Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Infra
DMustaine
DirtyDog
formsvackan
redalert
F.I.S.T
Sniperace
ericTheDog
Dao
Secrist
14 posters

Nordkorea varnar: Vi når USA med kärnvapen

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Nordkorea varnar: Vi når USA med kärnvapen - Sida 6 Empty Sv: Nordkorea varnar: Vi når USA med kärnvapen

Inlägg  Dao 2013-03-02, 21:56

Thetaxpayer skrev:Det var ju det jag gjorde men kunde inte hitta något? Borde det inte gå att finna på FNs hemsida eller något?
    Kan du hjälpa mig?

Varför skulle sådant finnas i FN?

Du kan inte ha gjort det jag skrev! Jag fick upp massor av sådana länkar!

Gör du det.

Det är liksom ingen hemlighet..! Smile
    Dao
    Dao

Nordkorea varnar: Vi når USA med kärnvapen - Sida 6 Empty Sv: Nordkorea varnar: Vi når USA med kärnvapen

Inlägg  Dao 2013-03-02, 22:00

Tackar!

Återstår att se om länkarna klarar högerns "källkritik"! Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-03-02, 22:15

Thetaxpayer skrev:Nicaragua informed the Court that it did not wish to continue the proceedings. The case was removed from the Court’s List.
    Gav inte ditt "detektivarbete" mer, eller var det det enda du ansåg relevant ?

Om du vill leta vidare kan detta vara en av många utgångspunkter.

http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB210/

Washington D.C., November 24, 2006 - On November 25, 1986, the biggest political and constitutional scandal since Watergate exploded in Washington when President Ronald Reagan told a packed White House news conference that funds derived from covert arms deals with the Islamic Republic of Iran had been diverted to buy weapons for the U.S.-backed Contra rebels in Nicaragua.

In the weeks leading up to this shocking admission, news reports had exposed the U.S. role in both the Iran deals and the secret support for the Contras, but Reagan's announcement, in which he named two subordinates -- National Security Advisor John M. Poindexter and NSC staffer Oliver L. North -- as the responsible parties, was the first to link the two operations.

The scandal was almost the undoing of the Teflon President. Of all the revelations that emerged, the most galling for the American public was the president's abandonment of the long-standing policy against dealing with terrorists, which Reagan repeatedly denied doing in spite of overwhelming evidence that made it appear he was simply lying to cover up the story.
    -
    -
    -

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-03-02, 22:25

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Nicaragua informed the Court that it did not wish to continue the proceedings. The case was removed from the Court’s List.
    Gav inte ditt "detektivarbete" mer, eller var det det enda du ansåg relevant ?

Om du vill leta vidare kan detta vara en av många utgångspunkter.

http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB210/

Washington D.C., November 24, 2006 - On November 25, 1986, the biggest political and constitutional scandal since Watergate exploded in Washington when President Ronald Reagan told a packed White House news conference that funds derived from covert arms deals with the Islamic Republic of Iran had been diverted to buy weapons for the U.S.-backed Contra rebels in Nicaragua.

In the weeks leading up to this shocking admission, news reports had exposed the U.S. role in both the Iran deals and the secret support for the Contras, but Reagan's announcement, in which he named two subordinates -- National Security Advisor John M. Poindexter and NSC staffer Oliver L. North -- as the responsible parties, was the first to link the two operations.

The scandal was almost the undoing of the Teflon President. Of all the revelations that emerged, the most galling for the American public was the president's abandonment of the long-standing policy against dealing with terrorists, which Reagan repeatedly denied doing in spite of overwhelming evidence that made it appear he was simply lying to cover up the story.
    -
    -
    -

Inte heller där står det ju något om statsterrorism. Bara för att vänstern anser att det borde vara det så är ju inte det vad världsamfundet anser tycks ju det som.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-03-02, 22:39

Dao skrev:

Tackar!

Återstår att se om länkarna klarar högerns "källkritik"! Very Happy
    Förmodligen inte. Delar av forumhögern, knallhatten RMC och hans supporttrupper, har tidigare lyckats med bedriften att klassa dokument från både US Army och US Congress såsom varandes "vänsterporr" Very Happy

Förmodligen gäller detta även denna.

http://www.presidency.ucsb.edu/PS157/assignment%20files%20public/congressional%20report%20key%20sections.htm
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-03-02, 23:02

Thetaxpayer skrev:Inte heller där står det ju något om statsterrorism. Bara för att vänstern anser att det borde vara det så är ju inte det vad världsamfundet anser tycks ju det som.
    Att du saknar ordet "statsterrorism" har ingen större betydelse.

Det USA sysslade med i Nicuaragua stred mot amerikansk lagstiftning, mer exakt den amerikanska definitionen av internationell terrorism.

