Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
x-medborgare
berralarzon
foliesvackan
patriot
MartinLindgren
theward
GustavAnder
blueheaven
råttan.
Secrist
RedCloud
Redvictory
16 posters

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  Redvictory 2009-11-05, 08:30

    Elitens utnyttjande av svart arbetskraft undergräver finansieringen av den offentliga välfärden, och försvaras till och med av ledande borgerliga politiker. Dagens kommentar av den moderata ordföranden i arbetsmarknadsutskottet, Catarina Elmsäter-Svärd (m) är talande:

    ”Det är något sjukt över hela systemet. Det är ett högt skattetryck som tvingar fram sådant här.”

    Fantastiskt. Plötsligt bagatelliserar eliten skattebrott. Skattebrott och användandet av svart arbetskraft ursäktas och skall glömmas. Har moderaterna möjligen tagit över sin egen parodi på vänstern, att allt är samhällets fel?

    kanske inte. För annat är det med arbetslösa och sjukskrivna. Där sparas inga resurser på att jaga folk med blåslampa. Regeringen har sen tidigare tillsatt en särskild delegation för att jaga folk man påstår fuska med trygghetssystemen, men när det gäller skattefusk händer ingenting. Varför inte tillsätta en delegation för att komma med förslag som bekämpar framförallt företags men också privatpersoners bedrägerier kring skatter och arbetsgivaravgifter? Det är dags att sätta stopp för hela elitens systematiska bedrägerier med skatter och avgifter.

    Känner ni igen Högerregimarnas resonemang? ”Det är något sjukt över hela systemet. Det är ett högt skattetryck som tvingar fram sådant här.

    Ska vi då säga, det är något sjukt över hela systemet. Det är de dåliga sjukförsäkringarna och de låga A-kasseersättningarna som tvingar fram sådant här?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  RedCloud 2009-11-05, 08:46

    Detta SAMTIDIGT som de har mage att klaga på dålig samhällsservice, långa vårdköer osv. osv

    De ska röstats bort nästa år. Punkt.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Bort

    Inlägg  Secrist 2009-11-05, 10:10

    De ska röstats bort nästa år. Punkt.

    Jaha, och det kommer att medföra att.......?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  råttan. 2009-11-05, 10:20

    Jag har för mig att er egen statsministerrrrkandidat - Toblerone - brukar anlita svart arbetskraft.

    Tydligen anser ni att när vänstern "utnyttjar" (vilket roligt ord) svart arbetskraft så är det rätt och bra - dessa vill ni ha.


    En offert visade nyligen att priset på en hantverkartimme nu är uppe i över 600 Kr...utav detta får hantverkaren kanske 100 i egen ficka. Inte konstigt att det är så svårt att få tag på vit arbetskraft.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  Redvictory 2009-11-05, 11:06

    råttan. skrev:Jag har för mig att er egen statsministerrrrkandidat - Toblerone - brukar anlita svart arbetskraft.

    Tydligen anser ni att när vänstern "utnyttjar" (vilket roligt ord) svart arbetskraft så är det rätt och bra - dessa vill ni ha.


    En offert visade nyligen att priset på en hantverkartimme nu är uppe i över 600 Kr...utav detta får hantverkaren kanske 100 i egen ficka. Inte konstigt att det är så svårt att få tag på vit arbetskraft.

    Fortsatt försvar till skattefusket!
    Er egen regering kräver ju att ni skall betala skatt! vet ni egentligen varför vi betalar skatt? http://www.regeringen.se/sb/d/2552/a/14496

    Lägg märke till vad de skriver längst ner! kan det vara så att de lägger mindre energi på att jaga skattefuskare neftersom de tillhör Alliansens valboskap?
    Kom nu inte med men sossarna då! då bevisar ni bara att ni är sandlådebarn!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  blueheaven 2009-11-05, 11:17

    Om inte pajasvictory förstår varför folk inte efterfrågar lågkvalificerade arbetstimmar till läkarpriser, så tycker jag nog att pajasvictory skulle ta en kurs och lära sig varför! Evil or Very Mad
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  Redvictory 2009-11-05, 11:20

    blueheaven skrev:Om inte pajasvictory förstår varför folk inte efterfrågar lågkvalificerade arbetstimmar till läkarpriser, så tycker jag nog att pajasvictory skulle ta en kurs och lära sig varför! Evil or Very Mad

    Jaha här har vi ännu en som erkänner att han anlitar svart arbetskraft! gillar du inte din regims pig och drängtjänster som är vita?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  RedCloud 2009-11-05, 11:56

    NollKollBlue skrev:lågkvalificerade arbetstimmar

    skrev en arbetslös "ekonom".....

    Seså masa dig iväg till AF och prata med din coach nu Blue, och sluta ligga samhället till last
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty bort

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-05, 12:28

    Secrist skrev:De ska röstats bort nästa år. Punkt.

    Jaha, och det kommer att medföra att.......?

    Sån är den typiske vänstern , nåt ska bort...

