formsvackan skrev:Skärp dig. Jag har inte påstått att alla skattepengar går till bankirerna. Inte heller förespråkar jag höjda skatter.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Absolut inte, fortsätt du tvätta och torka dina kläder. Den tumlare du ordar om har genererat ränteintäkter till bankirerna, i många led. Hela vägen från råvaruproducenterna ända fram till den butik du köpte den från har verksamheterna baserats på krediter. Om du själv lånat pengar till tvättmaskin och tumlare bidrar du ännu mer, både till valutaexpansion och ränteintäkter för bankirerna. Detta är din enda roll i systemet och du är förmodligen en riktigt lönsam liten monetär medborgareRedMentalCase skrev:Foliehatt, innebär detta att jag inte längre behöver lägga tvätten i torktumlaren?
Om du själv anser att du har någon viktigare funktion i samhället skulle det vara intressant att få veta vilken.
btw: råttan har delvis insett sanningen, även om han inte riktigt begripit det själv, och önskar kunna lura bankirerna genom att låna av sig själv. Smart kille
Om det nu är så att alla våra skattepengar går till bankirerna, så undrar jag lite försiktigt varför du förespråkar höjda skatter?
Skatter ska inte vara höga, dock tillräckliga.
Skärp dig själv och svara som en man på hur många procent en sådan skatt skall vara!