Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Infra
DirtyDog
F.I.S.T
DMustaine
Vercingetorix
R.O.F.L
Secrist
lazy
formsvackan
ericTheDog
Dao
15 posters

Liberal Källkritik

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Liberal Källkritik - Sida 2 Empty Sv: Liberal Källkritik

Inlägg  Dao 2013-06-03, 04:19

Ja, Forumhögern fortsätter att visa sin rätta sida även i denna tråden!

Tack för att ni FÖRTYDLIGAR vad jag menade i TS! Very Happy

Ni verkar ju vara ett gäng gnällkärringar, som bara fortsätter oavsett vad som sker, att gnälla om vad fan som helst!

Och ni fick mig att komma ihåg ytterligare ett av era metoder som ni så gärna brukar för att förstöra debatter i obekväma debatt-trådar:

Provokation!

Problemet är nog att det nog bara är ni själva som blir provocerade, att metoderna inte fungerar! Vi andra blir bara trötta i omgångar! Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 08:53

Secrist skrev:eller också är själva författaren "dum", som exempelvis Noam Chomsky och Mattias Gardell, bland andra.

Ja, det är ju verkligen objektiva killar. Men jag förstår att det är vänsterns husgudar och varje ord faller som honung från deras läppar i vänsteröron.

Quod erat demonstrandum, ni e "för goa" ni forumhöger, när ni kastar er in och styrker ens teser med era inlägg, i detta fall DAOs
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-06-03, 08:55

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:eller också är själva författaren "dum", som exempelvis Noam Chomsky och Mattias Gardell, bland andra.

Ja, det är ju verkligen objektiva killar. Men jag förstår att det är vänsterns husgudar och varje ord faller som honung från deras läppar i vänsteröron.

Quod erat demonstrandum, ni e "för goa" ni forumhöger, när ni kastar er in och styrker ens teser med era inlägg, i detta fall DAOs

Hehe, så det stämmer alltså att dessa dårar är era husgudar...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-03, 08:56

Dao skrev:Ja, Forumhögern fortsätter att visa sin rätta sida även i denna tråden!

Ni verkar ju vara ett gäng gnällkärringar, som bara fortsätter oavsett vad som sker, att gnälla om vad fan som helst!

Och ni fick mig att komma ihåg ytterligare ett av era metoder som ni så gärna brukar för att förstöra debatter i obekväma debatt-trådar:

Provokation!

Problemet är nog att det nog bara är ni själva som blir provocerade, att metoderna inte fungerar! Vi andra blir bara trötta i omgångar! Smile

Det enda som kommit fram i denna tråd är att du fortfarande saknar bevis.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 10:20

Dao skrev:Ja, Forumhögern fortsätter att visa sin rätta sida även i denna tråden!

Provokation!

Aldrig förr har väl så stora stenar kastats i ett glashus...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 10:28

Vercingetorix skrev:

Sluta genast upp med detta V-rix ! Cool
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 10:45

F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

Ska jag sluta efterlysa källor? Ska jag sluta reagera på falska påståenden? Ska jag sluta ifrågasätta att jag blir anklagad för "härskarmetoder" och annat när jag ber om förklaringar till dessa hutlösa utsagor? Ska jag sluta tycka det är pinsamt när vederbörande till råga på allt startar en snyfttråd för att på så vis försöka slingra sig undan? Nädutack... Alla påståenden som vemsomhelst skriver måste kunna styrkas. Annars är det bara åsikter. Det gäller mig, dig och alla andra. Och Dao..,

Enklast hade kanske varit om du istället, liksom jag gör, ber Dao att styrka sina påståenden. På samma sätt som Dao avkräver detta andra forumister.

DET är väl att vara källkritisk, om något?

Annars vidhåller jag det jag skrev....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 10:53

ericTheDog skrev:Det enda som kommit fram i denna tråd är att du fortfarande saknar bevis.

Det som kommer fram i denna tråden är era oärliga metoder!

Hade jag varit lika ivriug i att försöka få "bevis" för minsta grej som någon säger på detta forumet, skulle all min tid gå för detta.

Men jag är här för att debattera.

