Jag frågar ER, då jag inte förstått problemet som diskuteras här!Secrist skrev:Tja, den frågan ska du ställa till Aftonbladet och andra tidningar.Dao skrev:Secrist skrev:Då beskriver man utseendet ja. Det går ju bra för det är ju politiskt korrekt.
Värre är det när samtliga misstänkta heter Achmed och Mohammed.
Vad i hela friden är det för PK att beskriva ett utseende, när man efterlyser någon? Och varför skulle det vara "värre" om de misstänkta heter Achmed eller Mohammed?
+6
RedMentalCase
F.I.S.T
Infra
Thetaxpayer
formsvackan
Sossar ee lata
10 posters
Fråga till INFRA & DAO mfl
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 51
Sv: Fråga till INFRA & DAO mfl
- Inlägg 52
Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
- Inlägg 53
Det finns inget "afrikanskt utseende", eller "sydeuropeiskt" eller "asiatiskt"!Sniperace skrev:och var är generaliseringen i det då, att man skriver afrikanskt utseende och sedan en bra beskrivning, eller sydeuropeiskt utseende, eller kanske asiatiskt.
vad är problemet med det?
det blir precis lika illa om man beskriver denne noggrant, eller till och med har ett foto,m folk ser ju och förstår mer än du tror, och att tala rakt är inte fel
...eller "svenskt"!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 54
Jasså, det tycker DUDao skrev:Det finns inget "afrikanskt utseende", eller "sydeuropeiskt" eller "asiatiskt"!Sniperace skrev:och var är generaliseringen i det då, att man skriver afrikanskt utseende och sedan en bra beskrivning, eller sydeuropeiskt utseende, eller kanske asiatiskt.
det blir precis lika illa om man beskriver denne noggrant, eller till och med har ett foto,m folk ser ju och förstår mer än du tror, och att tala rakt är inte fel
...eller "svenskt"!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 55
Eller hur. Är detta en kille med skandinaviskt utseende?Dao skrev:Det finns inget "afrikanskt utseende", eller "sydeuropeiskt" eller "asiatiskt"!Sniperace skrev:och var är generaliseringen i det då, att man skriver afrikanskt utseende och sedan en bra beskrivning, eller sydeuropeiskt utseende, eller kanske asiatiskt.
...eller "svenskt"!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 56
Dao skrev:Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
Det är ju bara sådana som du som har fördomar och lägger en värdering i det som gör det rasistiskt. Självklart så vet alla hur en man med afrikanskt utseende ser ut eller latino ser ut eller Svensk. Men det är inget rasististiskt med det.
- Inlägg 57
Ja, idag kan han vara lika mycket "svensk" som era ariska vänner...Secrist skrev:Eller hur. Är detta en kille med skandinaviskt utseende?Dao skrev:Det finns inget "afrikanskt utseende", eller "sydeuropeiskt" eller "asiatiskt"!Sniperace skrev:och var är generaliseringen i det då, att man skriver afrikanskt utseende och sedan en bra beskrivning, eller sydeuropeiskt utseende, eller kanske asiatiskt.
...eller "svenskt"!
- Inlägg 58
Både du och jag vet att det inte finns ett enda afrikanskt utseende.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
Det är ju bara sådana som du som har fördomar och lägger en värdering i det som gör det rasistiskt. Självklart så vet alla hur en man med afrikanskt utseende ser ut eller latino ser ut eller Svensk. Men det är inget rasististiskt med det.
Känner du till afrikanderna i Sydafrika, månne?
Bara för att ta det tydligaste exemplet. De har ingen som helst likhet på ett sätt som är behjälpligt när man skall beskriva ett utseende, med en representant av bantufolket!
Hur kan DEN kunskapen vara fördomsfull?
Det finns gott om svenskar med svart hudfärg i Sverige, till exempel.
Hur kan kunskap om DET vara en fördom?
- Inlägg 59
Det VET jag, och det VET du!Sniperace skrev:Jasså, det tycker DUDao skrev:Det finns inget "afrikanskt utseende", eller "sydeuropeiskt" eller "asiatiskt"!Sniperace skrev:och var är generaliseringen i det då, att man skriver afrikanskt utseende och sedan en bra beskrivning, eller sydeuropeiskt utseende, eller kanske asiatiskt.
