theward 2009-11-07, 01:51
råttan. skrev: Redvictory skrev: theward skrev: råttan. skrev:redviktory,
Säg att någon ska renovera sitt badrum. Han får två priser. ett på 50000 ett annat på 100000 med kvitto.
Kan du få in i din korkskalle att en del kommer välja "utan kvitto"?
Kan du ta in att det sossesamhälle vi lever i bygger på detta. Utan svartarbetet stannar Sverige.
Egentligen är det helt fantastiskt att detta förhållande inte bekymrade vänstermupparna så länge sosseriet regerade.
Kan det vara så att ni egentligen är för svartarbete och höga skatter för vitt arbetande människor? Ett a och ett b-lag.
jisses vilket jidder
undrar vad fan det är för skumraskföretag som gör slika arbeten??
ja om valet inte fanns, då blir det ju lite enklare eller hur och var inte tex rotavdraget till för att stävja sådant??
Stackars sthlmare som har så dyra priser på allt
Jag har renoverat hela mitt hus själv! samt byggt ut det! från tak till pannrum
ny infiltration (fick hjälp med grävningen) kakel klinker måln tapetsering m,m
Nytt badrum med ny vvs tilläggsisolerat byggt en stor altan
renoverade skorstenen i våras och nu senast nu vattenpump i borrhålet (djupborrat)
jag har bytt värmepanna satt in pelletsbrännare planerat tomten byggt garage med verkstad samt mycket mer och inget är svartjobb! jag har inte tummen mitt i handen så jag behöver inte anlita svart arbetskraft råttan!
Tydligen behöver du inte anlita vit arbetskraft heller.
Låt mig gissa att du ändå är för sjuk för ett kontorsjobb.
låt mig gissa att du inte fattar att man klarat av en massa innan man blev sjuk.
Du fattar inte heller att man kan ha bättre dagar emellanåt under sin sjukskrivningsperiod, då kanske man kan göra lite småjobb, för vem skulle annars göra dem och hur skulle man ha råd att betala någon att utföra dem?
Det fina med attvar sjukskriven är att om man tex måste klippa gräset, kan man göra det när man mår lite bättre och skulle man bli hastigt sämre kan man bara ställa gräsklipparn på gräsmattan
Några sådan arbeten där man kan komma på tisdag 2 timmar och på fredag 1.5 h finns ju inte
inte ens om man arbetar gratis vill de flesta arbetgivare ha så "opålitlig" personal...
Så innan ni ondgör över att man faktiskt utför lite sysslor ibland, borde ni tänka lite längre
jag skulle gärna slippa tex vedkapnig o klyvning helt o hållet, men det tex nåt som jag på nåt sätt måste klara mig igenom vart annat år..
med eller utan hjälp....
nåt annat än ved, kan inte komma på fråga med en tajta ekonomin man har när man inte kan jobba 100%
man får sas offra sin hälsa ibland för att öht klara sig...
Men skulle ni få som ni vill...att man ska jobba 100% oavsett hur sjuk man är, så du offrar man sin hälsa vararenda dag och är på väg utför väldigt snabb
Frågan är vem som ska hjälpa en då? Du kanske??