Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Infra
DirtyDog
F.I.S.T
DMustaine
Vercingetorix
R.O.F.L
Secrist
lazy
formsvackan
ericTheDog
Dao
15 posters

Liberal Källkritik

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Liberal Källkritik Empty Liberal Källkritik

Inlägg  Dao 2013-06-02, 17:53

Forumhögern har hittat ett nytt sätt att undvika känsliga debatter - de har börjat kräva "bevis", för minsta sak.

Och då godtas inte böcker, utan det får då bara vara vad man kan hitta på nätet. Eftersom man kan hitta i stort vad som helst på nätet, så är det mycket enkelt för forumhögern att avskriva trovärdigheten i länken.

Senast var det för att "det stod i en tidning", och menade att det minsann står en massa andra saker i tidningarna också och allt kan ju inte vara sant. Därmed kunde de utgå från att inget som står skrivet i en tidning var sant.

Alltså inga böcker och inga tidningar!

Var det en blogg som man hämtade uppgifterna från, så var det också fel, av samma anledningar som för tidningsartiklar. Så det gick inte heller.

Nästa nivå är då att idiotförklara vissa hemsidor (de är ju "vänster" - dvs de säger saker de inte vill kännas vid), eller också är själva författaren "dum", som exempelvis Noam Chomsky och Mattias Gardell, bland andra.

Vad blir då kvar?

Jo, de sidor DE SJÄLVA bestämt är godkända. Och gissa vilka DET är! Wink

Är det en utveckling av en borgerlig variant av Stalinism, vi ser här? Smile
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Liberal Källkritik Empty Sv: Liberal Källkritik

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 19:12

Vet du ens vad bevis är? Bevis är något som krävs för att döma någon i domstol. Finns även matematiska bevis och för dessa gäller bara om något är 100% säkert bevisat.

Vilka krav ställer du själv på bevis. Du anser dig ha "bevisat" att Alliansen infört förtryck i Sverige samt att "rättigheter har inskränkts". Det är rätt så grova anklagelser och du har inte lyckats presentera ens en tillstymmelse till hållbara bevis för detta.

Tur att inte domstolarna har lika låga krav på bevisföring som du, för då skulle allmänt kaos utbryta.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-06-02, 19:18

Dao skrev:Är det en utveckling av en borgerlig variant av Stalinism, vi ser här? Smile
    Låt oss hoppas att denna variant i största möjliga mån är begränsad till vår kära forumhöger.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 20:23

formsvackan skrev:
    Dao skrev:Är det en utveckling av en borgerlig variant av Stalinism, vi ser här? Smile
    Låt oss hoppas att denna variant i största möjliga mån är begränsad till vår kära forumhöger.

Du menar nog forumvänster.

Vad anser foliet själv om bevis. Är ett bevis något som bevisar något, eller räcker det att en kolumnist på typ Aftonbladet tycker något?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-06-02, 20:34

Jag vet en Dao som i en annan tråd inte ens godkände landets egna lagar som "bevis" utan istället fortsatte att svamla om att "media hade missuppfattat" m.m m.m.

Vet inte riktigt vad man ska göra för att tillfredställa dig.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-06-02, 20:41

ericTheDog skrev:Är ett bevis något som bevisar något
    Det torde väl, om inte annat framgå av benämningen.
    ericTheDog skrev:eller räcker det att en kolumnist på typ Aftonbladet tycker något?
    Om inte denne kolumnist lett sin presenterade åsikt i bevis, är det endast en åsikt.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 21:18

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Är ett bevis något som bevisar något
    Det torde väl, om inte annat framgå av benämningen.
    ericTheDog skrev:eller räcker det att en kolumnist på typ Aftonbladet tycker något?
    Om inte denne kolumnist lett sin presenterade åsikt i bevis, är det endast en åsikt.

Då är du och jag överens.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Liberal Källkritik Empty Knas

Inlägg  Secrist 2013-06-02, 22:08

eller också är själva författaren "dum", som exempelvis Noam Chomsky och Mattias Gardell, bland andra.

