Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
x-medborgare
Sniperace
fredrik rahm70
visuellt
Regndrottning
cleopatra
MartinLindgren
Vercingetorix
R.O.F.L
Corven
blueheaven
GustavAnder
ANNA2LINK
Redvictory
RedCloud
19 posters

    Majors avsked....

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 17:25

    Ja inte löser det skolans problem att ta fram batongen och flytta runt eller stänga av enstaka elever? No

    För vem vet, det finns väl korridor kungar i skolan också, dom som håller färgen utåt mot både lärare och föräldrar,
    Men visar upp helt andra sidor när ingen vuxen ser på? No
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Corven 2009-04-14, 17:38

    blueheaven skrev:Undrar vad vänsterns recept på att lösa detta är?

    Mer av samma som skapade det?

    I brist på annat kan man ju alltid höja skatten så blir det ett självspelande piano!

    Nu har ju inte sossarna dränkt skolorna med pengar direkt, förfallet startade ju under dom, så dom lär inte öka några skatter till skolans förmån heller.

    Det är lite trist att bara se den typen av argument.

    Att stänga ute stökiga elever låter ju bra. Det blir lugnare för dom som sköter sig, och det är ju definitivt bra.

    Problemet är bara att om man stänger av bråkiga elever, så belönar man deras dåliga beteende, och skapar fler bråkstakar.

    Jag tror inte det finns någon snabb och enkel lösning på detta problem, som funnits så länge jag kan minnas. Avstängning är bara plåster på såret, men såret kommer inte att läka därunder, det kommer bara att bubbla upp än värre när plåstret ramlar av, och då är vi ännu sämre ställda än idag. Det måste finnas andra lösningar.

    Men dom lösningarna går över många steg, och så lång planering finns ingenstans.

    Som Cleo säger, ansvaret är i första hand föräldrarnas. Men vi har ett trygghetssystem i Sverige, som säger att samhället ska gå in där föräldrarna misslyckas. Och om det ska göra någon nytta, så måste man gå in tidigt. Likväl som många föräldrar sticker huvudet i sanden och hoppas att problemet växer bort, så gör även skolan detta. Man gör ingenting. Bara låter tiden gå. Om inte annat slutar ju ungen om några år, och då är ju just det problemet ur världen.......
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 17:50

    Corven skrev:
    blueheaven skrev:Undrar vad vänsterns recept på att lösa detta är?

    Mer av samma som skapade det?

    I brist på annat kan man ju alltid höja skatten så blir det ett självspelande piano!

    Nu har ju inte sossarna dränkt skolorna med pengar direkt, förfallet startade ju under dom, så dom lär inte öka några skatter till skolans förmån heller.

    Det är lite trist att bara se den typen av argument.

    Att stänga ute stökiga elever låter ju bra. Det blir lugnare för dom som sköter sig, och det är ju definitivt bra.

    Problemet är bara att om man stänger av bråkiga elever, så belönar man deras dåliga beteende, och skapar fler bråkstakar.

    Jag tror inte det finns någon snabb och enkel lösning på detta problem, som funnits så länge jag kan minnas. Avstängning är bara plåster på såret, men såret kommer inte att läka därunder, det kommer bara att bubbla upp än värre när plåstret ramlar av, och då är vi ännu sämre ställda än idag. Det måste finnas andra lösningar.

    Men dom lösningarna går över många steg, och så lång planering finns ingenstans.

    Som Cleo säger, ansvaret är i första hand föräldrarnas. Men vi har ett trygghetssystem i Sverige, som säger att samhället ska gå in där föräldrarna misslyckas. Och om det ska göra någon nytta, så måste man gå in tidigt. Likväl som många föräldrar sticker huvudet i sanden och hoppas att problemet växer bort, så gör även skolan detta. Man gör ingenting. Bara låter tiden gå. Om inte annat slutar ju ungen om några år, och då är ju just det problemet ur världen.......

