Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Dao
Thetaxpayer
6 posters

    Media slår till igen

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-08, 21:46

    Tack för att det finns media som vill få fram sanningen.

    http://www.friatider.se/sa-hetsade-media-mot-en-funktionshindrad-kvinna-i-goteborg

    Eller vad tror RC et compadres?
    Man skulle ju nästan kunna tro att vänstermedia har en agenda? Att de kan se sig själva i spegeln. Puke
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Dao 2013-04-08, 22:00

    Thetaxpayer skrev:Tack för att det finns media som vill få fram sanningen.

    http://www.friatider.se/sa-hetsade-media-mot-en-funktionshindrad-kvinna-i-goteborg

    Eller vad tror RC et compadres?
    Man skulle ju nästan kunna tro att vänstermedia har en agenda? Att de kan se sig själva i spegeln. Puke

    Ja, tänk så lätt det sker medvetna eller omedventa "missförstånd" i dessa frågor!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-04-08, 22:32

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Tack för att det finns media som vill få fram sanningen.

    http://www.friatider.se/sa-hetsade-media-mot-en-funktionshindrad-kvinna-i-goteborg

    Eller vad tror RC et compadres?
    Man skulle ju nästan kunna tro att vänstermedia har en agenda? Att de kan se sig själva i spegeln. Puke

    Ja, tänk så lätt det sker medvetna eller omedventa "missförstånd" i dessa frågor!

    Puke!!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-08, 23:20

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Tack för att det finns media som vill få fram sanningen.

    http://www.friatider.se/sa-hetsade-media-mot-en-funktionshindrad-kvinna-i-goteborg

    Eller vad tror RC et compadres?
    Man skulle ju nästan kunna tro att vänstermedia har en agenda? Att de kan se sig själva i spegeln. Puke

    Ja, tänk så lätt det sker medvetna eller omedventa "missförstånd" i dessa frågor!








    Mainstreammedia stinker. Ser du inga problem med att de vinklar och förtalar enskilda personer helt utan skrupler?
    Det finns många exempel nu. Skall vi gissa att sanningen om apartheidbussarna också dyker upp snart? Varför tror du att media gör på detta sättet? Varför är det så viktigt för dem att utmåla svenska folket som rasistiska svin?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  lazy 2013-04-09, 11:05

    Bussarna blev det väldigt tyst om, särskilt Viking lines efter den här artikeln:

    I söndags kom sedan följande anklagelse om att passagerare har delats in enligt etnicitet. Då skrev Nerikes Allehanda att det bussbolag som Viking Line använder sig av hade särat på "svenskar" och "icke svenskar" på sträckan mellan Örebro och Stockholm den 21 december.

    Men Johanna Boijer, informationschef vid Viking Line, säger till Hbl.fi att bussbolaget Björcks Resor, som sköter transporterna, bara körde med en buss den 21 december, så det var inte ens möjligt att dela på passagerarna den dagen.


    http://hbl.fi/nyheter/2013-03-25/431931/nytt-fall-av-bussdiskriminering-i-sverige

    Man vill ju inte tro att det kan ha ngt med DO och skadestånd att göra(?) scratch

    Som en motåtgärd har bröderna övervägt att anmäla bussresan till Diskrimineringsombudsmannen, DO.
    – Vi har funderat på det, om det behövs gör vi det. Det kan ju prövas, säger Ahmed Chatila.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16475752.ab
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-09, 13:28

    lazy skrev:Bussarna blev det väldigt tyst om, särskilt Viking lines efter den här artikeln:

    I söndags kom sedan följande anklagelse om att passagerare har delats in enligt etnicitet. Då skrev Nerikes Allehanda att det bussbolag som Viking Line använder sig av hade särat på "svenskar" och "icke svenskar" på sträckan mellan Örebro och Stockholm den 21 december.

    Men Johanna Boijer, informationschef vid Viking Line, säger till Hbl.fi att bussbolaget Björcks Resor, som sköter transporterna, bara körde med en buss den 21 december, så det var inte ens möjligt att dela på passagerarna den dagen.


    http://hbl.fi/nyheter/2013-03-25/431931/nytt-fall-av-bussdiskriminering-i-sverige

    Man vill ju inte tro att det kan ha ngt med DO och skadestånd att göra(?) scratch

    Som en motåtgärd har bröderna övervägt att anmäla bussresan till Diskrimineringsombudsmannen, DO.
    – Vi har funderat på det, om det behövs gör vi det. Det kan ju prövas, säger Ahmed Chatila.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16475752.ab






    Ja där ser man. Det börjar bli många saker Rcs sanningssägare borde be om ursäkt för. Forserum, Viking Line, Ambulansen och taxiresan bla. Ett jättepuke passar väl bra in här. Evil or Very Mad
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Dao 2013-04-09, 13:55

    Denna tråden påminner mig lite om när jag debattera med förintelseförnekare för några år sedan. Det hade uppdagats att en av de överlevande i USA, som åkt runt i landets skolor och berättat om förintelsen, aldrig ens hade lämnat USA. Han hade aldrig befunnit sig i Tredje riket!

