Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
redalert
lazy
RedMentalCase
Redvictory
DMustaine
F.I.S.T
Regndrottning
Secrist
Dao
13 posters

Dao - Enligt Forumhögern!

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Dao - Enligt Forumhögern! - Sida 4 Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

Inlägg  ericTheDog 2013-03-24, 12:20

Dao skrev:
    Gandalf skrev:Det handlar inte om mig. Det handlar om hur ni beter er!

Generaliserar du inte kraftigt nu?

Hur skulle jag kunna göra det? Allt jag tagit upp i TS drabbas jag av, hela tiden!

Tycker DU sådant är OK??

Det mesta är ju i ditt fall fullt berättigat. Du står ju t.ex inte för vad du skriver. Får man inte tycka vad man vill om små daorar?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-03-24, 12:34

Dao skrev:
    Jag är kommunist, utifrån deras norm.

Dina inlägg där du kritiserar kommunismen är onekligen lätträknade.

Därför anses jag gilla Nordkorea och alla andra "kommunistdiktaturer"

Vet inte om du gillar nk, men du kritiserar dem aldrig, men försvarar dem gärna. Jag tror du brukar kalla försvarandet för "nyansering".

Jag älskar också "fanatisk islamism", och med detta förtryck av kvinnor, teokratisk diktatur och "medeltidsmentalitet", liksom förtryck av kristna, stening av kvinnor samt hedersvåld!

Vet inte säkert, men dina inlägg tyder inte på något annat.

Till råga på allt hatar jag USA, Israel, väst och vita,

No shit

Jag försvarar även våldtäkter och allmän laglöshet

I princip, ja.

och jag vet inget om källkritik,

Inte ett jota

Kuba ett paradis på jorden

Självklart - de har ju demokratiska val.

När jag sedan envist hävdar att jag faktiskt inte tycker detta, blir jag betraktad som lögnare och att jag "inte kan stå för mina åsikter"!

Exakt. Tycker du det är konstigt?

Utöver detta får jag bara använda länkar till källor som de själva bestämt är "objektiva" - det vill säga lyfter fram åsikter och fakta som de har godkänt som "riktiga"!

Nja, du får använda vilka länkar du vill. Att sedan de val du gör leder till diverse GAPSKRATT är ju en annan sak.

Utifrån detta förväntas man föra en saklig och konstruktiv debatt!

Från dig? GAPSKRATT!!!

Är det någon som fortfarande undrar varför jag gav upp att vara höger själv en gång?

Har aldrig undrat.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-03-24, 13:25

Daoren, ännu en före detta höger?, precis som freedom då, eller hur?

Sociopater, det är vad ni är!
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-03-24, 15:08

