Men jag har ju inte uttalat mig om judar över huvud taget, och gillar inte Hamaz stadgar. Trots det är jag "antisemit"!?Sniperace skrev:genom deras uttalanden om judar, och gillande av hamaz stadgar
+6
redalert
R.O.F.L
lazy
Dao
Sniperace
Infra
10 posters
Nu polisanmäls israel. Förbrytarna måste straffas.
Dao- Antal inlägg : 26567
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Dao skrev:Men jag har ju inte uttalat mig om judar över huvud taget, och gillar inte Hamaz stadgar. Trots det är jag "antisemit"!?Sniperace skrev:genom deras uttalanden om judar, och gillande av hamaz stadgar
Är du missförstådd nu igen?
Det tror jag inte. Jag blir kallad för "antisemit", och jag vill veta VARFÖR!Thetaxpayer skrev:Är du missförstådd nu igen?Dao skrev:Men jag har ju inte uttalat mig om judar över huvud taget, och gillar inte Hamaz stadgar. Trots det är jag "antisemit"!?Sniperace skrev:genom deras uttalanden om judar, och gillande av hamaz stadgar
Fast jag känner Sniper och Secrist tillräckligt mycket för att veta att det inte handlar om "missförstånd". De är fullt medvetna om att jag inte är antisemit, men de verkar sakna förmåga att vara ärliga i en vanlig kommunikation. De är så inkörda i en form av "orubblig sanning", och när den ruckas söker de desperat efter något att gripa tag i för att skapa någon form av stabilitet under fötterna. Och eftersom de inte är ärliga, så gör de sådant helst på andras bekostnad.
Så - nej, jag är inte missförstådd!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklara för islamofobi och rasism är vad du kallar demDao skrev:Det tror jag inte. Jag blir kallad för "antisemit", och jag vill veta VARFÖR!Thetaxpayer skrev:Är du missförstådd nu igen?Dao skrev:Men jag har ju inte uttalat mig om judar över huvud taget, och gillar inte Hamaz stadgar. Trots det är jag "antisemit"!?Sniperace skrev:genom deras uttalanden om judar, och gillande av hamaz stadgar
Fast jag känner Sniper och Secrist tillräckligt mycket för att veta att det inte handlar om "missförstånd". De är fullt medvetna om att jag inte är antisemit, men de verkar sakna förmåga att vara ärliga i en vanlig kommunikation. De är så inkörda i en form av "orubblig sanning", och när den ruckas söker de desperat efter något att gripa tag i för att skapa någon form av stabilitet under fötterna. Och eftersom de inte är ärliga, så gör de sådant helst på andras bekostnad.
Så - nej, jag är inte missförstådd!
Infra- Antal inlägg : 29644
Dao har aldrig uttalat sig om judar som ett folk. HanSniperace skrev:genom deras uttalanden om judar, och gillande av hamaz stadgarInfra skrev:Svara på frågan i stället: hur har du resonerat dig fram till din slutsats attSniperace skrev:Tyvärr tror jag INTE att du är kapabel till att fatta, du är för indoktrinerad eller slut i hjärnanDao skrev:Inte en aning! Därför startade jag en snskild tråd, där ni kan förklara er!Sniperace skrev:Det vet du nog bäst själv eller hur?Dao skrev:Skulle vara intressant att veta VAD som gör att du kommit fram till att jag är "antisemit"!Sniperace skrev:Hellre skitstövel än bevisad antisemit som du!!
och vad du anser är lika mycket värt för mig som det katten gräver er i kattlådan
Du vet att när du använder detta begrepp så godtyckligt och naivt, så bidrar du med att begränsa begreppets betydelse!
vissa är antisemiter?
https://acbladet.swedishforum.se/t51601-snipern-antisemiten
pratar hela tiden om israels permanenta folkrättsbrott.
Be Dao om ursäkt, nu.