Ja, det är ju verkligen objektiva killar. Men jag förstår att det är vänsterns husgudar och varje ord faller som honung från deras läppar i vänsteröron.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 22:11

Secrist skrev:eller också är själva författaren "dum", som exempelvis Noam Chomsky och Mattias Gardell, bland andra.

Ja, det är ju verkligen objektiva killar. Men jag förstår att det är vänsterns husgudar och varje ord faller som honung från deras läppar i vänsteröron.

Precis som foliet skriver så kan man inte använda dessa killars åsikter som BEVIS. Daoren får helt enkelt läsa på lite om bevis.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-06-02, 22:15

ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:eller också är själva författaren "dum", som exempelvis Noam Chomsky och Mattias Gardell, bland andra.

Precis som foliet skriver så kan man inte använda dessa killars åsikter som BEVIS. Daoren får helt enkelt läsa på lite om bevis.
    Om "dessa killar" leder sina åsikter i bevis är det väl en annan sak, eller hur ? Ni tvingas alltså slå hål på deras "bevis" innan ni kan avfärda dem som icke trovärdiga. Att ni bara liksom tycker tvärtom är inget annat än bara en åsikt och därför av föga bevisvärde Very Happy
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-02, 22:19

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:

Om "dessa killar" leder sina åsikter i bevis är det väl en annan sak, eller hur ? Ni tvingas alltså slå hål på deras "bevis" innan ni kan avfärda dem som icke trovärdiga. Att ni bara liksom tycker tvärtom är inget annat än bara en åsikt och därför av föga bevisvärde Very Happy

Speciellt Gardell ligger inte sällan snubblande nära renodlad antisemitism. För övrigt var han tidigare aktiv inom AFA. Och vad de anser om demokrati vet vi ju.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 22:31

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:

Visst, ett bevis är väl ett bevis oavsett vem som kommer med det. Och är det ett riktigt bevis lär det inte gå att slå hål på.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-06-02, 22:33

Secrist skrev:För övrigt var han tidigare aktiv inom AFA. Och vad de anser om demokrati vet vi ju.

Nu har jag i och för sig noll koll på Gardells åsikter, men jag vet att om jag skulle behöva ta ställning till någon av dem skulle jag inte väga in något av det du anför. Att diskvalificera sig själv från objektivitet känns besynnerligt dumt.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-02, 22:37

formsvackan skrev:
    Secrist skrev:För övrigt var han tidigare aktiv inom AFA. Och vad de anser om demokrati vet vi ju.

Nu har jag i och för sig noll koll på Gardells åsikter, men jag vet att om jag skulle behöva ta ställning till någon av dem skulle jag inte väga in något av det du anför. Att diskvalificera sig själv från objektivitet känns besynnerligt dumt.

Nä, AFA är ju kända för sin resonabla inställning och respekt för demokratiska spelregler.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 22:42

ericTheDog skrev:Vet du ens vad bevis är? Bevis är något som krävs för att döma någon i domstol. Finns även matematiska bevis och för dessa gäller bara om något är 100% säkert bevisat.

Vilka krav ställer du själv på bevis. Du anser dig ha "bevisat" att Alliansen infört förtryck i Sverige samt att "rättigheter har inskränkts". Det är rätt så grova anklagelser och du har inte lyckats presentera ens en tillstymmelse till hållbara bevis för detta.

Tur att inte domstolarna har lika låga krav på bevisföring som du, för då skulle allmänt kaos utbryta.

Detta är en debattsida med anonyma debattörer - inte en genomgång av forskning, eller inkvisiotion!

Jag kommer ALDRIG att kunna presentera "hållbara bevis" i era ögon, när det är ni som sitter som domare och bestämmer vad som skall vara "bevis" eller inte!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 22:43

formsvackan skrev:

Troligen är det så... Det verkar inte vara de vassaste politiska analytikerna på högersidan som engagerar sig här! Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 22:45

lazy skrev:Jag vet en Dao som i en annan tråd inte ens godkände landets egna lagar som "bevis" utan istället fortsatte att svamla om att "media hade missuppfattat" m.m m.m.

Vet inte riktigt vad man ska göra för att tillfredställa dig.

