Dao skrev:Antagligen!Regndrottning skrev:Nejdå, Dao. I detta får jag instämma med DMustaine. Han har rätt. Det är män som begår de flesta brotten. Allt från skattebrott till våldsbrott. Kanske vi skulle begränsa männen till hemmet och de inte får gå ut utan en kvinnas sällskap och övervakning? Världen skulle bli en mycket fredligare och ordnad plats.Dao skrev:Låt oss alltså vara "restriktiva" mot människor i allmänhet, för det är 100% de som gör dåden. Så låt oss införa diktatur där en person av "rätt kaliber", typ en "ledare" bestämmer vilka som skall belönas respektive straffas.DMustaine skrev:Ok MÄNNEN har en större procentsats! Då tycker jag vi är mer restriktiva gentemot MÄN! Jag har inga fördomar, jag ser statistiken och jag inser att det är MÄN som begår brotten! Så låt oss då vara lite mer restriktiva gentemot MÄN! Men låt oss vara överrens om att det är MÄN med utländsk härkomst som begår MAJORITETEN av dessa kriminella handlingar? Lr vill du göra en jämförelse med svenska MÄN som i samma utsträckning utför detta?
Fortfarande är det bara statistik du utgår från, ingen fakta. Statistik berättar inte ORSAKEN!
Om du väljer att utrota alla "utländska män", kommer det att vara en annan grupp som står för det mesta av brotten, rent statistiskt.
Så ditt resonemang haltar betänkligt, utom för de som delar dina fördomar!
Vi spärrar in alla män och invandrare, så löser sig nog allting!
Eller så gör vi absolut ingenting åt den eskalerande våldspiralen alt fortsätter som det är nu så blir det nog bra till slut.