    Detta fick dessa förintelseförnekare att hävda att detta var ett "bevis" för att alla överlevare troligen var lögnare!

    Lite patetiskt, faktiskt.

    Så är fallet även i denna tråden.

    Det är SJÄLVKLART att det sker missförstånd även åt det hållet som ni vill lyfta fram. När jag i en annan tråd försökte hävda att det många gånger var just denna form av missförstånd även åt DET ANDRA hållet, för synen på invandrare - ja, då förklarades jag vara en dagdrömmare och idiot!

    Varför klarar ni inte av att se helheten? Att det finns två sidor av alla mynt???
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-09, 13:59

    Dao skrev:Denna tråden påminner mig lite om när jag debattera med förintelseförnekare för några år sedan. Det hade uppdagats att en av de överlevande i USA, som åkt runt i landets skolor och berättat om förintelsen, aldrig ens hade lämnat USA. Han hade aldrig befunnit sig i Tredje riket!

    Detta fick dessa förintelseförnekare att hävda att detta var ett "bevis" för att alla överlevare troligen var lögnare!

    Lite patetiskt, faktiskt.

    Så är fallet även i denna tråden.

    Det är SJÄLVKLART att det sker missförstånd även åt det hållet som ni vill lyfta fram. När jag i en annan tråd försökte hävda att det många gånger var just denna form av missförstånd även åt DET ANDRA hållet, för synen på invandrare - ja, då förklarades jag vara en dagdrömmare och idiot!

    Varför klarar ni inte av att se helheten? Att det finns två sidor av alla mynt???




    För det första så tror jag inte för fem öre att det är misstag. För det andra så vore det ju hur enkelt som helst att gå ut med att det var ett misstag. För att i alla fall göra ett försök att få tillbaka sitt förlorade förtroende från almänheten.
    Jag tror helt enkelt att vänstermedia har en agenda. Vi ser ju bevis efter bevis på detta.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Dao 2013-04-09, 14:05

    Thetaxpayer skrev:För det första så tror jag inte för fem öre att det är misstag. För det andra så vore det ju hur enkelt som helst att gå ut med att det var ett misstag. För att i alla fall göra ett försök att få tillbaka sitt förlorade förtroende från almänheten.
    Jag tror helt enkelt att vänstermedia har en agenda. Vi ser ju bevis efter bevis på detta.

    Det är garanterat inte speciellt mycket "misstag" åt andra hållet heller!!!

    För de som är inställda på den ena sidan av "problematiken" kvittar det om man beskriver det som misstag, eller förklarar att det var missförstånd eller inte. För dessa är det fastställt.

    Det är bara att se hur ex, Secrist bemöter mig här på forumet. Hen tillskriver mig en åsikt jag aldrig uttryckt, och det kvittar vad jag sedan påstår eller förklarar. Det enda som Secrist då kan hävda är att jag inte "står för vad jag säger" - trots att jag inte sagt det hen påstår att jag sagt!?

    Det blir moment 22 av hela skiten! Och den mest aggressive och oärliga blir "vinnaren"!

    Detsamma gäller här!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-09, 17:18

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:För det första så tror jag inte för fem öre att det är misstag. För det andra så vore det ju hur enkelt som helst att gå ut med att det var ett misstag. För att i alla fall göra ett försök att få tillbaka sitt förlorade förtroende från almänheten.
    Jag tror helt enkelt att vänstermedia har en agenda. Vi ser ju bevis efter bevis på detta.

    Det är garanterat inte speciellt mycket "misstag" åt andra hållet heller!!!

    För de som är inställda på den ena sidan av "problematiken" kvittar det om man beskriver det som misstag, eller förklarar att det var missförstånd eller inte. För dessa är det fastställt.

    Det är bara att se hur ex, Secrist bemöter mig här på forumet. Hen tillskriver mig en åsikt jag aldrig uttryckt, och det kvittar vad jag sedan påstår eller förklarar. Det enda som Secrist då kan hävda är att jag inte "står för vad jag säger" - trots att jag inte sagt det hen påstår att jag sagt!?

    Det blir moment 22 av hela skiten! Och den mest aggressive och oärliga blir "vinnaren"!