    Det låter vettigt det mesta du säger men är det inte att låta stökiga elever vara ostraffade och skicka värstingar på belöningsseglatser i medelhavet som sänder fel signaler?

    Nu vill man ju faktiskt visa att stökighet beivras och att det måste till en skärpning vad är det som är så fel på det?

    Givetvis behövs det ju fler åtgärder än så men låt oss börja någonstans och inte låta detta bli ytterligare en långbänk fastlåst i politiska principer!
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  cleopatra 2009-04-14, 18:43

    blueheaven skrev:
    Corven skrev:
    blueheaven skrev:Undrar vad vänsterns recept på att lösa detta är?

    Mer av samma som skapade det?

    I brist på annat kan man ju alltid höja skatten så blir det ett självspelande piano!

    Nu har ju inte sossarna dränkt skolorna med pengar direkt, förfallet startade ju under dom, så dom lär inte öka några skatter till skolans förmån heller.

    Det är lite trist att bara se den typen av argument.

    Att stänga ute stökiga elever låter ju bra. Det blir lugnare för dom som sköter sig, och det är ju definitivt bra.

    Problemet är bara att om man stänger av bråkiga elever, så belönar man deras dåliga beteende, och skapar fler bråkstakar.

    Jag tror inte det finns någon snabb och enkel lösning på detta problem, som funnits så länge jag kan minnas. Avstängning är bara plåster på såret, men såret kommer inte att läka därunder, det kommer bara att bubbla upp än värre när plåstret ramlar av, och då är vi ännu sämre ställda än idag. Det måste finnas andra lösningar.

    Men dom lösningarna går över många steg, och så lång planering finns ingenstans.

    Som Cleo säger, ansvaret är i första hand föräldrarnas. Men vi har ett trygghetssystem i Sverige, som säger att samhället ska gå in där föräldrarna misslyckas. Och om det ska göra någon nytta, så måste man gå in tidigt. Likväl som många föräldrar sticker huvudet i sanden och hoppas att problemet växer bort, så gör även skolan detta. Man gör ingenting. Bara låter tiden gå. Om inte annat slutar ju ungen om några år, och då är ju just det problemet ur världen.......


    Det var länge sedan det trygghetssystemet fungerade tyvärr, idag får man kämpa för varje liten uns hjälp man behöver (eftersom du också är bokstavsförälder vet du ju säkert också detta) Sen kan ju varken skola eller samhälle göra så särskilt mycket om inte stödet hemifrån finns. Man måste arbeta tillsammans med skolan, inte förvänta sig att de ska ta över och lösa ens föräldraproblem utan att själv bidraga.

    Det låter vettigt det mesta du säger men är det inte att låta stökiga elever vara ostraffade och skicka värstingar på belöningsseglatser i medelhavet som sänder fel signaler?

    Nu vill man ju faktiskt visa att stökighet beivras och att det måste till en skärpning vad är det som är så fel på det?

    Givetvis behövs det ju fler åtgärder än så men låt oss börja någonstans och inte låta detta bli ytterligare en långbänk fastlåst i politiska principer!


    DET var länge sedan som det fanns pengar till BH. Det är inget fel alls i att markera att stökighet beivras, frågan är bara HUR man gör det. Man måste hjälpa i första hand, först i andra hand tar man till straff, och då mot föräldrarna, INTE barnen!
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 18:55

    RedCloud skrev:
    ANNA2LINK skrev:Jag har berättat tidigare att jag har en son som har Autism. Jag är rädd för i denna lågkonjunktur och med alliansen vid rodret att även barn med särskilda behov kommer att få minskade resurser, mindre antal assistenter. Dessa elever är inte högprioriterade hos alliansen. Dessa barn,ungdomar tillhör ju inte "eliten", vad kommer att hända med dom?

    Tyvärr Anna så ser framtiden inte så ljus ut för din son.
    Kommuner över hela landet sparkar lärare och assistenter i 1000-tals just nu.
    Till en liten del beror det på kraftigt minskade barnkullar, men till största delen beror det på att kommunerna har fått ett mycket mycket sämre skatteunderlag sedan Alliansen köpte röster med den berömda "1000 kr mer i plånboken". Lägg där till skenande kostnader för socialbidrag pga av den förda jobbpolitiken.

