Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
RedMentalCase
RedclownIII
Dao
formsvackan
Infra
lazy
Sniperace
Sossar ee lata
Thetaxpayer
RedCloud
14 posters

Nobelpris till Researchgruppen !!!!

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Nobelpris till Researchgruppen !!!! Empty Nobelpris till Researchgruppen !!!!

Inlägg  RedCloud 2013-12-10, 20:26

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-anonyma-anvandare-knackta/

Nu står rasisterna och hatarna där avklädda och nakna....herrejävlar vilken härlig dag !!!!!

Och de faller ifrån en efter en, ha ha ha ha

Researchgruppen är värd ett litet Nobelpris tycker jag.....
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Nobelpris till Researchgruppen !!!! Empty Sv: Nobelpris till Researchgruppen !!!!

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-10, 20:38

RedCloud skrev:http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-anonyma-anvandare-knackta/

Nu står rasisterna och hatarna där avklädda och nakna....herrejävlar vilken härlig dag !!!!!

Ja ingen är förvånad att du gillar Stasimetoder för att försöka skrämma oliktänkande till tystnad.
    RedCloud
    RedCloud

Nobelpris till Researchgruppen !!!! Empty Sv: Nobelpris till Researchgruppen !!!!

Inlägg  RedCloud 2013-12-10, 20:46

Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-anonyma-anvandare-knackta/

Ja ingen är förvånad att du gillar Stasimetoder för att försöka skrämma oliktänkande till tystnad.

*fniss*

"Det fanns ett avlusningsläger i Polen"
    "Kanske Adolf hade rätt i alla fall"
    "Låt dom svälta ihjäl"

mfl inlägg från SD politiker.....kanske väljarna borde få reda på vilka rasistiska löss som företräder partiet ........som du vurmar så varmt för.....
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-10, 20:54

RedCloud skrev:
    Thetaxpayer skrev:

*fniss*

"Det fanns ett avlusningsläger i Polen"
    "Kanske Adolf hade rätt i alla fall"
    "Låt dom svälta ihjäl"

mfl inlägg från SD politiker.....kanske väljarna borde få reda på vilka rasistiska löss som företräder partiet ........som du vurmar så varmt för.....

Tja, Troligen så kommer "scoopet" att ge flera röster åt SD. Så vi får väl se nästa undersökning. Kanske du sätter ditt desperata fniss i halsen.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-12-10, 20:57

ja, Troligen så kommer "scoopet" att ge flera röster åt SD. Så vi får väl se nästa undersökning. Kanske du sätter ditt desperata fniss i halsen.

Det finns förmodligen en gräns för vad SD tål av undersökande journalistik (som du på Avpixlats vis kallar STASI metoder), snart är de en saga blott.......

Men vill du stödja ett fascistiskt rasistiskt en-frågeparti så är det upp till dig....
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-10, 21:07

RedCloud skrev:
    ja, Troligen så kommer "scoopet" att ge flera röster åt SD. Så vi får väl se nästa undersökning. Kanske du sätter ditt desperata fniss i halsen.

Det finns förmodligen en gräns för vad SD tål av undersökande journalistik (som du på Avpixlats vis kallar STASI metoder), snart är de en saga blott.......

Men vill du stödja ett fascistiskt rasistiskt en-frågeparti så är det upp till dig....

Kanske du har rätt. Jag tror dock inte att folk gillar extremvänsterns stasimetoder. De kan nog mycket väl bitit sig i svansen igen.

Jag vet att jag får rösta på vem jag vill . Än så länge. Vi får väl se om demokraterna eller din sida vinner i längden.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-12-10, 21:45

stasimetoder.

Rasisthögerns ord för undersökande journalistik.......
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-10, 22:03

RedCloud skrev:
    stasimetoder.

Rasisthögerns ord för undersökande journalistik.......

Extremvänsterns standardsvar när de försvarar det oförsvarbara.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Inlägg  Sossar ee lata 2013-12-10, 22:13

2014....SD 15% V- kommunisterna 6%..... Fniss
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-12-10, 22:45

Jag tror detta straffar sig för researchgruppen, det har med all säkerhet begått brott i detta, det är en åsiktregistrering och ett gravt brott mot integriteten och samtidgt ett databrott.