Vad du gör här vet jag inte! Förstöra en fri debatt?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 10:54

Vercingetorix skrev:Aldrig förr har väl så stora stenar kastats i ett glashus...

Ja, jag förstår inte varför ni fortsätter? Hur mycket glas har ni egentligen..?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 10:58

Vercingetorix skrev:Ska jag sluta efterlysa källor? Ska jag sluta reagera på falska påståenden? Ska jag sluta ifrågasätta att jag blir anklagad för "härskarmetoder" och annat när jag ber om förklaringar till dessa hutlösa utsagor? Ska jag sluta tycka det är pinsamt när vederbörande till råga på allt startar en snyfttråd för att på så vis försöka slingra sig undan? Nädutack... Alla påståenden som vemsomhelst skriver måste kunna styrkas. Annars är det bara åsikter. Det gäller mig, dig och alla andra. Och Dao..,

Enklast hade kanske varit om du istället, liksom jag gör, ber Dao att styrka sina påståenden. På samma sätt som Dao avkräver detta andra forumister.

Problemet är att det ni kräver är inte källkritiska krav, utan något helt annat (som jag beskrev i TS här), vars syfte bara är att förstöra debatter som ni av någon anledning anser är obekväma!

Jag kräver inte ständigt "bevis" eller "källor" av er, därför att jag inte anser att detta är nödvändigt i detta formatet. Ni kommer ändå sällan med källor som faktiskt står för vad ni påstår, utan ofta går helt emot det ni säger. Och när jag påpekar detta, så tar ni in "Nordkorea" istället, eller något annat ovesäntligt.

VARFÖR inte en ärlig och saklig debatt, där vi samtalar med varandra, som vanliga människor? Vad är ni rädda för???
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 11:05

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Det enda som kommit fram i denna tråd är att du fortfarande saknar bevis.

Det som kommer fram i denna tråden är era oärliga metoder!

Hade jag varit lika ivriug i att försöka få "bevis" för minsta grej som någon säger på detta forumet, skulle all min tid gå för detta.

Men jag är här för att debattera.

Vad du gör här vet jag inte! Förstöra en fri debatt?

I en fri debatt ingår det att ifrågasätta sina debattmotståndares utsagor, samt att själv komma med så väl underbyggda argument som möjligt. Eller vill du att man ska kunna komma dragandes med vad som helst utan att behöva få sina påståenden bedömda och ifrågasatta? Jag har förstått att DU önskar detta. Jag gör det inte...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 11:07

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Ska jag sluta efterlysa källor? Ska jag sluta reagera på falska påståenden? Ska jag sluta ifrågasätta att jag blir anklagad för "härskarmetoder" och annat när jag ber om förklaringar till dessa hutlösa utsagor? Ska jag sluta tycka det är pinsamt när vederbörande till råga på allt startar en snyfttråd för att på så vis försöka slingra sig undan? Nädutack... Alla påståenden som vemsomhelst skriver måste kunna styrkas. Annars är det bara åsikter. Det gäller mig, dig och alla andra. Och Dao..,

Problemet är att det ni kräver är inte källkritiska krav, utan något helt annat (som jag beskrev i TS här), vars syfte bara är att förstöra debatter som ni av någon anledning anser är obekväma!

Jag kräver inte ständigt "bevis" eller "källor" av er, därför att jag inte anser att detta är nödvändigt i detta formatet. Ni kommer ändå sällan med källor som faktiskt står för vad ni påstår, utan ofta går helt emot det ni säger. Och när jag påpekar detta, så tar ni in "Nordkorea" istället, eller något annat ovesäntligt.

VARFÖR inte en ärlig och saklig debatt, där vi samtalar med varandra, som vanliga människor? Vad är ni rädda för???

Precis! Och i ditt fall är det just ärligheten jag saknar...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 11:08

Vercingetorix skrev:Precis! Och i ditt fall är det just ärligheten jag saknar...

För att jag säger emot dig...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 11:13

Vercingetorix skrev:I en fri debatt ingår det att ifrågasätta sina debattmotståndares utsagor, samt att själv komma med så väl underbyggda argument som möjligt. Eller vill du att man ska kunna komma dragandes med vad som helst utan att behöva få sina påståenden bedömda och ifrågasatta? Jag har förstått att DU önskar detta. Jag gör det inte...