    Och ja, du har rätt, din son anses som "tärande" i högerns värld, och ska därför inte ha tillräckliga resurser till sitt förfogande.

    "vad kommer att hända med dom?"

    Det kanske vi ska fråga Allianskramarna.

    Inte i Täby Smile
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-14, 19:01

    Inkompetenta lärare borde avskedas, så blir skolväsendet av med RC. Jan Björklund är bra, för att vara folkpartist.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Redvictory 2009-04-14, 19:08

    ANNA2LINK skrev:Jag har berättat tidigare att jag har en son som har Autism. Jag är rädd för i denna lågkonjunktur och med alliansen vid rodret att även barn med särskilda behov kommer att få minskade resurser, mindre antal assistenter. Dessa elever är inte högprioriterade hos alliansen. Dessa barn,ungdomar tillhör ju inte "eliten", vad kommer att hända med dom?

    Din oro är befogad Anna!
    En av mina kollegor har en 9 årig dotter som är döv och förståndshandigkappad
    tidigare gick dottern i en specialklass med speciallärare! nu när alliansens sparpaket from hell slagit igenom så riskerar skolan att bli av med speciallärare och då skall dottern gå i en vanlig klass! detta kommer allianskramarna försöka bortfokusera genom att skylla på den förra regeringen (som vanligt)
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  formsvackan 2009-04-14, 20:19

    RedCloud skrev:Stökiga elever ska kunna tilldelas en skriftlig varning eller stängas av från skolan.

    Kornetten Vild och Yr, skiter högaktningsfullt i detta Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 21:58

    Denna tavla av Peter Tillberg från början av 70-talet sammanfattar väl en del högerinlägg i denna tråd.
    Den heter "Är du lönsam lille vän"

    Majors avsked.... - Sida 4 Img_4877ba849cc5a
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 22:04

    RedCloud skrev:Denna tavla av Peter Tillberg från början av 70-talet sammanfattar väl en del högerinlägg i denna tråd.
    Den heter "Är du lönsam lille vän"

    Majors avsked.... - Sida 4 Img_4877ba849cc5a

    Proggvänstern från 70-talet ja där har du fastnat RC! clown
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 22:20

    Det var bra att du tog upp det här, RC. Gick just i eftermiddags och lurade på hur jag skulle fråga dig om Björklund.
    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1697764&BroadcastDate=&IsBlock=


    Senast ändrad av Infra den 2009-04-14, 23:24, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 22:23

    RedCloud skrev:Ett av alliansens större misstag var att sätta en f.d. militär som högsta hönset för utbildningsväsendet, sällan har en människa ställt till så mycket oreda på så kort tid för så många.

    Han vill nu skrota IV-programmet, och vill med den nya skolplanen införa straff för elever som inte passar in.

    Jag tror han misstar svenska elever för rekryter, han är en stor fara för det här landet med sin kadaverdiciplin-politik.

    En sak som slog mig när jag återupptog jobbet som lärare var att sååååååå många av våra ungdomar redan har ryggsäcken full av elände och misär. Ryggsäckar så tunga att jag har svårt att se att många vuxna skulle kunna bära dom.
    Dessa elever passar inte in i major Björklunds elitvärld, de ska straffas.

    Är det verkligen en sådan skola vi vill ha ?

    DN artikel 1

    DN artikel 2

    Majors avsked.... - Sida 4 Hets_s

    Enligt dina länkar så har han målat in sig i ett hörn i och med att han sagt sig vilja skrota IV-programmet. Inte det enda hörn Björklund målat in sig i. Snart kan vi kalla honom hörnini.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Infra 2009-04-14, 22:29

    ANNA2LINK skrev:Jag har berättat tidigare att jag har en son som har Autism. Jag är rädd för i denna lågkonjunktur och med alliansen vid rodret att även barn med särskilda behov kommer att få minskade resurser, mindre antal assistenter. Dessa elever är inte högprioriterade hos alliansen. Dessa barn,ungdomar tillhör ju inte "eliten", vad kommer att hända med dom?

