bry sig om äldre.

Men du bryr dig ju bara om din egen plånbok, så var ligger felet ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-06, 12:17

My Ass skrev:För att den stackars förvirrade (FS) drar in andra nic i sina fantasier om sin far.

Är formuleringen "de förbaskade snorvalpar som springer runt och ylar om det förlamande skattetrycket" att "dra in andra nic" ?

"fantasier om sin far" !!! Jag undanber mig vidare kommentarer från dig i denna tråd, så var vänlig och stick in ditt tryne någon annanstans.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:32