För att vi pekar på fakta?Dao skrev:Nu är ni bara pinsamma...Secrist skrev:Jo, kommunens budget eftersom nötkött är betydligt mycket dyrare än fläskkött.Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
På vilket sätt är det "anpassning" och "anpassning" till vad?
Och drabbar ingen!
+5
Sossar ee lata
F.I.S.T
Thetaxpayer
Dao
RedCloud
9 posters
Rasseskolan: till SEEL SDsecrist och de andra hobbyrassarna...
Secrist- Antal inlägg : 32216
Dao- Antal inlägg : 26567
Nej, för ni gör ett stort problem av en skitsak - bara för att "islam" är inblandad...Secrist skrev:För att vi pekar på fakta?
Blir lite pinsamt hur ni vänder och vrider på er bara för att hitta någon form av anklagelse som skulle kunna vara "aktuell".
Lite skrattretande, faktiskt...
lazy- Antal inlägg : 12772
Dao-akrobatik igen, en skolavslutning t.ex i en kyrka utan religiöst rabblande präst eller som i mitt eget exempel, 6 års firande av FN-dagen med konsert i Pingstkyrkan och plötsligt pang slut och detta utan ett enda religiöst uttryck mer än att det var en kyrka och så jämför vi det igen med mat som det rabblats religiösa böner över, varför kan man säga nej till det första men inte till det andra?Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
I mitt fall med Pingstkyrkan fanns det valmöjlighet, den som absolut inte ville vistas i en "religiös" miljö kunde tacka nej, kan man som hungrig elev tacka nej om man inte vill ha religion inblandad i maten? Visst kan man det men är det rätt att de eleverna ska gå hungriga och prestera sämre? Kom igen nu Dao, du är ju lärare(?) vad tycker du och vad säger egentligen skollagen?
P.S Du har fortfarande inte svarat på vem som anpassat sig till vad.
Även miljön är förlorare. Nötkött ger nästan tio gånger så mycket koldioxid som kyckling, älg eller fläskkött.Dao skrev:Nej, för ni gör ett stort problem av en skitsak - bara för att "islam" är inblandad...Secrist skrev:För att vi pekar på fakta?
Blir lite pinsamt hur ni vänder och vrider på er bara för att hitta någon form av anklagelse som skulle kunna vara "aktuell".
Vill du ha tydliga svar så är Dao fel person att förvänta sig detta av.lazy skrev:Dao-akrobatik igen, en skolavslutning t.ex i en kyrka utan religiöst rabblande präst eller som i mitt eget exempel, 6 års firande av FN-dagen med konsert i Pingstkyrkan och plötsligt pang slut och detta utan ett enda religiöst uttryck mer än att det var en kyrka och så jämför vi det igen med mat som det rabblats religiösa böner över, varför kan man säga nej till det första men inte till det andra?Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
I mitt fall med Pingstkyrkan fanns det valmöjlighet, den som absolut inte ville vistas i en "religiös" miljö kunde tacka nej, kan man som hungrig elev tacka nej om man inte vill ha religion inblandad i maten? Visst kan man det men är det rätt att de eleverna ska gå hungriga och prestera sämre? Kom igen nu Dao, du är ju lärare(?) vad tycker du och vad säger egentligen skollagen?
lazy- Antal inlägg : 12772
Amen. Vet ingen annan som så noga kan skriva om allt annat än svaret på frågan.Secrist skrev:Vill du ha tydliga svar så är Dao fel person att förvänta sig detta av.lazy skrev:Dao-akrobatik igen, en skolavslutning t.ex i en kyrka utan religiöst rabblande präst eller som i mitt eget exempel, 6 års firande av FN-dagen med konsert i Pingstkyrkan och plötsligt pang slut och detta utan ett enda religiöst uttryck mer än att det var en kyrka och så jämför vi det igen med mat som det rabblats religiösa böner över, varför kan man säga nej till det första men inte till det andra?Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Dao skrev:Nej, för ni gör ett stort problem av en skitsak - bara för att "islam" är inblandad...Secrist skrev:För att vi pekar på fakta?
Det är ju du som kämpar med näbbar och klor för att legitimera KP-Rcs patetiska lista efter vår sågning av första punkten.
Lika bra att du ger upp. Halalslakt blir aldrig en anpassning till det svenska samhället hur gärna du än vill det.
