Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
+8
ericTheDog
formsvackan
redalert
DMustaine
Secrist
Dao
lazy
Thetaxpayer
12 posters
Tankar om valet
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 51
Sv: Tankar om valet
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 52
Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 53
Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Han får gärna hålla på med musik, men han skall ju så klart bekosta det själv. Finns det enligt dig någon gräns på hur länge man borde få förverkliga sig själv och leva på skattebetalarna?
- Inlägg 54
formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.
- Inlägg 55
Detta var inte frågan. Får jag pengarna direkt om bidragen till latoxar och invandrare dras in, eller måste jag kunna visa att jag röstat på SD eller Moderaterna först ?Thetaxpayer skrev:Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
- Inlägg 56
Ingen fast gräns. Men ytterst få klarar av att leva så speciellt länge...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Han får gärna hålla på med musik, men han skall ju så klart bekosta det själv. Finns det enligt dig någon gräns på hur länge man borde få förverkliga sig själv och leva på skattebetalarna?
Fattiga och unga kan sällan bekosta sådant själva. Vi skulle knappast ha en kultur i Sverige om du skulle få bestämma...
- Inlägg 57
Är det inte bättre att istället motverka de HINDER som finns för att folk skall få möjlighet att jobba, istället för att motverka folk som är konstruktiva när de får bidrag?Thetaxpayer skrev:formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.
- Inlägg 58
Dao skrev:Ingen fast gräns. Men ytterst få klarar av att leva så speciellt länge...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Fattiga och unga kan sällan bekosta sådant själva. Vi skulle knappast ha en kultur i Sverige om du skulle få bestämma...
Va finns svensk kultur? Stoppa pressarna?
- Inlägg 59
formsvackan skrev:Detta var inte frågan. Får jag pengarna direkt om bidragen till latoxar och invandrare dras in, eller måste jag kunna visa att jag röstat på SD eller Moderaterna först ?Thetaxpayer skrev:Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Nej självklart inte. Hur så?
- Inlägg 60
Jaha... Känslig debatt igen, alltså...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Ingen fast gräns. Men ytterst få klarar av att leva så speciellt länge...Thetaxpayer skrev:Han får gärna hålla på med musik, men han skall ju så klart bekosta det själv. Finns det enligt dig någon gräns på hur länge man borde få förverkliga sig själv och leva på skattebetalarna?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 61
Pannbenet vad ger dig rätt att ställa frågor utan att besvara några själv?formsvackan skrev:Detta var inte frågan. Får jag pengarna direkt om bidragen till latoxar och invandrare dras in, eller måste jag kunna visa att jag röstat på SD eller Moderaterna först ?Thetaxpayer skrev:Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
- Inlägg 62
Dao skrev:Jaha... Känslig debatt igen, alltså...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Ingen fast gräns. Men ytterst få klarar av att leva så speciellt länge...Thetaxpayer skrev:Han får gärna hålla på med musik, men han skall ju så klart bekosta det själv. Finns det enligt dig någon gräns på hur länge man borde få förverkliga sig själv och leva på skattebetalarna?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Jasså tycker du det?
- Inlägg 63
Självklart inte, vad då ? Får jag inga pengar ?Thetaxpayer skrev:Nej självklart inte. Hur så?formsvackan skrev:Detta var inte frågan. Får jag pengarna direkt om bidragen till latoxar och invandrare dras in, eller måste jag kunna visa att jag röstat på SD eller Moderaterna först ?Thetaxpayer skrev:Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
- Inlägg 64
Svara på frågor först kräv sedan svar på andras frågor, asshole!formsvackan skrev:Självklart inte, vad då ? Får jag inga pengar ?Thetaxpayer skrev:Nej självklart inte. Hur så?formsvackan skrev:Detta var inte frågan. Får jag pengarna direkt om bidragen till latoxar och invandrare dras in, eller måste jag kunna visa att jag röstat på SD eller Moderaterna först ?Thetaxpayer skrev:Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
- Inlägg 65
formsvackan skrev:Självklart inte, vad då ? Får jag inga pengar ?Thetaxpayer skrev:Nej självklart inte. Hur så?formsvackan skrev:Detta var inte frågan. Får jag pengarna direkt om bidragen till latoxar och invandrare dras in, eller måste jag kunna visa att jag röstat på SD eller Moderaterna först ?Thetaxpayer skrev:Inte får du mera om de inte jobbar i alla fall.formsvackan skrev:Jag trodde att om latoxar och invandrare inte får några bidrag, så får jag pengarna istället. Är det inte så ?Dao skrev:Så du tror att det skulle minska om din kompis son vill hålla på med musik en period i sitt liv?Thetaxpayer skrev:Mitt slutgiltiga skattebesked.
Vad menar du?
- Inlägg 66
Nej, men du verkar det, uppenbarligen...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Jaha... Känslig debatt igen, alltså...
Jasså tycker du det?
- Inlägg 67
Dao skrev:Nej, men du verkar det, uppenbarligen...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Jaha... Känslig debatt igen, alltså...
Jasså tycker du det?
Nej då.
- Inlägg 68
Varför skrev du då: "Va finns svensk kultur? Stoppa pressarna?", istället för att fortsätta debatten?Thetaxpayer skrev:Nej då.Dao skrev:Nej, men du verkar det, uppenbarligen...Thetaxpayer skrev:Jasså tycker du det?Dao skrev:Jaha... Känslig debatt igen, alltså...
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 69
Varför måste just kulturen få en massa bidrag? Skulle den försvinna utan dessa bidrag? Störtlöjligt!
Isåfall skulle vi ju inte ha t.ex några egna företagare. Ingen skulle kunna hålla på med idrott på heltid?
