Dina inlägg blir allt mer förvirrade. Var påstår jag motsatsen?
+9
F.I.S.T
Corven
MartinLindgren
redalert
My Ass
Secrist
captaincodd
Sossar ee lata
RedCloud
13 posters
Lite lustigt, eller hur....
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 51
Barn
Men hallå, det är ju du som påstår motsatsen, uppför dig vuxet nu secrist.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 52
Sv: Lite lustigt, eller hur....
Du påstår att barnbidraget är 100% kopplat till barnet, jag hävdar att vårdnadshavaren tex kan spela bingo för dom om han/hon vill.
Då börjar du yra om kvitton...
Då börjar du yra om kvitton...
- Inlägg 53
100%
Du påstår att barnbidraget är 100% kopplat till barnet, jag hävdar att vårdnadshavaren tex kan spela bingo för dom om han/hon vill.
Då börjar du yra om kvitton....
Det är 100% kopplat till barnet. Hade det inte varit det så hade vi haft behovsprövade barnbidrag för länge sedan. Att det sedan inte betalas ut direkt till barnet har ju rent praktiska orsaker. Att man sedan inte kan kontrollera att det efterföljs säger sig självt.
Då börjar du yra om kvitton....
Det är 100% kopplat till barnet. Hade det inte varit det så hade vi haft behovsprövade barnbidrag för länge sedan. Att det sedan inte betalas ut direkt till barnet har ju rent praktiska orsaker. Att man sedan inte kan kontrollera att det efterföljs säger sig självt.
- Inlägg 54
Det är 100% kopplat till barnet.
Nej, det är ställt på vårdnadshavaren som är 100% fri att göra precis vad som helst med pengen.
- Inlägg 55
100%
Nej, det är ställt på vårdnadshavaren som är 100% fri att göra precis vad som helst med pengen.
Det finns ingen lag som tvingar vårdnadshavaren att lägga barnbidraget på barnet. Men tanken är ju att det ska gå till barnet. Annars kan man ju lika gärna lägga ner det.
Det finns ingen lag som tvingar vårdnadshavaren att lägga barnbidraget på barnet. Men tanken är ju att det ska gå till barnet. Annars kan man ju lika gärna lägga ner det.
- Inlägg 56
Men tanken är ju att det ska gå till barnet.
DET kan jag hålla med om, roligt att se att även secrist kan backa.
(Det är 100% kopplat till barnet. )
- Inlägg 57
Barn
DET kan jag hålla med om, roligt att se att även secrist kan backa.
Jag backar ingenting. Det har jag sagt hela tiden. Det är därför det heter barnbidrag. För att det är kopplat 100% till barnets väl och ve. Att man sedan inte kan kontrollera att detta verkligen sker har bara praktiska orsaker.
Jag backar ingenting. Det har jag sagt hela tiden. Det är därför det heter barnbidrag. För att det är kopplat 100% till barnets väl och ve. Att man sedan inte kan kontrollera att detta verkligen sker har bara praktiska orsaker.
- Inlägg 58
`hur gammal är du egentligen ?
- Inlägg 59
Vem
`hur gammal är du egentligen ?
Skit du i det så lever du längre.
- Inlägg 60
Du beter dig åtminstone i mina ögon, väldigt väldigt omoget...
- Inlägg 61
Mogen
Du beter dig åtminstone i mina ögon, väldigt väldigt omoget...
He, he..ja, nu kommer jag att ligga sömnlös.
He, he..ja, nu kommer jag att ligga sömnlös.
- Inlägg 62
He, he..ja, nu kommer jag att ligga sömnlös
Det ENDA du behöver göra är att släppa din Alliansfundametalism och vara öppnare och kunna erkänna fel i de egna leden också, så ordnar det sig säkert...
- Inlägg 63
Fel
Det ENDA du behöver göra är att släppa din Alliansfundametalism och vara öppnare och kunna erkänna fel i de egna leden också, så ordnar det sig säkert...
Visst kan jag göra det. Och jag har antagit detta erbjudande flera gånger från vänstern. Men när jag kräver en liknande motprestation så blir det plötsligt väldigt tyst. Synd....
Visst kan jag göra det. Och jag har antagit detta erbjudande flera gånger från vänstern. Men när jag kräver en liknande motprestation så blir det plötsligt väldigt tyst. Synd....
