Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
theward
RedCloud
DMustaine
GustavAnder
8 posters

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern.

GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern.

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 02:26

Forum för levande historia www.levandehistoria.se
    har gjort en utställning ,om den blinda och avskyvärda vänstern som hyllade folkmördare och despoter i parti och minut. Tyvärr finns det fortfarande kvar folk med de röda glasögonen på.Sad

Se filmen, den är oerhört sevärd, det är på tiden att det här kommer fram i offentligheten i Sverige.

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Mao2[youtube]

Bild och video från levandehistoria.se
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty Sv: Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern.

Inlägg  DMustaine 2009-09-10, 03:03

Jag funderar GA varför du inte möts av en storm av vänsterkritik? Var det för att du gav dem en kick i skrevet? Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty kick där det behövs.

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 03:09

Det är väl där de ska kickas, i skrevet alltså ?Smile

För logiskt resonemang fakta och sanning förhåller de ju sig till som olja förhåller sig till vatten.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty Sv: Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern.

Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 07:49

Dumhögern skrev:Jag funderar GA varför du inte möts av en storm av vänsterkritik?

För att han är detta forums största hycklare. Han företräder en -ism som är 100 ggr farligare och dödligare än alla andra ismer tillsammans. Nyliberalismen.
    En -ism som dödat och fortsätter döda miljoner och åter miljoner människor runt om på jorden. Som är orsaken till varför det dör 30 000 barn varje dag i botbara sjukdomar, svält och undernäring. För att hans egna herrar ska få ytterliggare lite profit.

Varför i hela friden namn skulle vi bemöta detta hyckleri ?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-09-10, 08:42

RedCloud skrev:
    Dumhögern skrev:Jag funderar GA varför du inte möts av en storm av vänsterkritik?

För att han är detta forums största hycklare. Han företräder en -ism som är 100 ggr farligare och dödligare än alla andra ismer tillsammans. Nyliberalismen.
    En -ism som dödat och fortsätter döda miljoner och åter miljoner människor runt om på jorden. Som är orsaken till varför det dör 30 000 barn varje dag i botbara sjukdomar, svält och undernäring. För att hans egna herrar ska få ytterliggare lite profit.

Sen säger det ju allt om varför högerbarnen på detta forum framförallt skriver, för att väcka reaktioner...

Ganska säker på att just den politiska delen struntar de nästan i, det är att väcka anstöt, sorg och ilska de skriver sina alster....

För berättar man hur man själv eller andra råkat illa ut pga den förda politiken får man i bästa fal ignorans tillbaka, men oftast en massa glåpord.
    Det tolkar jag som de sätter mobbig och förmiskning i absolut första rummet.
    Sen om de sårar folk både här på forumet och indirekt genom sin nochalans låter så många människor hamna i fördärvet.
    Det struntar de i ...

Sen börjar de tala om solidaritet och minska utanförskapet...pyttsan säger jag
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-10, 09:32

GustavAnder skrev:Det är väl där de ska kickas, i skrevet alltså ?Smile
    Nu har du tur som inte vågar läsa mina inlägg. Du skulle förmodligen skita i byxorna om jag upplyste dig om att det var USA som stödde uppbyggnaden av Röda Khmererna, men det struntar jag i. Skit på dig Very Happy

I vanlig ordning skötte man naturligtvis mycket av "affärerna" via ombud.

http://www.thirdworldtraveler.com/Blum/Support_PolPot_RS.html

Thus it was that an American policy took root-to provide the Khmer Rouge with food, financial aid and military aid beginning soon after their ouster. The aim, in conjunction with China and long-time American client state, Thailand, was to restore Pol Pot's troops to military capability as the only force which could make the Vietnamese withdraw their army, leading to the overthrow of the Cambodian government.

President Carter's National Security Adviser, Zbigniew Brzezinski, has stated that in the spring of 1979: "I encouraged the Chinese to support Pol Pot. I encouraged the Thai to help the [Khmer Rouge]. The question was how to help the Cambodian people.[sic] Pol Pot was an abomination. We could never support him. But China could."

http://www.thirdworldtraveler.com/Global_Secrets_Lies/Friends_PolPot.html

For the truth is that Pol Pot and the Khmer Rouge would be historical nonentities-and a great many people would be alive today- had Washington not helped bring them to power and the governments of the United States, Britain, China and Thailand not supported them, armed them, sustained them and restored them

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article6043309.ece

Duch - 'US helped Pol Pot's rise to power'

GustavAnder skrev:För logiskt resonemang fakta och sanning förhåller de ju sig till som olja förhåller sig till vatten.
    Vad beträffar olja och vatten skulle jag hålla väldigt tyst om jag vore du. Hur var det nu med oljan och gasen på var sin sida om Kaspiska havet Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty strunt ??