Med all sannolikhet kommer detta ge SD ett stort uppsving istälet just för dessa metoder.

Hade det varit SD som gjort på samma sätt mot vänstern, expo eller liknande skulle vänstern gnälla gny och fara ut i raseriutbrott, det är en sak som är säker.

Så nej, det blir nog inte något nobelpris, snarare ÅTAL

jag skulle kanske sammanställa alla ip jag fick ihop här och koppla dem till namn osv för att sedan sprida dessa, skulle du gilla det RC?

Men nej, jag sänker mig inte så lågt, det gör istället annat patrask (researchgruppen)

men tänk om det blev lite undersökande journalistik med ipnummer och kopplingar här, vore det skoj tycker du?

JA, det måste du ju göra, för du är väl ingen hycklare och ser det som fel om samma sak drabbar dig, eller gör du det?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-11, 13:03

Information till den demokratihatande stasivänstern Rc med anhang.

3 § Ingen svensk medborgare får utan samtycke antecknas i ett allmänt register enbart på grund av sin politiska åskådning. Lag (2010:1408).

2 kap. 3 § regeringsformen
    http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-...s-1974-152/#K2

Även i vanlig lag finns en rad bestämmelser med avsikt att ta
    tillvara den enskildes rättigheter. Av generell betydelse på
    integritetsskyddsområdet är föreskrifterna i brottsbalken och sekretesslagen.
    Särskild betydelse i förevarande sammanhang har dock naturligtvis de
    bestämmelser till skydd för den personliga integriteten som tidigare fanns i
    datalagen (1973:298) och numera i personuppgiftslagen. Syftet med
    personuppgiftslagen är att skydda den enskilde mot sådant otillbörligt
    intrång i den personliga integriteten som kan bli följden
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-12-11, 13:08

I dagens Expressen hänger man ut privatpersoner. God journalistik?  confused 
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-12-11, 13:27

lazy skrev:I dagens Expressen hänger man ut privatpersoner. God journalistik?  confused 

Jaså du försvarar Avpixlat? Och ändå kritiserar du Expressen som bara ger hatskribenterna
    på sajten samma medicin tillbaka. De bara avpixlar de fula trynena som tror att de kan sitta
    fredade och ljuga. Jag säger: ge dom mer av samma medicin, bara!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-11, 16:07

lazy skrev:I dagens Expressen hänger man ut privatpersoner. God journalistik?  confused 

Och det är tydligen så hedervärt att det förtjänar ett nobelpris enligt RC. Vet inte om jag skall skratta eller gråta åt vänsterns oerhörda hyckleri och extremism. Hur kan de tycka att det är ok i ett demokratiskt samhälle?
    Var det historielösa de sa?

I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
    Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
    Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
    Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade

Ändå värre blir ju hyckleriet från RC när han lipar över att någon hotat med att "outa" honom. Man baxnar.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-12-11, 17:03

Thetaxpayer skrev:

Och det är tydligen så hedervärt att det förtjänar ett nobelpris enligt RC. Vet inte om jag skall skratta eller gråta åt vänsterns oerhörda hyckleri och extremism. Hur kan de tycka att det är ok i ett demokratiskt samhälle?

I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
    Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;

Ändå värre blir ju hyckleriet från RC när han lipar över att någon hotat med att "outa" honom. Man baxnar.

Nu börjar jag bli full i skratt. De högerforumister som är skitförbannade för att Expressen
    avpixlar näthatarnas fula trynen är minst lika försvarsinställda gentemot Avpixlat som verkar
    vara deras Bibel.

Att Avpixlat avpixlar folk är i deras ögon hedervärt och demokratiskt. Att Expressen avpixlar
    näthatarna är nästintill det största brott de kan tanka sig.

Bravo Expressen! Jag stödjer er.