    Din oro är befogad. LSS-lagen är reda under attack från högerhåll. Vi måste uppbåda ett hårdnackat försvar för dessa ungars självklara rätt till stöd. I ett elitsamhälle är vi många som inte passar in, eller vill passa in.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Zen och konsten att kasta sten i glashus

    Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 23:10

    Intresset för min person och profession verkar stort på högra sidan. Very Happy
    eller
    Zen och konsten att kasta sten i glashus.


    Gustav Ander 14:19 (hmm arbetstid ?)

    "Jag tror på att obehöriga lärare som påstår sig arbeta, ska arbeta istället för att sitta på forum dagarna i ända och skriva tusentals inlägg"

    En liten titt på profilerna och statistiken;

    RedCloud 20 inlägg/dag

    Gustav Ander 19.30 inlägg/dag
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  visuellt 2009-04-15, 07:51

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:Jag har berättat tidigare att jag har en son som har Autism. Jag är rädd för i denna lågkonjunktur och med alliansen vid rodret att även barn med särskilda behov kommer att få minskade resurser, mindre antal assistenter. Dessa elever är inte högprioriterade hos alliansen. Dessa barn,ungdomar tillhör ju inte "eliten", vad kommer att hända med dom?

    Din oro är befogad Anna!
    En av mina kollegor har en 9 årig dotter som är döv och förståndshandigkappad
    tidigare gick dottern i en specialklass med speciallärare! nu när alliansens sparpaket from hell slagit igenom så riskerar skolan att bli av med speciallärare och då skall dottern gå i en vanlig klass! detta kommer allianskramarna försöka bortfokusera genom att skylla på den förra regeringen (som vanligt)

    Är som sagt redan gjort i en hel del kommuner. Då sägs att motiveringen att de kommer att bli lättare för dessa elever att inte hamna i utanförskap. För de som har gått i special klass kommer då "aldrig" in på arbetsmarknaden. Huruvida vilken arbetsmarknad? Den reguljära eller den skyddade? Eller är det bara arbeta som de har på hjärnan.

    De tar inte hänsyn till vilken grad personen är funktionshindrad. Utan mera säger att detta är den bästa lösningen för dessa barn. Då får de assistent av någon inte är special utbildad, utan oftast någon outbildad ungdom...


    Själv tycker jag att detta beslut är som sagt helt fel och nu är som sagt alliansen ute på verkligen hal is...
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  cleopatra 2009-04-15, 12:48

    visuellt skrev:
    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:Jag har berättat tidigare att jag har en son som har Autism. Jag är rädd för i denna lågkonjunktur och med alliansen vid rodret att även barn med särskilda behov kommer att få minskade resurser, mindre antal assistenter. Dessa elever är inte högprioriterade hos alliansen. Dessa barn,ungdomar tillhör ju inte "eliten", vad kommer att hända med dom?

    Din oro är befogad Anna!
    En av mina kollegor har en 9 årig dotter som är döv och förståndshandigkappad
    tidigare gick dottern i en specialklass med speciallärare! nu när alliansens sparpaket from hell slagit igenom så riskerar skolan att bli av med speciallärare och då skall dottern gå i en vanlig klass! detta kommer allianskramarna försöka bortfokusera genom att skylla på den förra regeringen (som vanligt)

    Är som sagt redan gjort i en hel del kommuner. Då sägs att motiveringen att de kommer att bli lättare för dessa elever att inte hamna i utanförskap. För de som har gått i special klass kommer då "aldrig" in på arbetsmarknaden. Huruvida vilken arbetsmarknad? Den reguljära eller den skyddade? Eller är det bara arbeta som de har på hjärnan.