Han borde bli politiker. Massa prat, noll innehåll. Och vad man än frågar om så har han givetvis inte sagt det man tror att han har sagt.lazy skrev:Amen. Vet ingen annan som så noga kan skriva om allt annat än svaret på frågan.Secrist skrev:Vill du ha tydliga svar så är Dao fel person att förvänta sig detta av.lazy skrev:Dao-akrobatik igen, en skolavslutning t.ex i en kyrka utan religiöst rabblande präst eller som i mitt eget exempel, 6 års firande av FN-dagen med konsert i Pingstkyrkan och plötsligt pang slut och detta utan ett enda religiöst uttryck mer än att det var en kyrka och så jämför vi det igen med mat som det rabblats religiösa böner över, varför kan man säga nej till det första men inte till det andra?Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
redalert- Antal inlägg : 13973
En Monte Python politiker något annat duger hen inte till!Secrist skrev:Han borde bli politiker. Massa prat, noll innehåll. Och vad man än frågar om så har han givetvis inte sagt det man tror att han har sagt.lazy skrev:Amen. Vet ingen annan som så noga kan skriva om allt annat än svaret på frågan.Secrist skrev:Vill du ha tydliga svar så är Dao fel person att förvänta sig detta av.lazy skrev:Dao-akrobatik igen, en skolavslutning t.ex i en kyrka utan religiöst rabblande präst eller som i mitt eget exempel, 6 års firande av FN-dagen med konsert i Pingstkyrkan och plötsligt pang slut och detta utan ett enda religiöst uttryck mer än att det var en kyrka och så jämför vi det igen med mat som det rabblats religiösa böner över, varför kan man säga nej till det första men inte till det andra?Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
Ja, muslimerna har anpassat halalslakten efter svensk lagstiftning, och ni tycker det är FEL!Thetaxpayer skrev:Det är ju du som kämpar med näbbar och klor för att legitimera KP-Rcs patetiska lista efter vår sågning av första punkten.
Lika bra att du ger upp. Halalslakt blir aldrig en anpassning till det svenska samhället hur gärna du än vill det.
Verkar som om muslimer aldrig kan göra något rätt i era ögon...
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Dao skrev:Ja, muslimerna har anpassat halalslakten efter svensk lagstiftning, och ni tycker det är FEL!Thetaxpayer skrev:Det är ju du som kämpar med näbbar och klor för att legitimera KP-Rcs patetiska lista efter vår sågning av första punkten.
Ingen lär ju ha sagt att det är fel att de följer svensk lag i alla fall vilket du verka försöka få det till i ditt sista (hoppas jag) desperata försök till en reträttväg.
Lite fakta:Dao skrev:Ja, muslimerna har anpassat halalslakten efter svensk lagstiftning, och ni tycker det är FEL!Thetaxpayer skrev:Det är ju du som kämpar med näbbar och klor för att legitimera KP-Rcs patetiska lista efter vår sågning av första punkten.
När SvD ringde runt till landets största charkgrossister inom handel och storkök kunde ingen redovisa avtalstexter eller kontrollrapporter som garanterar att kött från djur som plågats vid slakten inte når konsumenterna. Bland dessa fanns Ica, Coop, Axfood och stora cateringgrossister som Servera och Martin Olsson.
–Obedövad slakt är kvalificerat djurplågeri. Jag vet för jag är en av få svenska veterinärer som jobbat på ett slakteri i Nordafrika som använde metoden, säger Åke Rutegård.
Han beskriver hur obedövade kor stängs in i en ställning som mest liknar en torktumlare, vänds upp-och-ned på ett för kor helt onaturligt och plågsamt sätt, för att slutligen få strupen avskuren.
–Det är inget litet snitt, som en del försöker göra gällande. Det handlar om ett jättestort operativt ingrepp utan bedövning. I alla andra sammanhang skulle jag som veterinär omedelbart bli fråntagen min legitimation om jag gjorde något liknande.
Trots att nerver, artärer, mat- och luftstrupe skärs av kan djuret vara vid medvetande flera minuter. Kniven når inte två stora artärer bakom halskotpelaren som fortsätter att pumpa upp blod i djurets hjärna.
En fransk kartläggning visade att det tog upp till elva minuter innan djuret dött av blodförlust. I genomsnitt tog det 4–5 minuter.
