IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.lazy skrev:Dao kan få vem som helst att fly ett område...Sniperace skrev:Ja, jag har belägg för ett flertal som blivit rasister efter att ha drabbats av invandrares kriminalitet.Dao skrev:Har du belägg för DITT påstående?Sniperace skrev:Har du belägg för det, eller är det bara som du tror?Dao skrev:Den ökar dock mest hos de som INTE drabbas direkt av dessa...Sniperace skrev:då är det väl inte heller konstigt om rasismen ökar bland dem som direkt eller indirekt drabbats av invandrares brott och de kostnader detta drar med sig!!
se på de svenskar som flytt invandrarområdena, de flesta av dessa skulle du kalla rasister pga varför de drar till andra platser
+4
Sniperace
lazy
Infra
Dao
8 posters
Rasismen i Israel
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 101
Sv: Rasismen i Israel
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 102
Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.lazy skrev:Dao kan få vem som helst att fly ett område...Sniperace skrev:Ja, jag har belägg för ett flertal som blivit rasister efter att ha drabbats av invandrares kriminalitet.Dao skrev:Har du belägg för DITT påstående?Sniperace skrev:Har du belägg för det, eller är det bara som du tror?Dao skrev:Den ökar dock mest hos de som INTE drabbas direkt av dessa...Sniperace skrev:då är det väl inte heller konstigt om rasismen ökar bland dem som direkt eller indirekt drabbats av invandrares brott och de kostnader detta drar med sig!!
se på de svenskar som flytt invandrarområdena, de flesta av dessa skulle du kalla rasister pga varför de drar till andra platser
Varför har du då flyttat från mångkulturens paradis?
- Inlägg 103
Jag bor fortfarande i ett mångkulturellt paradis. Jag har inte flyttat från Sverige!Thetaxpayer skrev:Varför har du då flyttat från mångkulturens paradis?
Varför jag flyttade från förorterna var av personliga skäl, inte politiska!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 104
Precis som F.I.S.T m.a.o, tänk vad lätt det är att sitta och påstå en massa när man själv lämnat dylika områden.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.
Johanna Langhorst m.fl har gjort samma sak.
- Inlägg 105
Så vad man än gör, kan ni alltid finna NÅGOT som förstärker era fördomar!?lazy skrev:Precis som F.I.S.T m.a.o, tänk vad lätt det är att sitta och påstå en massa när man själv lämnat dylika områden.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 106
Med andra ord räcker det att kolla ett avsnitt av efterlyst, är det så du menar?Dao skrev:Den ökar dock mest hos de som INTE drabbas direkt av dessa...Sniperace skrev:då är det väl inte heller konstigt om rasismen ökar bland dem som direkt eller indirekt drabbats av invandrares brott och de kostnader detta drar med sig!!
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 107
Hennes son blev tydligen rånad av ett ungdomsgäng. Rånarna var tydligen missförstådda hjärnkirurger.lazy skrev:Precis som F.I.S.T m.a.o, tänk vad lätt det är att sitta och påstå en massa när man själv lämnat dylika områden.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.
- Inlägg 108
Dao skrev:Jag bor fortfarande i ett mångkulturellt paradis. Jag har inte flyttat från Sverige!Thetaxpayer skrev:Varför har du då flyttat från mångkulturens paradis?
White flight då alltså.
Jag kommer att tänka på ett ord. Just det HYCKLARE var det ordet.
- Inlägg 109
R.O.F.L skrev:Hennes son blev tydligen rånad av ett ungdomsgäng. Rånarna var tydligen missförstådda hjärnkirurger.lazy skrev:Precis som F.I.S.T m.a.o, tänk vad lätt det är att sitta och påstå en massa när man själv lämnat dylika områden.Thetaxpayer skrev:Varför har du då flyttat från mångkulturens paradis?Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.
