Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Vill man bekämpa terror, skall man inte låsa fast sig i principer...
Men varför gör du det rakt motsatta? Varför anser du att Israel aldrig har fel? Deras övergrepp är ju inte speciellt hemliga, de flesta...
+6
redalert
R.O.F.L
lazy
Dao
Sniperace
Infra
10 posters
Nu polisanmäls israel. Förbrytarna måste straffas.
Secrist- Antal inlägg : 32216
Dao- Antal inlägg : 26567
Men du väljer att stödja den parten som är starkast och den som aktivt ockuperar, attackerar, bestraffar kollektivt och troligen har världsrekord i brott mot internationell rätt?Secrist skrev:Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Men varför gör du det rakt motsatta? Varför anser du att Israel aldrig har fel? Deras övergrepp är ju inte speciellt hemliga, de flesta...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
ska en part dömas som värst för tt denne äre starkast?Dao skrev:Men du väljer att stödja den parten som är starkast och den som aktivt ockuperar, attackerar, bestraffar kollektivt och troligen har världsrekord i brott mot internationell rätt?Secrist skrev:Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
tja, hade nu fn gjort likadant mot VARJE attack som gjorts från palestinskt håll skulle de har en fruktansvärd massa krigsbrott enär varje terroristhandling som gjorts är ett krigsbrott, varje raket som avlossats från dessa har varit krigsbrott.
sedan har vi ju brott mot mänskligheten som genomförs varje dag mot det egna folket från ex hamas sida, men detta ska man kanske bortse från pga att de inte är så starka?
Inte ENBART! Ta gärna med det andra jag skrev, så har du lite mer att gå på!Sniperace skrev:ska en part dömas som värst för tt denne äre starkast?
Javisst! Men FN har fördömt Israels ageranden BETYDLIGT fler gånger och starkare, men det väljer du att skita totalt i!Sniperace skrev:tja, hade nu fn gjort likadant mot VARJE attack som gjorts från palestinskt håll skulle de har en fruktansvärd massa krigsbrott enär varje terroristhandling som gjorts är ett krigsbrott, varje raket som avlossats från dessa har varit krigsbrott.
Skiter i att fråga varför, för du kommer ändå inte att svara på det...
Javisst! hamas är dumma de också! Men du har ALDRIG förklarat hur DET ursäktar Israels agerande?Sniperace skrev:sedan har vi ju brott mot mänskligheten som genomförs varje dag mot det egna folket från ex hamas sida, men detta ska man kanske bortse från pga att de inte är så starka?
Du är den ende som bortser från någonting! All kritik mot Israel försvinner totalt i din bedömning av konflikten.
Och det handlar inte bara om kritik från några enskilda palestinavänner från vänsterkanten. Den kommer från höger och vänster, från makthavare som aktivister, från judar och SAMTLIGA människorättsorganisationer, FN, EU och till och med från USA, åtminstone retoriskt...
men inte en gång har vi sett dig starta en tråd om palestiniers attacker mot israels civila, inte en gång har vi sett dig fördöma deras agerande, däremot har vi otaliga gånger sett dig skrika dig hes i hat mot israel när de besvarar en sådan attack.
javisst har de det, MEN om de vore fullt neutrala skulle det blivit fördömande av varje sådan från palestinsk sida så skulle även palestinierna ha lika många eller fler sådana, det är lite av ensidighet i detta.
Men orsaken är att Palestina enligt FN inte är en suverän stat eller ens stat alls ännu, och det kan den inte bli så länge de inte har någon som upprätthåller lag och ordning samt stryker de förhatliga antidemokratiska stadgarna.
javisst har de det, MEN om de vore fullt neutrala skulle det blivit fördömande av varje sådan från palestinsk sida så skulle även palestinierna ha lika många eller fler sådana, det är lite av ensidighet i detta.
Men orsaken är att Palestina enligt FN inte är en suverän stat eller ens stat alls ännu, och det kan den inte bli så länge de inte har någon som upprätthåller lag och ordning samt stryker de förhatliga antidemokratiska stadgarna.
Varför skall jag starta en tråd som vi alla är överens om?Sniperace skrev:men inte en gång har vi sett dig starta en tråd om palestiniers attacker mot israels civila, inte en gång har vi sett dig fördöma deras agerande, däremot har vi otaliga gånger sett dig skrika dig hes i hat mot israel när de besvarar en sådan attack.
Jag har aldrig skrikit mig hes här inne. Däremot har jag varit tydlig med att jag TAGIT STÄLLNING! Och VILKEN hat?
Varför tror du att man "hatar" det man kritiserar? Om du kritiserar din fru, hatar du henne då?
