Dao skrev:Sniperace skrev:Får jag samma eller bättre vård för samma vårdpeng ser jag inga problem med att den ene gör en förtjänst!
om två handlare säljer samma bröd för exakt samma summa men den ene gör sig så stora omkostnader utan att det är skillnad blircdu då sur på den som gör föttjänst på btödet?
eller anser du då att han ska sälja detta billigare och driva den andre i konkurs just för att han inte ska tjäna något?
Varför måste JAG ge bort MINA PENGAR till rika spekulanter, bara för att det är OK för DIG???
Det handlar INTE om BRÖD!!! Människor är ingen marknad!!!
Nu börjar det bli intressant. Och därmed dags för dao att springa och gömma sig.
Man kan ju tänka sig ett system där de som vill betala mer för ineffektiv kommunal vård får göra det. Medan vi som accepterar att en del av våra pengar går till spekulanter får en lägre skatt, eftersom våran vård kostar mindre.
Ett annat alternativ är att även dao börjar respektera det vi demokratiskt kommit överens om. För mig känns det t.ex fel med 1000 kr i parkerngsavgift, men jag accepterar att reglerna är sådana.