Sniperace skrev:Faktum är att jag hoppas han slår ner dem, för vinner de går Syrien mot en ännu hårdare diktatur där groteska islamska lagar kommer införas, inte en enda av de konstellationer med någorlunda makt är för en sekulär demokrati och enda chansen är att Assad lyckas stoppa detta för att sedan hålla allmänna sekulära och demokratiska val.Secrist skrev:Tror ROLF kommer att älska Wolfgangs senaste krönika.
Fredshoppet på väg att släckas
Putins hjälp har åter tänt hoppet hos Assad om militär seger
Till en början såg den senaste vapenvilan överraskande ut att hålla. I kombination med FN-ledda fredsamtal tändes ett litet hopp om fred.
Ett hopp som nu är på väg att släckas brutalt. Assad verkar på nytt försöka nå den militära seger han drömmer om.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article22720539.ab
Assads styre har varit en mild västanfläkt jämfört med hur det är i islamiststaterna. Även om denna inte heller varit bra.
Jag bemödade mig att läsa dyngan. Massa faktafel. Först och främst var det ryssarna som började bomba IS oljetransporter till Turkiet. INTE usa. Man tittade på första året.
Sedan skriver han inget om kurdernas och "rebellernas" krig i Aleppo.
Han beskriver också Al qaida och Ahrar al sham i Aleppo som "rebeller". Vad jag vet förhandlar man inte med terrorister?
Krönikan är ett skämt.