För att jag INTE ogillar judar?Sniperace skrev:jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklagar för islamofobi och rasism är vad du kallar dem
nej du ogillar inte jydar.Dao skrev:För att jag INTE ogillar judar?Sniperace skrev:jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklagar för islamofobi och rasism är vad du kallar dem
Du hatar dem och vill se staten israel utplånad och ersatt av en islamsk stat
absolut inte.Infra skrev:Dao har aldrig uttalat sig om judar som ett folk. HanSniperace skrev:genom deras uttalanden om judar, och gillande av hamaz stadgarInfra skrev:Svara på frågan i stället: hur har du resonerat dig fram till din slutsats attSniperace skrev:Tyvärr tror jag INTE att du är kapabel till att fatta, du är för indoktrinerad eller slut i hjärnanDao skrev:Inte en aning! Därför startade jag en snskild tråd, där ni kan förklara er!Sniperace skrev:Det vet du nog bäst själv eller hur?Dao skrev:Skulle vara intressant att veta VAD som gör att du kommit fram till att jag är "antisemit"!Sniperace skrev:Hellre skitstövel än bevisad antisemit som du!!
och vad du anser är lika mycket värt för mig som det katten gräver er i kattlådan
Du vet att när du använder detta begrepp så godtyckligt och naivt, så bidrar du med att begränsa begreppets betydelse!
vissa är antisemiter?
pratar hela tiden om israels permanenta folkrättsbrott.
Be Dao om ursäkt, nu.
Snälla! KAN jag inte få bestämma SJÄLV vad jag vill?Sniperace skrev:nej du ogillar inte jydar.Dao skrev:För att jag INTE ogillar judar?Sniperace skrev:jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklagar för islamofobi och rasism är vad du kallar dem
Secrist- Antal inlägg : 32216
Gör du det. Det är ändå ingen som blir klok på vad du tycker.Dao skrev:Snälla! KAN jag inte få bestämma SJÄLV vad jag vill?Sniperace skrev:nej du ogillar inte jydar.Dao skrev:För att jag INTE ogillar judar?Sniperace skrev:jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklagar för islamofobi och rasism är vad du kallar dem
Så när jag skriver att jag INTE ogillar judar, så blir det för dig så otydligt att du utgår från att jag måste vara antisemit?Secrist skrev:Gör du det. Det är ändå ingen som blir klok på vad du tycker.Dao skrev:Snälla! KAN jag inte få bestämma SJÄLV vad jag vill?Sniperace skrev:nej du ogillar inte jydar.Dao skrev:För att jag INTE ogillar judar?Sniperace skrev:jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklagar för islamofobi och rasism är vad du kallar dem
redalert- Antal inlägg : 13973
Spelar ingen roll vad du skriver det är ändå bara en läpparnas bekännelse från en populist och vindflöjel!Dao skrev:Så när jag skriver att jag INTE ogillar judar, så blir det för dig så otydligt att du utgår från att jag måste vara antisemit?Secrist skrev:Gör du det. Det är ändå ingen som blir klok på vad du tycker.Dao skrev:Snälla! KAN jag inte få bestämma SJÄLV vad jag vill?Sniperace skrev:nej du ogillar inte jydar.Dao skrev:För att jag INTE ogillar judar?Sniperace skrev:jodå, du är lika mycket antisemit som de som du anklagar för islamofobi och rasism är vad du kallar dem
"I går, den 19 november 2013, polisanmälde Ship to Gaza de israeliska befälhavarna Gabriel Ashkenazi, Eliezer Marom, Benny Gantz och Ram Rothberg för brott mot svenska medborgare och en svensk humanitär hjälporganisation, genom att ha planerat, beordrat och på plats medverkat i en våldsam attack riktad mot Ship to Gazas hjälpsändningar 2010 och 2012.
De utpekade förövarna anmäls för kapning, grovt rån, olaga frihetsberövande, grov misshandel, misshandel och grovt olaga hot. En för det allmänna rättsmedvetandet försvårande omständighet är att dessa brott utfördes under intensiv mediebevakning. För att inte undergräva allmänhetens tilltro till rättssystemet och Sveriges förmåga att försvara sina medborgare då de utsätts för grov brottslighet är det av stor vikt att brottslingarna ställs inför rätta.
Låt oss rekapitulera händelseförloppen. Den 31 maj 2010 beordrade de utpekade förövarna israeliska soldater att attackera svenska hjälpsändningar, stjäla lasten som var avsedd för civila mottagare i det krigshärjade palestinska civilsamhället i Gaza och med vapenmakt frihetsberöva svenska medborgare."
"Svenskarnas tillhörigheter stals och de utsattes för misshandel och förnedrande behandling. Attackerna skedde på internationellt vatten och var storskaliga och våldsamma. I anfallet mot Mavi Marmara där två svenskar fanns ombord, deltog missilbestyckade örlogsfartyg, Black Hawkhelikoptrar, Pantherhelikoptrar, zodiaks, drönare, ubåtar och över 600 elitsoldater beväpnade med automatkarbiner, kulsprutor och handeldvapen. Nio civila hjälparbetare dödades...."