Ja eller några av de av rasismen utsatta taxichaufförer som egentligen är raketforskare.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 110
Varför är du så osolidarisk att du lämnar det invandrartäta områden som var så fint och lugnt enligt dig, var det otryggheten?Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.lazy skrev:Dao kan få vem som helst att fly ett område...Sniperace skrev:Ja, jag har belägg för ett flertal som blivit rasister efter att ha drabbats av invandrares kriminalitet.Dao skrev:Har du belägg för DITT påstående?Sniperace skrev:Har du belägg för det, eller är det bara som du tror?Dao skrev:Den ökar dock mest hos de som INTE drabbas direkt av dessa...Sniperace skrev:då är det väl inte heller konstigt om rasismen ökar bland dem som direkt eller indirekt drabbats av invandrares brott och de kostnader detta drar med sig!!
Är det inte en liten svikare i dig?
- Inlägg 111
I din begränsade världsbild är det nog så...Sniperace skrev:Varför är du så osolidarisk att du lämnar det invandrartäta områden som var så fint och lugnt enligt dig, var det otryggheten?
Du måste förstå att det finns många olika skäl till flyttar. Nu var jag så turlig nog att jag hade rätt etnicitet ("svensk") vilket gjorde att jag hade en större möjlighet att flytta därifrån, än de som tillhörde andra grupper.
Och "lugnt och fint" vet jag inte riktigt att det var. Det var ganska livat och husen var bedrövliga. Det var dock människorna, deras engagemang och sociala närhet som jag många gånger saknar!
- Inlägg 112
På vilket sätt då? Vad skulle hycklandet bestå i?Thetaxpayer skrev:White flight då alltså.Dao skrev:Jag bor fortfarande i ett mångkulturellt paradis. Jag har inte flyttat från Sverige!Thetaxpayer skrev:Varför har du då flyttat från mångkulturens paradis?
Jag kommer att tänka på ett ord. Just det HYCKLARE var det ordet.
Jag vill att ALLA som vill ska kunna flytta därifrån!
För min del var det ingen flykt det minsta. Jag var tvungen att byta bostadsområde av praktiska skäl. Inget annat!
- Inlägg 113
Här får fantasigeneratorn fritt utlopp, märker jag!Thetaxpayer skrev:R.O.F.L skrev:Hennes son blev tydligen rånad av ett ungdomsgäng. Rånarna var tydligen missförstådda hjärnkirurger.lazy skrev:Precis som F.I.S.T m.a.o, tänk vad lätt det är att sitta och påstå en massa när man själv lämnat dylika områden.Thetaxpayer skrev:Varför har du då flyttat från mångkulturens paradis?Dao skrev:IDAG gör jag inte! Eftersom jag är "svensk" har jag kunnat flytta utan problem till ett område där "invandringskritiken" inte är speciellt ovanlig - alltså ett område som inta har speciellt många nysvenskar.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.
Ja eller några av de av rasismen utsatta taxichaufförer som egentligen är raketforskare.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 114
Det är väl inga problem att flytta tillbaka eller hitta något likvärdigt område? Eller VILL du inte?Dao skrev:I din begränsade världsbild är det nog så...Sniperace skrev:Varför är du så osolidarisk att du lämnar det invandrartäta områden som var så fint och lugnt enligt dig, var det otryggheten?
Du måste förstå att det finns många olika skäl till flyttar. Nu var jag så turlig nog att jag hade rätt etnicitet ("svensk") vilket gjorde att jag hade en större möjlighet att flytta därifrån, än de som tillhörde andra grupper.
Och "lugnt och fint" vet jag inte riktigt att det var. Det var ganska livat och husen var bedrövliga. Det var dock människorna, deras engagemang och sociala närhet som jag många gånger saknar!