De ÄR neutrala, och JA, de kritiserar också palestinierna! Men Israel "leder", tyvärr, vad gäller brott mot internationell rätt!Sniperace skrev:javisst har de det, MEN om de vore fullt neutrala skulle det blivit fördömande av varje sådan från palestinsk sida så skulle även palestinierna ha lika många eller fler sådana, det är lite av ensidighet i detta.
Det är liksom inte Palestina som ockuperar Israel, som bygger bosättare i Israel utan Israels godkännande, inte palestinierna som godtyckligt går in i Israel med stridsvagnar och apachehelikoptrar. Det är inte palestinierna, inte ens Hamas, som bryter de tillfälliga fredsöverenskommelser som sker, som vägrar dialog, etc, etc...
Däremot skickas det några raketer från Gaza ibland. Det är givetvis fel, men en fjärt i rymden mot vad Israel gör och har gjort!
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
Är du eller?Dao skrev:Varför skall jag starta en tråd som vi alla är överens om?Sniperace skrev:men inte en gång har vi sett dig starta en tråd om palestiniers attacker mot israels civila, inte en gång har vi sett dig fördöma deras agerande, däremot har vi otaliga gånger sett dig skrika dig hes i hat mot israel när de besvarar en sådan attack.
Jag har aldrig skrikit mig hes här inne. Däremot har jag varit tydlig med att jag TAGIT STÄLLNING! Och VILKEN hat?
Varför tror du att man "hatar" det man kritiserar? Om du kritiserar din fru, hatar du henne då?De ÄR neutrala, och JA, de kritiserar också palestinierna! Men Israel "leder", tyvärr, vad gäller brott mot internationell rätt!Sniperace skrev:javisst har de det, MEN om de vore fullt neutrala skulle det blivit fördömande av varje sådan från palestinsk sida så skulle även palestinierna ha lika många eller fler sådana, det är lite av ensidighet i detta.
Det är liksom inte Palestina som ockuperar Israel, som bygger bosättare i Israel utan Israels godkännande, inte palestinierna som godtyckligt går in i Israel med stridsvagnar och apachehelikoptrar. Det är inte palestinierna, inte ens Hamas, som bryter de tillfälliga fredsöverenskommelser som sker, som vägrar dialog, etc, etc...
Däremot skickas det några raketer från Gaza ibland. Det är givetvis fel, men en fjärt i rymden mot vad Israel gör och har gjort!
Kanske bortde de inte attackerat israel och försökt förinta judarna, detr straffade ju sig.Dao skrev:Varför skall jag starta en tråd som vi alla är överens om?Sniperace skrev:men inte en gång har vi sett dig starta en tråd om palestiniers attacker mot israels civila, inte en gång har vi sett dig fördöma deras agerande, däremot har vi otaliga gånger sett dig skrika dig hes i hat mot israel när de besvarar en sådan attack.
Varför tror du att man "hatar" det man kritiserar? Om du kritiserar din fru, hatar du henne då?De ÄR neutrala, och JA, de kritiserar också palestinierna! Men Israel "leder", tyvärr, vad gäller brott mot internationell rätt!Sniperace skrev:javisst har de det, MEN om de vore fullt neutrala skulle det blivit fördömande av varje sådan från palestinsk sida så skulle även palestinierna ha lika många eller fler sådana, det är lite av ensidighet i detta.
Kanske bortde de sluta med attackerna mot Israels civila, utan dem skulle israel inte behöva göra motattacker och bekämpa detta
De har redan testat detta, och det hjälpte inte!Sniperace skrev:Kanske bortde de inte attackerat israel och försökt förinta judarna, detr straffade ju sig.
