Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
redalert
lazy
RedMentalCase
Redvictory
DMustaine
F.I.S.T
Regndrottning
Secrist
Dao
13 posters

    Dao - Enligt Forumhögern!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Dao 2013-03-21, 05:08

    Vissa inom forumhögern talar hela tiden om vad jag tycker, och det blir en ganska fascinerande, och smått kaotisk sammanfattning:

    Jag är kommunist, utifrån deras norm. Därför anses jag gilla Nordkorea och alla andra "kommunistdiktaturer", reella eller påhittade, genom historien. Jag älskar också "fanatisk islamism", och med detta förtryck av kvinnor, teokratisk diktatur och "medeltidsmentalitet", liksom förtryck av kristna, stening av kvinnor samt hedersvåld! Till råga på allt hatar jag USA, Israel, väst och vita, samt att jag vill att Sverige skall bli del av ett muslimskt kalifat och att "svenskar" skall bli i minoritet i sitt eget land. Jag försvarar även våldtäkter och allmän laglöshet, och jag vet inget om källkritik, eftersom jag läser allt, ser allt i "svartvitt" eftersom jag inte gör det samt att Chavez var perfekt, Kuba ett paradis på jorden och, ve och fasa, att palestinierna blir förtryckta och ständigt angripna av Israel. Detta gör mig därmed till en antisemit. Vid andra tillfällen har jag även anklagats för att gilla nazism och fascism, liksom krig och förtryck. För att inte tala om terrorism!

    När jag sedan envist hävdar att jag faktiskt inte tycker detta, blir jag betraktad som lögnare och att jag "inte kan stå för mina åsikter"!

    Utöver detta får jag bara använda länkar till källor som de själva bestämt är "objektiva" - det vill säga lyfter fram åsikter och fakta som de har godkänt som "riktiga"!

    Utifrån detta förväntas man föra en saklig och konstruktiv debatt!

    Är det någon som fortfarande undrar varför jag gav upp att vara höger själv en gång?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Stackars liten

    Inlägg  Secrist 2013-03-21, 08:45

    Dao öser på med äkta självömkan á la klassisk vänster

    Dao - Enligt Forumhögern! Images?q=tbn:ANd9GcTQBreF_2CEp0YUazjPPDpE6U_SeKtxuTU022RiHfqJauWHNWX7inM6qhjeGQ
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Regndrottning 2013-03-21, 09:43


    Jag vet, Dao, jag vet....

    Även jag ser 'mina' åsikter i tryck när jag aldrig har öht diskuterat ämnet.

    Men, jag vet varför. Det är det enda sättet forumhögern vet för att 'vinna' en 'diskussion'. Först skall det hittas på åsikter som vänstern 'skall' ha, allt enligt deras egna fördomar. Därefter är det fritt fram att förkasta vänsterns vidriga, (men påhittade), åsikter.

    Detta förfarandet gör vänstern till skurkar och högern till skenheliga och inkompetenta 'vinnare'.
    Och att vara 'vinnare' är mycket viktigare för forumhögern än vilket ämne som helst. Så någon seriösitet kan vi inte förvänta oss från forumhögern.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 10:03

    Secrist skrev:Dao öser på med äkta självömkan á la klassisk vänster

    DAO tangerar inte ens vid självömkan, däremot beskriver han på en mycket träffande sätt hur det är att debattera med majoriteten av AC-bladets forumhöger !
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  DMustaine 2013-03-21, 10:50

    Det är aldrig så lätt att ställa diagnosen Narcissism som efter ett sådant inlägg av daoren!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Redvictory 2013-03-21, 10:55

    DMustaine skrev:Det är aldrig så lätt att ställa diagnosen Narcissism som efter ett sådant inlägg av daoren!

    Upplysning till DMustaine! du KAN aldrig ställa en diagnos! du har liksom inte de kunskaperna!
    försök komma tillrätta med vem du är själv till att börja med! det finns säkert nån som vill bli din terapeut!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Secrist 2013-03-21, 13:58

    Regndrottning skrev:
    Jag vet, Dao, jag vet....

    Även jag ser 'mina' åsikter i tryck när jag aldrig har öht diskuterat ämnet.

    Men, jag vet varför. Det är det enda sättet forumhögern vet för att 'vinna' en 'diskussion'. Först skall det hittas på åsikter som vänstern 'skall' ha, allt enligt deras egna fördomar. Därefter är det fritt fram att förkasta vänsterns vidriga, (men påhittade), åsikter.