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 64
formsvackan skrev:Vilken dubbelmoral ?Secrist skrev:Gäller inte samhällets regler likadant för alla ?
Tror du att speciellt många av dem som ylar över sossarnas skattetryck och bidragslinjer avstår från barnbidraget ?
Barnbidraget ska gå till barnen. Du ser inga som helst problem med sossarnas dubbelmoral?
Jag ser ingen DUBBELMORAL i att vilja ändra detta borgerliga spektakel...
Pigavdraget skall få finnas kvar nåt år enl S och MP ... jag tycker inte det ska få finnas kvar en dag .... så som det nu är utformat...
Riv upp skiten ... och se till så att De över 300.000 i årsinkomst BETALAR SIN EGEN JÄVLA STÄDNING ; FÖR EGNA JÄVLA PENGAR .....
Och lägg pengarna till bättre behövande...
Skamligt att låglönearbetare skall subventionera rikas städhjälp....
- Inlägg 65
Piga
Jag ser ingen DUBBELMORAL i att vilja ändra detta borgerliga spektakel...
Man vill ändra det samtidigt som man utnyttjar det för glatta livet. Men det är klart, så fort det finns lite pengar att tjäna för en sosse så låter man ju inte trams som etik och moral stå ivägen.
Man vill ändra det samtidigt som man utnyttjar det för glatta livet. Men det är klart, så fort det finns lite pengar att tjäna för en sosse så låter man ju inte trams som etik och moral stå ivägen.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 66
Secrist skrev:Jag ser ingen DUBBELMORAL i att vilja ändra detta borgerliga spektakel...
Nu är det så att man inte kan välja bort pigavdraget. Avdraget görs av företaget, inte privatpersonen.....
Själv tycker jag det stinker dubbelmoral när högern påstår att de är bra attjäna pengar, förutom när man röstar till vänster. Då skall man inte få tjäna pengar......
Tror högern verkligen det finns en värld för höger och en annan för vänster? Att vänster inte behöver tjäna pengar för den har inga utgifter? Det gnys i högan sky när en vänster har tjänat pengar på, t.ex. boststadsköp, men inte det minska klagomålet för att samma vänster har fått betala samma priser, lån och räntor som vilken höger som helst.... DET är dubbelmoral!!!
- Inlägg 67
Bort
Nu är det så att man inte kan välja bort pigavdraget. Avdraget görs av företaget, inte privatpersonen.....
Fast du kan ju välja bort städningen och städa själv om du nu tycker det är så fruktansvärt hemskt.
Och vänster får gärna tjäna pengar, problemet är ju att de inte står för det. De säger en sak officiellt och gör något helt annat privat.
Fast du kan ju välja bort städningen och städa själv om du nu tycker det är så fruktansvärt hemskt.
Och vänster får gärna tjäna pengar, problemet är ju att de inte står för det. De säger en sak officiellt och gör något helt annat privat.
- Inlägg 68
problemet är ju att de inte står för det
Du börjar dagen med att generalisera ?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 69
Secrist skrev:Vilken dubbelmoral ?
Att först håna och förlöjliga avdraget och kalla det pigavdrag och annat trams när de står i talarstolen och när de kommer hem ringer städfirmor och bokar tid.
Vad gäller "håna och förlöjliga" så är detta enbart din syn. Min uppfattning är den att alla regler i samhället gäller lika för alla oavsett politiska preferenser. Jag förväntar mig inte att de som ylar sig hesa över "bidragshysterin" i landet, själva ska avstå från dessa bidrag. Inte ens om de "hånar och förlöjligar" meningsmotståndarna i frågan.
Vad gäller RUT så är det väl självklart att det ska avskaffas, så också ROT. Skattesubventioner till en specifik bransch kan väl inte vara annat än en temporär stimulerande åtgärd. Detta borde väl för fasiken alla ni som ylar om de fria marknadskrafternas förträfflighet begripa, eller ... ?
Ert tanklösa försvar av statliga subventioner torde förmodligen kunna betecknas som ett klart uttryck av dubbelmoral !!!
Tidpunkten för avskaffandet lär vara främst arbetsmarknadsrelaterad och kan knappast bestämmas nu. Ingen av oss människor har ännu fått möjligheten att i sådana detaljer skåda framtiden.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 70
formsvackan skrev:Secrist skrev:Vilken dubbelmoral ?
