Regndrottning skrev:spelar ingen roll varifrån de kommer. Frågan som måste besvaras är VARFÖR? Först då kan vi börja med att lösa problemet.Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Javisst. Det är problem. Men problemet löses inte av att dra alla invandrare över en kam och kalla dem för folkgrupp. Man löser inga problem med att klassa alla invadrare som brottsbenägna och tro att en grupplösning är svaret när det inte är hos gruppen som problemet ligger.Sossar ee lata skrev:Men har vi problem i Sverige med att invandrare står bakom det mesta av våldet? Eller ska vi blunda för det och säga som infra, 99,% av invandrarna är inte våldsbenägna? Men att resterande procenten står för 90% av våldet ser han inte som ett problem. Är det inte ett problem att invandrargäng skjuter hej vilt i Göteborg? Är det inte tt problem att invandrargäng terroriser företagare etc i Södertälje. Det är mest invandrare som utför dessa brott. ÄR DET ETT PROBLEM VI MÅSTE TA TAG I? Att se varför just INVANDRARE håller på.Regndrottning skrev:Återigen har du dragit egna slutsatser om vad jag 'tycker'. Hur vore om du tillät mig att uttrycka en egen åsikt innan jag får skit för vad du anser att jag skall tycka om något? Det enda du gör nu är att fantisera ihop vad jag tycker och sedan klankar du ner på dina egna fantasier för att de är fel.Sossar ee lata skrev:OK. Ska vi inte rikta extra resurser till invandrare som behöver extra hjälp i skolan heller? Ska alla få samma hjälp även om invandrare behöver mer hjälp i tex svenska? Ska man inte se var problemen är och rikta behoven dit? Om det kommer invandrare med psykiska besvär från krig och därav begår brott i Sverige, är inte det ett problem som kommer med invandringen och behöver lösas på bästa sätt? Varför i helvete är det så svårt att peka på saker som gäller invandrare?Regndrottning skrev:Är invandrare en folkgrupp?Sossar ee lata skrev:Men för i helvete sluta!!! Om det är en folkgrupp som har problem ska man väl förfan ta tag i problemet din jävla idiot!!! Vad tycker du om allt våld som dessa nysvenskar som sökt skydd utför?F.I.S.T skrev:Hur många procent av invandrarna ?Sossar ee lata skrev:JA! Då 90% av alla våldsdåd utförs av invandrare så bör man väl ta tag i problemet!!?? Eller tycker du skottlossningarna varje dag ska få fortgå!?F.I.S.T skrev:Har det betydelse ?Sossar ee lata skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17451105.ab
... om det som vanligt är invandrare inblandade......
Men det är tur att sådana som er inte har ett skit att säga till om!!!
Kanske du har rätt. Kanske det är bättre att specificera varifrån mera exakt förövarna kommer. Först då kan man ju verkligen sätta in de åtgärdersom behövs.
Klart det spelar roll varifrån de kommer om de eventuella undersökningarna kommer fram till att det är endast förövare från vissa områden. Är det jämt spritt över hela världen (Sverige inkluderat) så spelar det naturligtvis mindre roll..