Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Redvictory
cleopatra
Sniperace
Leena-66
SiP
theward
visuellt
fredrik rahm70
lazy
ANNA2LINK
MartinLindgren
Regndrottning
16 posters

    Bjud på dig själv!

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-15, 12:16

    Regndrottning skrev:En perfekt dag!

    Igår överaskade hustomten mig... Han bad mig att ta på något lite snyggare för vi skulle ge oss ut i det vackra vädret. Det var jag helt med på..

    Vad jag inte visste var ar att han hade planerat en utflykt.... Vi tog tåget till Helsingborg för att sedan kryssa fram och tillbaka i färjans fina matsal. Det blev en god tre-rätters måltid och en flaska vin. Där satt vi vid bordet och njöt av måltiden, vädret, utsikten och framförallt vaandra.

    När vi hade ätit färdigt gällde det eett besök i butiken där jag fick välja en fin parfym....

    Sedan var det precis lagom tid att ta tåget hem. Väl hemma kopplade vi av en en drink och bara pratade och myste...

    Jag var så positivt överaskad av den omtanke och planering Hustomten gjorde för att vi skulle få en fin upplevelse tillsammans.

    Det var en perfekt dag!
    Very Happy

    Bjud på dig själv! - Sida 8 090415aurorafrjan2

    Stiligt värre regnis! Cool
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 14:27

    Jag är lycklig, jag är lycklig... *tralalalala* Very Happy

    Jag fick nyss besked om att Hustomten har fått jobbet i Halmstad som han sökte! Så det är nu bestämt att vi skall bli sambos till 1 juni! Very Happy

    Jag sitter och skriver detta med ett fånigt men lycklig leende... Very Happy

    Jag är glad, jag är lycklig!
    Very Happy

    sunny


    queen
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Corven 2009-04-29, 14:28

    Grattis!

    Vad kul att det blir av Smile Förstår att du är lycklig, det är ni värda Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Sniperace 2009-04-29, 14:30

    Regndrottning skrev:Jag är lycklig, jag är lycklig... *tralalalala* Very Happy

    Jag fick nyss besked om att Hustomten har fått jobbet i Halmstad som han sökte! Så det är nu bestämt att vi skall bli sambos till 1 juni! Very Happy

    Jag sitter och skriver detta med ett fånigt men lycklig leende... Very Happy

    Jag är glad, jag är lycklig!
    Very Happy

    sunny


    queen

    MMM, tills du börjar reta dig på det uppfällda toalocket, och alla andra småfel som vi män har.... Wink


    men naturligtvis ett STORT GRATTIS
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 14:38

    MMM, tills du börjar reta dig på det uppfällda toalocket, och alla andra småfel som vi män har....

    Hahaha!

    Försöker du ta ned mig på jorden, Sniper? Wink

    Se, det vill jag inte.... inte just nu! Jag är glad och lycklig och tänker vara småfånig så länge denna härliga känsla håller i sig!

    Och förresten... Min Hustomte har inga fel!
    Very Happy


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Sniperace 2009-04-29, 14:49

    Regndrottning skrev:
    MMM, tills du börjar reta dig på det uppfällda toalocket, och alla andra småfel som vi män har....

    Hahaha!

    Försöker du ta ned mig på jorden, Sniper? Wink

    Se, det vill jag inte.... inte just nu! Jag är glad och lycklig och tänker vara småfånig så länge denna härliga känsla håller i sig!

    Och förresten... Min Hustomte har inga fel!
    Very Happy


    queen


    Nej, nej, jag bara skojar med dig, klart att han inte har några FEL, det har ALDRIG den man älskar...

    hoppas den håller i LÄNGE, min har hållit sig sedan 1978, samma fru och 5 barn, och nu även 5 BARNBARN...

    jag HAR fel, jag lämnar ofta locket uppe, går omkring o småfiser osv, men TÄNK min fru älksar mig ÄNDÅ!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 16:03

    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    MMM, tills du börjar reta dig på det uppfällda toalocket, och alla andra småfel som vi män har....

    Hahaha!