Nobelpris. Tja, kanske delat Fredspris för avpixlandet av den som höjer Behring Breiviks
    fasansfulla vansinnesdåd till skyarna.

vem var hycklaren sa ni?  
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-12-11, 17:20

Sniperace skrev: Så nej, det blir nog inte något nobelpris, snarare ÅTAL
    Du tror kanske inte att ansvarig utgivare övervägt detta ?
    Sniperace skrev:jag skulle kanske sammanställa alla ip jag fick ihop här och koppla dem till namn osv för att sedan sprida dessa, skulle du gilla det RC?
    Dina möjligheter att göra något sådant är obetydligt större än noll, så detta "hot" är enbart löjligt.
    Sniperace skrev: Men nej, jag sänker mig inte så lågt, det gör istället annat patrask (researchgruppen)
    Du "hotar" med att sänka dig ännu lägre. Det är en viss skillnad mellan att kolla avsändaren av ett mail och att spåra personer utifrån IP-adresser. Det senare är som du vet inte helt lagligt och något du själv ylat högt över i några år.  
    Sniperace skrev: men tänk om det blev lite undersökande journalistik med ipnummer och kopplingar här, vore det skoj tycker du?
    Detta vore INTE undersökande journalistik !
    Sniperace skrev:JA, det måste du ju göra, för du är väl ingen hycklare och ser det som fel om samma sak drabbar dig, eller gör du det?
    Eftersom det inte är samma sak är du återigen ute och cyklar.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-12-11, 17:31

Infra skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Nu börjar jag bli full i skratt. De högerforumister som är skitförbannade för att Expressen
    avpixlar näthatarnas fula trynen är minst lika försvarsinställda gentemot Avpixlat som verkar
    vara deras Bibel.

Que?

Att Avpixlat avpixlar folk är i deras ögon hedervärt och demokratiskt. Att Expressen avpixlar
    näthatarna är nästintill det största brott de kan tanka sig.

Sådana uttalanden från forumhögern kan du förstås styrka?  Rolling Eyes 

Bravo Expressen! Jag stödjer er.

Ja då vet man var gränsen går för er hycklande stasianhängare.

Nobelpris. Tja, kanske delat Fredspris för avpixlandet av den som höjer Behring Breiviks
    fasansfulla vansinnesdåd till skyarna.

Som ingen har gjort. Varför ljuger du? Om ni har rätt varför behöver ni ljuga så ofta då?

vem var hycklaren sa ni?  

Du och Rc framförallt. Men även vänstern i stort.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-12-11, 17:32

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: Så nej, det blir nog inte något nobelpris, snarare ÅTAL
    Du tror kanske inte att ansvarig utgivare övervägt detta ?
    Sniperace skrev:jag skulle kanske sammanställa alla ip jag fick ihop här och koppla dem till namn osv för att sedan sprida dessa, skulle du gilla det RC?
    Dina möjligheter att göra något sådant är obetydligt större än noll, så detta "hot" är enbart löjligt.
    Sniperace skrev: Men nej, jag sänker mig inte så lågt, det gör istället annat patrask (researchgruppen)
    Du "hotar" med att sänka dig ännu lägre. Det är en viss skillnad mellan att kolla avsändaren av ett mail och att spåra personer utifrån IP-adresser. Det senare är som du vet inte helt lagligt och något du själv ylat högt över i några år.  
    Sniperace skrev: men tänk om det blev lite undersökande journalistik med ipnummer och kopplingar här, vore det skoj tycker du?
    Detta vore INTE undersökande journalistik !
    Sniperace skrev:JA, det måste du ju göra, för du är väl ingen hycklare och ser det som fel om samma sak drabbar dig, eller gör du det?
    Eftersom det inte är samma sak är du återigen ute och cyklar.

jodå, det är inte någon reell skillnad, och jag HAR faktiskt redan hittat både namn och adress till flera av vänsterforumisterna och ävennhögewr.

men som sagt jag släpper inte dem, ävenn om detta inte på något vis vpore värre än vad researchgruppen gjort, här göäller det ju då att viusa västarn personer de som driver näthatet här osv och som an nåra kan ses som ha lika unkna åsikter som de som avslöjas av denna grupp.