Jag godtog visst det landets lagar, men i vanlig ordning så spelade liksom ingen roll vad jag skrev - för ni snurrade till det i den milda grad att det var OMÖJLIGT att ha en fungerande dialog om sakfrågan.

Dessutom blev er minst sagt negativa människosyn så tydlig där att det gjorde mig spyfärdig...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 22:47

Vill ni lära er om mer VETENSKAPLIG form av källkritik, är det ganska enkelt att söka på ordet "källkritik" på google, och där kommer en rad sidor upp där detta förklaras.

Hoppas på bättring från högerhåll i detta, för annars blir det knappast mycket till saklig debatt i dessa trådar.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-02, 23:14

Dao skrev:Vill ni lära er om mer VETENSKAPLIG form av källkritik, är det ganska enkelt att söka på ordet "källkritik" på google, och där kommer en rad sidor upp där detta förklaras.

Hoppas på bättring från högerhåll i detta, för annars blir det knappast mycket till saklig debatt i dessa trådar.

Hoppas bara inte att du anser att du levererar källkritiska kvaliteter. Då saknar du all form av självinsikt.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-06-02, 23:39

Detta är en debattsida med anonyma debattörer

Inte sedan Freedom kom ut som Rolf dock. Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-03, 00:05

R.O.F.L skrev:
    Detta är en debattsida med anonyma debattörer

Inte sedan Freedom kom ut som Rolf dock. Smile

Jag är anonym fortfarande, även om någon stolle här försökte vara smart! Det gick inte så bra! Smile
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-03, 00:17

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Vet du ens vad bevis är? Bevis är något som krävs för att döma någon i domstol. Finns även matematiska bevis och för dessa gäller bara om något är 100% säkert bevisat.

Detta är en debattsida med anonyma debattörer - inte en genomgång av forskning, eller inkvisiotion!

Jag kommer ALDRIG att kunna presentera "hållbara bevis" i era ögon, när det är ni som sitter som domare och bestämmer vad som skall vara "bevis" eller inte!

Men nåt slags minimikrav på bevis måste väl även du ha. Annars kan ju varje påstående vara både bevisat sat - och falskt. På samma gång. D.v.s om man som du plockar "bevis" ut tomma intet eller refererar till en artikel som inte ens tar upp frågan.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2013-06-03, 00:21

Och jag väntar fortfarande på svar gällande exempel på fri- och rättigheter som enligt Dao urholkats i Sverige sedan Alliansen planterade arslet i Rosenbad.
    Likaledes väntar jag på exempel på hur minoriteter i våra förorter förtrycks...
    (Nej, Johan Norberg skrev inget om detta i sin metrokolumn...)
    Jag börjar nämligen tvivla på att det finns några trovärdiga källor till dessa rätt hutlösa påståenden av Dao.

Att istället för att svara på raka och enkla frågor som de i ovan, starta en snyfttråd om hur jävla missförstådd man är säger nog mer om de källkritiska förmågorna hos trådstartaren än om något annat.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-03, 00:32

Vercingetorix skrev:Och jag väntar fortfarande på svar gällande exempel på fri- och rättigheter som enligt Dao urholkats i Sverige sedan Alliansen planterade arslet i Rosenbad.
    Jag börjar nämligen tvivla på att det finns några trovärdiga källor till dessa rätt hutlösa påståenden av Dao.

Att istället för att svara på raka och enkla frågor som de i ovan, starta en snyfttråd om hur jävla missförstådd man är säger nog mer om de källkritiska förmågorna hos trådstartaren än om något annat.

Som bekant är det inte första gången som Dao startar en tråd vars ämne handlar om hur synd det är om honom.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2013-06-03, 00:35

Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:Och jag väntar fortfarande på svar gällande exempel på fri- och rättigheter som enligt Dao urholkats i Sverige sedan Alliansen planterade arslet i Rosenbad.

Som bekant är det inte första gången som Dao startar en tråd vars ämne handlar om hur synd det är om honom.

Karln är en patologisk lögnare vilket iofs är onödigt att påpeka för er för det har ni nog listat ut sen länge ändå!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 15:28