    Försöker du ta ned mig på jorden, Sniper? Wink

    Se, det vill jag inte.... inte just nu! Jag är glad och lycklig och tänker vara småfånig så länge denna härliga känsla håller i sig!

    Och förresten... Min Hustomte har inga fel!
    Very Happy


    queen


    Nej, nej, jag bara skojar med dig, klart att han inte har några FEL, det har ALDRIG den man älskar...

    hoppas den håller i LÄNGE, min har hållit sig sedan 1978, samma fru och 5 barn, och nu även 5 BARNBARN...

    jag HAR fel, jag lämnar ofta locket uppe, går omkring o småfiser osv, men TÄNK min fru älksar mig ÄNDÅ!!!

    -78, säger du? Nästan lika länge som Hustomten och jag har känt varandra. Vi gick på högstadie tillsammans..... Fast det tog lång tid innan vi blev ett par....(igen)..

    Så, jag är glad. Jag trodde jag skulle vara ensam hela mitt liv och jag har inrättat mitt liv efter den förutsättningen. Nu har Hustomten kommit och vänt upp och ner på mitt liv och allt jag kan säga är ... Välkommen!
    cheers

    Det är sååååååååååå underbart att vara två! Very Happy

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 16:18

    Visst vi har våra duster regndrottning men jag unnar dig detta, verkligen!

    Det skall vara gott att leva annars kan det kvitta..... Smile
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 16:22

    blueheaven skrev:Visst vi har våra duster regndrottning men jag unnar dig detta, verkligen!

    Det skall vara gott att leva annars kan det kvitta..... Smile

    Oj... nu blev jag förvånad... på ett positivt sätt!

    Jag väntade mig inga gratulationer från högersidan, tvärtom...

    Allt jag kan säga är... TACK! Tack för gratulationen och tack för att du gjorde mig förvånad... TACK!
    Very Happy

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 16:26

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Visst vi har våra duster regndrottning men jag unnar dig detta, verkligen!

    Det skall vara gott att leva annars kan det kvitta..... Smile

    Oj... nu blev jag förvånad... på ett positivt sätt!

    Jag väntade mig inga gratulationer från högersidan, tvärtom...

    Allt jag kan säga är... TACK! Tack för gratulationen och tack för att du gjorde mig förvånad... TACK!
    Very Happy

    queen

    Den som letar den skall finna.... Smile
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-29, 21:15

    Regndrottning skrev:Jag är lycklig, jag är lycklig... *tralalalala* Very Happy

    Jag fick nyss besked om att Hustomten har fått jobbet i Halmstad som han sökte! Så det är nu bestämt att vi skall bli sambos till 1 juni! Very Happy

    Jag sitter och skriver detta med ett fånigt men lycklig leende... Very Happy

    Jag är glad, jag är lycklig!
    Very Happy

    sunny


    queen


    GRATTIS RD!!! sunny cheers



    Vad kul att det ordnade sig med jobb och ni äntligen kan flytta ihop. Jag och min man gick också på högstadiet tillsammans! Very Happy Det är kul att ha både gemensamma minnen och kompisar från den tiden.

    Sniper:
    Min man fäller ALDRIG ner toalocket (utom när jag är nyopererad i ryggen och inte kan fälla upp det då förstås Rolling Eyes) och han är duktig på att berika vår hemmiljö med flagranta dofter också Wink och ändå älskar jag honom över allt på jorden!! I love you
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty imorrn är det återbesök på sjukhuset

    Inlägg  theward 2009-04-30, 01:11

    3 månader uppföljning på hur det gått för mig och de andra 5 st, som jag gick smärthanteringskursen med.

    För egen del är det spridda skurar, men även en del sol.
    Ska nog kunna hålla min plan och kunna jobba 75% inom ett par månader..hoppas jag. Känns väldigt skönt att iaf jobba igen och att FK beviljat min sjukpenning.