men vi ser ju hyckleriet,m att det anses rätt av researchgruppen, men det skulle vara fel om NI avslöjades på samma sätt *asg*

och nej, de har inte bara kollat emailadresser, de har sniffat och tagit en sorts krypterade delar från discus för att snoka och göra ett ÅSIKTSREGISTER och samkört databaser vilket är förbjudet Smile
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-12-11, 18:41

Sniperace skrev: jag HAR faktiskt redan hittat både namn och adress till flera av vänsterforumisterna och ävennhögewr.
    Jaha ? Min nuvarande IP-adress är 90.229.166.236 Vem är jag ?
    Sniperace skrev:och nej, de har inte bara kollat emailadresser, de har sniffat och tagit en sorts krypterade delar från discus för att snoka och göra ett ÅSIKTSREGISTER och samkört databaser vilket är förbjudet Smile
    Då tycker jag att de "drabbade" ska stämma Expressen.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-12-11, 20:07

Hur kan det vara "förföljelse" att namnge folk som uttalats sig KLART rasistiskt, eller till och med uppmanat till kriminalitet - men inte att namnge brottslingar med invandrarbakgrund?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-12-11, 20:09

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: jag HAR faktiskt redan hittat både namn och adress till flera av vänsterforumisterna och ävennhögewr.
    Sniperace skrev:och nej, de har inte bara kollat emailadresser, de har sniffat och tagit en sorts krypterade delar från discus för att snoka och göra ett ÅSIKTSREGISTER och samkört databaser vilket är förbjudet Smile

det är inte de som publicerar namne osv, det är researchgruppen.
    9ch det är de som gjort sammanställningarna osv, så de kommer nog både stämmas på skadestånd, samt åtalas för brott.

och vem vet, av de uppåt 6000 de hänger ut kanske någon får spader och gör något dumt....
    Det vore ju inte speciellt förvånande om det resulterar i att denne får sparken från ett jobb för sina åsikters skull osv.

men som sagt ränka med att det blir stämning och åtal,av det frågan är bara vad det mynnar ut i
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-11, 20:10

Kommer ihåg när någon stolle bland forumhögern bestämt kunde tala om vem jag var, med namn, adress och en rad andra personliga saker - och det blev så fel det bara kunde bli! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-11, 20:11

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

det är inte de som publicerar namne osv, det är researchgruppen.
    9ch det är de som gjort sammanställningarna osv, så de kommer nog både stämmas på skadestånd, samt åtalas för brott.

och vem vet, av de uppåt 6000 de hänger ut kanske någon får spader och gör något dumt....
    Det vore ju inte speciellt förvånande om det resulterar i att denne får sparken från ett jobb för sina åsikters skull osv.

men som sagt ränka med att det blir stämning och åtal,av det frågan är bara vad det mynnar ut i

Och det finns inga sådana risker när man hänger ut invandrare, eller personer som hjälper invandrare?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-12-11, 20:13

Dao skrev:Hur kan det vara "förföljelse" att namnge folk som uttalats sig KLART rasistiskt, eller till och med uppmanat till kriminalitet - men inte att namnge brottslingar med invandrarbakgrund?

hur skulledet då vara brottsligt att hänga ut dig med namn adress osv för DINA åsikters skull?

det är långt ifrån alla av dem som gjort något brottsligt, så som sagt. du som är så rädd att ditt namn kommer ut, skulle du gilla om så skedde?

om nu någon av dessa som hängts ut drabbas av vänstervåld, får de då skylla sig själva för att de har en åsikt?

får du skylla dig själv om du hängs ut och drabbas av våld? Smile
    eller gäller inte detta med lika för alla detta?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-12-11, 20:14

Dao skrev:Kommer ihåg när någon stolle bland forumhögern bestämt kunde tala om vem jag var, med namn, adress och en rad andra personliga saker - och det blev så fel det bara kunde bli! Very Happy

och sådana fel finns även i researchgruppens avslöjande.....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:11