Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
DirtyDog
Secrist
ericTheDog
redalert
Dao
RedMentalCase
formsvackan
Sniperace
RedCloud
13 posters

    Ultimata NordKorea tråden.....

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Dao 2013-04-28, 22:18

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:SAmma där, usa räddade grenada undan kommunismens klor.
    Vad hade USA där att göra ?
    Rädda Grenada från kommunismens ok, och det lyckades de med, skulle du föredra Grenada med den marxistiska stulna regimen?
    Ännu en sak att tacka USA för, så gör ju GRenada med
    Jag förstår ändå inte med vilken rätt USA efter eget gottfinnande invaderar andra länder och avsätter regeringar.

    Tur någon gör det så att dessa infernaliska kommunistdiktaturer stoppats, nu gjorde usa inte detta ensam heller utan tillsammans med sex andra västindiska länder, ett stort tack till dessa som med minimal blodsutgjutelse räddade Grenade, ett fyrfaldigt leve för dessa HURRA HURRA HURRA HURRA.


    Kan du förklara en gång till vad som ger USA rätt att dels invadera länder?

    Har alla andra länder den rätten också?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Sniperace 2013-04-28, 22:20

    Dao skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:SAmma där, usa räddade grenada undan kommunismens klor.
    Vad hade USA där att göra ?

    De "räddade" folket - från sig själva! Very Happy
    Nej, de räddade folket från en marxistdiktatur som mördade regeringschefen och med hjälp av militär srtal maketn i landet, detta förhindrade USA och sex västindiska stater, återigen HURRAAAAAA.

    bekämpa de kommunistiska maktövertagarna som med våld och terror stjäl makten, NU är Grenada ett demokratiskt land, TACK IGEN USA
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Sniperace 2013-04-28, 22:22

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:SAmma där, usa räddade grenada undan kommunismens klor.
    Vad hade USA där att göra ?
    Rädda Grenada från kommunismens ok, och det lyckades de med, skulle du föredra Grenada med den marxistiska stulna regimen?
    Ännu en sak att tacka USA för, så gör ju GRenada med
    Jag förstår ändå inte med vilken rätt USA efter eget gottfinnande invaderar andra länder och avsätter regeringar.

    Tur någon gör det så att dessa infernaliska kommunistdiktaturer stoppats, nu gjorde usa inte detta ensam heller utan tillsammans med sex andra västindiska länder, ett stort tack till dessa som med minimal blodsutgjutelse räddade Grenade, ett fyrfaldigt leve för dessa HURRA HURRA HURRA HURRA.


    Kan du förklara en gång till vad som ger USA rätt att dels invadera länder?

    Har alla andra länder den rätten också?

    Kommunismen fula tryne ska bekämpas varhelst den med våld stjäl makten och skapar diktatur
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 22:23

    Dao skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:SAmma där, usa räddade grenada undan kommunismens klor.
    Vad hade USA där att göra ?
    Rädda Grenada från kommunismens ok, och det lyckades de med, skulle du föredra Grenada med den marxistiska stulna regimen?
    Ännu en sak att tacka USA för, så gör ju GRenada med
    Jag förstår ändå inte med vilken rätt USA efter eget gottfinnande invaderar andra länder och avsätter regeringar.

    Nu är du en sån dä "USA-hatare" igen!!! Very Happy
    Det jävliga är att jag i detta sammanhang kan bli jämställd med kärringen Thatcher Crying or Very sad

    International opposition and criticism

    Grenada was part of the Commonwealth of Nations and — following the invasion — it requested help from other Commonwealth members. The invasion was opposed by the United Kingdom, Trinidad & Tobago and Canada, among others.[7] British Prime Minister Margaret Thatcher personally opposed the U.S. invasion, and her Foreign Minister, Geoffrey Howe, announced to the House of Commons on the day before the invasion that he had no knowledge of any possible U.S. intervention. Ronald Reagan, President of the United States, assured her that an invasion was not contemplated. Reagan later said, "She was very adamant and continued to insist that we cancel our landings on Grenada. I couldn't tell her that it had already begun."