    Efter kursen ska vi kolla in om vi kan köpa en studsmatta med nät på jysk.
    De har rea just nu...
    1400 kr kostar den.
    Tänkte vi ge barnen(som fyller med 14 dars mellanrum i juni) i present.
    Sen ska jag nästa månad köpa två kastspöset åt dem också..
    Får dem för inköpspriset(plus några få kronor)c.a 500kr totalt

    Så det blir det vi ger ungarna i present i år..
    Det får räcka...
    Men det är presenter som håller i många år framöver Smile
    Väldigt glada lär de också bli Wink

    Ska förresten köpa två nya hjul till lådbilen också, eftersom det ena exploderade när vi var ute och körde för 3 veckor sen.
    Bra att ha ett reservhjul, så man slipper gå hem med punktering någon mer gång Wink

    ps grattis RD och Cleo..jag fiser hemsk jag med Wink affraid
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty bidde ingen studsmatta nu.

    Inlägg  theward 2009-05-02, 17:06

    De var slut, men vi bokade en, får den för samma pris Very Happy

    igår paddlade vi(jag o barnen) c.a 13 km på Nittälven
    Det var skitkul, tyckte vi allihop.
    Men det blev lite för långt för mig Rolling Eyes

    har extra ont i ryggen och axlarna idag, men det var det värt.
    För vilken naturupplevelse det var Very Happy

    Det var relativt lågt vatten, men ganska strömt(extremt lättpaddlat,rent styrke och konditionsmässigt)
    Fastnade i några småforsar, men vi kom lös ganska lätt.
    På två ställen fick jag gå ur och knuffa på lite.
    Det blev kallt åt fossingarna det tongue

    Vid "brattforsarna" toldes jag inte åka, eftersom jag är väldigt rädd om barnen och rädd om kanoten också Wink
    Så vi fick dra kanoten 150-200m på land(fick hjälp av några andra kanotister)
    Fast vi åkte igenom ett trettital mindre forsar, som var jättroliga

    Vid "dansarbacken" hade vi fikapaus..vid ett vindskydd Smile
    Strax innan fick vi lov att åka under en stor bäverfälld björk...
    Vi fick ligga på botten av kanoten för att komma under, sen fick vi tråckla oss förbi två nedblåsta granar som låg över hela älven, precis efter också

    Efter drygt 4 timmar var vi framme där tjejen hämtade oss med bilen.
    Trötta,brunbrända, glada efter en riktigt fin och spännande dag

    Såg bla detta träd som var väldigt häftigt. grenarna har ombildats till att bli mer som träd som växer på stammen på den gamla björken

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Bjrkbjrken22

    ps kan tänka mig att göra om turen nästa vår, speciellt om vattenståndet är lite högre tongue
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-03, 09:52

    theward skrev:De var slut, men vi bokade en, får den för samma pris Very Happy

    igår paddlade vi(jag o barnen) c.a 13 km på Nittälven
    Det var skitkul, tyckte vi allihop.
    Men det blev lite för långt för mig Rolling Eyes

    har extra ont i ryggen och axlarna idag, men det var det värt.
    För vilken naturupplevelse det var Very Happy

    Det var relativt lågt vatten, men ganska strömt(extremt lättpaddlat,rent styrke och konditionsmässigt)
    Fastnade i några småforsar, men vi kom lös ganska lätt.
    På två ställen fick jag gå ur och knuffa på lite.
    Det blev kallt åt fossingarna det tongue

    Vid "brattforsarna" toldes jag inte åka, eftersom jag är väldigt rädd om barnen och rädd om kanoten också Wink
    Så vi fick dra kanoten 150-200m på land(fick hjälp av några andra kanotister)
    Fast vi åkte igenom ett trettital mindre forsar, som var jättroliga

    Vid "dansarbacken" hade vi fikapaus..vid ett vindskydd Smile
    Strax innan fick vi lov att åka under en stor bäverfälld björk...
    Vi fick ligga på botten av kanoten för att komma under, sen fick vi tråckla oss förbi två nedblåsta granar som låg över hela älven, precis efter också

    Efter drygt 4 timmar var vi framme där tjejen hämtade oss med bilen.
    Trötta,brunbrända, glada efter en riktigt fin och spännande dag

    Såg bla detta träd som var väldigt häftigt. grenarna har ombildats till att bli mer som träd som växer på stammen på den gamla björken

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Bjrkbjrken22

    ps kan tänka mig att göra om turen nästa vår, speciellt om vattenståndet är lite högre tongue

    Vilken härlig bild TW! Very Happy Ni verkar ha haft en helmysig dag du och barnen.