...eller "svenskt"!
- Inlägg 60
Dao skrev:Både du och jag vet att det inte finns ett enda afrikanskt utseende.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
Bara för att ta det tydligaste exemplet. De har ingen som helst likhet på ett sätt som är behjälpligt när man skall beskriva ett utseende, med en representant av bantufolket!
Visst finns det det. Men då har de afrikanskt ursprung. Vad är problemet med det?
Precis som att Arikanderna är afrikaner med Europeiskt ursprung. Jag ser inga problem med det. bara Pktomtar skapar ett problem av detta.
- Inlägg 61
Ursprunget är ointressant när man skall beskriva ett utrseende! Då det även finns en hel del olikheter mellan folk med "afrikanskt ursprung" så hjälper inte en sådan beskrivning när man skall göra en efterlysning, även om man då bara begränsar sig till afrikaner med mörk hud!Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Både du och jag vet att det inte finns ett enda afrikanskt utseende.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
Visst finns det det. Men då har de afrikanskt ursprung. Vad är problemet med det?
Precis som att Arikanderna är afrikaner med Europeiskt ursprung. Jag ser inga problem med det. bara Pktomtar skapar ett problem av detta.
Jag ser heller inga som helst problem med folks "ursprung", men det spelar ingen roll i det som här diskuteras!
Så det är bara KP-tomtar som bryr sig om konkreta utseendebeskrvingar när man skall efterlysa någon?
Ja, det får stå för dig...
- Inlägg 62
Misstänker att om du ger ett signalement på en kille från Kongo som "svenskt utseende" till polisen så kommer de att bli lite irriterade på din PK-fanatism.Dao skrev:Ursprunget är ointressant när man skall beskriva ett utrseende! Då det även finns en hel del olikheter mellan folk med "afrikanskt ursprung" så hjälper inte en sådan beskrivning när man skall göra en efterlysning, även om man då bara begränsar sig till afrikaner med mörk hud!Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Både du och jag vet att det inte finns ett enda afrikanskt utseende.Thetaxpayer skrev:Det är ju bara sådana som du som har fördomar och lägger en värdering i det som gör det rasistiskt. Självklart så vet alla hur en man med afrikanskt utseende ser ut eller latino ser ut eller Svensk. Men det är inget rasististiskt med det.Dao skrev:Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
Jag ser heller inga som helst problem med folks "ursprung", men det spelar ingen roll i det som här diskuteras!
Så det är bara KP-tomtar som bryr sig om konkreta utseendebeskrvingar när man skall efterlysa någon?
- Inlägg 63
Secrist skrev:Misstänker att om du ger ett signalement på en kille från Kongo som "svenskt utseende" till polisen så kommer de att bli lite irriterade på din PK-fanatism.Dao skrev:Ursprunget är ointressant när man skall beskriva ett utrseende! Då det även finns en hel del olikheter mellan folk med "afrikanskt ursprung" så hjälper inte en sådan beskrivning när man skall göra en efterlysning, även om man då bara begränsar sig till afrikaner med mörk hud!Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Både du och jag vet att det inte finns ett enda afrikanskt utseende.Thetaxpayer skrev:Det är ju bara sådana som du som har fördomar och lägger en värdering i det som gör det rasistiskt. Självklart så vet alla hur en man med afrikanskt utseende ser ut eller latino ser ut eller Svensk. Men det är inget rasististiskt med det.Dao skrev:Det finns inget "svenskt utseende", utan detta är enbart baserat på fördomar om "svenkhet"!Thetaxpayer skrev:Och det rasistiska skulle då vara?
Här en bild på en tvättäkta kongoles.
