formsvackan 2013-07-18, 18:59
Secrist skrev: formsvackan skrev: Secrist skrev: formsvackan skrev: Secrist skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev:DSå bör detrsamma gälla TANDLÄKARE med eller hur?
att då låta kommunal vård konkurrera med dessa genom låga ochg subventionerade priser, och inte ge några skattemedel till tandläkarna så de som nyttjar dessa får betala fullpris eller hur?
Betalar kommunen tandläkaren ?
Ska du inte börja raljera om att det bara är rika som har råd att gå till tandläkare?
Varför då ?
Jag betvivlar dock kraftigt att kommunerna betalar några tandläkarräkningar. FK däremot ....
Dags att lära sig lite då...
Du kan beviljas bistånd för akut tandvård och för nödvändig tandvård om du är berättigad till försörjningsstöd.Gissa vem som får stå för fiolerna?
Tandläkare väljer och betalar du normalt själv. Högkostnadsskyddet bekostas dock av FK.
Om du nu absolut måste beklaga dig över att kommunen får ställa upp för enstaka fattiga kanske det är en tröst att de nästan är obefintliga, i alla fall om man ska tro er.
Jag har inte beklagat mig. Jag bara rättade dina uppenbara kunskapsbrister i frågan.
Jag betvivlar dock kraftigt att kommunerna betalar några tandläkarräkningar
Struntprat ! Vem av oss som eventuellt lider av kunskapsbrister kan nog diskuteras.
Den jämförelse mellan kommunalt finansierad privat hemtjänst och privata tandläkare som Snipern kom med var helt åt h-vete. Vill du sälla dig till Snipern i detta får du naturtligtvis göra så men du kan fasiken inte vraka och välja mellan tandläkare och skicka räkningen till kommunen.
Tandläkaren betalar du själv !Att soc ställer upp med slantar till åtgärdande av akuta besvär, ofta tyvärr utdragning, för dem med försörjningsstöd är något helt annat. Vad vore alternativet, att bl.a. de som av rövarregeringen blivit utkastade från FK skulle få ha tandvärk tills de tagit sitt eget ansvar och skaffat sig ett jobb ?