Visa ett av mina inlägg där jag skulle ha hävdat det!Thetaxpayer skrev:Förklara det för Kp-RC. Han och Dao anser att halalslakt är en anpassning till det svenska samhället.
Tack!
Visa ett av mina inlägg där jag skulle ha hävdat det!Thetaxpayer skrev:Förklara det för Kp-RC. Han och Dao anser att halalslakt är en anpassning till det svenska samhället.
Ja, dessa är FRUKTANSVÄRT vidriga!!!R.O.F.L skrev:Lite Kosher och Halal slakt. Vidrigt. Passar inte den svenska maten tar man med sig matlåda. Punkt!
Ja, vad otäckt brutala de är, de där muslimerna. DetThetaxpayer skrev:R.O.F.L skrev:Lite Kosher och Halal slakt. Vidrigt. Passar inte den svenska maten tar man med sig matlåda. Punkt!
Förklara det för Kp-RC. Han och Dao anser att halalslakt är en anpassning till det svenska samhället.
Dao skrev:Visa ett av mina inlägg där jag skulle ha hävdat det!Thetaxpayer skrev:Förklara det för Kp-RC. Han och Dao anser att halalslakt är en anpassning till det svenska samhället.
Tack!
Nej! Men DU har!Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Visa ett av mina inlägg där jag skulle ha hävdat det!Thetaxpayer skrev:Förklara det för Kp-RC. Han och Dao anser att halalslakt är en anpassning till det svenska samhället.
Tack!
har du redan glömt den andra tråden?
Själv ogillar jag när djur får lida onödigt mycket. Detta OAVSETT vilken tradition som följs. Därför tycker jag att industrialiseringen av slakterierna är den stora skurken här, liksom uppfödningsmetoderna.lazy skrev:
Jag gillar inte vare sig kosher eller halalslakt, dock kan jag tycka att muslimerna anpassat sig bättre när det gäller bedövning för att ö.h.t kunna slakta på svensk mark men jag är inte säker på att det alltid följs, det har förekommit incidenter på en del mindre slakterier men frågan är väl fortfarande varför alla elever, oavsett trostillhörighet ska äta halalslaktat eller vara utan skollunch, vilket verkat vara alternativet på en del skolor i Skåne.
Jag känner judar som struntar fullständigt i att hålla kosher, jag är själv en av dem men ingen av oss skulle någonsin äta halalslaktat, det är bra att det finns kristna, oavsett hur sekulära de är, som protesterar.
Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i enDao skrev:Själv ogillar jag när djur får lida onödigt mycket. Detta OAVSETT vilken tradition som följs. Därför tycker jag att industrialiseringen av slakterierna är den stora skurken här, liksom uppfödningsmetoderna.lazy skrev:
Jag gillar inte vare sig kosher eller halalslakt, dock kan jag tycka att muslimerna anpassat sig bättre när det gäller bedövning för att ö.h.t kunna slakta på svensk mark men jag är inte säker på att det alltid följs, det har förekommit incidenter på en del mindre slakterier men frågan är väl fortfarande varför alla elever, oavsett trostillhörighet ska äta halalslaktat eller vara utan skollunch, vilket verkat vara alternativet på en del skolor i Skåne.
Jag känner judar som struntar fullständigt i att hålla kosher, jag är själv en av dem men ingen av oss skulle någonsin äta halalslaktat, det är bra att det finns kristna, oavsett hur sekulära de är, som protesterar.
Att protestera enbart för att köttet kallas "halal" anser jag är bara löjligt... Då handlar det bara om principer...
Endast en som ljuger som en borstbindare beter sig som dao, talar man inte sanning så vet man inte vad man sagt tidigare!Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Visa ett av mina inlägg där jag skulle ha hävdat det!Thetaxpayer skrev:Förklara det för Kp-RC. Han och Dao anser att halalslakt är en anpassning till det svenska samhället.
Tack!
har du redan glömt den andra tråden?
Men den stora del av importen från just sådana slakterier, anser du att den ska få fortsätta för att tillfredsställa de muslimner som INTE godtar den svenska lagstiftningen?Dao skrev:Ja, dessa är FRUKTANSVÄRT vidriga!!!R.O.F.L skrev:Lite Kosher och Halal slakt. Vidrigt. Passar inte den svenska maten tar man med sig matlåda. Punkt!
Tur att halalslaktarna rättat sig efter svensk lag, så de kan plåga djuren lagligt istället!
då bör väl muslimer acceptera att kalla köttetv halal även utan den där bönen från den muslimske slaktaren eller hur?Dao skrev:Själv ogillar jag när djur får lida onödigt mycket. Detta OAVSETT vilken tradition som följs. Därför tycker jag att industrialiseringen av slakterierna är den stora skurken här, liksom uppfödningsmetoderna.lazy skrev:
Att protestera enbart för att köttet kallas "halal" anser jag är bara löjligt... Då handlar det bara om principer...
Folk får ha vilka åsikter de vill, men för mig finns det inga hinder...lazy skrev:Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i en
annan tråd? Handlar inte det också "bara om principer?"