Title 18, Part I, Chapter 113B, § 2331:

(1) the term “international terrorism” means activities that—

(A) involve violent acts or acts dangerous to human life that are a violation of the criminal laws of the United States or of any State, or that would be a criminal violation if committed within the jurisdiction of the United States or of any State;

(B) appear to be intended—
    (i) to intimidate or coerce a civilian population;
    (ii) to influence the policy of a government by intimidation or coercion; or
    (iii) to affect the conduct of a government by mass destruction, assassination, or kidnapping; and

(C) occur primarily outside the territorial jurisdiction of the United States, or transcend national boundaries in terms of the means by which they are accomplished, the persons they appear intended to intimidate or coerce, or the locale in which their perpetrators operate or seek asylum

Det stred även mot den amerikanska militärens definition av terrorism.

The calculated use of violence or threat of violence to inculcate fear; intended to coerce or to intimidate governments or societies in the pursuit of goals that are generally political, religious, or ideological.

Det stred även mot FN's definition av terrorism:

"1. Strongly condemns all acts, methods and practices of terrorism as criminal and unjustifiable, wherever and by whomsoever committed;

2. Reiterates that criminal acts intended or calculated to provoke a state of terror in the general public, a group of persons or particular persons for political purposes are in any circumstance unjustifiable, whatever the considerations of a political, philosophical, ideological, racial, ethnic, religious or other nature that may be invoked to justify them". (GA Res. 51/210 Measures to eliminate international terrorism)

Vilken definition du än väljer att använda står det klart att USA ägnade sig åt terrorism i Nicaragua. Om du vill kalla det de dömdes för av den Internationella Domstolen för något annat får du göra så. Det har som sagt ingen betydelse.

USA är alltså dömda för det som även av USA själva kallas terrorism !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-02, 23:13

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-03-03, 03:19

Dao skrev:
    Secrist skrev:Hade NK varit en demokrati så hade de inte hotat och trakasserat sin omgivning utan lagt pengarna på sitt folk istället.

Som USA? Very Happy

Vilka är det FN ringer när de behöver militära muskler? Tips. Det är inte Nordkorea. Vilka var en bidragande orsak till att Hitlertyskland förlorade? Tips. Det var inte Nordkorea. Vilka bidrog till att Västtyskland byggdes upp och blomstrade när Östtyskland försjönk i förtryck och fattigdom? Tips. Det var inte kommunistiska Nordkorea. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-03, 04:47

Secrist skrev:Vilka är det FN ringer när de behöver militära muskler? Tips. Det är inte Nordkorea. Vilka var en bidragande orsak till att Hitlertyskland förlorade? Tips. Det var inte Nordkorea. Vilka bidrog till att Västtyskland byggdes upp och blomstrade när Östtyskland försjönk i förtryck och fattigdom? Tips. Det var inte kommunistiska Nordkorea. Rolling Eyes

FN tar kontakt med nästan samtliga medlemsländer när de behöver muskler. USA är dubbelt så starka som resten av världen, minst, så deras insats är dämed ganska så viktig. Framför allt inte att ha MOT sig. Med tanke på hur mycket USA hindrat FN att göra sitt jobb, är det lustigt att du tar upp just DET exemplet.

Svaret på andra frågan är givetvis västtyskarna själva. Även om landet var utbombat, var den industriella infrastrukturen relativt intakt - så att man ganska enkelt under fredstid kunde bygga upp denna igen. Marshallhjälpen var en kickstart för att den kom igång så snabbt, men det var inte orsaken till att de återkom ekonomiskt så snabbt. DEn största hjälpen från USA bestod i alla de amerikanska baserna, vars behov av dagligvaror och arbetskraft. Du hade säkert gillat att Nordkorea hade haft militärbaser i Västtyskland!? Smile

Men nu var det inte det jag kommenterade, utan din urbota idiotiska kommentar om NK:s eventuella demokrati och satsning på sitt folk. USA är en demokrati, och inget annat land har hotat, eller genomfört sina hot, lika mycket som USA - troligen någonsin. De är också det i-land som minst hjälper sina egna medborgare.
    Secrist
    Secrist

Nordkorea varnar: Vi når USA med kärnvapen - Sida 6 Empty Knas

Inlägg  Secrist 2013-03-03, 11:35

De är också det i-land som minst hjälper sina egna medborgare.

Så Nordkoreas förtryck och utsvältning av sitt eget folk är ändå bättre än hur amerikanarna har det? Shocked

Och dina skruvade teorier om Västtyskland förklarar ju knappast hur den västra delen av Tyskland kunde blomstra medan den östra försjönk i fattigdom. Självklart var det kommunismen. Inget annat.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-03, 14:58

Secrist skrev:De är också det i-land som minst hjälper sina egna medborgare.

Så Nordkoreas förtryck och utsvältning av sitt eget folk är ändå bättre än hur amerikanarna har det? Shocked

Och dina skruvade teorier om Västtyskland förklarar ju knappast hur den västra delen av Tyskland kunde blomstra medan den östra försjönk i fattigdom. Självklart var det kommunismen. Inget annat.