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17874263.ab
De utpekade förövarna anmäls för kapning, grovt rån, olaga frihetsberövande, grov misshandel, misshandel och grovt olaga hot. En för det allmänna rättsmedvetandet försvårande omständighet är att dessa brott utfördes under intensiv mediebevakning. För att inte undergräva allmänhetens tilltro till rättssystemet och Sveriges förmåga att försvara sina medborgare då de utsätts för grov brottslighet är det av stor vikt att brottslingarna ställs inför rätta.
Låt oss rekapitulera händelseförloppen. Den 31 maj 2010 beordrade de utpekade förövarna israeliska soldater att attackera svenska hjälpsändningar, stjäla lasten som var avsedd för civila mottagare i det krigshärjade palestinska civilsamhället i Gaza och med vapenmakt frihetsberöva svenska medborgare."
"Svenskarnas tillhörigheter stals och de utsattes för misshandel och förnedrande behandling. Attackerna skedde på internationellt vatten och var storskaliga och våldsamma. I anfallet mot Mavi Marmara där två svenskar fanns ombord, deltog missilbestyckade örlogsfartyg, Black Hawkhelikoptrar, Pantherhelikoptrar, zodiaks, drönare, ubåtar och över 600 elitsoldater beväpnade med automatkarbiner, kulsprutor och handeldvapen. Nio civila hjälparbetare dödades...."
UppInfra skrev: "I går, den 19 november 2013, polisanmälde Ship to Gaza de israeliska befälhavarna Gabriel Ashkenazi, Eliezer Marom, Benny Gantz och Ram Rothberg för brott mot svenska medborgare och en svensk humanitär hjälporganisation, genom att ha planerat, beordrat och på plats medverkat i en våldsam attack riktad mot Ship to Gazas hjälpsändningar 2010 och 2012.
lazy- Antal inlägg : 12772
Vad vill du att jag ska skriva? Lycka till? Det har inte slagit dig att de utpekade dessutom är de som stått emot Netanyahus krav på en attack mot Iran?Infra skrev:UppInfra skrev: "I går, den 19 november 2013, polisanmälde Ship to Gaza de israeliska befälhavarna Gabriel Ashkenazi, Eliezer Marom, Benny Gantz och Ram Rothberg för brott mot svenska medborgare och en svensk humanitär hjälporganisation, genom att ha planerat, beordrat och på plats medverkat i en våldsam attack riktad mot Ship to Gazas hjälpsändningar 2010 och 2012.
Bra att se om Internationell rätt faktiskt gäller Israel!
Lycka till!
Lycka till!
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Ingen som dömer krigsförbrytare i Mellanöstern, finns ingen som följer konventioner. Hela regionen är som en varböld.Infra skrev: "I går, den 19 november 2013, polisanmälde Ship to Gaza de israeliska befälhavarna Gabriel Ashkenazi, Eliezer Marom, Benny Gantz och Ram Rothberg för brott mot svenska medborgare och en svensk humanitär hjälporganisation, genom att ha planerat, beordrat och på plats medverkat i en våldsam attack riktad mot Ship to Gazas hjälpsändningar 2010 och 2012.
Glöm inte bort israels brott mot mänskligheten.
Glöm inte bort Gazamassakern.
Glöm inte bort massfördrivningarna.
Glöm inte bort massmorden.
Glöm inte bort barntortyren, barnfångarna eller barnamorden.
Israel erkänner! Forumhögern gör det INTE!Infra skrev:
Glöm inte bort israels brott mot mänskligheten.
Glöm inte bort Gazamassakern.
Glöm inte bort massfördrivningarna.
Glöm inte bort massmorden.
Glöm inte bort barntortyren, barnfångarna eller barnamorden.
Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Vill man bekämpa terror, skall man inte låsa fast sig i principer...
Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Men varför gör du det rakt motsatta? Varför anser du att Israel aldrig har fel? Deras övergrepp är ju inte speciellt hemliga, de flesta...
» "Israel vs Israel " - Folket i Israel vill förändra och har fått nog
» Mörkningen av JAS- skandalen JK och polisanmäls!
» Förtrycket av människor i Israel kritiseras av Israeliska advokater..Israel prickas i hemlig EU-rapport
» Israel backar från utfästelse - vad döljer israel?
» Var femte med sjukersättning fuskade
» Mörkningen av JAS- skandalen JK och polisanmäls!
» Förtrycket av människor i Israel kritiseras av Israeliska advokater..Israel prickas i hemlig EU-rapport
» Israel backar från utfästelse - vad döljer israel?
» Var femte med sjukersättning fuskade