Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
lazy
PE Dal
x-medborgare
marxisten
KickTheRasist
foliesvackan
berralarzon
RedCloud
Dao
MartinLindgren
GustavAnder
15 posters

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...?

GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...?

Inlägg  GustavAnder 2009-11-13, 13:22

Sanningsrörelsen är en grupp som kanske ? ( kanske inte ) slår alla toka vänster här på fingrarna .

De anser att hela 9-11 attacken var riggad och det är en del av " new world order.."

Kom igen nu alla foliehattar och obehöriga, ut ur garderoben.
    Håller ni med "sanningsrörelsen".
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty Sv: Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...?

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-13, 13:31

Ärligt talat,vad tror du själv mr.Ander,själv tror jag det var ett terrorattent med ett resultat som t.o.m förvånade Bin Laden och hans Al Qida?

Möjligen jag kan köpa att USA hade hört något om vad som var på gång, men underskattade trovärdigheten,men vem skulle inte ha gjort det?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty Sv: Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...?

Inlägg  Dao 2009-11-13, 15:01

Jag tror bara på sökandet efter sanningen, och att de fakta som finns skall vara tillgänglig för alla!

För de som vill gå utanför sin ideologiska lilla bubbla, är detta en självklarhet!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty fantasigeneratorn skenar....

Inlägg  RedCloud 2009-11-13, 15:06

Konstaterar att FBI som har hand om utredningen inte har någon misstänkt.

men som vanligt vet väl Gustav "tjuven" Ander bättre än resten av världen....stackarn
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-11-13, 16:06

RedCloud skrev:Konstaterar att FBI som har hand om utredningen inte har någon misstänkt.

men som vanligt vet väl Gustav "tjuven" Ander bättre än resten av världen....stackarn

Inte ett dugg stackare om tjyven asapfultruhten/gustavander han stjäl ju pengar av oss andra den lille tjyven "grädde på moset".
    //berra
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-11-13, 19:10

GustavAnder skrev:Sanningsrörelsen är en grupp som kanske ? ( kanske inte ) slår alla toka vänster här på fingrarna .

De anser att hela 9-11 attacken var riggad och det är en del av " new world order.."

Nej, man har helt förbisett William Booth's organisation.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-13, 19:15

GustavAnder skrev:Sanningsrörelsen är en grupp som kanske ? ( kanske inte ) slår alla toka vänster här på fingrarna .

Ok med din konspiration bajseri kommer du inte länge , diverse kan du tala till oss vilken land har varit åtalat för internationell terrorsim i Haggdomstolen ??

Är det Palestina eller??
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 19:43

Jag ser sanningsrörelsen dels som konspiration dels som källkritik.

Jag håller med om att en del saker i den officiella rapporten inte stämmer och att myndigheterna i USA bör samarbeta mer med allmänheten och döda dessa teorier. De frågor de ställer är klockrena och jag ser närmast de som källkritik. I alla andra rapporter skulle det räknas som kanon bra källkritik.

Sedan så har vi en del som är ren konspiration som jag inte stödjer. Det jag tänker på då är deras teorier om USA:s regering skulle ligga bakom, eller judarna och den skiten. Där finns inga som helst bevis och jag ser det endast och enbart som konspiration, tills dessa att bevis framkommer. Även om jag kan hålla med om att vissa saker de gjort är skumma. Att regeringen inte släpper videorna från Pentagon, hur jävla svårt kan det vara. Har de inget att dölja varför har de hemliga. USA är ju i princip en åklagare och Al-Qaida den som är åtalad. Om vi säger det var i en domstol, skulle någonsin åklagare mörka VIDEOBEVIS mot den åtalade? En video och konspirationen skulle ha dött. Så man kan ju undra varför de inte släpps?

Så jag håller med om många av deras frågor och anser att en ny utredning bör tillsättas. Men jag till skillnad från de påstår inte att det var Bush, eller att det var CIA, men jag är inte heller främmande för den tanken. Allt är möjligt i denna sörja. För något lurt är det, men innan bevis framkommer så är jag öppen för likväl Al-Qaidas skuld som USA:s.

Senast ändrad av marxisten den 2009-11-13, 20:49, ändrad totalt 2 gånger
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-11-13, 19:52

NEJ
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 20:42

RedCloud skrev:Konstaterar att FBI som har hand om utredningen inte har någon misstänkt.

Bin Ladin är väl inte ens eftersökt för 9/11 om jag inte missminner mig totalt...
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty Misstänkt

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 21:08

"""Konstaterar att FBI som har hand om utredningen inte har någon misstänkt.""" skriver Sign Red Cloud.
    De presumtivt misstänkta förövarna kan nog betraktas som tämligen omöjliga att både kallas till förhör, åtalas och ävensom till slut bli dömda av en enig jury, för detta totalbrott mot mänskligheten. Om man allra längst fram i fronten på en flygapparat har tilltvingat sig befattningen pilot...och med vett och vilja i 800 km:s hastighet försöker ta sig igenom tjocka skyskrapebetongväggar, då har nog åtalbarheten och beteckningen misstänkt fått en helt annorlunda betydelse.
    PE Dal
    PE Dal

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty Rättegång

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 21:35

Nu har två världsmedborgare ställts inför juridisk rätt, får dom en rättvis rättegång???
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6121080.ab
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-11-13, 21:51

Är det inte dags att undra VARFÖR "sanningsrörelsen" har fått en sådan genomkraft???
    PE Dal
    PE Dal

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty sanningar?