- Inlägg 115
Tröttnar du aldrig på att jämt ha fel?Infra skrev:Tyvärr Secrist. Du har fel.Secrist skrev:Tvivlar på att Dao själv bor i ett invandrartätt område.lazy skrev:Dao kan få vem som helst att fly ett område...Sniperace skrev:Ja, jag har belägg för ett flertal som blivit rasister efter att ha drabbats av invandrares kriminalitet.Dao skrev:Har du belägg för DITT påstående?Sniperace skrev:Har du belägg för det, eller är det bara som du tror?Dao skrev:Den ökar dock mest hos de som INTE drabbas direkt av dessa...Sniperace skrev:då är det väl inte heller konstigt om rasismen ökar bland dem som direkt eller indirekt drabbats av invandrares brott och de kostnader detta drar med sig!!
- Inlägg 116
Varför skulle det vara ett problem?Secrist skrev:Det är väl inga problem att flytta tillbaka eller hitta något likvärdigt område? Eller VILL du inte?
- Inlägg 117
Men du väljer att inte göra det?Dao skrev:Varför skulle det vara ett problem?Secrist skrev:Det är väl inga problem att flytta tillbaka eller hitta något likvärdigt område? Eller VILL du inte?
- Inlägg 118
Ja, av samma skäl som jag inte väljer att flytta någon annan stans!Secrist skrev:Men du väljer att inte göra det?Dao skrev:Varför skulle det vara ett problem?Secrist skrev:Det är väl inga problem att flytta tillbaka eller hitta något likvärdigt område? Eller VILL du inte?
- Inlägg 119
Märker att högern sett till att debatten inte längre handlar om rasismen i Israel. En rasism de varit noga med att INTE fördöma!
Fascinerande att det samtidigt finns en tråd där i stort sett vad som helst räknas som "raism mot svenskar"...
Det är ju inte utan att märker en viss röd tråd här!
Fascinerande att det samtidigt finns en tråd där i stort sett vad som helst räknas som "raism mot svenskar"...
- Inlägg 120
Ja, du vet ju allt om "röda" trådar. Ta av dina röda glasögon och lyft blicken för en gångs skull.Dao skrev:Märker att högern sett till att debatten inte längre handlar om rasismen i Israel. En rasism de varit noga med att INTE fördöma!
- Inlägg 121
Ja, eran inställning är ju ganska tydlig...Secrist skrev:Ja, du vet ju allt om "röda" trådar. Ta av dina röda glasögon och lyft blicken för en gångs skull.Dao skrev:Märker att högern sett till att debatten inte längre handlar om rasismen i Israel. En rasism de varit noga med att INTE fördöma!
Jag lyfter blicken, och ser bara hycklande forumhögerfolk!
- Inlägg 122
Och rasism bakom varje buske.Dao skrev:Ja, eran inställning är ju ganska tydlig...Secrist skrev:Ja, du vet ju allt om "röda" trådar. Ta av dina röda glasögon och lyft blicken för en gångs skull.Dao skrev:Märker att högern sett till att debatten inte längre handlar om rasismen i Israel. En rasism de varit noga med att INTE fördöma!
- Inlägg 123
Har du ingen bättre att komma med?Secrist skrev:Och rasism bakom varje buske.Dao skrev:Ja, eran inställning är ju ganska tydlig...Secrist skrev:Ja, du vet ju allt om "röda" trådar. Ta av dina röda glasögon och lyft blicken för en gångs skull.Dao skrev:Märker att högern sett till att debatten inte längre handlar om rasismen i Israel. En rasism de varit noga med att INTE fördöma!
- Inlägg 124
Har du?Dao skrev:Har du ingen bättre att komma med?Secrist skrev:Och rasism bakom varje buske.Dao skrev:Ja, eran inställning är ju ganska tydlig...Secrist skrev:Ja, du vet ju allt om "röda" trådar. Ta av dina röda glasögon och lyft blicken för en gångs skull.Dao skrev:Märker att högern sett till att debatten inte längre handlar om rasismen i Israel. En rasism de varit noga med att INTE fördöma!