Dao skrev:Vissa inom forumhögern talar hela tiden om vad jag tycker, och det blir en ganska fascinerande, och smått kaotisk sammanfattning:
    Du menar väl att du UPPFATTAR det som att de talar om vad du "tycker" även fast säkerligen ingen påstår att du "tycker" på något speciellt sätt. Att du trots det UPPLEVER det som att andra anser sig ha tolkningsföreträde gällande dina tankar beror troligtvis på en "smått kaotisk" tankeverksamhet hos dig. Alla hästar är helt enkelt inte inne i stallet. Laughing
    Dao skrev:Jag är kommunist, utifrån deras norm.
    Norm?
    Du kallas väl kommunist eftersom du hyllar andra som hyllar kommunismen och för att du själv gör det allt som oftast?
    Anser du själv att du INTE är kommunist? Du menar kanske att det är DU och ingen annan som skall definera vad du är?
    Hur stämmer det in med att du kallar andra för höger, rasister eller kanske t.o.m. fascister? Anser du dig inte ha rätten att definiera andra utifrån din "egen" definition av rasism t.ex? En definition som även innebär att de som ogillar islam, buddism, kristendom eller Jehovas vittnen också skall räknas som rasister? Fast i ärlighetens namn har du endast hävdat detta specifikt gällande religionen Islam av någon märklig anledning?
    Dao skrev:Därför anses jag gilla Nordkorea och alla andra "kommunistdiktaturer", reella eller påhittade, genom historien.
    Återigen uppvisar du din bristande intelligens. Det är INGEN som TROR att du gillar styret i Nordkorea eller i något annat land. Dessa länder nämns väl främst för att provocera den ideologi som du förespråkar och samma sätt som man nämner nazi-tyskland för alla "nationalister" så får du skrivet på näsan vad kommunism (eller möjligtvis "drömmen" om sådan) har lett till när det har praktiserats i verkligheten.
    Att du trots detta, precis som vissa nationalister, fortsätter att idealisera era "ismer" är bara sorgligt och stötande. Hur många nazister skulle lyckas övertyga judar om att de egentligen har en bra ideologi och att det bara behövs lite små "justeringar"? Rolling Eyes
    Dao skrev:Jag älskar också "fanatisk islamism"
    Du försitter dock aldrig tillfället att ständigt försvara och rättfärdiga deras vidriga handlingar. Om du "älskar dem" blir i det avseendet irrelevant.
    Dao skrev:och med detta förtryck av kvinnor, teokratisk diktatur och "medeltidsmentalitet", liksom förtryck av kristna, stening av kvinnor samt hedersvåld!
    Samma sak här, har aldrig sett dig "hylla" dessa företeelser men heller aldrig ta avstånd ifrån dem. Istället gör du allt för att förminska dessa handlingar och har som främsta mål att "kontra" dessa uppgifter med något annat.
    Dao skrev:Till råga på allt hatar jag USA, Israel
    Nej, du hatar säkert inte landytorna utan endast alla de som bor där. Det spelar ju ingen roll att bägge länderna regelbundet byter halva av befolkningen som bestämmer. Ditt hat är ju konstant och ni missar aldrig ett tillfälle att förmedla detta hat. Dock är du inte lika sjukligt hatisk som Infra. Där kan vi snacka om ALLVARLIGA problem. Laughing
    Men naturligtvis så hatar ju inte Infra Israel, eller hur Dao lille? Laughing
    Dao skrev:väst och vita, samt att jag vill att Sverige skall bli del av ett muslimskt kalifat och att "svenskar" skall bli i minoritet i sitt eget land.
    Du kanske har drömt om att bli anklagad för detta? Vet inte riktigt vilken sorts behandling som jag kan rekommendera?
    Dao skrev:Jag försvarar även våldtäkter och allmän laglöshet,
    Det visste jag inte? Däremot så lägger du ständigt ANSVARET för sådant på samhället och aldrig på förövarna (om de inte är "vita" då givetvis).
    Dao skrev:och jag vet inget om källkritik,
    Inte? Du kritiserar väl ständigt källor som andra använder och har någon skruvad föreställning om att det är VAR man skriver och inte VAD man skriver som har betydelse? Hitlers budskap är alltså oseriöst om det postas på "Avpixlat" men väldigt respektabelt om det postas på debattsidorna på Aftonbladet, DN eller New York Times. Skall man skratta eller gråta? Senast påstod du att kritik av religioner är RASISM och visade stolt upp din oseriösa källa.
    Dao skrev:eftersom jag läser allt, ser allt i "svartvitt" eftersom jag inte gör det
    Vem har påstått att du läser allt eller ser allt i "svartvitt"? Snarare har du väl problem att överhuvudtaget läsa text som inte är cyan, fet och i dubbla storleken? Av nån märkliga anledning så följer du inte mina tips eller sänker upplösning på din skärm utan gör istället förändringar på din EGEN text? Det beror kanske på att du endast läser dina egna inlägg? Rolling Eyes
    Dao skrev:samt att Chavez var perfekt, Kuba ett paradis på jorden
    Åtminstone jämfört med dina hatobjekt USA och Israel. Alla eventuella brister som någon diktatur har beror ju även enligt dig på dina favorithatobjekt.
    Dao skrev:och, ve och fasa, att palestinierna blir förtryckta och ständigt angripna av Israel. Detta gör mig därmed till en antisemit.
    Knappast, och jag har aldrig sett dig bli anklagad för detta. Däremot så blir du med rätta anklagad för att vara en enögd partisk idiot då du har en förmåga att alltid bara fördöma EN sida i konflikter och helt bortse från motpartens gärningar. Dessa är alltid irrelevanta i dina ögon. Hur skall man kunna ta en sådan idiot på allvar? Rolling Eyes
    Dao skrev:Vid andra tillfällen har jag även anklagats för att gilla nazism och fascism, liksom krig och förtryck.
    Välkommen i klubben! Detta är en standardanklagelse från vänstersidan.
    Dao skrev:För att inte tala om terrorism!
    Erkänner du överhuvudtaget att terrorism existerar?
    Dao skrev:När jag sedan envist hävdar att jag faktiskt inte tycker detta, blir jag betraktad som lögnare och att jag "inte kan stå för mina åsikter"!
    Ja, allt annat vore väl otänkbart? Laughing
    Dao skrev:Utöver detta får jag bara använda länkar till källor som de själva bestämt är "objektiva" - det vill säga lyfter fram åsikter och fakta som de har godkänt som "riktiga"!
    Vad fan är det för FEL på dig som ständigt påstår att ANDRA censurerar dig och på något sätt FÖRHINDRAR dig från att skriva precis VAD FAN DU VILL? Kan du inte söka för dessa paranoida sympton?
    Du får skriva vad fan du vill och använda vilka jävla länkar du vill!
    Du kan däremot INTE styra över vad vi ANSER om dina åsikter eller länkar. Det är DETTA som du sen kallar för CENSUR. Du är en patetisk jävla nolla!!!
    Dao skrev:Utifrån detta förväntas man föra en saklig och konstruktiv debatt!
    Du förväntas debattera. Det var nog JÄVLIGT länge sedan som någon förväntade sig något sakligt eller konstruktivt från dina inlägg. Gnäll om censur och orättvisa får man dock ständigt förvänta sig. Mad
    Dao skrev:Är det någon som fortfarande undrar varför jag gav upp att vara höger själv en gång?
    Ja, lite faktiskt? Gav du upp att vara höger eftersom det var så jobbigt att ständigt bli missförstådd och utsatt? Vem är egentligen förvånad? Du är nog inte "av det rätta virket". Twisted Evil
    Du vägrade tidigare att svara på frågan NÄR du gav upp att vara "höger". Var det möjligtvis i 5-års åldern, eller kanske tidigare? Shocked
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-03-24, 20:12

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Hur skulle jag kunna göra det? Allt jag tagit upp i TS drabbas jag av, hela tiden!

