RedMentalCase skrev: DirtyDog skrev: RedMentalCase skrev: DirtyDog skrev: redalert skrev:Typiskt inlägg av borderlinern Biggus Dickus rätt som det är så surrar han som en envis fluga och sluggar hejvilt åt alla håll.
För ovanlighetens skull så har du åtminstone LITE rätt. Jag ÄR envis och är knappast kräsen angående VEM som jag angriper. Jag besöker detta forum för att jag GILLAR att debattera. Ibland har man inte tid och ibland så tar man sig tid ändå. Det är ju så kul.
Ditt inlägg var också rätt typiskt för dig. Inget vettigt tillförs debatten med lite angrepp finns det tid för. Det är OK, jag står ut med det då inte alla kan ha samma intresse av att debattera som mig.
Inte för att jag måste försvara ra, men du gillar mer att framställa dig som extremt okunnig om allt, än du är intresserad av debatt, du verkar gammal, har kört bil i 40? år men har inte ens lyckats insupa de mest elementära kunskaperna om trafikregler, du imponerar typ 0.
Det var bara ett exempel av väldigt många.
Du har gjort bort dig fullständigt och idiotförklarat
MIG för åsikter som dina vänner har och
inte jag och sen fortsätter du att gräva när du redan nått botten?
Gratulerar! PS. Snart 40 år är korrekt med ABC på kortet.
Så det var inte du som sa att citat
:"Till skillnad från de allra flesta vägar har motorvägar en lägsta tillåtna hastighet. Denna är 40 km/h" ??
Nej, det du presenterar är ett citat från körkortsbokens webbsida och en utfrågad trafikpolis hävdar exakt samma sak. Själv har jag inte gjort annat än citerat dem. NTF hävdar endast att "En förare får inte utan giltigt skäl köra med
överdrivet låg hastighet" på motorväg.
INGEN, varken JAG, körkortsboken, NTF eller polisen har talat om några LAGAR utan den som talar om LAGSTÖD är du.
Egentligen är det väl ganska enkelt? FÅR ditt fordon köra fortare än 40 så är det LAGLIGT att framföra det på motorväg. Det är lätt att som körkortsboken tolka det som att lägsta tillåtna hastighet är 40 men så står det ju förvisso inte i trafikförordningen.
Orsaken till mina citat var ditt bemötande av:
DirtyDog skrev:Menar du som Secrist att det är snudd på olagligt att köra 100 på 120-väg?
RedMentalCase skrev:Om du tvunget vill få på tafsen även när du är en pajas så ok, då får du väl ha det då.
Du är en trafikfara om du exempelvis kör för sakta på motorväg, polisen beivrar det också , med lagstöd.
Min FRÅGA gällde alltså huruvida du ansåg att det var snudd på
olagligt att köra
100 på en 120-väg och när du sen besvarar detta med att man är en trafikfara om man kör för långsamt på en motorväg och att polisen
MED lagstöd kan beivra detta så låter det onekligen som om det
FINNS en lag om lägsta tillåtna hastighet och att 100km/h räknas dit, eller hur?
När jag anser detta vara helt orimligt (även om jag inte skulle ha något emot en sådan lag) så hittar jag texten om hur motorväg
skiljer sig från övriga vägar. När polisen får frågan om alla vägar
FÖRUTOM just motorvägar så svarar han
ÄNDÅ med ett exempel på hur det är
FÖRBJUDET att köra 30 km/h på motorväg
EFTERSOM fordon som inte får köra fortare än 40 inte får åka där.
Varför hävdar polisen att det är just 30 som är förbjudet? Tja, svaret fick vi väl i hur han motiverade detta men något snack om LAG förekom egentligen inte där heller. Om det hade varit OLAGLIGT att köra 100 på 120-väg så hade han säkerligen nämnt det också, eller hur?
RedMentalCase skrev:Kan du förklara på vilket sätt jag gjort bort mig? Vilka mina vänner hade den åsikten, var det inte ditt citat? Håller du fortfarande fast vid den åsikten?
På vilket sätt gräver jag ner mig när jag påpekar att du uppenbarligen inte vet nånting,?
ditt ABC kort kan du stoppa upp därbak, dina kunskaper om trafik är så dåliga att alla skrattar åt dig.
Varför sitter du och inbillar dig att jag anklagar dig för saker som jag inte tatt upp? Har du nån slags förföljesemani?
Du beter dig lika sinnesslött som foliet,och har lika dålig koll på vad du själv och andra skriver ,är det alldeles säkert att du inte är hans halvbror?
Förklara gärna hur du får ihop detta?
Du och Secrist hävdar att det är olagligt att köra för långsamt på motorväg när jag tar upp exemplet med en politiker som kör 100 där det är 120.
I nästa andetag så påstår du
"Det finns inget som heter lägsta hastighet på motorväg"?
Alltså har man inte LAGSTÖD för att beivra någon som kör 100 där det är 120? Men var inte det vad du påstod strax innan och som Secrist antydde?
Om en personbil bogserar en annan bil på en motorväg (till närmaste avfart!) så syns det knappast bakifrån och hastigheten får inte överskrida 30 så snacket om att det är skillnad mellan släpvagn och personbil håller knappast i det avseendet.
Detta innebär att lägsta tillåtna hastighet t.o.m. blir 30 km/h (vilket är LÅNGT under 100 km/h).
Alltså, bryter man mot LAGEN om man kör 100 där högsta
TILLÅTNA hastighet är 120? Beivras man verkligen med
LAGSTÖD om man gör det? Att man KAN bli tillsagd och ifrågasatt av polisen betvivlar jag inte, fast det är ju något HELT annat.
Ett JA eller NEJ duger bra som svar.