    Själv hade jag en "tjejdag" med ett gäng väninnor. Vi drog ut i skogen och satt i solen en urmysig glänta och hade picknick. Drack vin, snackade "tjejsnack" och spelade "Jag har aldrig". Det är en lek som går ut på att alla får en hög kort som allihop börjar med "Jag har aldrig..." och sen avslutas med tex "varit otrogen" eller "haft sex i en bil" eller "läst någon annans dagbok". Alla som däremot HAR gjort det som kortläsaren läser upp måste dricka. Jag kan säga att vi blev mer än salongsberusade allihopa och hade fullt sjå att ta oss hem.

    Väl hemma satte vi oss på gården, grillade och spelade "Fia med hutt" Så fort man fick ut en "plupp", knuffade ut någon eller gick i mål så fick man ta en hutt. "Plupparna" som vi spelade med var nämligen miniglas som vi fyllde med Baileys.... Rolling Eyes Jag RAMLADE i säng helt slut och har h-vetes ont i ryggen idag, men det var det värt Very Happy Det var länge sedan jag hade så trevligt och skrattade så mycket!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Att ha kul, är jätteviktigt för alla

    Inlägg  theward 2009-05-03, 22:29

    cleopatra skrev:
    theward skrev:De var slut, men vi bokade en, får den för samma pris Very Happy

    igår paddlade vi(jag o barnen) c.a 13 km på Nittälven
    Det var skitkul, tyckte vi allihop.
    Men det blev lite för långt för mig Rolling Eyes

    har extra ont i ryggen och axlarna idag, men det var det värt.
    För vilken naturupplevelse det var Very Happy

    Det var relativt lågt vatten, men ganska strömt(extremt lättpaddlat,rent styrke och konditionsmässigt)
    Fastnade i några småforsar, men vi kom lös ganska lätt.
    På två ställen fick jag gå ur och knuffa på lite.
    Det blev kallt åt fossingarna det tongue

    Vid "brattforsarna" toldes jag inte åka, eftersom jag är väldigt rädd om barnen och rädd om kanoten också Wink
    Så vi fick dra kanoten 150-200m på land(fick hjälp av några andra kanotister)
    Fast vi åkte igenom ett trettital mindre forsar, som var jättroliga

    Vid "dansarbacken" hade vi fikapaus..vid ett vindskydd Smile
    Strax innan fick vi lov att åka under en stor bäverfälld björk...
    Vi fick ligga på botten av kanoten för att komma under, sen fick vi tråckla oss förbi två nedblåsta granar som låg över hela älven, precis efter också

    Efter drygt 4 timmar var vi framme där tjejen hämtade oss med bilen.
    Trötta,brunbrända, glada efter en riktigt fin och spännande dag

    Såg bla detta träd som var väldigt häftigt. grenarna har ombildats till att bli mer som träd som växer på stammen på den gamla björken

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Bjrkbjrken22

    ps kan tänka mig att göra om turen nästa vår, speciellt om vattenståndet är lite högre tongue

    Vilken härlig bild TW! Very Happy Ni verkar ha haft en helmysig dag du och barnen.


    Själv hade jag en "tjejdag" med ett gäng väninnor. Vi drog ut i skogen och satt i solen en urmysig glänta och hade picknick. Drack vin, snackade "tjejsnack" och spelade "Jag har aldrig". Det är en lek som går ut på att alla får en hög kort som allihop börjar med "Jag har aldrig..." och sen avslutas med tex "varit otrogen" eller "haft sex i en bil" eller "läst någon annans dagbok". Alla som däremot HAR gjort det som kortläsaren läser upp måste dricka. Jag kan säga att vi blev mer än salongsberusade allihopa och hade fullt sjå att ta oss hem.