Inga problem med ifrågasättande och bedömningar. Problemet är just det jag skrev i TS - och då handlar det INTE om att värna om en fri debatt, utan det rakt motsatta!

Skulle alla bete sig som er, skulle det alltså inte ske någon som helst debatt på detta forumet!

Alltså är konsekvensen av ert agerande att förstöra en fri debatt.

Jag har absolut inget emot att bli ifrågasatt, tvärt om. Men det är inte det ni gör, speciellt ofta, utan ni begär "källa" för MINSTA SMÅSAK, och ignorerar förklaringar som går emot det ni bestämt er för vad jag "egentligen" tycker (Se Erics återkommande kommentar ovan). Sedan "bedömmer" ni källorna på det sättet jag berättar om i TS, vilket är MOTSATTSEN till den vetenskapliga metoden källkritik!

Börja samtala, och lär eracceptera att det KAN finnas andra åsikter än era! Då har vi kommit en bit på vägen!!!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 12:32

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:I en fri debatt ingår det att ifrågasätta sina debattmotståndares utsagor, samt att själv komma med så väl underbyggda argument som möjligt. Eller vill du att man ska kunna komma dragandes med vad som helst utan att behöva få sina påståenden bedömda och ifrågasatta? Jag har förstått att DU önskar detta. Jag gör det inte...

Inga problem med ifrågasättande och bedömningar. Problemet är just det jag skrev i TS - och då handlar det INTE om att värna om en fri debatt, utan det rakt motsatta!

Skulle alla bete sig som er, skulle det alltså inte ske någon som helst debatt på detta forumet!

Alltså är konsekvensen av ert agerande att förstöra en fri debatt.

Jag har absolut inget emot att bli ifrågasatt, tvärt om. Men det är inte det ni gör, speciellt ofta, utan ni begär "källa" för MINSTA SMÅSAK, och ignorerar förklaringar som går emot det ni bestämt er för vad jag "egentligen" tycker (Se Erics återkommande kommentar ovan). Sedan "bedömmer" ni källorna på det sättet jag berättar om i TS, vilket är MOTSATTSEN till den vetenskapliga metoden källkritik!

Börja samtala, och lär eracceptera att det KAN finnas andra åsikter än era! Då har vi kommit en bit på vägen!!!

Sluta nu... Att hävda att minoriteter i förorten är utsatta för förtryck och att fri- och rättigheter urholkats är sannerligen ingen småsak. Allt jag har begärt är att få de uppgifterna styrkta. Om du kallar det för att förstöra en debatt får det stå för dig.
    Personligen tycker jag att det bidrar till en sann och ärlig debatt när ens argument skärskådas av andra debattörer. För vem vill debattera i ett forum där alla kan komma dragandes med vilka stolligheter som helst och sedan börja böla när dessa stolligheter blir emotsagda?
    Du ger prov på den gamla klyschan: när argumenten inte håller, höj rösten.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 13:02

Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

Ska jag sluta efterlysa källor? Ska jag sluta reagera på falska påståenden? Ska jag sluta ifrågasätta att jag blir anklagad för "härskarmetoder" och annat när jag ber om förklaringar till dessa hutlösa utsagor? Ska jag sluta tycka det är pinsamt när vederbörande till råga på allt startar en snyfttråd för att på så vis försöka slingra sig undan? Nädutack... Alla påståenden som vemsomhelst skriver måste kunna styrkas. Annars är det bara åsikter. Det gäller mig, dig och alla andra. Och Dao..,

kasta sten i glashus
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 13:58

F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

kasta sten i glashus

Det är precis det jag vidhåller att Dao gör, ja...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 14:07

Vercingetorix skrev:Sluta nu... Att hävda att minoriteter i förorten är utsatta för förtryck och att fri- och rättigheter urholkats är sannerligen ingen småsak. Allt jag har begärt är att få de uppgifterna styrkta. Om du kallar det för att förstöra en debatt får det stå för dig.
    Personligen tycker jag att det bidrar till en sann och ärlig debatt när ens argument skärskådas av andra debattörer. För vem vill debattera i ett forum där alla kan komma dragandes med vilka stolligheter som helst och sedan börja böla när dessa stolligheter blir emotsagda?