–Man kan se på ögonens rörelser att djuret är vid medvetande. Ofta försöker de råma, men kan inte då luftstrupen är av. Har man sett det så är det inte något man glömmer, säger Åke Rutegård.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
så du menar att det skulle vara billigare med nötkött?Dao skrev:Nu är ni bara pinsamma...Secrist skrev:Jo, kommunens budget eftersom nötkött är betydligt mycket dyrare än fläskkött.Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
JAvisst är det väl en skitsak att kräva halalkött, det är ju inte annat än en symbol, och det går ju inte att med någon vetenskaplig metod eller annat skilja en halalabit mot en som inte är halal. Så därför blir ju halal en skitsak eller hur, du påstår ju att motsatsen inte innebär någon skillnad, eller är du sådan att du sätter slam framför allt annatDao skrev:Nej, för ni gör ett stort problem av en skitsak - bara för att "islam" är inblandad...Secrist skrev:För att vi pekar på fakta?
. att den ska sätta normen?
Han påstår sig varit politiker,kanske utnyttjade han detta för mycket och blev utkastad)Secrist skrev:Han borde bli politiker. Massa prat, noll innehåll. Och vad man än frågar om så har han givetvis inte sagt det man tror att han har sagt.lazy skrev:Amen. Vet ingen annan som så noga kan skriva om allt annat än svaret på frågan.Secrist skrev:Vill du ha tydliga svar så är Dao fel person att förvänta sig detta av.lazy skrev:Dao-akrobatik igen, en skolavslutning t.ex i en kyrka utan religiöst rabblande präst eller som i mitt eget exempel, 6 års firande av FN-dagen med konsert i Pingstkyrkan och plötsligt pang slut och detta utan ett enda religiöst uttryck mer än att det var en kyrka och så jämför vi det igen med mat som det rabblats religiösa böner över, varför kan man säga nej till det första men inte till det andra?Dao skrev:Det handlar om mat, inte symboler...lazy skrev:Om vi inte ska ha religiösa symboler i skolan och inte heller gå till kyrkan vid vissa högtider för att "andra" kan ta illa upp, var finns då logiken i att servera mat som det rabblats islamisk bön över till samtliga elever, oavsett trostillhörighet?
Och drabbar ingen!
efter svensk? eller efter mer västlig?Dao skrev:Ja, muslimerna har anpassat halalslakten efter svensk lagstiftning, och ni tycker det är FEL!Thetaxpayer skrev:Det är ju du som kämpar med näbbar och klor för att legitimera KP-Rcs patetiska lista efter vår sågning av första punkten.
men som jag sade hur kan det då komma sig att det importeras så mycket halalmat som är bra mycket dyrare än den som slaktats enligt västliga regler?
den är inte efterfrågad och de har anpassat sig till svenska regler?
kanske kundfe de då anpassa sig och inte bry sig om detta symboliska med halal?
- Inlägg 92
Knas
Han påstår sig varit politiker,kanske utnyttjade han detta för mycket och blev utkastad
Han påstår väldigt mycket. Hans bakgrund är lite luddig, ständigt flexibel, ständigt anpassad för att passa in i den aktuella situationen.
Han påstår väldigt mycket. Hans bakgrund är lite luddig, ständigt flexibel, ständigt anpassad för att passa in i den aktuella situationen.
Det är mer dina fantasier som är väldigt flexibla. Och när du trasslar in dig i dem, är det givetvis MITT fel!Secrist skrev:Han påstår sig varit politiker,kanske utnyttjade han detta för mycket och blev utkastad
Jag har hela tiden hävdat en och samma sak när frågan om min eventuella bakgrund kommit upp!
Däremot är jag inte speciellt pigg på att berätta allt för mycket om mig som person, eftersom jag för några år sedan, när jag var betydligt mer frikostig på sådana fakta, fick flera direkta hot mot mig som person!
Vet inget om er inställning om sådant, men jag är inte så förtjust i detta!
» Magdalena Ribbing visar vägen.... :-) hyfs o etikett till SDsecrist, SEEL och de andra rassarna
» Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL
» Till isalmofoberna SEEL, SDsecrist, Sniper Dumstain mfl......
» Porrsida för SEEL och SDsecrist
» Chockvideo, bara för SEEL och hans vapendragare SDsecrist.....
» Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL
» Till isalmofoberna SEEL, SDsecrist, Sniper Dumstain mfl......
» Porrsida för SEEL och SDsecrist
» Chockvideo, bara för SEEL och hans vapendragare SDsecrist.....