RedMentalCase skrev:Kolonisering av Afrika tog slut för 50 år sen typ.
Guinea-Bissau 1973
Moçambique 1975
Cape Verde 1975
Angola 1975
Djibouti 1977
Zimbabwe 1980
Namibia 1990
Åren avser årtal för självständighet.
RedMentalCase skrev:Kolonisering av Afrika tog slut för 50 år sen typ.
Secrist skrev:Guinea-Bissau 1973
Moçambique 1975
Cape Verde 1975
Angola 1975
Djibouti 1977
Zimbabwe 1980
Namibia 1990
Och länderna blomstrar?
Secrist skrev:Inte alls pga USA utarmning för att få inflytande läs på nu Secrist.
//Berra
Just det ja. USA är ju roten till allt det onda. För oss okunniga så kan du ju förklara hur USA har fördärvat tex Zimbabwe.
Secrist skrev:Varför så oförstående Secrist kan USA som den världpolis tycka sig vara landa hämta folk i Sverige då råder dom även över Ugandas inrikespolitik som tex.
Underätta oss om motsatsen Secrist.
Nja, så vaga argument duger inte. Vad jag förstår så sitter du inne med djupa kunskaper i ämnet så kör hårt. Berätta med fakta. Jag väntar spänt....
Secrist skrev:Guinea-Bissau 1973
Moçambique 1975
Cape Verde 1975
Angola 1975
Djibouti 1977
Zimbabwe 1980
Namibia 1990
Och länderna blomstrar?
berralarzon skrev:Secrist skrev:Varför så oförstående Secrist kan USA som den världpolis tycka sig vara landa hämta folk i Sverige då råder dom även över Ugandas inrikespolitik som tex.
Nja, så vaga argument duger inte. Vad jag förstår så sitter du inne med djupa kunskaper i ämnet så kör hårt. Berätta med fakta. Jag väntar spänt....
Du kasta första apan så berätta nu eller som vanligt tar du teflonvägen.
//Berra
DMustaine skrev:Haha berra gav sig in i något han inte kan greppa! Floskler om USA är allt det historielösa kräket duger till!!
lazy skrev:berralarzon skrev:Secrist skrev:Varför så oförstående Secrist kan USA som den världpolis tycka sig vara landa hämta folk i Sverige då råder dom även över Ugandas inrikespolitik som tex.
//Berra
Med andra ord: Jag har ingen aning om vad jag skriver om...
berralarzon skrev:DMustaine skrev:Haha berra gav sig in i något han inte kan greppa! Floskler om USA är allt det historielösa kräket duger till!!
Håller för en gång skull med dig som det kronvrak du är han vet inte alls..
//Berra
DMustaine skrev:berralarzon skrev:DMustaine skrev:Haha berra gav sig in i något han inte kan greppa! Floskler om USA är allt det historielösa kräket duger till!!
//Berra
Du roar mig! det är svårt att hitta gycklare dessa dagar men du är i sanning en helvetes sådan
Kronvrak? haha det är inte läge för dig att ens försöka jämföra dig med mig
berralarzon skrev:Secrist skrev:Varför så oförstående Secrist kan USA som den världpolis tycka sig vara landa hämta folk i Sverige då råder dom även över Ugandas inrikespolitik som tex.
//Berra
Jag väntar fortfarande på den utlovade lektionen i hur USA har fördärvat alla afrikanska länder.
DMustaine skrev:berralarzon skrev:DMustaine skrev:Haha berra gav sig in i något han inte kan greppa! Floskler om USA är allt det historielösa kräket duger till!!
//Berra
Du roar mig! det är svårt att hitta gycklare dessa dagar men du är i sanning en helvetes sådan
Kronvrak? haha det är inte läge för dig att ens försöka jämföra dig med mig