cleopatra skrev: theward skrev:De var slut, men vi bokade en, får den för samma pris
igår paddlade vi(jag o barnen) c.a 13 km på Nittälven
Det var skitkul, tyckte vi allihop.
Men det blev lite för långt för mig
har extra ont i ryggen och axlarna idag, men det var det värt.
För vilken naturupplevelse det var
Det var relativt lågt vatten, men ganska strömt(extremt lättpaddlat,rent styrke och konditionsmässigt)
Fastnade i några småforsar, men vi kom lös ganska lätt.
På två ställen fick jag gå ur och knuffa på lite.
Det blev kallt åt fossingarna det
Vid "brattforsarna" toldes jag inte åka, eftersom jag är väldigt rädd om barnen och rädd om kanoten också
Så vi fick dra kanoten 150-200m på land(fick hjälp av några andra kanotister)
Fast vi åkte igenom ett trettital mindre forsar, som var jättroliga
Vid "dansarbacken" hade vi fikapaus..vid ett vindskydd
Strax innan fick vi lov att åka under en stor bäverfälld björk...
Vi fick ligga på botten av kanoten för att komma under, sen fick vi tråckla oss förbi två nedblåsta granar som låg över hela älven, precis efter också
Efter drygt 4 timmar var vi framme där tjejen hämtade oss med bilen.
Trötta,brunbrända, glada efter en riktigt fin och spännande dag
Såg bla detta träd som var väldigt häftigt. grenarna har ombildats till att bli mer som träd som växer på stammen på den gamla björken
ps kan tänka mig att göra om turen nästa vår, speciellt om vattenståndet är lite högre
Vilken härlig bild TW! Ni verkar ha haft en helmysig dag du och barnen.
Själv hade jag en "tjejdag" med ett gäng väninnor. Vi drog ut i skogen och satt i solen en urmysig glänta och hade picknick. Drack vin, snackade "tjejsnack" och spelade "Jag har aldrig". Det är en lek som går ut på att alla får en hög kort som allihop börjar med "Jag har aldrig..." och sen avslutas med tex "varit otrogen" eller "haft sex i en bil" eller "läst någon annans dagbok". Alla som däremot HAR gjort det som kortläsaren läser upp måste dricka. Jag kan säga att vi blev mer än salongsberusade allihopa och hade fullt sjå att ta oss hem.
Väl hemma satte vi oss på gården, grillade och spelade "Fia med hutt" Så fort man fick ut en "plupp", knuffade ut någon eller gick i mål så fick man ta en hutt. "Plupparna" som vi spelade med var nämligen miniglas som vi fyllde med Baileys.... Jag RAMLADE i säng helt slut och har h-vetes ont i ryggen idag, men det var det värt Det var länge sedan jag hade så trevligt och skrattade så mycket!
Men jag vill nog påstå att det är extraviktig för människor som har mer problem än vanligt folk har.
Kul att du haft det så roligt Cleopatra
Har tagit det lugnt, eller så lugnt nu man kan ta det med två busungar här hela helgen....Värk fick man ju mera av efter kanotfärden, men ibland måste man helt enkelt ta det, för en god sak sas...
Så nu är jag iaf nog pigg för att klara av en ny arbetsvecka
Är hoppfull om att kunna klara av 75% arbete, sen i juni..
Gäller att skynda långsamt, så det inte blir total pajas av allt igen.
Det får helt enkelt inte bli så
Klarar jag 75% så är jag väldigt lycklig........
Allt över den nivån ser jag som en bonus i framtiden.
Får jag önsketänka så hoppas jag givetvis att jag kan jobba 100% och att jag kan ta upp träningen på en hög nivå igen...
Får inte mkt till semester i år iaf..(hade iofs ingen förra året heller)
Hinner arbeta ihop c.a 4-6 dagar innan sommaren.....
Har månadslön...
Får väl lägga dagarna så jag får ett par-tre långa weekends
Sen har jag ju arbetstid 20 h i veckan..behöver inte vara 4 h per dag.
Samma gäller ju när jag går upp till 30 timmar.
Så orkar jag kan jag ju jobba en dag, vissa veckor
Kommande vecka..blir fortsatt mkt ishockey, lite fiske(ska börja lägga i båtarna nu). Sen ska jag på konsert med min bror på Lördag i Örebro.
Ska se Sabaton och Hammerfall...det blir grejer det!!!
Få se om det blir nån alkohol eller inte, beror på.
Har iaf ordnat med chaufför om vi skulle få för oss att dricka lite
Att vara halvfull höjer musikupplevelsen tycker jag iaf...
Har inte druckit på någon månad, så lite sugen är jag allt
Det blir liksom lite oftare på sommarhalvåret..
Grilla, dricka, spela kubb, kasta pil, lyssna på musik och umgås med mina polare.
Ska försöka övertyga dem om att de kommer hit och hjälper med att köra in veden någon helg här ganska snart.
Är vi några stycken, går det undan..speciellt med några lådor öl