De har redan testat detta, utan positiv effekt för deras situation!Sniperace skrev:Kanske bortde de sluta med attackerna mot Israels civila, utan dem skulle israel inte behöva göra motattacker och bekämpa detta
nej, det är inte testat, det har inte funnits perioder utan sådana attacker från någon palestinsk gruppering.Dao skrev:De har redan testat detta, och det hjälpte inte!Sniperace skrev:Kanske bortde de inte attackerat israel och försökt förinta judarna, detr straffade ju sig.De har redan testat detta, utan positiv effekt för deras situation!Sniperace skrev:Kanske bortde de sluta med attackerna mot Israels civila, utan dem skulle israel inte behöva göra motattacker och bekämpa detta
och på nästa punkt, inte heller detta har testats, de har alltid återupptagits och reaktionen då blev naturligtvis motattacker igen
försök inte ljuga och påstå att detta är något de verkligen har testat, för det är LÖGN från dig
För extremister för dig, och de styrande i Israel, kommer det ALLTID att finnas några "dumma" att skylla på, för att slippa ta era egna ansvar.Sniperace skrev:nej, det är inte testat, det har inte funnits perioder utan sådana attacker från någon palestinsk gruppering.Dao skrev:De har redan testat detta, och det hjälpte inte!Sniperace skrev:Kanske bortde de inte attackerat israel och försökt förinta judarna, detr straffade ju sig.De har redan testat detta, utan positiv effekt för deras situation!Sniperace skrev:Kanske bortde de sluta med attackerna mot Israels civila, utan dem skulle israel inte behöva göra motattacker och bekämpa detta
och på nästa punkt, inte heller detta har testats, de har alltid återupptagits och reaktionen då blev naturligtvis motattacker igen
försök inte ljuga och påstå att detta är något de verkligen har testat, för det är LÖGN från dig
Man kan inte vänta tills ena parten kapitulerar totalt innan man ens börjar samtala om fred. Det måste påbörjas nu, och då är det viktigast att varje part VISAR sin goda vilja genom att faktiskt erbjuda något av sig själva.
Alltså INTE enbart ställa krav på de andra!!!
Infra- Antal inlägg : 29644
Infra skrev:
Glöm inte bort israels brott mot mänskligheten.
Glöm inte bort Gazamassakern.
Glöm inte bort massfördrivningarna.
Glöm inte bort massmorden.
Glöm inte bort barntortyren, barnfångarna eller barnamorden.
men det är ju vad hamaz gör!Dao skrev:För extremister för dig, och de styrande i Israel, kommer det ALLTID att finnas några "dumma" att skylla på, för att slippa ta era egna ansvar.Sniperace skrev:nej, det är inte testat, det har inte funnits perioder utan sådana attacker från någon palestinsk gruppering.Dao skrev:De har redan testat detta, och det hjälpte inte!Sniperace skrev:Kanske bortde de inte attackerat israel och försökt förinta judarna, detr straffade ju sig.De har redan testat detta, utan positiv effekt för deras situation!Sniperace skrev:Kanske bortde de sluta med attackerna mot Israels civila, utan dem skulle israel inte behöva göra motattacker och bekämpa detta
Man kan inte vänta tills ena parten kapitulerar totalt innan man ens börjar samtala om fred. Det måste påbörjas nu, och då är det viktigast att varje part VISAR sin goda vilja genom att faktiskt erbjuda något av sig själva.
Alltså INTE enbart ställa krav på de andra!!!
det är bara Israel som ska vika sig.....
Nej! Hamaz har redan gjort tillfälliga överenskommelser med Israel, och nästan alla gånger har Israel brutit mot överenskommelsen. De har även erbjudit sig vid flera tillfällen att kompromissa med sin inställning för att möta Israel i diplomatiska samtal.Sniperace skrev:men det är ju vad hamaz gör!
det är bara Israel som ska vika sig.....
DU har tydligt skrivit att du vill att samtliga palestinier skall vara lydiga och all motstånd skall upphöra, innan du accepterar att Israel går med på samtal. Detta är en omöjlig inställning, för det kommer alltid att finnas någon enskild person eller grupp som kommer att göra något för dig att haka upp dig på!
Vilket inte håller, om man vill ha en varaktig fred...
Men detta har vi dragglat i evigheter tidigare...
Du vill inte ha fred, du vill ha kapitulation! Där skiljer vi oss!
Båda parter skall "vika sig", men just nu är det bara den palestinska sidan som gång efter gång har "vikt sig". Israel har bara begärt nya saker eller mer...
Secrist- Antal inlägg : 32216
Jag stödjer Israels rätt att existera som en suverän och fri nation. Där har vi olika åsikter uppenbarligen.Dao skrev:Men du väljer att stödja den parten som är starkast och den som aktivt ockuperar, attackerar, bestraffar kollektivt och troligen har världsrekord i brott mot internationell rätt?Secrist skrev:Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Inte alls! Skillnaden är att du bara vill att israelerna skall vara fria, medan jag vill att alla skall vara detta - även palestinierna.Secrist skrev:Jag stödjer Israels rätt att existera som en suverän och fri nation. Där har vi olika åsikter uppenbarligen.Dao skrev:Men du väljer att stödja den parten som är starkast och den som aktivt ockuperar, attackerar, bestraffar kollektivt och troligen har världsrekord i brott mot internationell rätt?Secrist skrev:Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Finns massor av fria palestinier i mellanöstern.Dao skrev:Inte alls! Skillnaden är att du bara vill att israelerna skall vara fria, medan jag vill att alla skall vara detta - även palestinierna.Secrist skrev:Jag stödjer Israels rätt att existera som en suverän och fri nation. Där har vi olika åsikter uppenbarligen.Dao skrev:Men du väljer att stödja den parten som är starkast och den som aktivt ockuperar, attackerar, bestraffar kollektivt och troligen har världsrekord i brott mot internationell rätt?Secrist skrev:Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Det fanns många fria fransmän under den tyska ockupationen också!R.O.F.L skrev:Finns massor av fria palestinier i mellanöstern.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
härlig metafor.Dao skrev:Det fanns många fria fransmän under den tyska ockupationen också!R.O.F.L skrev:Finns massor av fria palestinier i mellanöstern.