    Väl hemma satte vi oss på gården, grillade och spelade "Fia med hutt" Så fort man fick ut en "plupp", knuffade ut någon eller gick i mål så fick man ta en hutt. "Plupparna" som vi spelade med var nämligen miniglas som vi fyllde med Baileys.... Rolling Eyes Jag RAMLADE i säng helt slut och har h-vetes ont i ryggen idag, men det var det värt Very Happy Det var länge sedan jag hade så trevligt och skrattade så mycket!

    Men jag vill nog påstå att det är extraviktig för människor som har mer problem än vanligt folk har.
    Kul att du haft det så roligt Cleopatra Very Happy

    Har tagit det lugnt, eller så lugnt nu man kan ta det med två busungar här hela helgen....Värk fick man ju mera av efter kanotfärden, men ibland måste man helt enkelt ta det, för en god sak sas...

    Så nu är jag iaf nog pigg för att klara av en ny arbetsvecka Wink

    Är hoppfull om att kunna klara av 75% arbete, sen i juni.. Very Happy

    Gäller att skynda långsamt, så det inte blir total pajas av allt igen.
    Det får helt enkelt inte bli så affraid

    Klarar jag 75% så är jag väldigt lycklig........
    Allt över den nivån ser jag som en bonus i framtiden.
    Får jag önsketänka så hoppas jag givetvis att jag kan jobba 100% och att jag kan ta upp träningen på en hög nivå igen...

    Får inte mkt till semester i år iaf..(hade iofs ingen förra året heller)
    Hinner arbeta ihop c.a 4-6 dagar innan sommaren.....
    Har månadslön...
    Får väl lägga dagarna så jag får ett par-tre långa weekends Wink
    Sen har jag ju arbetstid 20 h i veckan..behöver inte vara 4 h per dag.
    Samma gäller ju när jag går upp till 30 timmar.

    Så orkar jag kan jag ju jobba en dag, vissa veckor Wink

    Kommande vecka..blir fortsatt mkt ishockey, lite fiske(ska börja lägga i båtarna nu). Sen ska jag på konsert med min bror på Lördag i Örebro.
    Ska se Sabaton och Hammerfall...det blir grejer det!!!

    Få se om det blir nån alkohol eller inte, beror på.
    Har iaf ordnat med chaufför om vi skulle få för oss att dricka lite tongue

    Att vara halvfull höjer musikupplevelsen tycker jag iaf...
    Har inte druckit på någon månad, så lite sugen är jag allt Wink

    Det blir liksom lite oftare på sommarhalvåret..
    Grilla, dricka, spela kubb, kasta pil, lyssna på musik och umgås med mina polare.

    Ska försöka övertyga dem om att de kommer hit och hjälper med att köra in veden någon helg här ganska snart.

    Är vi några stycken, går det undan..speciellt med några lådor öl Twisted Evil
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-11, 14:37

    Jag fattar det inte!!!!

    Jag har 65% av 18.700 kr i ersättning. Det är en fast summa, enligt allt jag har lärt mig på mattelektionerna.

    Ändå har jag, för andra gången fått höjning på min inkomst från FK!!!! Den första vid årskiftet och den andra fick jag besked om idag. Min ersättning HÖJS från 630 kr/dag till 653 kr/dag, brutto! Very Happy

    Netto blir det en höjning på 17 kr om dagen! 340 kr på 20 dagar! Det är en summa som märks!

    Jag är förstås inte ledsen för detta och jag tänker inte ringa och klaga.... men jag fattar inte hur de räknar!


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 15:55

    Regndrottning skrev:Jag fattar det inte!!!!

    Jag har 65% av 18.700 kr i ersättning. Det är en fast summa, enligt allt jag har lärt mig på mattelektionerna.

    Ändå har jag, för andra gången fått höjning på min inkomst från FK!!!! Den första vid årskiftet och den andra fick jag besked om idag. Min ersättning HÖJS från 630 kr/dag till 653 kr/dag, brutto! Very Happy

    Netto blir det en höjning på 17 kr om dagen! 340 kr på 20 dagar! Det är en summa som märks!