Fast det var ju fortfarande inget svar på frågan.Dao skrev:Folk får ha vilka åsikter de vill, men för mig finns det inga hinder...lazy skrev:Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i en
Så när jag svarar "för mig finns det inga hinder", är det "inget svar"?lazy skrev:Fast det var ju fortfarande inget svar på frågan.Dao skrev:Folk får ha vilka åsikter de vill, men för mig finns det inga hinder...lazy skrev:Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i en
Börjar det kännas obekvämt?
Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.Dao skrev:Så när jag svarar "för mig finns det inga hinder", är det "inget svar"?lazy skrev:Fast det var ju fortfarande inget svar på frågan.Dao skrev:Folk får ha vilka åsikter de vill, men för mig finns det inga hinder...lazy skrev:Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i en
Hur fungerar du egentligen???
Jag har inga problem med konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen!
Är det fortfarande oklart för dig???
Lycka till.lazy skrev:Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.Dao skrev:Så när jag svarar "för mig finns det inga hinder", är det "inget svar"?lazy skrev:Fast det var ju fortfarande inget svar på frågan.Dao skrev:Folk får ha vilka åsikter de vill, men för mig finns det inga hinder...lazy skrev:Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i en
Anser du till slut att du gjorde bort dig, och att jag faktiskt SVARADE på den ställda frågan ovan?lazy skrev:Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.
Tack! Men det är inga som helst problem!Secrist skrev:Lycka till.lazy skrev:Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.Dao skrev:Så när jag svarar "för mig finns det inga hinder", är det "inget svar"?lazy skrev:Fast det var ju fortfarande inget svar på frågan.Dao skrev:Folk får ha vilka åsikter de vill, men för mig finns det inga hinder...lazy skrev:Men då är det väl lika löjligt att inte kunna ha t.ex konserter i Pingstkyrkan på FN-dagen, vilket var mitt exempel i en
Och när BRIS blir nedringda inför varje sommarlov för att unga killar och tjejer är livrädda för att bli inkastade i tvångsgifte i sina gamla hemländer, hur är detta en anpassning till svenska lagar och regler?Dao skrev:Anser du till slut att du gjorde bort dig, och att jag faktiskt SVARADE på den ställda frågan ovan?lazy skrev:Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.
Ja eller nej!!!
Och det är ganska tydligt att muslimerna, generellt, rättar sig efter de krav som finns i vårt land - och knappast har något emot detta. Detsamma gäller exempelvis muslimer i andra västländer.
Att skolfrågan ovan enbart handlade om vanlig upphandlingsförfarande, och några fanatiska föräldrar som får uppmuntran på Facebook, är redan klart!
Du kommer ALDRIG att släppa frågan, oavsett vad jag skriver - så länge jag inte håller med dig! Så hävda inte detta, för då ljuger du!
Aha... Vi ska lämna halal nu, alltså...Secrist skrev:Och när BRIS blir nedringda inför varje sommarlov för att unga killar och tjejer är livrädda för att bli inkastade i tvångsgifte i sina gamla hemländer, hur är detta en anpassning till svenska lagar och regler?
Jag ville bara veta om det är OK att alla elever (oavsett tro) måste äta mat som är anpassad till en religiös grupp men det var tydligen för svårt att svara på. Apropå "fanatiker."Dao skrev:Anser du till slut att du gjorde bort dig, och att jag faktiskt SVARADE på den ställda frågan ovan?lazy skrev:Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.
Ja eller nej!!!
Och det är ganska tydligt att muslimerna, generellt, rättar sig efter de krav som finns i vårt land - och knappast har något emot detta. Detsamma gäller exempelvis muslimer i andra västländer.
Att skolfrågan ovan enbart handlade om vanlig upphandlingsförfarande, och några fanatiska föräldrar som får uppmuntran på Facebook, är redan klart!
Du kommer ALDRIG att släppa frågan, oavsett vad jag skriver - så länge jag inte håller med dig! Så hävda inte detta, för då ljuger du!
Har du inte förstått att det är rasistiskt att tycka det är fel att tvingas äta Halalslaktat kött?lazy skrev:Jag ville bara veta om det är OK att alla elever (oavsett tro) måste äta mat som är anpassad till en religiös grupp men det var tydligen för svårt att svara på. Apropå "fanatiker."Dao skrev:Anser du till slut att du gjorde bort dig, och att jag faktiskt SVARADE på den ställda frågan ovan?lazy skrev:Jag är fortfarande inne på avdelningen vem som anpassat sig till vad, är det oklart för dig? Ge mig ett svar så släpper jag.
Ja eller nej!!!
Eleverna bör äta vad skolan serverar. Skolan i sin tur gör vanlig upphandling!lazy skrev:Jag ville bara veta om det är OK att alla elever (oavsett tro) måste äta mat som är anpassad till en religiös grupp men det var tydligen för svårt att svara på. Apropå "fanatiker." [/font]
Jasså! Tycker du det...Secrist skrev:Har du inte förstått att det är rasistiskt att tycka det är fel att tvingas äta Halalslaktat kött?
Om vi hade krävt att muslimska barn bara fick äta kött behandlat efter kristna regler och välsignelser, vad hade hänt då tror du?Dao skrev:Jasså! Tycker du det...Secrist skrev:Har du inte förstått att det är rasistiskt att tycka det är fel att tvingas äta Halalslaktat kött?