Thetaxpayer skrev:KickTheRasist skrev:Sniperace skrev:KickTheRasist skrev:Sniperace skrev:KickTheRasist skrev:citat:
"Anser DU att en muslim som avfaller från Islam till att bli Kristen ska straffas?"
Nej det är inte rätt har jag påstått detta??
citat:
"Anser DU att det skulle vara lag om att tvingas byta namn om man avfaller från Islam till Kristendom?"
Det finns ingen lag för det och sådant lagg skall inte finnas , men det för du fråga någon präst ,jag vet vad jag såg och hur har jag uppfattat det.
Enligt mig personligen om du är Muslim då har du muslims namn likadant för Kristen detta är ju bara logisk.
citat:
"Sedan kan vi ju följa upp med ytterligare en fråga, anser du att vi ska ha religionsfrihet så att ALLA har rätt att välja den religion de vill tillhöra/tro på?"
Absolut!! men snart kommer vi inte att få det när SD för yttra sina fascistoida förslag i Riksdagen.
Men så är det ju i många av de Islamskt styrda länderna, avfaller man där från Islam riskerar man DÖDSSTRAFF, och jag vila bara ha DIN egen åsikt om detta.
Vad gäller en Muslim som blir kristen i Sverige finns INGA som helst krav från den svenska kyrkan, eller från de svenska frikyrkorörelserna att byta namn....
Enligt min åsikt ska man kunna ha vilket namn man vill utan att tvunget koppla deta till religion och att byta namn som man haft sedan barnsben för att man INTE tror på den religion föräldrarna eventuellt hade när man föddes och för att detta namn användes i de land de fanns i osv ser jag som urbota dumt, ja känner en man som av sina föräldrar döpt till BROR, när han blev vuxen bytte han till Markus, men för alla som kände honom va han fortfarande BROR....
Och till sis, NEJ, SD har inte någon chans att få igenom sådana saker, inte sörre chans än att ex en extremvänsterparti har chans att få sverige till en stängd hårt styrd kommuniststat, de är ju faktiskt VÄLJARNA som bestämmer, och att SD skulle få en majoritet så de kan föra igenom sådana lagar är inte mer än en dröm för dem...
Jag vill veta i hur många länder muslimerna avrättar dem andra som vill bytta till en annan religion jag tror inte att du kommer att nämna "många", men ja visst det har förekommit.
MVH
//KTR
I delar av Pakistan där talibaner terroriserar, i De delar av Afghanistan där dessa finns kvar dödas till och med flickor enbart för att de går i SKOLA....
I Saudi avrättas man INTE vad jag vet, men de är ändå inte att rekommendera eftersom man BLIR straffad även där.
Nu kom vi en bytt på vägen härligt , har du undrat varför sker det till exempel i Afghanistan nära Taliban näste och inte I Saudiarabien eller helt enkelt det
enda muslimska landet i europa Bosnien ??
jasså?
Vad tror du om Kosovo eller Turkiet?
Muslimer eller ej?
Ja dem är muslimer också fan att jag missade detta