    Detsamma gäller här!








    Du tycker inte det är "lite" skillnad på om du känner dig förorättad av en motdebattör på ett obskyrt forum som detta än att den tredje statsmakten aktivt försöker rasistanklaga svenskar och hela byar med berått mod?

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Dao 2013-04-09, 19:37

    Thetaxpayer skrev:Du tycker inte det är "lite" skillnad på om du känner dig förorättad av en motdebattör på ett obskyrt forum som detta än att den tredje statsmakten aktivt försöker rasistanklaga svenskar och hela byar med berått mod?

    DEt var bara ett exempel, Helge!

    Och det handlade inte om förorätter - det handlade om MEDVETNA "missförstånd", som det sedan inte går att ta sig ur.

    Samma upplevelser berättar många invandrare om i sagens Sverige!

    Ni har hittat några enstaka fall, där journalisterna uppenbarligen gjorde fel.

    Det är vardagsmat för invandrarna - fast då finns det inga "Fria Tider" som uppmärksammar det...
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-09, 19:40

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Du tycker inte det är "lite" skillnad på om du känner dig förorättad av en motdebattör på ett obskyrt forum som detta än att den tredje statsmakten aktivt försöker rasistanklaga svenskar och hela byar med berått mod?

    DEt var bara ett exempel, Helge!

    Och det handlade inte om förorätter - det handlade om MEDVETNA "missförstånd", som det sedan inte går att ta sig ur.

    Samma upplevelser berättar många invandrare om i sagens Sverige!

    Ni har hittat några enstaka fall, där journalisterna uppenbarligen gjorde fel.

    Det är vardagsmat för invandrarna - fast då finns det inga "Fria Tider" som uppmärksammar det...






    Nej det finns ju Vänsterhittepåmedia som gräver och gräver för att hitta något. DO, Har du hört talas om dem?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Dao 2013-04-09, 19:54

    Thetaxpayer skrev:Nej det finns ju Vänsterhittepåmedia som gräver och gräver för att hitta något. DO, Har du hört talas om dem?

    Nej! Undviker mestadels sådana källor...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  lazy 2013-04-09, 20:00

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Nej det finns ju Vänsterhittepåmedia som gräver och gräver för att hitta något. DO, Har du hört talas om dem?

    Nej! Undviker mestadels sådana källor...

    lol!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Secrist 2013-04-10, 09:12

    lazy skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Nej det finns ju Vänsterhittepåmedia som gräver och gräver för att hitta något. DO, Har du hört talas om dem?

    Nej! Undviker mestadels sådana källor...

    lol!

    Dao lättar upp stämningen genom at skoja lite. Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Redvictory 2013-04-10, 11:08

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Tack för att det finns media som vill få fram sanningen.

    http://www.friatider.se/sa-hetsade-media-mot-en-funktionshindrad-kvinna-i-goteborg

    Eller vad tror RC et compadres?
    Man skulle ju nästan kunna tro att vänstermedia har en agenda? Att de kan se sig själva i spegeln. Puke

    Ja, tänk så lätt det sker medvetna eller omedventa "missförstånd" i dessa frågor!








    Mainstreammedia stinker. Ser du inga problem med att de vinklar och förtalar enskilda personer helt utan skrupler?
    Det finns många exempel nu. Skall vi gissa att sanningen om apartheidbussarna också dyker upp snart? Varför tror du att media gör på detta sättet? Varför är det så viktigt för dem att utmåla svenska folket som rasistiska svin?





    Här stinker det rejält med skit!

    http://avpixlat.info/
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-10, 14:29

    Redvictory skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Tack för att det finns media som vill få fram sanningen.

    http://www.friatider.se/sa-hetsade-media-mot-en-funktionshindrad-kvinna-i-goteborg

    Eller vad tror RC et compadres?
    Man skulle ju nästan kunna tro att vänstermedia har en agenda? Att de kan se sig själva i spegeln. Puke

    Ja, tänk så lätt det sker medvetna eller omedventa "missförstånd" i dessa frågor!








    Mainstreammedia stinker. Ser du inga problem med att de vinklar och förtalar enskilda personer helt utan skrupler?
    Det finns många exempel nu. Skall vi gissa att sanningen om apartheidbussarna också dyker upp snart? Varför tror du att media gör på detta sättet? Varför är det så viktigt för dem att utmåla svenska folket som rasistiska svin?





    Här stinker det rejält med skit!

    http://avpixlat.info/






    Ja de gräver ju upp en hel del skit om dina kompisar ochälsklingar såklart att det stinker då. Cool

    Sponsored content


    Media slår till igen Empty Sv: Media slår till igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 02:15