Sniperace 2009-09-04, 22:06
marxisten skrev: Sniperace skrev: marxisten skrev: Sniperace skrev: marxisten skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5743165.abÄr denna person redigt normal?
"I dag slår Claes Svedberg upp dörrarna till vad en total materiell utförsäljning av hans liv. Allt ska bort: husvagn, två bilar, gitarrer, en fastighet, kläder, möbler, skivor och massor av andra saker.
– Jag ska behålla bara så mycket att jag kan bära det med mig. En ryggsäck, en väska med hjul, sovsäck, tält och lite kläder. Och ett par gitarrer, det orkar jag bära. "
Tja, varför inte, det kan väl vara en ny start i livet utan lik i garderoben
JAg levde på det sättet under några år, hade inte mer ägodelar än vad jag kunde bära med mig, förvisso var jag sjöman då, så allt jag behövde fanns redan på båten, och på vederlag i land bodde jag ofta billigt på sjömanshotell...
Ja, men är det inte lite väl långt att sälja ut sin bostad. Jag skulle gärna med göra mig av med en del skit som är onödigt, men det finns väl gränser.
sin bostad säljer man eller överlåter även om man tex byter arbetsort som liugger långt bort, många skaffar husbil/husvagn, andra vagabonderar och bor på tillfällighetsboenden, detta kan de flesta utan större problem lösa, såvida de inte misskött sig så de finns i olika register.
Han sålde ju sin husvagn istället.
ja, troligen för att han hade ordnat sitt på annat sätt, allt man inte behöver dumpar man...
jag vet en som aldrig hade mer än kläderna på kroppen och en tandborste, han köpte "nya" kläder på second hand när han behövde byta...... på sommaren hade han tält, på vintern fixade han ett boende där han ville vara.... det var sällan han hade problem.
någon vinter var han i israel och arbetade på kollektiv, andra vintrar i spanien eller italien, någon gång körde hgan vintern som gast på segelbåt i medelhavet osv....