Så länge det finns ett intresse för kulturen så lever den vidare. Ev. finns det lite kultur som ingen jävel bryr sig om, möjligen skulle denna kunna försvinna med bidragen, men vem skulle ens märka det?
Skattemedel ska användas effektivt och till det som är viktigt. T.ex vård, skola och omsorg. De som vill slösa med våra skattemedel borde sannerligen hålla käften istället för att klaga på dessa verksamheter.
Isåfall skulle vi ju inte ha t.ex några egna företagare. Ingen skulle kunna hålla på med idrott på heltid?
Så länge det finns ett intresse för kulturen så lever den vidare. Ev. finns det lite kultur som ingen jävel bryr sig om, möjligen skulle denna kunna försvinna med bidragen, men vem skulle ens märka det?
Skattemedel ska användas effektivt och till det som är viktigt. T.ex vård, skola och omsorg. De som vill slösa med våra skattemedel borde sannerligen hålla käften istället för att klaga på dessa verksamheter.
- Inlägg 70
Dao skrev:Varför skrev du då: "Va finns svensk kultur? Stoppa pressarna?", istället för att fortsätta debatten?Thetaxpayer skrev:Nej då.Dao skrev:Nej, men du verkar det, uppenbarligen...Thetaxpayer skrev:Jasså tycker du det?Dao skrev:Jaha... Känslig debatt igen, alltså...
Tyckte bara det var kul att du vurmar så för den av vänster vanligtvis så obefintliga Svenska kulturen.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 71
Secrist skrev:Jag känner honom. Det gör inte du. Och jo. Han är arbetsskygg (men väldigt trevlig). Han var väldigt stolt för något år sedan när han fick socialbidrag genom att gråta hos socialen.Dao skrev:Ahhh... Nu blev han plötsligt "arbetsskygg"!Secrist skrev:Finns inga bidrag idag som finansierar arbetsskygga ungdomar att sitta framför datorn istället för att försörja sig själva.Dao skrev:Då får du bilda ett parti som vill strypa alla kulturbidrag då!Thetaxpayer skrev:Självklart skall han ha all rätt att försöka förverkliga sina drömmar. Men inte på min bekostnad. Han kan betala själv.
Lycka till!
Du är rolig du!
Jag är nog rätt säker på att det finns en hel del arbetsskygga Moderater oxå.... dom som gillar arbete, när andra står för svetten
- Inlägg 72
Vad då obefintlig svensk kultur ?Thetaxpayer skrev:Tyckte bara det var kul att du vurmar så för den av vänster vanligtvis så obefintliga Svenska kulturen.Dao skrev:Varför skrev du då: "Va finns svensk kultur? Stoppa pressarna?", istället för att fortsätta debatten?Thetaxpayer skrev:Nej då.Dao skrev:Nej, men du verkar det, uppenbarligen...Thetaxpayer skrev:Jasså tycker du det?Dao skrev:Jaha... Känslig debatt igen, alltså...
Denna innehöll förr stekt strömming med potatismos, isterband med stuvad potatis, falukorv med makaroner, blodpudding med lingonsylt, obligatorisk inlärning av psalmverser samt framförande av desamma i kyrkan i samband med skolavslutningar, flagghissning i samband med egen och kungens födelsedag, inhandlande av en kvarting Explorer fredag efter jobbet, inmundigande av densamma samt uttryckande av lindriga svordomar lördag eftermiddag framför TV:n med Tipsextra, helgande av vilodagen medelst söndagsstek med gräddsås samt liten tur med begagnad Volvo varje söndag.
Nyinförda traditioner utöver detta kan förmodligen inte ses som svensk kultur. Pizza räknas t.ex. inte som svensk husmanskost av äkta rättroende etniska svenskar !
- Inlägg 73
Jo hela vänsterns politik går ju ut på villfarelsen att ingen skall behöva jobba!F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Jag känner honom. Det gör inte du. Och jo. Han är arbetsskygg (men väldigt trevlig). Han var väldigt stolt för något år sedan när han fick socialbidrag genom att gråta hos socialen.Dao skrev:Ahhh... Nu blev han plötsligt "arbetsskygg"!Secrist skrev:Finns inga bidrag idag som finansierar arbetsskygga ungdomar att sitta framför datorn istället för att försörja sig själva.Dao skrev:Då får du bilda ett parti som vill strypa alla kulturbidrag då!Thetaxpayer skrev:Självklart skall han ha all rätt att försöka förverkliga sina drömmar. Men inte på min bekostnad. Han kan betala själv.
Lycka till!
Du är rolig du!
Jag är nog rätt säker på att det finns en hel del arbetsskygga Moderater oxå.... dom som gillar arbete, när andra står för svetten
- Inlägg 74
Här är en kille som tagit intryck av mitt tjatande sedan mitten av sjuttiotalet!
http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2015376-gert-gelotte-sankt-skatt-ar-ocksa-valfard
Forumvänstern kan FUCKOFF i vanlig ordning eftersom de varken har kunskap, självinsikt, rättspatos eller sunt förnuft!
http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2015376-gert-gelotte-sankt-skatt-ar-ocksa-valfard
Forumvänstern kan FUCKOFF i vanlig ordning eftersom de varken har kunskap, självinsikt, rättspatos eller sunt förnuft!
- Inlägg 75
Lite mer matnyttigt!
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2033890-debatt-s-saknar-en-trovardig-skattepolitik
Forumvänster gör er icke besvär att försöka debattera det är ytterligare något som ni ändå inte klarar av!
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2033890-debatt-s-saknar-en-trovardig-skattepolitik
Forumvänster gör er icke besvär att försöka debattera det är ytterligare något som ni ändå inte klarar av!