I alla fall vad som dyker up random i Daos skalle när någon nämner att det kommer en vän på middag. Hon är från Kongo.
http://www.google.se/imgres?biw=1920&bih=934&tbm=isch&tbnid=h9w1ITafA2mGCM:&imgrefurl=http://www.ibtimes.com/elin-nordegren-sexiest-pictures-photos-707934&docid=CRDiIcDVkpC4dM&imgurl=http://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/styles/picture_this/public/2011/07/15/131690-elin-nordegren.jpg&w=1000&h=1418&ei=aZtEUujiDMzP4QTqmYCgCw&zoom=1&ved=1t:3588,r:5,s:0,i:103&iact=rc&page=1&tbnh=190&tbnw=133&start=0&ndsp=32&tx=79&ty=110
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 64
Nej... berätta !Thetaxpayer skrev:Vet du inte det?F.I.S.T skrev:Hur ser en svensk ut enl dig ?Sossar ee lata skrev:[
Är "svenskt utseende " rasistiskt?
I min värld ser vi svenskar väldigt olika ut, men berätta gärna hur DU ser på det
- Inlägg 65
Just därför skulle jag ju, som jag tydliggjort, inte komma med ett sådant signalement. De skulle garanterat inte se mig som "PK-fanatiker", utan mer som konstig.Secrist skrev:Misstänker att om du ger ett signalement på en kille från Kongo som "svenskt utseende" till polisen så kommer de att bli lite irriterade på din PK-fanatism.
Jag skulle i sådana fall ge ett signalement på personen ifråga, baserad på dess utseende, klädsel, beteende och liknande! Jag skulle aldrig generalisera på det sättet som du beskriver, för sådant vill liksom polisen inte ha!
- Inlägg 66
Hur skulle du beskriva en person då? Om du nu skippar kläder och annat trams eftersom det inte är poängen med frågan.Dao skrev:Just därför skulle jag ju, som jag tydliggjort, inte komma med ett sådant signalement. De skulle garanterat inte se mig som "PK-fanatiker", utan mer som konstig.Secrist skrev:Misstänker att om du ger ett signalement på en kille från Kongo som "svenskt utseende" till polisen så kommer de att bli lite irriterade på din PK-fanatism.
Jag skulle i sådana fall ge ett signalement på personen ifråga, baserad på dess utseende, klädsel, beteende och liknande! Jag skulle aldrig generalisera på det sättet som du beskriver, för sådant vill liksom polisen inte ha!
Och jo, polisen vill ha det eftersom man direkt kan utesluta massvis av personer.
- Inlägg 67
VSB
Här är det som polisen inte vill ha enligt Dao. Givetvis har han fel men det är han ju van vid.
En kvinna i 20-årsåldern är försvunnen från ett boende i Lycksele.
Kvinnan sågs senast klockan 21.50 på söndagen i närheten av OK i Lycksele. Hon har ett förståndshandikapp och polisen är angelägen om tips från allmänheten som gjort observationer.
Polisens signalement: Har afrikanskt utseende och är cirka 160 centimeter lång. Hon bär eventuellt en väska och var vid försvinnandet iklädd en sommarklänning med knutar på axlarna, rosa med mörka batikprickar. Hon bar även på en plastpåse.
En kvinna i 20-årsåldern är försvunnen från ett boende i Lycksele.
Kvinnan sågs senast klockan 21.50 på söndagen i närheten av OK i Lycksele. Hon har ett förståndshandikapp och polisen är angelägen om tips från allmänheten som gjort observationer.
Polisens signalement: Har afrikanskt utseende och är cirka 160 centimeter lång. Hon bär eventuellt en väska och var vid försvinnandet iklädd en sommarklänning med knutar på axlarna, rosa med mörka batikprickar. Hon bar även på en plastpåse.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 68
nej jag vet att det inte är så. Försök inte att ta till härskarfasoner daorenDao skrev:Det VET jag, och det VET du!Sniperace skrev:Jasså, det tycker DUDao skrev:Det finns inget "afrikanskt utseende", eller "sydeuropeiskt" eller "asiatiskt"!Sniperace skrev:och var är generaliseringen i det då, att man skriver afrikanskt utseende och sedan en bra beskrivning, eller sydeuropeiskt utseende, eller kanske asiatiskt.
...eller "svenskt"!