Nu har de beramade fredförhandlingarna mellan israel och Palestina gått i stå,
igen. Orsaken är att Palestina i går lämnade in 15 olika ansökningar till lika många
FN-organ för att få Palestina erkänt som självständig stat.
Ondskan israel svarade med att förkunna 100 nya bosättarhem i Östra jerusalem.
Vad gör John Kerry? Han ställer p g a detta in sin, till i dag planerade, resa till
Ramallah. Vad ger man för det? Jag tolkar det som ett försvar av israels fortsatta
kriminalitet.
Källa. SR kl.-2-ekot. 2/4 2014
igen. Orsaken är att Palestina i går lämnade in 15 olika ansökningar till lika många
Vad gör John Kerry? Han ställer p g a detta in sin, till i dag planerade, resa till
Ramallah. Vad ger man för det? Jag tolkar det som ett försvar av israels fortsatta
kriminalitet.
Secrist skrev:Jag stödjer Israels rätt att existera som en suverän och fri nation. Där har vi olika åsikter uppenbarligen.Dao skrev:Men du väljer att stödja den parten som är starkast och den som aktivt ockuperar, attackerar, bestraffar kollektivt och troligen har världsrekord i brott mot internationell rätt?Secrist skrev:Bägge sidor begår övergrepp.Dao skrev:Det har jag inte!Secrist skrev:Gör inte det då.Dao skrev:Ja!Secrist skrev:Som att säga att allt är Israels fel?Dao skrev:Lite motsägelsefullt, men OK. Då vet vi delvis hur du definierar terror!Secrist skrev:
Vad stödjer du det på?
Infra skrev:Nu har de beramade fredförhandlingarna mellan israel och Palestina gått i stå,
kriminalitet.
Det gjorde Israel helt rätt i, så länge Palestinierna inte erkänner Israels som stat och dess rätt att existera ska inte heller Israel erkänna Palestiba som stat.Infra skrev:Infra skrev:Nu har de beramade fredförhandlingarna mellan israel och Palestina gått i stå,
kriminalitet.
Tänk vad lätt det varit för Hamaz o co att eränna Israel dom stat ich stryka de förhatliga stadgarna.
Men Hamaz och dess följare vill inte ha fred utan israels förintande och judarnas utrotande.
Sniperace skrev:Det gjorde Israel helt rätt i, så länge Palestinierna inte erkänner Israels som stat och dess rätt att existera ska inte heller Israel erkänna Palestiba som stat.Infra skrev:Infra skrev:Nu har de beramade fredförhandlingarna mellan israel och Palestina gått i stå,
kriminalitet.
Tänk vad lätt det varit för Hamaz o co att eränna Israel dom stat ich stryka de förhatliga stadgarna.
Men Hamaz och dess följare vill inte ha fred utan israels förintande och judarnas utrotande.
Vem bryr sig längre om vade israel erkänner eller icke erkänner. Kravet påSnipern skrev:ska inte heller Israel erkänna Palestiba som stat.
att erkänna skurkstater är som att kräva att Sydkorea skulle erkänna NK.
Av vilken anledning skulle Hamas erkänna en kriminell part som har som mål
att utplåna Palestina som stat? Ingen alls! Tvärtom. Det är en strid på liv
och död för de rättmätiga ägarna av landet.
Det enda man kan uppmana skurkstaten att göra är att packa ihop och resa
hem. Precis det som palestinierna gör.
» "Israel vs Israel " - Folket i Israel vill förändra och har fått nog
» Mörkningen av JAS- skandalen JK och polisanmäls!
» Förtrycket av människor i Israel kritiseras av Israeliska advokater..Israel prickas i hemlig EU-rapport
» Israel backar från utfästelse - vad döljer israel?
» Var femte med sjukersättning fuskade
» Mörkningen av JAS- skandalen JK och polisanmäls!
» Förtrycket av människor i Israel kritiseras av Israeliska advokater..Israel prickas i hemlig EU-rapport
» Israel backar från utfästelse - vad döljer israel?
» Var femte med sjukersättning fuskade