    After the invasion, Prime Minister Thatcher wrote to President Reagan:

    This action will be seen as intervention by a Western country in the internal affairs of a small independent nation, however unattractive its regime. I ask you to consider this in the context of our wider East-West relations and of the fact that we will be having in the next few days to present to our Parliament and people the siting of Cruise missiles in this country...I cannot conceal that I am deeply disturbed by your latest communication."

    The Organisation of Eastern Caribbean States (OECS) appealed to the United States, Barbados, and Jamaica for assistance. According to Mythu Sivapalan of the New York Times (October 29, 1983), this formal appeal was at the behest of the U.S. government, which had decided to take military action. U.S. officials cited the murder of Bishop and general political instability in a country near its own borders, as well as the presence of American medical students at St. George's University on Grenada, as reasons for military action. Sivapalan also claimed that the latter reason was cited in order to gain public support.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 22:27

    Sniperace skrev:Kommunismen fula tryne ska bekämpas varhelst den med våld stjäl makten och skapar diktatur
    Du har helt rätt, förutom att du missuppfattat benämningen på USA´s styrelseskick.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Sniperace 2013-04-28, 22:47

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Kommunismen fula tryne ska bekämpas varhelst den med våld stjäl makten och skapar diktatur
    Du har helt rätt, förutom att du missuppfattat benämningen på USA´s styrelseskick.
    nej drt är du som låtsas missuppfatta. LEVE USAS KAMP FÖR DEN FRIA VÄRDEN OCH BEKÄMPANDET AV KOMMUNISMENS GISSEL
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 23:22

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Kommunismen fula tryne ska bekämpas varhelst den med våld stjäl makten och skapar diktatur
    Du har helt rätt, förutom att du missuppfattat benämningen på USA´s styrelseskick.
    nej drt är du som låtsas missuppfatta. LEVE USAS KAMP FÖR DEN FRIA VÄRDEN OCH BEKÄMPANDET AV KOMMUNISMENS GISSEL
    Du stödjer högljutt, med versaler de absolut hänsynslösaste internationella mördarna efter andra världskriget. Samtidigt stödjer du lika glatt andra våldsverkare som mördar, stjäl och förtrycker ett helt folk. Hur i hela fridens namn kan du vara så förbannat korkad så du inbillar dig att du kan få oss andra att tro att du är en vän av fred ?

    Har du hört talas om hyckleri ?

    Kom inte med något jävla skitsnack om USA-hat nu. Jag gillar USA som land och har själv haft det mycket bra där, men fördenskull behöver jag inte gilla deras utrikespolitik och deras strävan efter världsherravälde !
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  ericTheDog 2013-04-28, 23:58

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg gillar inget stöd till någon diktatur.
    Det spelar liksom ingen roll. Du är på detta forum ansvarig för alla tänkbara sympatiyttringar som alla tänkbara högerorganisationer någonsin uttryckt för alla tänkbara diktaturer i världshistorien.

    Att du dessutom ger ditt stöd till dagens värsta våldsverkare gör inte saken speciellt mycket bättre.


    Återigen tror jag du lite bekvämt "glömmer bort" en massa våldsverkare. Exempelvis fångvaktarna i Nordkoreas enorma fångläger.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  ericTheDog 2013-04-29, 00:17

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vilken diktatur har ockuperat området palestina?
    vilken diktatur har ockuperat Irak och Afghanistan?

    däremot har en demokrati, USA hjälpt till att få bort diktaturen i dessa två länder.
    Att du påstår att USA skulle vara en diktatur gör den inte till detta, du ärt ju inte särskilt känd att vara en sanningens man - tvärtom, en lögnens kreatur

    Ockupation ÄR diktatur!

    Var har jag påstått att USA är en diktatur? De ockuperar andra länder, och ockupationer är diktatur.