    De tar inte hänsyn till vilken grad personen är funktionshindrad. Utan mera säger att detta är den bästa lösningen för dessa barn. Då får de assistent av någon inte är special utbildad, utan oftast någon outbildad ungdom...


    Själv tycker jag att detta beslut är som sagt helt fel och nu är som sagt alliansen ute på verkligen hal is...



    Min son betade av 5 resurser under sex år, PLUS att jag fungerade som resurs i flera långa perioder. 1 av dessa fem var utbildad, men inte med inriktning på barn med NPF (förkortning för neuorpsykiatriska funktionshinder för den som undrar) utan på barn med utvecklingsstörning Rolling Eyes Sedan han började högstadiet klarar han sig tack och lov utan resurs, han behöver bara lite extra hjälp som ämneslärarna lätt kan ge honom (och som de faktiskt gör också cheers )

    Barn med andra NPF än autism omfattas ju inte av LSS (vilket är HELT oförståeligt)och därför är det upp till varje skola att besluta om vilket stöd eleven ska få. Vi måste därför anse oss som lyckligt lottade eftersom vår skola beviljade både resursperson till min äldre son och specialskola åt min yngre son (givetvis efter många och långa övertalningssamtal, men jag är bra på att snacka sönder folk, hehe). Dessutom förstod skolan att ju tidigare hjälpen sattes in desto bättre, vilket har inneburit att den äldre ni alltså klarar sig själv och min yngre son nu klarar att börja sjuan i vanlig klass. Båda killarna ligger kunskapsmässigt helt i fas med sina klasskamrater vilket de INTE skulle ha gjort utan hjälp. De kommer därför också kunna söka till vanliga gymnasium trots sina diagnoser, och därför aldrig ha problem med framtida arbetsgivare som inte ens behöver veta att de har en diagnos.

    Det jag, och alla andra NPF-föräldrar med mig, försöker få fram till beslutsfattarna är att om dessa barn får adekvat hjälp och att den dessutom sätts in i tid, blir
    utanförskapet SÅ mycket mindre och chansen att de hittar sin "nisch" på arbetsmarknaden Så mycket större.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-15, 15:31

    Din oro är befogad Anna!
    En av mina kollegor har en 9 årig dotter som är döv och förståndshandigkappad
    tidigare gick dottern i en specialklass med speciallärare! nu när alliansens sparpaket from hell slagit igenom så riskerar skolan att bli av med speciallärare och då skall dottern gå i en vanlig klass! detta kommer allianskramarna försöka bortfokusera genom att skylla på den förra regeringen (som vanligt)
    Red Victory








    Ja det har redan i början under denna mandatperiod dragits ner för dessa elever i min pojkes skola. Det gjordes vid en flytt, trots att politikerna lovade att inga neddragningar skulle ske. Men det är en sak att säga att man inte ska dra ner, men sen hur saker och ting blir i slutänden är en annan sak. Min son blev bl a av med sin assistent som han hade då och dessa barn är känsliga mot förändring, men det struntade vår kära politiker i...
    Man bara hoppas som förälder att den personalen som är i skolan får vara kvar. Dessa barn måste få vara i en lugn och trygg miljö, där gott om vuxna finns som kan hjälpa dom tillrätta eftersom dom barnen behöver mycket hjälp.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Infra 2009-04-16, 00:44

    ANNA2LINK skrev:Din oro är befogad Anna!
    En av mina kollegor har en 9 årig dotter som är döv och förståndshandigkappad
    tidigare gick dottern i en specialklass med speciallärare! nu när alliansens sparpaket from hell slagit igenom så riskerar skolan att bli av med speciallärare och då skall dottern gå i en vanlig klass! detta kommer allianskramarna försöka bortfokusera genom att skylla på den förra regeringen (som vanligt)
    Red Victory








    Ja det har redan i början under denna mandatperiod dragits ner för dessa elever i min pojkes skola. Det gjordes vid en flytt, trots att politikerna lovade att inga neddragningar skulle ske. Men det är en sak att säga att man inte ska dra ner, men sen hur saker och ting blir i slutänden är en annan sak. Min son blev bl a av med sin assistent som han hade då och dessa barn är känsliga mot förändring, men det struntade vår kära politiker i...
    Man bara hoppas som förälder att den personalen som är i skolan får vara kvar. Dessa barn måste få vara i en lugn och trygg miljö, där gott om vuxna finns som kan hjälpa dom tillrätta eftersom dom barnen behöver mycket hjälp.