Det var inte det jag skrev om. Ärliga debattmetoder är inte riktigt din grej, har nog många förstått vid detta laget...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-03-03, 21:22

Dao skrev:
    Secrist skrev:De är också det i-land som minst hjälper sina egna medborgare.

Det var inte det jag skrev om. Ärliga debattmetoder är inte riktigt din grej, har nog många förstått vid detta laget...

Dina förvirrade inlägg är inte helt lätta att följa.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-03, 22:15

Secrist skrev:Dina förvirrade inlägg är inte helt lätta att följa.

Klart det blir förvirrande om du inte håller dig till det som diskuteras, och helt plötsligt, mitt i en diskussion, byter infallsvinkel eller innehåll! Om jag svarar på ett inlägg, så är innehållet i mitt inlägg anpassat till det inlägg som jag besvarade. Inte efter dina fria fantasier!

Det är ganska enkelt, om du försöker...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-03-03, 22:49

Dao skrev:

Klart det blir förvirrande om du inte håller dig till det som diskuteras, och helt plötsligt, mitt i en diskussion, byter infallsvinkel eller innehåll! Om jag svarar på ett inlägg, så är innehållet i mitt inlägg anpassat till det inlägg som jag besvarade. Inte efter dina fria fantasier!

Ändå är vi många som fösöker reda ut vad du egentligen tycker. Har alla fel?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-04, 00:26

Secrist skrev:
    Dao skrev:

Om ni inte förstår vad jag skriver, är ni välkomna att fråga. Men det ni gör är att ÄNDRA mina åsikter, till något helt annat. Så djäkla komplicerat är inte det jag skriver - men trots det väljer ni att förvränga innehållet, eller, som du är expert på, byta ämne, eller infallsvinkel, på det man diskuterar.

Ni fattar nog vad jag anser. Det är bara det att ni inte gillar det, och i brist på argument väljer ni att försöka använda en form av härskarteknik. Kanske det fungerar i din familj eller jobb, men inte mot mig!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-03-04, 01:05

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Om ni inte förstår vad jag skriver, är ni välkomna att fråga. Men det ni gör är att ÄNDRA mina åsikter, till något helt annat. Så djäkla komplicerat är inte det jag skriver - men trots det väljer ni att förvränga innehållet, eller, som du är expert på, byta ämne, eller infallsvinkel, på det man diskuterar.

Ni fattar nog vad jag anser. Det är bara det att ni inte gillar det, och i brist på argument väljer ni att försöka använda en form av härskarteknik. Kanske det fungerar i din familj eller jobb, men inte mot mig!

Vad säger skp om ämnet? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-03-04, 08:40

Vad säger skp om ämnet?

Och där förlorade SDsecrist debatten IGEN.... bounce
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-03-04, 09:16

RedCloud skrev:
    Vad säger skp om ämnet?

Vad säger KP om detta då? Hur många procent fick ni i senaste valet? 0,1%? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-04, 10:06

Secrist skrev:Vad säger skp om ämnet? Very Happy

Ingen aning!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-04, 10:06

Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Vad säger skp om ämnet?

Vad säger KP om detta då? Hur många procent fick ni i senaste valet? 0,1%? Laughing

Desperat, Secrist..?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-03-04, 10:21

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Det kan ju inte vara så att du uttrycker dig medvetet otydligt. Kanske i brist på argument. På så sätt ger du dig själv chansen att vrida diskutionen till vad du eg. tycker. Sen är det plötsligt andras fel att du inte kan uttycka dig klart. GAPSKRATT i kubik.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-03-04, 10:23

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Vad säger skp om ämnet?

Desperat, Secrist..?

Snarare kommunisterna som är desperata. Det var länge sedan de hade så bra utgångsläge för deras politik. Ändå lyckas de inte attrahera folk. Måste vara frustrerande. Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-04, 11:03

ericTheDog skrev:Det kan ju inte vara så att du uttrycker dig medvetet otydligt. Kanske i brist på argument. På så sätt ger du dig själv chansen att vrida diskutionen till vad du eg. tycker. Sen är det plötsligt andras fel att du inte kan uttycka dig klart. GAPSKRATT i kubik.

Ja, givetvis är det en konspirationsteori bakom, där det är mitt fel att ni inte förstår sakliga argument! Jag "erkänner"! Jag har medvetet utnyttjat er okunskap och oförmåga att föra en ärlig och saklig debatt för att "ta över världen"! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-03-04, 11:04

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Vad säger skp om ämnet?

Desperat, Secrist..?

Snarare kommunisterna som är desperata. Det var länge sedan de hade så bra utgångsläge för deras politik. Ändå lyckas de inte attrahera folk. Måste vara frustrerande. Very Happy

Problemet är bara detta: Vad i hela friden har det med sakfrågan att göra???????
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-03-04, 13:58

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Vad säger skp om ämnet?

Desperat, Secrist..?

Problemet är bara detta: Vad i hela friden har det med sakfrågan att göra???????

Vad hade KP-RC:s kommentar med sakfrågan att göra tycker du?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:19