    De tänker aldrig positivt, att rösta in några med nya förslag.
    Men då hade de varit tvungna att rösta blankt...?

    Och lägg ner din nassepropaganda-stil om att jag inte får yttra mig om skattefrågor, jag betalar din mat och ditt uppehälle så shut up, sopa.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-11-05, 12:39, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  Redvictory 2009-11-05, 12:35

    GustavAnder skrev:
    Secrist skrev:De ska röstats bort nästa år. Punkt.

    Jaha, och det kommer att medföra att.......?

    Sån är den typiske vänstern , nåt ska bort...

    De tänker aldrig positivt, att rösta in några med nya förslag.
    Men då hade de varit tvungna att rösta blankt...?

    Att du ens vågar dig in i en tråd som behandlar precis det du är! man kan säga att du givit skattefusket ett ansikte G-A (tjyv lögnare falsk ful)
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Bjud in...

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-05, 12:49

    Man skulle "bjuda in" alla skattebetalare, arbetande människor till att skåda alla vänstermuppar som sitter här på forum och beter sig som svin , kallar alla som försörjer dem och gör dem feta för tjuvar, osolidariska och nazister.

    Efter ett par veckor skulle kanske viljan att betala skatt sjunka sådär en 3000 % ??

    Vem skulle då ge er mat på bordet ? Tror ni Ohly bjuder in er i sitt kök ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  theward 2009-11-05, 12:56

    råttan. skrev:Jag har för mig att er egen statsministerrrrkandidat - Toblerone - brukar anlita svart arbetskraft.

    Tydligen anser ni att när vänstern "utnyttjar" (vilket roligt ord) svart arbetskraft så är det rätt och bra - dessa vill ni ha.


    En offert visade nyligen att priset på en hantverkartimme nu är uppe i över 600 Kr...utav detta får hantverkaren kanske 100 i egen ficka. Inte konstigt att det är så svårt att få tag på vit arbetskraft.

    100 kr/h är ingen direkt skitlön det heller...
    men sen är ju dina siffror gjorda för att passa dig och ditt syfte också

    ett tips om man inte har tummen mitt i handen, så kostar det bara lite tid Wink

    så när jag jobbar för 100kr/h, ska börja jobba svart istället??

    skatteallergiker har vi alldeles för många av scratch
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  theward 2009-11-05, 13:00

    GustavAnder skrev:Man skulle "bjuda in" alla skattebetalare, arbetande människor till att skåda alla vänstermuppar som sitter här på forum och beter sig som svin , kallar alla som försörjer dem och gör dem feta för tjuvar, osolidariska och nazister.

    Efter ett par veckor skulle kanske viljan att betala skatt sjunka sådär en 3000 % ??

    Vem skulle då ge er mat på bordet ? Tror ni Ohly bjuder in er i sitt kök ?

    ja du jag tror på helt annan effekt, men jag antar att du först vill redigera bort alla dina och andra högertomtars idiotinlägg och påhopp på svagae grupper

    viljan att rösta blått skulle defintivt sjunka, så jag hoppas många börjar läsa på dettaforum

    om ni öht jobbar, har jag ingen aning om, så ditt bladder är bara slag i luften

    Förövrigt kallar vi inte alla som arbetar för tjuvar,nassar o solidariska.

    nä vi kallar er 6-7st högertroll för detta...
    Fast jag förstår att det är svårt att se skillnaden för dig Wink

    ps x-medborgare jobbar, jag jobbar, RC jobbar osv
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-05, 13:10

    Bjuda in arbetande människor yrar Mr.Ander?

    Hur gör vi med alla äldre som jobbat färdigt sjuka m.fl?

    Du menar att det inte finns plats för dom i ditt sverige!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty hehe

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-05, 13:13

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:Man skulle "bjuda in" alla skattebetalare, arbetande människor till att skåda alla vänstermuppar som sitter här på forum och beter sig som svin , kallar alla som försörjer dem och gör dem feta för tjuvar, osolidariska och nazister.

    Efter ett par veckor skulle kanske viljan att betala skatt sjunka sådär en 3000 % ??

    Vem skulle då ge er mat på bordet ? Tror ni Ohly bjuder in er i sitt kök ?

    ja du jag tror på helt annan effekt, men jag antar att du först vill redigera bort alla dina och andra högertomtars idiotinlägg och påhopp på svagae grupper

    viljan att rösta blått skulle defintivt sjunka, så jag hoppas många börjar läsa på dettaforum

    om ni öht jobbar, har jag ingen aning om, så ditt bladder är bara slag i luften

    Förövrigt kallar vi inte alla som arbetar för tjuvar,nassar o solidariska.

    nä vi kallar er 6-7st högertroll för detta...
    Fast jag förstår att det är svårt att se skillnaden för dig Wink

    ps x-medborgare jobbar, jag jobbar, RC jobbar osv

    Den effekt du tror på är som att tro på tomten, den existerar inte.

    Ingen utom du och andra förvirrade ser några grova påhopp på svaga, är du inbillningssjuk också , kan det ge dig sjukpenning ?