    Jag är förstås inte ledsen för detta och jag tänker inte ringa och klaga.... men jag fattar inte hur de räknar!


    queen

    Du tror inte det är indexuppräkning efter basbelopp osv?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-11, 16:01

    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Jag fattar det inte!!!!

    Jag har 65% av 18.700 kr i ersättning. Det är en fast summa, enligt allt jag har lärt mig på mattelektionerna.

    Ändå har jag, för andra gången fått höjning på min inkomst från FK!!!! Den första vid årskiftet och den andra fick jag besked om idag. Min ersättning HÖJS från 630 kr/dag till 653 kr/dag, brutto! Very Happy

    Netto blir det en höjning på 17 kr om dagen! 340 kr på 20 dagar! Det är en summa som märks!

    Jag är förstås inte ledsen för detta och jag tänker inte ringa och klaga.... men jag fattar inte hur de räknar!


    queen

    Du tror inte det är indexuppräkning efter basbelopp osv?

    Jag vet inte vad det kan vara. Men, takbeloppet är 18.700 kr. Då är dagersättningen 680 kr vid 80%. Men, på samma papper är dagsersättningen för 70% 680 kr! Och då 65% 653 kr.

    Vilket inte stämmer på något sätt enligt den matten jag har lärt mig. Hade taket höjts,succesivt, med indexreglering eller liknande hade jag förstått. Men inte när det är en fast summa som utgör grunden för beräkningarna.


    queen
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-12, 04:35

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:Jag fattar det inte!!!!

    Jag har 65% av 18.700 kr i ersättning. Det är en fast summa, enligt allt jag har lärt mig på mattelektionerna.

    Ändå har jag, för andra gången fått höjning på min inkomst från FK!!!! Den första vid årskiftet och den andra fick jag besked om idag. Min ersättning HÖJS från 630 kr/dag till 653 kr/dag, brutto! Very Happy

    Netto blir det en höjning på 17 kr om dagen! 340 kr på 20 dagar! Det är en summa som märks!

    Jag är förstås inte ledsen för detta och jag tänker inte ringa och klaga.... men jag fattar inte hur de räknar!


    queen

    Du tror inte det är indexuppräkning efter basbelopp osv?

    Jag vet inte vad det kan vara. Men, takbeloppet är 18.700 kr. Då är dagersättningen 680 kr vid 80%. Men, på samma papper är dagsersättningen för 70% 680 kr! Och då 65% 653 kr.

    Vilket inte stämmer på något sätt enligt den matten jag har lärt mig. Hade taket höjts,succesivt, med indexreglering eller liknande hade jag förstått. Men inte när det är en fast summa som utgör grunden för beräkningarna.


    queen


    Jag kan ha fel, men brukar inte FK höja ersättningen i takt med den löneökning du skulle ha haft om du fortfarande arbetade i ditt yrke?

    Grattis till lite mer pengar iaf, du kan få bjuda på en smaskig tårta om jag hamnar i Halmstad? någongång..... Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-12, 09:47

    Jag kan ha fel, men brukar inte FK höja ersättningen i takt med den löneökning du skulle ha haft om du fortfarande arbetade i ditt yrke?

    Grattis till lite mer pengar iaf, du kan få bjuda på en smaskig tårta om jag hamnar i Halmstad? någongång.....

    Jovisst följer ersättningar löneökningarna.... men bara tills taket är nått! Därefter sker inga höjningar. Och jag hade slagit taket redan innan de satte taket på 18 700 kr.

    Men, visst kan jag bjuda på tårta, eller cheesecake, eller något annat smarrigt! Jag älskar att ha anledning till att göra något gott!
    Very Happy

    queen
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Glad idag

    Inlägg  Corven 2009-05-12, 12:41

    Idag är jag glad. Fick besked att min yngste son kommit in i på resursskolan. Äntligen får han det stöd jag har kämpat för sen han gick i trean, som skolan bara har avfärdat med: Det finns inga pengar.