Att först håna och förlöjliga avdraget och kalla det pigavdrag och annat trams när de står i talarstolen och när de kommer hem ringer städfirmor och bokar tid.
Vad gäller "håna och förlöjliga" så är detta enbart din syn. Min uppfattning är den att alla regler i samhället gäller lika för alla oavsett politiska preferenser. Jag förväntar mig inte att de som ylar sig hesa över "bidragshysterin" i landet, själva ska avstå från dessa bidrag. Inte ens om de "hånar och förlöjligar" meningsmotståndarna i frågan.
Vad gäller RUT så är det väl självklart att det ska avskaffas, så också ROT. Skattesubventioner till en specifik bransch kan väl inte vara annat än en temporär stimulerande åtgärd. Detta borde väl för fasiken alla ni som ylar om de fria marknadskrafternas förträfflighet begripa, eller ... ?
Ert tanklösa försvar av statliga subventioner torde förmodligen kunna betecknas som ett klart uttryck av dubbelmoral !!!
Tidpunkten för avskaffandet lär vara främst arbetsmarknadsrelaterad och kan knappast bestämmas nu. Ingen av oss människor har ännu fått möjligheten att i sådana detaljer skåda framtiden.
Är du riktigt frisk?
My Ass- Antal inlägg : 654
- Inlägg 71
Vänstermupparna här måste vara de enda i hela landet som inte inser det monumentala hyckleriet i sosseriets led.Snacka om inkrökta mupp-fanatiker utan kontakt med verkligheten.
Det är väl en jävla skillnad på att argumnetera OM, mot som i sosseriets fall, tvärsäkert säga att RUT ska bort om vi vinner valet...Alla utom folievänster begriper ju det.
För min del anser jag att fler sektorer av hantverk ska få "ROT" avdrag. men tyvärr pekar det på ett mer grundläggande problem, vårt perversa högskattesamhälle, som måste fixa till tillfälliga avdrag för att inte branscher ska gå under.
Skatten måste ner generellt istället för dessa tilfälliga" åtgärder mot vissa branscher, det är det enda sättet för att skapa jobb i framtiden.
Det är väl en jävla skillnad på att argumnetera OM, mot som i sosseriets fall, tvärsäkert säga att RUT ska bort om vi vinner valet...Alla utom folievänster begriper ju det.
För min del anser jag att fler sektorer av hantverk ska få "ROT" avdrag. men tyvärr pekar det på ett mer grundläggande problem, vårt perversa högskattesamhälle, som måste fixa till tillfälliga avdrag för att inte branscher ska gå under.
Skatten måste ner generellt istället för dessa tilfälliga" åtgärder mot vissa branscher, det är det enda sättet för att skapa jobb i framtiden.
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 72
Hur
långt enligt dej måste skatten ner???Och välfärden,vilka ska betala den tycker du??
- Inlägg 73
Om du samtidigt som du ylar dygnet runt om skatteförtryck, hävdar att statliga subventioner av en specifik bransch "ska vara för evigt", är det nog din hälsa som kan ifrågasättasredalert skrev:formsvackan skrev:Secrist skrev:Vilken dubbelmoral ?
Är du riktigt frisk?
- Inlägg 74
Detta monumentala hyckleri lär du då försöka definiera. Jag tvingas nog upplysa dig om att åsikten att den som har sina politiska preferenser hos socialdemokraterna inte skulle få utnyttja RUT, är odemokratisk ifall du inte begriper det själv.My Ass skrev:Vänstermupparna här måste vara de enda i hela landet som inte inser det monumentala hyckleriet i sosseriets led.
Att RUT ska bort är en självklarhet, detta oavsett vilka som vinner valet. Varför är detta så svårt att förstå ?My Ass skrev:Det är väl en jävla skillnad på att argumnetera OM, mot som i sosseriets fall, tvärsäkert säga att RUT ska bort om vi vinner valet...Alla utom folievänster begriper ju det.
Vilka då ?My Ass skrev:För min del anser jag att fler sektorer av hantverk ska få "ROT" avdrag.
My Ass- Antal inlägg : 654
- Inlägg 75
captaincodd skrev:långt enligt dej måste skatten ner???Och välfärden,vilka ska betala den tycker du??
Finansieringen ska vara som idag. Alla som bor i landet ska vara med och finansiera.
Du har dock rödfrossa ? och tror att sänkta skatter för vanligt folk betyder mindre bidrag till dig ?