DirtyDog 2013-07-24, 22:33
Regndrottning skrev: Dirty Dog skrev:Skall jag tolka ditt inlägg som att du vill slopa offentlighetsprincipen? Rolling Eyes
Du skall inte tolka någonting.
Är du helt jävla blåst?
Det är förmågan att tolka som avgör vilka beslut som människor och djur fattar och de som är dåliga på att tolka är de som inte begriper och fattar fel beslut/slutsatser vilket kan leda till katastrof (ofta att de blir uppätna av motparten).
Människor och djur lär sig tolka långt innan de har lärt sig att kommunicera och sen när de har lärt sig att kommunicera så måste de ändå kunna tolka det som andra kommunicerar åt dem. När det gäller kommunikation med någon som talar ett annat språk så kan det vara bra om man har en tolk som förstår innebörden av vad som sägs.
Även om man talar samma språk så kan man misstolka vad någon menar och för att UNDVIKA missförstånd så kan det därför vara lämpligt att fråga motparten om HUR man skall tolka vad någon skriver (vilket var PRECIS vad jag gjorde).
Regndrottning skrev:Det är så det börjar... någon tolkar något som en någon annan skrev. Sedan besvar de sina egna tolkningar. Och då blir allting fel.
Har vi inte nog med detta redan?
Jo, och därför så utgick jag inte från min egen tolkning när jag skrev mitt svar utan FRÅGADE hur du ville att meningen
"Nu har vi en myndighet som säljer våra uppgifter till utomstående. Detta är fel, anser jag. Våra uppgifter skall vara sekretessbelagda".
Om OFFENTLIGA uppgifter blir sekretessbelagda så har vi ju ingen offentlighetsprincip längre så därför vore det väl på sin plats att du redogör för VAD du menar med din mening?
Jag förklarar alltså först hur offentlighetsprincipen fungerar och frågar sen
ifall du vill att den skall slopas. Vad är det som är fel i det tillvägagångssättet?
Hur vore det ifall du svarade på min fråga istället för att offentliggöra din undermåliga tankeförmåga?
Sen är det knappast något företag som är intresserad av att "köpa" några personnummer utan det ENDA som de vill veta är vilka personer i ett visst område som är över en viss ålder så att de kan skicka riktad information om inkontinens till dessa och inte till tonåringar. Deras personnummer är FULLSTÄNDIGT ointressanta i sammanhanget och det är tveksamt ifall de även får med dessa.
Man kan gissa att främst män i pensionsåldern fick detta utskick medans inkontinens drabbar yngre kvinnor i betydligt större omfattning. Alltså har de säkert gjort olika åldersurval beroende på kön. FRÅGOR PÅ DETTA?