    Att en smart kille, som har problem med koncentration och impulsstyrning ( ingen diagnos dock) ska behöva kasta bort så lång tid.....

    Nu får ha gå i en skola som koncentrerar sig på kärnämnena, slöjd och hemkunskap.
    Ekeby 2
    De andra ämnena har lägre prio. Han älskar att jobba med händerna, och dom har ett snickeri där. Tror han kommer uppskatta skolan betydligt mer nästa läsår....
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-12, 14:04

    Regndrottning skrev:
    Jag kan ha fel, men brukar inte FK höja ersättningen i takt med den löneökning du skulle ha haft om du fortfarande arbetade i ditt yrke?

    Grattis till lite mer pengar iaf, du kan få bjuda på en smaskig tårta om jag hamnar i Halmstad? någongång.....

    Jovisst följer ersättningar löneökningarna.... men bara tills taket är nått! Därefter sker inga höjningar. Och jag hade slagit taket redan innan de satte taket på 18 700 kr.

    Men, visst kan jag bjuda på tårta, eller cheesecake, eller något annat smarrigt! Jag älskar att ha anledning till att göra något gott!
    Very Happy

    queen

    Åhhh, cheescake!!! cheers Min absoluta favvo! *Tittar på klockan* När är det fikadags? Wink

    Ok, ja då vet jag inte varför, men ring inte och fråga, för då snor de säkert tillbaka pengarna vare sig du har rätt till dem eller ej Laughing
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-12, 14:13

    Corven skrev:Idag är jag glad. Fick besked att min yngste son kommit in i på resursskolan. Äntligen får han det stöd jag har kämpat för sen han gick i trean, som skolan bara har avfärdat med: Det finns inga pengar.

    Att en smart kille, som har problem med koncentration och impulsstyrning ( ingen diagnos dock) ska behöva kasta bort så lång tid.....

    Nu får ha gå i en skola som koncentrerar sig på kärnämnena, slöjd och hemkunskap.
    Ekeby 2
    De andra ämnena har lägre prio. Han älskar att jobba med händerna, och dom har ett snickeri där. Tror han kommer uppskatta skolan betydligt mer nästa läsår....

    Härligt att höra Corven!! Jag vet ju vad detta betyder för en stackars oroligt bokstavsförälder. Min äldste son som har ADD är också väldigt händig och har snickardrömmar. När vi är på landet formligen bor han i "snickerboa" och kommer ut därifrån med skapelse efter skapelse Very Happy

    Mmm, jag vet hur det är, när min sons skola sa att de inte hade råd sa jag bara helt vänligt att jag hellre plockade ner skolan sten för sten än gav mig. Jag tror jag fick som jag ville för att de inte orkade med mig och bara ville bli av med mig. Synd bara att man hela tiden måste vara så obekväm och själv vara nära att knäckas under processen. För att inte tala om hur barnet och resten av familjen mår... Rolling Eyes

    flower Så: GRATTIS!! till hela familjen!flower
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-12, 14:24

    Vad bra att du gillar cheesecake, Cleopatra! Det är nämligen min specialitet!

    Säg bara till när du vill komma.... Jag har aldrig en som ligger och skräpar utan jag gör vid behov... Och jag älskar att ha 'behov'! Very Happy

    Idag har varit en bra dag för mig och hustomten. Vi har under ett par veckor letat efter en likal till hans hobbyverksamhet och till förvaring av hans saker. Han svarade på en annons på blocket och idag var vi och tittade. Lokalen var perfekt! Lagom stor, bra med belysning, bra med eluttag, bra pris....lite långt hemifrån..1 km.

    Men nu är den pressen av 'var skall vi få plats' borta. Och det känns bra!
    Very Happy

    queen
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  cleopatra 2009-05-14, 14:25

    Härligt att det börjar lösa sig för dig och hustomten, när blir den stora (flytta ihop)dagen?

    Sponsored content


    Bjud på dig själv! - Sida 8 Empty Sv: Bjud på dig själv!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 10:22