Secrist skrev:Återigen försöker secrist skjuta problemet till den enskilde!
Återigen försöker RV blunda för verkligheten eftersom den inte passar hans tillrättalagda och idealiserade världsbild där vänstern är ofelbara.
verklighetn ska jag berätta om...
jag var arbetslös en längre period för c.a 10 år sen...
nu har detta inget med alliansen i sak att göra, men det visar på problemet
jag skulle då ta ett jobb 5,5 mil bort...lönen var 14 000 före skatt.
dvs i stort sett som min a-kassa
11 mil bilkörning varje dag...ggr 10 kr plus slitage på bilen, ger iaf en förlust på 120-130 kr per dag
Dvs c.a 2500 i ren förlust
har man det redan knaper när man stämplar, då kan man ta ett jobb som sänker ekonomin med 2000kr till i månaden
nu har alliansen sänkt ersättning och man tvingas ta jobb som man direkt förlorar på......
nu medför det andra problem att ta jobb, med dålig lön, dvs har man det kvar för länge, så sänks nivån på det man får ut när man blir arbetslös och skulle man tex se faran och säga upp sig får man 45 dagars karens
innan ni nu sätter er på era höga hästar och sågar mig och det jag skriver.
Bör ni fråga er själva om hur ni själva skulle tänka och bete er i liknande situation
För det handlar inte om lathet eller arbetskygghet, det handlar om ren o skär överlevnad.
För i stort sett alla har lån, hyra mm att betala varje månad
Sen ska det löna sig att jobba, då kanske det vore på sin plats att tex ge mkt frikostigare resebidrag och sänka delen man måste bekosta själv till ett minimum...
Samt at få bort de lägsta lönerna, men där verkar ju utvecklingen då åt motsatt håll
ingen borde på kvar mindre än 12 tkr, när resorna är betalda iaf