    Du skulle inte behöva känna dig så dum, om du bara läser nogrant vad man skriver!


    Sorry Daoren, ockupation är ockupation. Diktatur är diktatur. Glass är glass.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  formsvackan 2013-04-29, 00:21

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg gillar inget stöd till någon diktatur.
    Det spelar liksom ingen roll. Du är på detta forum ansvarig för alla tänkbara sympatiyttringar som alla tänkbara högerorganisationer någonsin uttryckt för alla tänkbara diktaturer i världshistorien.

    Att du dessutom ger ditt stöd till dagens värsta våldsverkare gör inte saken speciellt mycket bättre.


    Återigen tror jag du lite bekvämt "glömmer bort" en massa våldsverkare. Exempelvis fångvaktarna i Nordkoreas enorma fångläger.
    Jag har varken erfarenhet av eller kunskap om dessa fångvaktare. Det tror jag inte att du heller har, men det hindrar inte dig ......
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  ericTheDog 2013-04-29, 00:34

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg gillar inget stöd till någon diktatur.
    Det spelar liksom ingen roll. Du är på detta forum ansvarig för alla tänkbara sympatiyttringar som alla tänkbara högerorganisationer någonsin uttryckt för alla tänkbara diktaturer i världshistorien.

    Att du dessutom ger ditt stöd till dagens värsta våldsverkare gör inte saken speciellt mycket bättre.


    Återigen tror jag du lite bekvämt "glömmer bort" en massa våldsverkare. Exempelvis fångvaktarna i Nordkoreas enorma fångläger.
    Jag har varken erfarenhet av eller kunskap om dessa fångvaktare. Det tror jag inte att du heller har, men det hindrar inte dig ......

    Då föreslår jag att du skaffar dig koll innan du kallar någon för typ jordens värsta våldsverkare, ty du har ingen aning.

    Vidare ser jag att du ifrågasätter allas vår rätt att i världen ingripa mot uppenbara brott mot mänskliga rättigheter, såsom i t.ex nordkoreas fångläger. Vilken rätt har regimen på NK att mörda och tortera oskyldiga fångar, ja t.o.m barn?

    Har omvärlden rätt att ingripa mot dessa barnamördare? Den frågan från foliet är inte bara oempatisk/hatisk/hemsk. Den är felställd. Frågan är hur långt omvärldens skyldighet att ingripa sträcker sig.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Secrist 2013-04-29, 00:55

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:nej ockupationen är ingen diktatur.... en demokrati har befriat två länder från sina grymma diktatorer, och det verkar du vara väldigt ledsen för, du ville självfallet ha dessa diktatorer kvar i många år till.

    Tänk att när nu USA lämnar dessa kan de bli verkliga demokrratier och inte diktaturer sióm du tydligen vill ha

    USA tar bort sina egna ditsatta diktaturer, genom att mörda mer än en miljon människor...

    Och det anser du vara demokratiskt?

    Du är verkligen en märklig människa...

    Anser du att Genévekonventionen är fel?

    Mördat 1 miljon människor? Var då? scratch
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Secrist 2013-04-29, 00:56

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:SAmma där, usa räddade grenada undan kommunismens klor.
    Vad hade USA där att göra ?
    Rädda Grenada från kommunismens ok, och det lyckades de med, skulle du föredra Grenada med den marxistiska stulna regimen?
    Ännu en sak att tacka USA för, så gör ju GRenada med
    Jag förstår ändå inte med vilken rätt USA efter eget gottfinnande invaderar andra länder och avsätter regeringar.

    Tur någon gör det så att dessa infernaliska kommunistdiktaturer stoppats, nu gjorde usa inte detta ensam heller utan tillsammans med sex andra västindiska länder, ett stort tack till dessa som med minimal blodsutgjutelse räddade Grenade, ett fyrfaldigt leve för dessa HURRA HURRA HURRA HURRA.


    Kan du förklara en gång till vad som ger USA rätt att dels invadera länder?

    Har alla andra länder den rätten också?