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 69
Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
man samtidigt går ut och beskriver hur "svenskt gäng våldtog", "svenskt gäng
rånade" och "ljushyllt svensk våldtog". Eller är inte det lika relevant tycker du?
Ditt äckliga as. Här har du en lista på 16 av Sveriges livstidsfångar.
5 av dom är invandrare.
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=2880.0
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 70
Alltså är invandrare överrepresenterade även här då ca 20% av befolkningen i Sverige har invandrarbakgrund. Du lär dig!!Infra skrev:Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
rånade" och "ljushyllt svensk våldtog". Eller är inte det lika relevant tycker du?
5 av dom är invandrare.
- Inlägg 71
Tja, fast på dig låter det som om vi kunde stänga fängelserna baraSossar ee lata skrev:Alltså är invandrare överrepresenterade även här då ca 20% av befolkningen i Sverige har invandrarbakgrund. Du lär dig!!Infra skrev:Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
5 av dom är invandrare.
du fick skicka hem alla invandrare igen.
Nåååå? Ska vi hänga ut alla svenskar som begår brott som just svenskar?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 72
Nu tar du tebaks!Infra skrev:Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
5 av dom är invandrare.
Orka asshole!
- Inlägg 73
Var har jag sagt det du påstår om fängelser? Visa mig det eller sluta ljug!!!! Det hör ju inte till ovanligheten att vissa här inne brukar dra alla svenskar över en kam när det gäller att supa på midsommar & bete sig som svin allmänt när de dricker sprit. Så sluta gnäll. Invandrare är grovt överrepresenterade i vissa brott punkt slutInfra skrev:Tja, fast på dig låter det som om vi kunde stänga fängelserna baraSossar ee lata skrev:Alltså är invandrare överrepresenterade även här då ca 20% av befolkningen i Sverige har invandrarbakgrund. Du lär dig!!Infra skrev:Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
5 av dom är invandrare.
- Inlägg 74
Jag ljuger aldrig om jag inte måste. Sånt härSossar ee lata skrev:Var har jag sagt det du påstår om fängelser? Visa mig det eller sluta ljug!!!! Det hör ju inte till ovanligheten att vissa här inne brukar dra alla svenskar över en kam när det gäller att supa på midsommar & bete sig som svin allmänt när de dricker sprit. Så sluta gnäll. Invandrare är grovt överrepresenterade i vissa brott punkt slutInfra skrev:Tja, fast på dig låter det som om vi kunde stänga fängelserna baraSossar ee lata skrev:Alltså är invandrare överrepresenterade även här då ca 20% av befolkningen i Sverige har invandrarbakgrund. Du lär dig!!Infra skrev:Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
5 av dom är invandrare.
rasistiskt trams är sannerligen inget att ljuga om.
Jag säger bara att "på dig låter det som om.....".
Jag har aldrig påstått sagt så.
- Inlägg 75
När fan har du hört mig säga något??Infra skrev:Jag ljuger aldrig om jag inte måste. Sånt härSossar ee lata skrev:Var har jag sagt det du påstår om fängelser? Visa mig det eller sluta ljug!!!! Det hör ju inte till ovanligheten att vissa här inne brukar dra alla svenskar över en kam när det gäller att supa på midsommar & bete sig som svin allmänt när de dricker sprit. Så sluta gnäll. Invandrare är grovt överrepresenterade i vissa brott punkt slutInfra skrev:Tja, fast på dig låter det som om vi kunde stänga fängelserna baraSossar ee lata skrev:Alltså är invandrare överrepresenterade även här då ca 20% av befolkningen i Sverige har invandrarbakgrund. Du lär dig!!Infra skrev:Det du håller på med är trams. Men du kan alltid får svaret att det är ok omSossar ee lata skrev:Om det sker en våldtäkt eller annat grovt brott och man har bra signalement på förövaren, ska man då gå ut med information som "invandrargäng våldtog" "invandrargäng rånade" " mörkhyad man våldtog" etc. Eller är det inte relevant anser ni?
5 av dom är invandrare.
rasistiskt trams är sannerligen inget att ljuga om.
Jag säger bara att "på dig låter det som om.....".
Jag har aldrig påstått sagt så.