    Detta förfarandet gör vänstern till skurkar och högern till skenheliga och inkompetenta 'vinnare'.
    Och att vara 'vinnare' är mycket viktigare för forumhögern än vilket ämne som helst. Så någon seriösitet kan vi inte förvänta oss från forumhögern.

    Och RD fortsätter på spåret med självömkan. Stackars liten. Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Dao 2013-03-21, 14:12

    Hur kan detta konstaterande med vad man blir kallad, ens komma i närheten av "självömkan"?

    Men givetvis kan jag förstå varför det är så här. DE flesta inom forumhögern vet innerst inne att de inte har fullt koll på det som debatteras, så det blir en form av självhävdelse.

    Att försöka bli "stor" genom att försöka göra andra "små", är inte helt okänd form av härskarteknik, vilket alltid kommer fram när det blir jobbigt för dem.

    Och jag tackar Secrist och DMustain för att ytterligare kompletterat ytterligare aspekter som jag glömde i TS; synen att om man klagar på hur man blir bemött, då blir "retad" av att man "tycker synd om sig själv"!

    Har jobbat under mitt liv mycket mot mobbing bland barn, och känner igen mönstret!

    Tyvärr!

    Varför är det så svårt för vissa att bara acceptera och respektera att andra har andra åsikter än sig själv, och att ens egen åsikt inte behöver vara en sanning? Är det inte det som liberalismen faktiskt står för, i grunden? När blev det tvärt om?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Dao 2013-03-21, 14:12

    DMustaine skrev:Det är aldrig så lätt att ställa diagnosen Narcissism som efter ett sådant inlägg av daoren!

    Då har du ingen aning om vad narcissism är... heller...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  RedMentalCase 2013-03-21, 14:27

    Daoren tycker de har demokratiska val på Kuba, vem tvingar en daore att ha såna åsikter?

    Sitter Carl Bildt på dig och hotar dig din helgalne vänstermupp?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 14:56

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Det är aldrig så lätt att ställa diagnosen Narcissism som efter ett sådant inlägg av daoren!

    Då har du ingen aning om vad narcissism är... heller...

    Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Secrist 2013-03-21, 20:07

    Dao skrev:Hur kan detta konstaterande med vad man blir kallad, ens komma i närheten av "självömkan"?

    Men givetvis kan jag förstå varför det är så här. DE flesta inom forumhögern vet innerst inne att de inte har fullt koll på det som debatteras, så det blir en form av självhävdelse.

    Att försöka bli "stor" genom att försöka göra andra "små", är inte helt okänd form av härskarteknik, vilket alltid kommer fram när det blir jobbigt för dem.

    Och jag tackar Secrist och DMustain för att ytterligare kompletterat ytterligare aspekter som jag glömde i TS; synen att om man klagar på hur man blir bemött, då blir "retad" av att man "tycker synd om sig själv"!

    Har jobbat under mitt liv mycket mot mobbing bland barn, och känner igen mönstret!

    Tyvärr!

    Varför är det så svårt för vissa att bara acceptera och respektera att andra har andra åsikter än sig själv, och att ens egen åsikt inte behöver vara en sanning? Är det inte det som liberalismen faktiskt står för, i grunden? När blev det tvärt om?

    Stackare. Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  F.I.S.T 2013-03-21, 20:38

    Secrist skrev:
    Dao skrev:Hur kan detta konstaterande med vad man blir kallad, ens komma i närheten av "självömkan"?

    Men givetvis kan jag förstå varför det är så här. DE flesta inom forumhögern vet innerst inne att de inte har fullt koll på det som debatteras, så det blir en form av självhävdelse.

    Att försöka bli "stor" genom att försöka göra andra "små", är inte helt okänd form av härskarteknik, vilket alltid kommer fram när det blir jobbigt för dem.

    Och jag tackar Secrist och DMustain för att ytterligare kompletterat ytterligare aspekter som jag glömde i TS; synen att om man klagar på hur man blir bemött, då blir "retad" av att man "tycker synd om sig själv"!

    Har jobbat under mitt liv mycket mot mobbing bland barn, och känner igen mönstret!

    Tyvärr!

    Varför är det så svårt för vissa att bara acceptera och respektera att andra har andra åsikter än sig själv, och att ens egen åsikt inte behöver vara en sanning? Är det inte det som liberalismen faktiskt står för, i grunden? När blev det tvärt om?