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 26787_10150092742180386_5301662_n
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  formsvackan 2013-04-29, 01:08

    ericTheDog skrev:Då föreslår jag att du skaffar dig koll innan du kallar någon för typ jordens värsta våldsverkare, ty du har ingen aning.
    Du får föreslå vad du vill men den som saknar koll är du själv. Jänkarnas hänsynslösa angreppskrig runt om på vår planet tycks ha gått dig spårlöst förbi och förhållandena i NK´s fångläger har du inget annat än fantasier att komma med.
    ericTheDog skrev:Vidare ser jag att du ifrågasätter allas vår rätt att i världen ingripa mot uppenbara brott mot mänskliga rättigheter, såsom i t.ex nordkoreas fångläger. Vilken rätt har regimen på NK att mörda och tortera oskyldiga fångar, ja t.o.m barn?
    Du har som sagt noll koll på det mesta. Tidigare i denna tråd skrev jag följande.

    Du är en idiot och NK är en ohygglig diktatur som borde störtas å det snaraste.

    Det var riktat till RMC, men det passar lika bra åt dig.
    ericTheDog skrev:Har omvärlden rätt att ingripa mot dessa barnamördare? Den frågan från foliet är inte bara oempatisk/hatisk/hemsk. Den är felställd. Frågan är hur långt omvärldens skyldighet att ingripa sträcker sig.
    Den frågan från foliet.... ???

    Som sagt, noll koll men lik förbaskat både oförskämd och stor i käften.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  RedCloud 2013-04-29, 07:28


    Mördat 1 miljon människor? Var då?

    Men herre jösses människa skolkade du från ALLA historielektioner....????
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  redalert 2013-04-29, 09:35

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:JA, jag gillar INGENS stöd till diktaturer.

    Gäller det även de diktaturer du tidigare uttryckt stöd för? De otaliga militanta ockupationerna..?
    Vilka diktaturer har jag uttryckt stöd för? berätta... visa länk och källa tack

    Ockupationen av Palestina, Irak och Afghanistan!

    Jaha så nu är du där igen och likställer USA och Israel med NordKorea fast vemfan hade förväntat sig något annat? Shocked affraid
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  redalert 2013-04-29, 09:38

    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    RedCloud skrev:Tocke dumt huvve jag fått som trodde att den här tråden kunne mynna ut i något konstruktivt.

    Det är inget brott att ha förhoppning! Smile

    Ja, roffan får väl stämma BB eller det genetiska urvalet som gett hen ett sånt huve.

    Kanske nån gång i framtiden kan men se slika missbildningar redan på foster och åtgärda det på nåt sätt?, med fosterkirurgi typ, vad vet jag.

    Lobotomi? Laughing
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  redalert 2013-04-29, 09:51

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Då föreslår jag att du skaffar dig koll innan du kallar någon för typ jordens värsta våldsverkare, ty du har ingen aning.
    Du får föreslå vad du vill men den som saknar koll är du själv. Jänkarnas hänsynslösa angreppskrig runt om på vår planet tycks ha gått dig spårlöst förbi och förhållandena i NK´s fångläger har du inget annat än fantasier att komma med.
    ericTheDog skrev:Vidare ser jag att du ifrågasätter allas vår rätt att i världen ingripa mot uppenbara brott mot mänskliga rättigheter, såsom i t.ex nordkoreas fångläger. Vilken rätt har regimen på NK att mörda och tortera oskyldiga fångar, ja t.o.m barn?
    Du har som sagt noll koll på det mesta. Tidigare i denna tråd skrev jag följande.

    Du är en idiot och NK är en ohygglig diktatur som borde störtas å det snaraste.

    Det var riktat till RMC, men det passar lika bra åt dig.
    ericTheDog skrev:Har omvärlden rätt att ingripa mot dessa barnamördare? Den frågan från foliet är inte bara oempatisk/hatisk/hemsk. Den är felställd. Frågan är hur långt omvärldens skyldighet att ingripa sträcker sig.
    Den frågan från foliet.... ???