    [color=white]Får högern bestämma är det alltid de svaga grupperna det skall sparas pengar på. Oftast döljer man nedskärningar bakom "omorganisationer" och dyligt. De svaga grupperna brukar betyda handikappade, barn, sjuka, gamla, arbetslösa och utförsäkrade.[/color]
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 00:53

    Infra skrev:

    [color=white]Får högern bestämma är det alltid de svaga grupperna det skall sparas pengar på. Oftast döljer man nedskärningar bakom "omorganisationer" och dyligt. De svaga grupperna brukar betyda handikappade, barn, sjuka, gamla, arbetslösa och utförsäkrade.[/color]

    Är du packad?

    Tror du inte att det finns handikappade, barn, sjuka, gamla, arbetslösa bland högern och dess anhöriga?

    Osmakligt utan like!

    Redigerad på grund av att Annas inlägg inte har med min kommentar att göra.

    Är du nöjd nu regndrottning?


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-16, 10:35, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-16, 02:20

    [quote

    Är du packad?[/quote]

    Den frågan bekräftar korrekheten i Annas påstående....

    En oförskämdhet istället för argument är ett tydligt tecken att det inte finns några argument att komma med. Det innbär också att du egentligen håller med men vill/kan inte erkänna det..... För saklig kritik på alliansen är ju hädelse för somliga.

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 09:05

    Regndrottning skrev:[quote

    Är du packad?

    Den frågan bekräftar korrekheten i Annas påstående....

    En oförskämdhet istället för argument är ett tydligt tecken att det inte finns några argument att komma med. Det innbär också att du egentligen håller med men vill/kan inte erkänna det..... För saklig kritik på alliansen är ju hädelse för somliga.

    queen[/quote]

    Enögda regndrottning ta nu och läs vad infra skriver för rappakalja innan du går upp i taket och enögt dyker ned på mig, håller du med infra, skriver man på det viset och smiter sedan ut genom bakdörren? cyclops


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-16, 10:37, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Corven 2009-04-16, 09:15

    blueheaven skrev:
    Enögda regndrottning ta nu och läs vad infra skriver för rappakalja innan du går upp i taket och enögt dyker ned på mig, håller du med infra, skriver man på det viset och smiter ut genom bakdörren? cyclops


    Blue,

    vad är det egentligen för skillnad när infra skriver ett grovt generaliserande inlägg om att högern skiter i de svaga, mot när du skriver ett grovt generaliserande inlägg om att alla i vänstern bara vill ha bidrag?

    Bägge inläggen är lika korkade.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 09:22

    Corven skrev:
    blueheaven skrev:
    Enögda regndrottning ta nu och läs vad infra skriver för rappakalja innan du går upp i taket och enögt dyker ned på mig, håller du med infra, skriver man på det viset och smiter ut genom bakdörren? cyclops


    Blue,

    vad är det egentligen för skillnad när infra skriver ett grovt generaliserande inlägg om att högern skiter i de svaga, mot när du skriver ett grovt generaliserande inlägg om att alla i vänstern bara vill ha bidrag?

    Bägge inläggen är lika korkade.

    Jo det är de, och så skrev jag väl inte?

    Killen försöker ju ta billiga poäng på ett smaklöst sätt och det är sådant jag reagerar mot sedan finns det säkert andra och bättre metoder att bemöta sådant men stryka medhårs är inte min metodik för dylikt!

    Sponsored content


    Majors avsked.... - Sida 4 Empty Sv: Majors avsked....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 16:50