    Stackare. Laughing

    Stackars secrist ! Laughing
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  lazy 2013-03-21, 23:26

    Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  redalert 2013-03-21, 23:28

    lazy skrev:Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile

    Nej då fick du inte annat att göra än att starta trådar om detta! Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Secrist 2013-03-21, 23:32

    lazy skrev:Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile

    Och jag har blivit kallad idiot och förståndshandikappad etc. Jag har heller inte startat en tråd om hur synd det är om mig.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  lazy 2013-03-21, 23:33

    redalert skrev:
    lazy skrev:Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile

    Nej då fick du inte annat att göra än att starta trådar om detta! Rolling Eyes

    Sant, antingen blir man som gåsen som allt vatten rinner av eller så blir man prinsessan på ärten.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Secrist 2013-03-21, 23:34

    lazy skrev:
    redalert skrev:
    lazy skrev:Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile

    Nej då fick du inte annat att göra än att starta trådar om detta! Rolling Eyes

    Sant, antingen blir man som gåsen som allt vatten rinner av eller så blir man prinsessan på ärten.

    Och Dao är nog den största prinsessan.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  lazy 2013-03-21, 23:55

    Secrist skrev:
    lazy skrev:Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile

    Och jag har blivit kallad idiot och förståndshandikappad etc. Jag har heller inte startat en tråd om hur synd det är om mig.

    Ja här visar sig den berömda empatin tydligt.. confused
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Secrist 2013-03-22, 00:14

    lazy skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:Men hallå, jag har blivit kallad för sionistnazist av KTR, "baksätesluder" av Martin + en massa andra mindre trevliga saker från diverse vänsteranhängare och inte f-n har jag startat en egen liptråd p.g.a det.. Smile

    Och jag har blivit kallad idiot och förståndshandikappad etc. Jag har heller inte startat en tråd om hur synd det är om mig.

    Ja här visar sig den berömda empatin tydligt.. confused

    Vänsterns empati är selektiv.
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Exemplaristiskt

    Inlägg  Gandalf 2013-03-22, 00:31

    Då har du ingen aning om vad narcissism är... heller...

    Du är faktiskt ett klockrent exempel rörande begreppet, narcissism, ingen som helst psykolog skulle kunna påvisa ett bättre exempel.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  DMustaine 2013-03-22, 00:51

    Gandalf skrev:Då har du ingen aning om vad narcissism är... heller...

    Du är faktiskt ett klockrent exempel rörande begreppet, narcissism, ingen som helst psykolog skulle kunna påvisa ett bättre exempel.

    Det, tycker jag, finns en förmåga hos vänsteranhängare att alltid beskriva sig som goda empatiska och de är aldrig sena med att lyfta fram det i diskussioner....rätta mig om jag har fel men för oss lite mer till höger är vi inte så förtjusta i att framhäva oss själva?! Vi kan vara lika goda kålsupare att slå ned på våra motståndare verbalt. Ex om jag skulle försöka framhäva mig själv i text här.....det skulle bara kännas...patetiskt!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Dao 2013-03-22, 01:09

    Så ni tycker det är OK att bete sig som ni gör när man debatterar?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Dao 2013-03-22, 01:12

    Gandalf skrev:Då har du ingen aning om vad narcissism är... heller...

    Du är faktiskt ett klockrent exempel rörande begreppet, narcissism, ingen som helst psykolog skulle kunna påvisa ett bättre exempel.

    Nej, bara den bild NI målar upp om mig!

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissism

    Det verkar som det finns bättre sådana exempel att studera bland er, som hela tiden tillskriver era egna åsikter en nästan gudomlig sanning! Inte minst genom att ge er på de som inte tycker som ni.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Dao 2013-03-22, 01:13

    DMustaine skrev:
    Gandalf skrev:Då har du ingen aning om vad narcissism är... heller...

    Du är faktiskt ett klockrent exempel rörande begreppet, narcissism, ingen som helst psykolog skulle kunna påvisa ett bättre exempel.

    Det, tycker jag, finns en förmåga hos vänsteranhängare att alltid beskriva sig som goda empatiska och de är aldrig sena med att lyfta fram det i diskussioner....rätta mig om jag har fel men för oss lite mer till höger är vi inte så förtjusta i att framhäva oss själva?! Vi kan vara lika goda kålsupare att slå ned på våra motståndare verbalt. Ex om jag skulle försöka framhäva mig själv i text här.....det skulle bara kännas...patetiskt!

    Ändå gör du det hela tiden..!? Bland andra! Se bara hur era inlägg ser ut i denna tråden! Smile

    Sponsored content


    Dao - Enligt Forumhögern! Empty Sv: Dao - Enligt Forumhögern!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 06:45