Secrist 2014-02-19, 23:20
Dao skrev: Secrist skrev:Enligt FK själva så har de inte fler fall av människor som hamnat snett idag än tidigare. Men det uppmärksammas mer idag.
FK fungerade bra för min del, mest för att de inte lade sig. Det jag talar om handlade dock inte om att "hamna snett" (vad nu DET är), utan att man inte får möjlighet att återhämta sig innan man tvingas ut i samhället idag. Givetvis blir det andra delar av samhället som då får ta kostnaderna, så att FK slipper.
Tvivlar starkt på att det var lika illa förr i just den frågan, för då var man sjukskriven tills man blev frisk, inte då regeringen bestämde att man var frisk!
Alternativt så var du sjukskriven tills FK tröttnade och förtidspensionerade dig. Mindre arbete och bättre statistik. Vinst för alla utom för den sjuke. Finns många vittnesmål om folk som gick i åratal utan att ens träffa en läkare eller handläggare.
För övrigt så kommer det inte att ske några större förändringar i regelverket oavsett vem som vinner valet. Sossarna var redan inne på samma spår 2006. Ledsen om jag krossar dina illusioner.
Senast ändrad av Secrist den 2014-02-20, 08:40, ändrad totalt 1 gång