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 10:30

theward skrev:
    RedCloud skrev:

Sen säger det ju allt om varför högerbarnen på detta forum framförallt skriver, för att väcka reaktioner...

Ganska säker på att just den politiska delen struntar de nästan i, det är att väcka anstöt, sorg och ilska de skriver sina alster....

För berättar man hur man själv eller andra råkat illa ut pga den förda politiken får man i bästa fal ignorans tillbaka, men oftast en massa glåpord.
    Det tolkar jag som de sätter mobbig och förmiskning i absolut första rummet.
    Sen om de sårar folk både här på forumet och indirekt genom sin nochalans låter så många människor hamna i fördärvet.
    Det struntar de i ...

Sen börjar de tala om solidaritet och minska utanförskapet...pyttsan säger jag

Den politiska delen är det mesta för oss, på forum för politik/samhälle.
    Däremot för vissa fradga vänster, ( inte du theward) ses tydligen personangrepps trådar och trådar om lycka.." mer angeläget.
    man förstår det när man ser hur deras politik ser ut..

".... en ism som är 100 ggr farligare..." " företräder en ism.."
    den obehörige läraren är komplett galen, blåfront verkar normal i jämförelse med honom, nästan i alla fall.Smile)
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 11:10

Svartarbetaren, Xenofoben, Islamofoben, Hobbyrassen och kvinnoförnedraren skrev:".... en ism som är 100 ggr farligare..." " företräder en ism.."

avd: sanningen svider
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 11:45

Ja det var den bästa youtube filmen jag sett på år och dag om inte någonsin!

Borde få någon att börja tänka vi får se men som sagt för andra finns inget hopp! Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Icon_lol

Senast ändrad av blueheaven den 2009-09-10, 11:48, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 11:47

NollKollBlue skrev:Borde få någon att börja tänka

du kanske kan börja ?

med tex fördöma nyliberalismen som är 100 ggr farligare än alla andra ismer tillsammans
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-09-10, 11:48

Men, du då - sade 3-åringen i sandlådan.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-10, 11:48

RC:

Ja varför i hela friden skall du bemöta detta hyckleri????? Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Icon_evil
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-10, 12:36

blueheaven skrev:Ja det var den bästa youtube filmen jag sett på år och dag om inte någonsin!
    Stackars du, ett sånt fattigt liv du måste ha levt.

Ta av dig både skygglapparna och de mörkblåa glasögonen. Tar du också av dig hörselskydden kanske du får ut något av detta också.

OBS. Jag försvarar på intet sätt Röda Khmererna eller Pol Pot, tvärtom. Jag tycker det var åt helvete att man hjälpte dessa till makten.

btw: alla dödades inte av Röda Khmererna

Between 1969 and 1973, U.S. bombers killed perhaps three-quarters of a million Cambodian peasants in an attempt to destroy North Vietnamese supply bases, many of which did not exist. During one six-month period in 1973, B-52s dropped more bombs on Cambodians, living mostly in straw huts, than were dropped on Japan during all of World War II, the equivalent of five Hiroshimas.

/John Pilger, twice winner of Britain's highest award for journalism.
    GustavAnder
    GustavAnder

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 16:26

[quote="blueheaven"]RC:

Ja varför i hela friden skall du bemöta detta hyckleri????? Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Icon_evil[/quote

Är www.levandehistoria.se hyckleri ? Vänsterfreaks.....
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-10, 16:41

Intressant artikel om kommunismens brott. http://www.dn.se/kultur-noje/missa-inte-poangen-1.603508

När så forskarna klev upp vände hela föreställningen. Jelena Zjemkova och Youkk Changg som leder dokumentations­centrum i Ryssland respektive Kambodja var ointresserade av ideologiska förklaringar. Deras mål är att identifiera gärningsmännen och hedra de döda genom att förhindra nya massmord. Michael Schoenhals, professor i Kinas historia i Lund, läste å sin sida upp ett gammalt dokument från Kinas underrättelsetjänst som fick illustrera hur långt Maos regim var beredd att gå i utrensningen av klassfiender. I skrivelsen avvisas entydigt folkkongressens vilja att begränsa våldsutövningen. Gäller det inte att föregripa angrepp på revolutionen och moderlandet? Då fordras hårdhet mot varje misstänkt!