    Som sagt, noll koll men lik förbaskat både oförskämd och stor i käften.

    Hörru nollan foliet du sätter dig själv på väldigt höga hästar, högre än vad du klarar att falla från, fast är man vän med rc och meningsfrände med dao ett tvättäkta UFO och diktatorsämne i sjuka "demokratiska" republiken så beror det med all sannolikhet på förståndshandikapp! Shocked affraid
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Dao 2013-04-29, 10:29

    Secrist skrev:Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 26787_10150092742180386_5301662_n

    OK... Hur vill du att länder, grupper eller människor skall angripa USA, då? Givetvis som "självförsvar"...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Dao 2013-04-29, 10:34

    ericTheDog skrev: Frågan är hur långt omvärldens skyldighet att ingripa sträcker sig.

    Enligt folkrätten och den internationella rätten har länder, genom FN, skyldighet att ingripa för att hjälpa folket.

    Dock finns det ingen som elst skyldighet att dessa ingripande skall ske med övervåld och mord!

    Förövrigt är det också känt vilket specifikt land som HINDRAR FN mest att uttöva denna rätt! Nämner inte landet i fråga, för då får forumhögern panik...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Secrist 2013-04-29, 11:05

    RedCloud skrev:

    Mördat 1 miljon människor? Var då?

    Men herre jösses människa skolkade du från ALLA historielektioner....????

    Hur långt tillbaka räknar ni och vad räknar ni? Gäller både WWI och WWII då eller? Och räknas det som "mördat"?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Secrist 2013-04-29, 11:06

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 26787_10150092742180386_5301662_n

    OK... Hur vill du att länder, grupper eller människor skall angripa USA, då? Givetvis som "självförsvar"...

    Det är helt upp till dem. Kuba kan ju anfalla. Om landet nu kan skrapa ihop tillräckligt mycket pengar för att köpa bränsle till båtarna. Kommunismen är ju som bekant inte så lönande. Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  RedCloud 2013-04-29, 11:17

    Hur långt tillbaka räknar ni och vad räknar ni? Gäller både WWI och WWII då eller? Och räknas det som "mördat"?

    I din värld verkar det som att om det inte hände igår, så har det inte hänt....

    Vi kan ju alltid börja med Vietnamkriget, hur många civila dog där ?

    Sen kan vi ju lägga till Korea, Afghanistan, Irak....och ett gäng länder till....alla offer för USAs "frihetsträvanden"....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Secrist 2013-04-29, 11:43

    RedCloud skrev:
    Hur långt tillbaka räknar ni och vad räknar ni? Gäller både WWI och WWII då eller? Och räknas det som "mördat"?

    I din värld verkar det som att om det inte hände igår, så har det inte hänt....

    Vi kan ju alltid börja med Vietnamkriget, hur många civila dog där ?

    Sen kan vi ju lägga till Korea, Afghanistan, Irak....och ett gäng länder till....alla offer för USAs "frihetsträvanden"....

    Nu är ju verkligheten lite mer komplex än vad du vill få den till. USA är i Afghanistan på ett FN-mandat till att börja med. Precis som Sverige.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Dao 2013-04-29, 11:52

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 26787_10150092742180386_5301662_n

    OK... Hur vill du att länder, grupper eller människor skall angripa USA, då? Givetvis som "självförsvar"...

    Det är helt upp till dem. Kuba kan ju anfalla. Om landet nu kan skrapa ihop tillräckligt mycket pengar för att köpa bränsle till båtarna. Kommunismen är ju som bekant inte så lönande. Very Happy

    Du menar alltså att det är helt OK att världen styrs av den starkes rätt, och att anfall och bomber är OK när man känner för detta?

    Ja, det finns orsak till epitetet "bombhögern", minsann...

    Sponsored content


    Ultimata NordKorea tråden..... - Sida 4 Empty Sv: Ultimata NordKorea tråden.....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 07:45