Infra skrev:Du förvränger. Bara om jag tycker att brovakten gjorde rätt. Och det tycker jag inte.Sniperace skrev:med andra ord anser du att tyskar som bara lydde order skulle frikännas? :-) de var ju skyldiga att lyda order?Infra skrev:Jo.Men först på anmodan från polisen. Medborgare är skyldig att följaR.O.F.L skrev:formsvackan skrev:Handlade inte denna förhandling i domstolen om polisens agerande ?Secrist skrev:De borde kanske inte stulit, smitit från polisen och forcerat nedfällda bommar. De hade de levt idag.
Var det inte brovakten som tryckte på knappen?
polismans uppmaning. I skarpa lägen gäller det att inte tänka själv.
Han borde ha uppvisat ohörsamhet. Det kallas civilkurage. Att bidra till polisens
stämpling till mord borde få vem som helst att visa ohörsamhet.
Förutom civilkurage kallas det civil olydnad. Jag tror han hade sovit bättre om
natten om han gjort som jag säger. För övrigt tycker jag det är ynkligt att skylla
på brovakten. Hur mycket jurisdiktion har en brovakt i samhället.
Kan polisen inte stå för ett enda mord av alla dom de begår? Det är en j-a skillnad
på hantverk mellan en brovakt och en soldat.
Tja, det är ju en viss skillnad, soldater som skulle fått dödsstraff om de inte lydde order dömdes i rättegångar just för att de lytt order, hur ställer du dig då de riskerade mycket om de sade nej eller hur, borde då inte brovakten dömas på samma sätt som dessa enär denne inte riskerade mycket mer än en tillsägelse?
Nu anser iofs jag att både polis och brovakt gjorde det rätta, det var enbart IDIOTI som orsakde dessa död, de hade inte en låst gas och borttagna bromsar osv på bilen, de valde själva att göra vad de gjorde :-)