F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Vad var det med tramstråd som du inte förstod? Känner du att ordet mupp är värre än tex rasist?
Rasist är betydligt värre att vara än mupp.... Ordet "rasist" eller ordet "främlingsfientlig" beskriver uttalanden från ett antal debattörer som på ett eller annat sätt har sin bas i fördomar och snedvriden konsekvensanalys kring skeenden som brottslighet och dylikt.
Ordet "mupp" har ingen som helst plats i en politisk debatt, eftersom det inte säger någonting annat än att den som använder ordet har fastnat i en 5-årings debattklimat.
Jag undrar således oxå vad ska vi kalla rasistiska åsikter för för att du skall vara tillfreds och upphöra med ord på 5-årsnivån ? Ska vi kalla det för nåt annat än det är ? Att vilja förändra invandringspolitiken är inte i sig rasistiskt. Att vilja stoppa den med motiveringen att invandrare är "apor" och "Zoomalier"skulle jag vilja kalla för rasistiskt, men inte du ? Att överhuvudtaget påstå att invandring skall stoppas med motiveringen att de är sämre som människor är definitivt byggt på fördomar, och smutskastning, rasism och främlingsfientlighet. Håller du inte med om det ?
Att däremot vilja stoppa invandring UTAN några av dessa om invandrare negativa fördomar, utifrån att man inte alls VILL hjälpa människor i nöd, är inte rasism eller främlingsfientlighet .... det är uppriktig egoism... om det är där man står, så stå upp för det då istället, och sluta tala fördomsfullt och nedlåtande med ord som "apor" och "Zoomalier" så kommer definitivt alla påståenden om rasism och främlingsfientlighet upphöra från oss forumvänster.
Problemet är i grunden att denna diskussion vill ingen ta, av de som upprörs över att deras åsikter kallas rasistiska. Diskussionen från många på forumhögersidan tycks nästan alltid landa i ord som "apor" och "zoomalier" och det tillhör en djupt inrotad sed att förolämpa motståndardebattörer, vilket inte kan tolkas som annat än barnsligt och omoget.
Intressant att se att du blir upprörd över att bli kallad mupp men ser inga problem med att slänga ur dig det då värre uttrycket rasist så fort det är något som inte passar din världsbild.
Din Mupp.
Intressant att du inte läst ett ord av det jag skrivit och ändå väljer att kommentera det, och dessutom väljer att fortsätta i en 5-årings debattnivå
Och vilken nivå håller du själv....en 4-åring?