    Era "arbetsinstaser" för samhället är väl att mäta i gram, andras mäts då i ton, så är det nog theward.

    Tacksamhet fodras inte,
    men lite ödmjukhet från alla er som antingen lever av andra, eller så uppenbart önskar kunna göra det,
    vore trevligt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  theward 2009-11-05, 13:14

    martin7lindgren skrev:Bjuda in arbetande människor yrar Mr.Ander?

    Hur gör vi med alla äldre som jobbat färdigt sjuka m.fl?

    Du menar att det inte finns plats för dom i ditt sverige!

    Det värsta är ju att han och andra högertreoll tror att typ 45-50% av befolkningen inte jobbar

    hur ska man annars tolka: jag är moderat och jag jobbr minsann så hårt och ska ha lägre skatt buhuhu tongue
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty inbll

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-05, 13:16

    theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Bjuda in arbetande människor yrar Mr.Ander?

    Hur gör vi med alla äldre som jobbat färdigt sjuka m.fl?

    Du menar att det inte finns plats för dom i ditt sverige!

    Det värsta är ju att han och andra högertreoll tror att typ 45-50% av befolkningen inte jobbar

    hur ska man annars tolka: jag är moderat och jag jobbr minsann så hårt och ska ha lägre skatt buhuhu tongue

    Är det ALLDELES säkert att du inte är gravt inbillningssjuk ????
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2009-11-05, 13:18

    Fast nu är det ju så att högre skatt leder till mer fusk. I alla samhällsskikt. På samma vis som att högre a-kassa leder till längre perioder av arbetslöshet.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  theward 2009-11-05, 13:26

    Secrist skrev:Fast nu är det ju så att högre skatt leder till mer fusk. I alla samhällsskikt. På samma vis som att högre a-kassa leder till längre perioder av arbetslöshet.

    vad det leder till är en sak, men det beror på människorna och deras "svaghet"

    man måste ha väldigt låg sksatt för att ingen ska fuska, se tex på USA..
    Där fuskar de trots låg skatt

    a-kassan har många ansikten..för det första måste det finnas jobb och man måste kunna leva på sitt jobb, att sänka a-kassan så man inte kan leva på den så man blir tvungan att ta ett jobb som man heller inte kan leva på, är inte lösningen
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  patriot 2009-11-05, 13:27

    Det är bra att Gustavander finns och förklarar sanningen för commisarna. Dom som bara vill ha bidrag utan att jobba. Sänk skatten och bidragen mycke så kommer fler att börja jobba väldigt fort. Utan bidrag flyttar inte alla invandrare hit heller med sina gamla anhöriga. Svenskar som jobbar ska inte betala skatt till andra som inte jobbar.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  theward 2009-11-05, 13:27

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Bjuda in arbetande människor yrar Mr.Ander?

    Hur gör vi med alla äldre som jobbat färdigt sjuka m.fl?

    Du menar att det inte finns plats för dom i ditt sverige!

    Det värsta är ju att han och andra högertreoll tror att typ 45-50% av befolkningen inte jobbar

    hur ska man annars tolka: jag är moderat och jag jobbr minsann så hårt och ska ha lägre skatt buhuhu tongue

    Är det ALLDELES säkert att du inte är gravt inbillningssjuk ????

    ja nog fan önskar jag mig att du och andra idioter var ren inbillning Wink
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty o

    Inlägg  GustavAnder 2009-11-05, 13:37

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Bjuda in arbetande människor yrar Mr.Ander?

    Hur gör vi med alla äldre som jobbat färdigt sjuka m.fl?

    Du menar att det inte finns plats för dom i ditt sverige!

    Det värsta är ju att han och andra högertreoll tror att typ 45-50% av befolkningen inte jobbar

    hur ska man annars tolka: jag är moderat och jag jobbr minsann så hårt och ska ha lägre skatt buhuhu tongue

    Är det ALLDELES säkert att du inte är gravt inbillningssjuk ????

    ja nog fan önskar jag mig att du och andra idioter var ren inbillning Wink

    Om vi vore en inbillning skulle du nog snarast behöva införskaffa dig en gammal kundvagn och ett lass med tidningar och förbereda dig för en kall vinter.
    För du tror väl inte att nån obehörig lärare med lön från det allmänna ska kunna försörja dig.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-11-05, 13:43

    att sänka a-kassan så man inte kan leva på den så man blir tvungan att ta ett jobb som man heller inte kan leva på, är inte lösningen

    Vilka jobb är det? De flesta företag antingen har kollektivavtal eller betalar i nivå med kollektivavtalet.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  RedCloud 2009-11-05, 13:45

    Fast nu är det ju så att högre skatt leder till mer fusk.

    Högerpacket vill leva i ett välfärdssamhälle, men de vill inte betala...

    Är det inte bra konstigt ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  RedCloud 2009-11-05, 13:51

    F.ö. är det inte så lite komiskt att se högerpatrasket försvara sitt tjuveri.

    Sponsored content


    Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar Empty Sv: Det är samhällets fel att moderaterna skattefuskar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 07:16