Dock så betyder ju det att de inte ställer sig till arbetsmarknadens förfogande
Ehhh det betyder det inte alls, nu ljuger du IGEN....
Dock så betyder ju det att de inte ställer sig till arbetsmarknadens förfogande
RedCloud skrev:Dock så betyder ju det att de inte ställer sig till arbetsmarknadens förfogande
Ehhh det betyder det inte alls, nu ljuger du IGEN....
Inte då.
RedCloud skrev:Inte då.
Då kan du ju visa upp en dom från arbetsdomstolen som visar på att burka innebär att man inte står till arbetsmarknadens förfogande ?
Inte ?
Din lågpannade SD propaganda är rätt tröttsam....
Fniss, Svider sanningen?
Här är vad jag skrev.
Kommer man till anställningsintervju efter anställningsintervju klädd i burka så vill man inte ha jobb.
Thetaxpayer skrev:Jag anser inte att man behöver förbjuda burka eller niqab. Vill de stå utanför samhället så är det upp till dem. Dock så betyder ju det att de inte ställer sig till arbetsmarknadens förfogande med allt som det innebär. Ingen arbetsgivare skall behöva anställa ett vandrande tält om de inte vill. Ingen skall kunna bli stämnd för det av DO.
RedCloud skrev:Inte då.
Då kan du ju visa upp en dom från arbetsdomstolen som visar på att burka innebär att man inte står till arbetsmarknadens förfogande ?
Inte ?
Dao skrev:RedCloud skrev:Inte då.
Inte ?
Burka ÄR ett handikapp, för alla ca tio personer i Sverige som bär dem. Men är det DERAS val, så är det. Är det INTE deras val, så är det traditionell kvinnoförtryck, och då finns det redan lagar för detta!
RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Det stämmer, troligen. Men det ÄR en begränsning, för jobb där det krävs att man ser folk i ögonen. Men är det självvalt, så tar man antagligen den begränsningen!
Det är förmodligen lika svårt att få ett jobb med en Hells Angels väst, lila tuppkam, nosring och 10 cm långa naglar. Frågan är om vi skall förbjuda allt detta också? Skall arbetsgivare som inte vill anställa såna dårar upp i arbetsdomstolen Infra?Thetaxpayer skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Det stämmer, troligen. Men det ÄR en begränsning, för jobb där det krävs att man ser folk i ögonen. Men är det självvalt, så tar man antagligen den begränsningen!
Exakt, och om man inte kan tänka sig att ändra på en sådan liten sak så vill man inte ha ett jobb. Då står man ju inte till arbetsmarknadens förfoganden.
Så enkelt är ju det.
DirtyDog skrev:Det är förmodligen lika svårt att få ett jobb med en Hells Angels väst, lila tuppkam, nosring och 10 cm långa naglar. Frågan är om vi skall förbjuda allt detta också? Skall arbetsgivare som inte vill anställa såna dårar upp i arbetsdomstolen Infra?Thetaxpayer skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Exakt, och om man inte kan tänka sig att ändra på en sådan liten sak så vill man inte ha ett jobb. Då står man ju inte till arbetsmarknadens förfoganden.
Så enkelt är ju det.
Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Frågan gäller väl nästan om man skall anses stå till arbetsmarknadens förfogande (och ha rätt till A-kassa) även om man är en fundamentalistisk nudist med 20 cm långa naglar och hakkors tatuerade över hela kroppen?lazy skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Här håller jag helt med Dao men jag hoppas också att de kvinnorna tar den begränsningen det innebär i plånboken utan att gnälla.
DirtyDog skrev:Frågan gäller väl nästan om man skall anses stå till arbetsmarknadens förfogande (och ha rätt till A-kassa) även om man är en fundamentalistisk nudist med 20 cm långa naglar och hakkors tatuerade över hela kroppen?lazy skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Här håller jag helt med Dao men jag hoppas också att de kvinnorna tar den begränsningen det innebär i plånboken utan att gnälla.
Thetaxpayer skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Så enkelt är ju det.
DirtyDog skrev:Det är förmodligen lika svårt att få ett jobb med en Hells Angels väst, lila tuppkam, nosring och 10 cm långa naglar. Frågan är om vi skall förbjuda allt detta också? Skall arbetsgivare som inte vill anställa såna dårar upp i arbetsdomstolen Infra?
Thetaxpayer skrev:Nej som jag skrev så skall vi inte förbjuda något. Däremot så borde deras försörjning kraftigt strypas då de inte ställer sig till arbetsmarknadens förfogande. De gör helt enkelt inte vad man kan kräva för att skaffa ett jobb och bli självförsörjande. Detta gäller ju naturligtvis även folk med Hells angels västar. Det kan inte vara en rättighet att bli försörjd av majoritetsbefolkningen villkorslöst. (OBS RÄDD KOMMUNISTTROLLET CLOUD, ENDAST MIN ÅSIKT)
lazy skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
lazy skrev:Rätt till A-kassa måste man ha till en AG säger nej p.g.a klädsel/utseende, vet att det var en kille i Stockholm som blev nekad arbete just p.g.a de premisser du skriver om men vad jag vet så kunde han inte vända sig till DO.
Inget säger att man jobbar sämre p.g.a "utsmyckningar" eller burqa men det handlar om hur andra människor uppfattar den personen, föreställ dig en advokat med tuppkam och ring i örat, seriöst?
Thetaxpayer skrev:Tillbaka till ämnet.
Händelsen vid kassan fångades på butikens övervakningskamera som visar att det är mannens ord som stämmer.
– Vi har en film som visar att det var kvinnan som attackerade mannen vid kassan. Däremot visar den inte vad som hände vid mjölkdisken. Vittnen finns åtminstone vid kassan, säger Mikael Lundqvist, kommissarie vid borlängepolisen.
Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:RedCloud skrev:Jovisst, men det finns ingen dom i AD som säger att "man inte står till arbetsmarknades förfogande" om man bär en....
Vilken begränsning i plånboken?
Secrist skrev:Arbetslöshet.
Dao skrev:Secrist skrev:Arbetslöshet.
Ska inte alla arbetslösa acceptera begränsningar i plånboken?