Dao skrev:Secrist skrev:Du anser att Kuba är en diktatur med demokratiska val. Fullständigt omöjlig ekvation och typexempel på din strategi att ständigt tycka två motsatta saker samtidigt.
Att du blir förvirrad beror på att jag inte heller hävdat att de har demokratiska val. Det jag HAR hävdat, är att VALPROCESSEN - alltså den att välja enskilda i tekniska val - är demokratisk! Men jag har också varit tydlig med att ENBART DETTA gör inte valet i sin helhet därmed är demokratisk!!!
Alltså är det återigen inte det JAG skriver som du "argumenterar" mot, utan dina egna fantasier om vad DU anser att jag "egentligen" tycker!!! Sedan retar du MIG för åsikter jag aldrig hävdat, varav du anser att jag blir "luddig" eller "ändrat mig" eller liknande, i ständig evighet.
Och detta sker i tråd efter tråd...
Vet man lite om demokrati, så vet man att demokrati är en ständig process - som aldrig tar slut. Kuba har påbörjat detta, men av olika skäl inte kommit långt - mer än i punktinsatser. Sverige har kommit längre, helt klart. Men här finns det punkter där det fungerar sämre, å andra sidan!
Alltså, ytterst sällan - eller aldrig - antingen svart eller vitt!
Kuba har inte kommit någonstans. Landet har stått fullständigt stilla de senaste 50 åren kvävt under det kommunistiska oket.