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 22:03

###Är det inte dags att undra VARFÖR "sanningsrörelsen" har fått en sådan genomkraft???#"""

Jo visst undras det.....Sanningsrörelsen beskriver sig själva som #sanningen" ...då undras det nog allrahelst

Vilka är dessa sanningssägare?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 22:14

PE Dal skrev:###Är det inte dags att undra VARFÖR "sanningsrörelsen" har fått en sådan genomkraft???#"""

Jo visst undras det.....Sanningsrörelsen beskriver sig själva som #sanningen" ...då undras det nog allrahelst

Vilka är dessa sanningssägare?

Vad säger de har fel och USA rätt. Vissa frågor de ställer är riktigt bra och kräver svar. T.ex filmerna från Pentagon, varför får vi inte se de? Varför undanhålls bevis?
    PE Dal
    PE Dal

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty kommunisthatt

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 22:19

Jag påstår ingenting, egentligen.
    Men den som har kommunisthatten på hjässan, kan påstå det mesta,,,
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 22:23

PE Dal skrev:Jag påstår ingenting, egentligen.
    Men den som har kommunisthatten på hjässan, kan påstå det mesta,,,

Nä, jag är endast och enbart kritisk mot denna rapport som allt annat.
    Vissa saker är skumma, och USA regeringen har ju inte precis varit hjälpsamma.
    Jag anklagar de inte, men jag anser att en ny utredning kan vara på sin plats för att reda ut frågetecknen.
    Att vara källkritisk mot en vanlig rapport eller källa är tydligen inte samma som mot USA:s regeringen, undrar varför?
    Om det varit en vanlig rapport hade folk snarare tyckt det var bra och kreativ kritik, nu är konspiration!
    PE Dal
    PE Dal

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty himmelska fridens torg

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 22:28

http://sv.wikipedia.org/wiki/Protesterna_p%C3%A5_Himmelska_fridens_torg_1989

Är Du kritisk även till detta scenario? marxisten.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 22:31

PE Dal skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Protesterna_p%C3%A5_Himmelska_fridens_torg_1989

Är Du kritisk även till detta scenario? marxisten.

Vad fan har det med sanningsrörelsen att göra?

F.ö. kan jag vad inte minnas att jag någonsin påstått mig gilla kinakommunismen! Och jag har absolut inte förnekat massakern på himmelska fridens torg! Den finns bevis för nämligen. Jag har inte sett ett enda bevis på att Al-Qaida verkligen genomförde 9/11! Däremot mängder på Amerikanska myndigheter ovilja att svara på frågor!
    PE Dal
    PE Dal

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty Mao

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 22:40

Din avatar åstundar Kinas Mao Tse tung, http://www.gunnesboskolan.lund.se/nyasidan/79/1900/tidslinje/mao.html.

Vem vill leva under sådant förtryck???Vi fria medborgare vill fortfarande kunna tycka och tänka efter egen erfarenhet.
    marxisten
    marxisten

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty LÄS PÅ!

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 22:42

PE Dal skrev:Din avatar åstundar Kinas Mao Tse tung, http://www.gunnesboskolan.lund.se/nyasidan/79/1900/tidslinje/mao.html.

Vem vill leva under sådant förtryck???Vi fria medborgare vill fortfarande kunna tycka och tänka efter egen erfarenhet.

Min Avatar, Mao Tse Tung?! Vad fan talar du om!

Du har ju fel i allt: Person, Land, Kontinent, Århundrade, Ideologi...

Det är HUGO CHAVEZ i VENEZUELA!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-13, 22:55

marxisten skrev:
    PE Dal skrev:Din avatar åstundar Kinas Mao Tse tung, http://www.gunnesboskolan.lund.se/nyasidan/79/1900/tidslinje/mao.html.

Han är ju en mycket demokratisk snubbe, stänger radiostationer på löpande
    band samt nästintill förklarar krig mot Colombia.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 22:59

lazy skrev:
    marxisten skrev:

Han är ju en mycket demokratisk snubbe, stänger radiostationer på löpande
    band samt nästintill förklarar krig mot Colombia.

Det är mer demokratisk än du tror. Han rensade upp kan man bokstavligt talat säga. De som han förbjöd var sådana som bröt mot lagen, ägarbyte som inte registrerats etc. Dessutom så är större delen av alla radiomaster fortfarande privata och de frekvenser som de förbjudna radiostationerna sände på delas nu ut till nya lokala radiostationer. Högern i Sverige tog fram en lite del av sanningen.

Resultatet efter upprensningen. Vad mycket statligt, tycker du inte?
    • Av Venezuelas 1004 radiostationer som sänder på FM- eller AM-bandet är 656 privata, 105 offentligt ägda samt 243 lokala, alternativa medier. De sistnämnda är icke vinstdrivande, icke kommersiella kanaler som bygger på folkligt deltagande från invånarna i de städer, stadsdelar och byar där de har sitt säte.

Situationen är liknande vad det gäller tv-utbudet. 65 kanaler är privata, sex statliga och 37 utgörs av lokalbaserade alternativa tv-kanaler.

Senast ändrad av marxisten den 2009-11-13, 23:06, ändrad totalt 2 gånger
    PE Dal
    PE Dal

Sanninngsrörelsen slår er på fingrarna...? Empty lazy

Inlägg  PE Dal 2009-11-13, 23:00

Lazy , bra skrivet som alltid.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-13, 23:01

PE Dal skrev:Lazy , bra skrivet som alltid.

• Av Venezuelas 1004 radiostationer som sänder på FM- eller AM-bandet är 656 privata, 105 offentligt ägda samt 243 lokala, alternativa medier. De sistnämnda är icke vinstdrivande, icke kommersiella kanaler som bygger på folkligt deltagande från invånarna i de städer, stadsdelar och byar där de har sitt säte.

Situationen är liknande vad det gäller tv-utbudet. 65 kanaler är privata, sex statliga och 37 utgörs av lokalbaserade alternativa tv-kanaler.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-11, 14:46