Jag har förklarat tydligt vad jag menade, och kommit med exempel. Du behöver inte hålla med mig - men att fortsätta kräva att jag skall göra det jag redan gjort, inte sällan med onödiga tillmäten - är det rakt motsatta till att försöka hålla en konstruktiv debatt levande.

Tror även du själv skulle hålla med, om andra betedde sig på det sättet mot dig.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 14:08

Vercingetorix skrev:Det är precis det jag vidhåller att Dao gör, ja...

Och jag vidhåller att bl.a. du gör!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 14:36

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Det är precis det jag vidhåller att Dao gör, ja...

Och jag vidhåller att bl.a. du gör!

Du är varmt välkommen att visa var jag underlåter att bifoga källor till mina påståenden. Eller var jag underlåter att visa de källor varpå jag bygger mina ståndpunkter.
    Det jag avkräver andra avkräver jag också mig själv, vilket är så långt från stenkastande man kan komma.

Återigen, Dao. Du häver ut dig en massa som inte är underbyggt för fem öre samtidigt som du begär det av andra. DET är oärligt och sabbar om något debatten.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 14:39

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Sluta nu... Att hävda att minoriteter i förorten är utsatta för förtryck och att fri- och rättigheter urholkats är sannerligen ingen småsak. Allt jag har begärt är att få de uppgifterna styrkta. Om du kallar det för att förstöra en debatt får det stå för dig.

Jag har förklarat tydligt vad jag menade, och kommit med exempel. Du behöver inte hålla med mig - men att fortsätta kräva att jag skall göra det jag redan gjort, inte sällan med onödiga tillmäten - är det rakt motsatta till att försöka hålla en konstruktiv debatt levande.

Tror även du själv skulle hålla med, om andra betedde sig på det sättet mot dig.

Nej, du har inte visat på EN ENDA (1) fri- eller rättighet som urholkats. Ej heller har du med ETT ENDA (1) exempel visat hur minoriteter i förorter förtrycks.
    Jag väntar fortfarande.
    Om JAG hade fällt ett sådant uttalande hade jag sett till att ha jävligt torrt på fötterna först.
    Det blir väldigt svårt att debattera med någon där det inte finns några konkreta argument att bemöta, och det är en oärlig argumentation.

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-03, 18:40

Det är ingen som längre kräver att Daoren ska bevisa sina halsbrytande påståenden. Men det vore fint med ett litet erkännande. Daoren kan inte visa ett enda exempel på förtryck mot minoriteter. Ännu mindre att Alliansen skulle beordrat sådant.

Om Daoren vill att debatten ska gå vidare så borde han direkt ta tillbaka detta påstående och erkänna att detta bara var en (något förvirrad) åsikt, som typ ingen i Sverige håller med om.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 18:55

ericTheDog skrev:Det är ingen som längre kräver att Daoren ska bevisa sina halsbrytande påståenden. Men det vore fint med ett litet erkännande. Daoren kan inte visa ett enda exempel på förtryck mot minoriteter. Ännu mindre att Alliansen skulle beordrat sådant.

Om Daoren vill att debatten ska gå vidare så borde han direkt ta tillbaka detta påstående och erkänna att detta bara var en (något förvirrad) åsikt, som typ ingen i Sverige håller med om.

Sharlie Sheen lär hinna nyktra till innan det händer...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-03, 19:10

Vercingetorix skrev:
    ericTheDog skrev:Det är ingen som längre kräver att Daoren ska bevisa sina halsbrytande påståenden. Men det vore fint med ett litet erkännande. Daoren kan inte visa ett enda exempel på förtryck mot minoriteter. Ännu mindre att Alliansen skulle beordrat sådant.

Sharlie Sheen lär hinna nyktra till innan det händer...

Haha, det har du nog rätt i.

Jag undrar om Daoren tror själv på att han bevisat förtrycket.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-03, 20:40

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Aldrig förr har väl så stora stenar kastats i ett glashus...

Ja, jag förstår inte varför ni fortsätter? Hur mycket glas har ni egentligen..?

Vi har gott om glas tack vare jobbskattevadraget som ger klirr i kassan! Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 15:39