Schoenhals förklarade: "Ni som kommit hit för att höra oss fördöma kommunismen har missat hela poängen med historisk kunskap. Vår uppgift är att strängt granska brott mot mänskligheten så att vi lär oss att känna igen dem i samtiden - och detta oavsett om det utförs i kommunismens eller demokratins namn." Sedan avslöjade han att dokumentet han läst alls inte stammade från Maos Kina, utan var en ordagrann återgivning, med enstaka substantiv utbytta, av George Bushs senaste tal, där presidenten förklarar varför USA ska använda tortyr i kampen mot terrorismen.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-09-10, 16:52

Kommunismen kan tydligen försvaras i alla lägen. Den är aldrig ansvarig för något.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-10, 16:55

råttan skrev:Kommunismen kan tydligen försvaras i alla lägen. Den är aldrig ansvarig för något.

Jag försvarar inga som helst brott mot mänskliga rättigheter. Dock anser jag det är viktigare att ta tag i de brott som utförs idag än de som utfördes i Sovjet och Kambodja. De har liksom hänt och är ett avslutat kapitel. USA: s brott sker idag. När vi är klara med dagens brott och fått de att sluta kan vi granska gamla. Det har liksom redan hänt och folket där är redan döda, Men det dödas folk idag, och det är viktigare att ta tag i. Det går att förhindra.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-10, 17:18

Hur många av forumets bombhöger kan fördöma USAs brott mot mänskligheten ?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-10, 17:21

RedCloud skrev:Hur många av forumets bombhöger kan fördöma USAs brott mot mänskligheten ?

Ingen skulle jag tro. Högern gör ju aldrig fel vet du ju. Det är alla andra som gör! Iaf. enligt dagens hjärntvätta press! Det är därför vi måste stå upp och tala om sanningen RC, även om det ser lite hopplöst ut ibland!
    GustavAnder
    GustavAnder

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty helt kört.

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 17:53

marxisten skrev:
    RedCloud skrev:Hur många av forumets bombhöger kan fördöma USAs brott mot mänskligheten ?

Ingen skulle jag tro. Högern gör ju aldrig fel vet du ju. Det är alla andra som gör! Iaf. enligt dagens hjärntvätta press! Det är därför vi måste stå upp och tala om sanningen RC, även om det ser lite hopplöst ut ibland!

Helt rätt marx, om du/ni tokavänster ska "tala om sanningen.." är det helt kört,
    för sanningen alltså.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-10, 17:54

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

Helt rätt marx, om du/ni tokavänster ska "tala om sanningen.." är det helt kört,
    för sanningen alltså.

Bara för att vi inte litar helhjärtat på timbro eller?
    GustavAnder
    GustavAnder

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty hela hjärtat OCH hjärnan...

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 18:02

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

för sanningen alltså.

För att du har de där röda glasögonen på dig, har du redan glömt det ?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-10, 18:06

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

för sanningen alltså.

För att du har de där röda glasögonen på dig, har du redan glömt det ?

Harj ag röda glasögon. Hade för mig de var svarta när jag inte använder linser. Smile

Och du, jag kollar på fakta kritiskt och lägger ingen vikt vid ideologi. Är hjärnskadad av källkritik pga. min historia lärare så det är nog du som ser genom ideologiska glasögonen och ser inte fakta som går emot din åsikt.
    GustavAnder
    GustavAnder

Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Empty myndighet..

Inlägg  GustavAnder 2009-09-10, 18:13

blueheaven skrev:Ja det var den bästa youtube filmen jag sett på år och dag om inte någonsin!

Borde få någon att börja tänka vi får se men som sagt för andra finns inget hopp! Middag med Pol Pot, en utställning om den blinda vänstern. Icon_lol

Det är en myndighet !! www.levandehistoria.se
    som har gjort denna film, och utställningen.
    Man tycker ju att vänstern borde vara glada då, de älskar ju myndigheter som slösar skattepengar.

Ett väldigt bra initiativ, och naturligtvis mycket uppmärksammat, och kommer att användas i skolundervisningen. Tyvärr har vissa här missat undervisningen, de borde beordras att gå om !
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-10, 18:22

GustavAnder skrev:

Det är en myndighet !! www.levandehistoria.se
    som har gjort denna film, och utställningen.
    Man tycker ju att vänstern borde vara glada då, de älskar ju myndigheter som slösar skattepengar.

Ett väldigt bra initiativ, och naturligtvis mycket uppmärksammat, och kommer att användas i skolundervisningen. Tyvärr har vissa här missat undervisningen, de borde beordras att gå om !

Och jag har inget emot det. Jag anser bara att det är viktigare att uppmärksamma brott som sker än de som skett. Det som sker går att förhindra, det som skett går inte. Och det som sker idag står USA för till stor del. Bör man inte granska det, är det inte viktigare att hindra brott än att ta upp gamla brott?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:57