– Om kommunen tvunget vill fortsätta servera halalslaktad kyckling tycker jag att det ska finnas ett alternativ som består av svensk kyckling. Alternativet ska inte bestå av sallad och knäckebröd.Dao skrev:Eleverna bör äta vad skolan serverar. Skolan i sin tur gör vanlig upphandling!lazy skrev:Jag ville bara veta om det är OK att alla elever (oavsett tro) måste äta mat som är anpassad till en religiös grupp men det var tydligen för svårt att svara på. Apropå "fanatiker." [/font]
Bra skolor har alternativ, så alla blir nöjda. Men det är nog viktigare med ett femte skatteavdrag istället, uppenbarligen!
För övrigt är det inget tvång att äta i skolbespisningen! Så ingen "måste" någonting här!
Jag vet inte vad som skulle vara så "svårt" att svara på? Jag svarar på alla dina frågor här!!!
http://www.skanskan.se/article/20131011/SVEDALA/131019809/-/tina-magnusson--kraver-svenskt-kott-
Fast Dao tycker ju att man kan gå till ngn burgerbar istället trots att skollunchen är gratis och ska vara anpssad till alla.