Tycker DU sådant är OK??

Det mesta är ju i ditt fall fullt berättigat. Du står ju t.ex inte för vad du skriver. Får man inte tycka vad man vill om små daorar?

Vad du tycker om "små daorar", är oviktigt för en saklig debatt - om det är en sådan du är ute efter...

Varför är det berättigat att håna just mina åsikter för? Eller att försöka förnedra mig, eller andra? Hur kan NI bestämma vem det är berättigat för eller inte?

Och återigen - förstår du inte vad jag skriver, så fråga!!! Det lär man sig i småskolan!!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-03-24, 20:21

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Tycker DU sådant är OK??

Vad du tycker om "små daorar", är oviktigt för en saklig debatt - om det är en sådan du är ute efter...

Varför är det berättigat att håna just mina åsikter för? Eller att försöka förnedra mig, eller andra? Hur kan NI bestämma vem det är berättigat för eller inte?

Och återigen - förstår du inte vad jag skriver, så fråga!!! Det lär man sig i småskolan!!

Hade du varit kristallklar i det du skriver så hade inte behovet att behöva fråga hela tiden funnits.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-03-24, 20:29

Dao skrev:Vad du tycker om "små daorar", är oviktigt för en saklig debatt - om det är en sådan du är ute efter...
    Så han skall inte skriva vad han tycker om dina påståenden? Vad skall vi då skriva om? Vad är det för sorts debatt som du är ute efter egentligen? Du skrev ett långt inlägg och jag bemötte varenda stavelse i ditt inlägg. Om inte DET är saklig debatt, vad är det då? Förnedring?
    Tja, det ena utesluter väl inte det andra och när det gäller dig så blir det väl oundvikligt? Laughing
    Dao skrev:Varför är det berättigat att håna just mina åsikter för? Eller att försöka förnedra mig, eller andra? Hur kan NI bestämma vem det är berättigat för eller inte?
    Vem skall bestämma vilka åsikter vi skall få förnedra om inte vi själva? Vill du ha en kommitté som sitter och avgör sådant?
    Dao skrev:Och återigen - förstår du inte vad jag skriver, så fråga!!! Det lär man sig i småskolan!!
    Vi förstår vad du skriver. Problemet är väl att förstå relevansen i det du skriver? Du är verkligen en prinsessa på ärten (Helt i klass med RC när han lekte "Freedom").
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-03-24, 20:42

DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Vad du tycker om "små daorar", är oviktigt för en saklig debatt - om det är en sådan du är ute efter...
    Så han skall inte skriva vad han tycker om dina påståenden? Vad skall vi då skriva om? Vad är det för sorts debatt som du är ute efter egentligen? Du skrev ett långt inlägg och jag bemötte varenda stavelse i ditt inlägg. Om inte DET är saklig debatt, vad är det då? Förnedring?
    Tja, det ena utesluter väl inte det andra och när det gäller dig så blir det väl oundvikligt? Laughing
    Dao skrev:Varför är det berättigat att håna just mina åsikter för? Eller att försöka förnedra mig, eller andra? Hur kan NI bestämma vem det är berättigat för eller inte?
    Vem skall bestämma vilka åsikter vi skall få förnedra om inte vi själva? Vill du ha en kommitté som sitter och avgör sådant?
    Dao skrev:Och återigen - förstår du inte vad jag skriver, så fråga!!! Det lär man sig i småskolan!!
    Vi förstår vad du skriver. Problemet är väl att förstå relevansen i det du skriver? Du är verkligen en prinsessa på ärten (Helt i klass med RC när han lekte "Freedom").

Min relevans är - att man inte skall förnedra folk som inte delar ens åsikter, och att man skall åtminstone sträva efter att behandla andra så som man vill att andra skall behandla en själv!

För komplicerat?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-03-24, 21:46

Dao skrev:Min relevans är - att man inte skall förnedra folk som inte delar ens åsikter, och att man skall åtminstone sträva efter att behandla andra så som man vill att andra skall behandla en själv!

För komplicerat?
    I ditt första inlägg så ironiserar du över dina meningsmotståndare och i mitt kompletta svar så får du svar på tal.

Komplicerat? scratch
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-03-24, 22:05

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Tycker DU sådant är OK??

I småskolan lärde jag mig känna igen svammel, vilket är vad du skriver. Man kan fråga dig vad du menar och få tillbaka ännu mer svammel.

Jag bestämmer vems åsikter jag tycker det är berättigat att håna - dina.

En saklig debatt med små Daorar är givetvis omöjlig. Den som är ute efter saklig debatt har lämnat detta forum för länge sen. Alternativt fullständigt från vettet.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 21:39