Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
RedMentalCase
Vercingetorix
RedCloud
formsvackan
8 posters

Så desarmeras bankbomben

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Så desarmeras bankbomben - Sida 4 Empty Sv: Så desarmeras bankbomben

Inlägg  redalert 2013-02-20, 23:05

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliehatt, innebär detta att jag inte längre behöver lägga tvätten i torktumlaren?Smile
    Absolut inte, fortsätt du tvätta och torka dina kläder. Den tumlare du ordar om har genererat ränteintäkter till bankirerna, i många led. Hela vägen från råvaruproducenterna ända fram till den butik du köpte den från har verksamheterna baserats på krediter. Om du själv lånat pengar till tvättmaskin och tumlare bidrar du ännu mer, både till valutaexpansion och ränteintäkter för bankirerna. Detta är din enda roll i systemet och du är förmodligen en riktigt lönsam liten monetär medborgare Very Happy

Om du själv anser att du har någon viktigare funktion i samhället skulle det vara intressant att få veta vilken.

btw: råttan har delvis insett sanningen, även om han inte riktigt begripit det själv, och önskar kunna lura bankirerna genom att låna av sig själv. Smart kille Very Happy

Om det nu är så att alla våra skattepengar går till bankirerna, så undrar jag lite försiktigt varför du förespråkar höjda skatter?
    Skärp dig. Jag har inte påstått att alla skattepengar går till bankirerna. Inte heller förespråkar jag höjda skatter.

Skatter ska inte vara höga, dock tillräckliga.

Skärp dig själv och svara som en man på hur många procent en sådan skatt skall vara! santa
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-02-21, 00:19

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliehatt, innebär detta att jag inte längre behöver lägga tvätten i torktumlaren?Smile
    Absolut inte, fortsätt du tvätta och torka dina kläder. Den tumlare du ordar om har genererat ränteintäkter till bankirerna, i många led. Hela vägen från råvaruproducenterna ända fram till den butik du köpte den från har verksamheterna baserats på krediter. Om du själv lånat pengar till tvättmaskin och tumlare bidrar du ännu mer, både till valutaexpansion och ränteintäkter för bankirerna. Detta är din enda roll i systemet och du är förmodligen en riktigt lönsam liten monetär medborgare Very Happy

Om du själv anser att du har någon viktigare funktion i samhället skulle det vara intressant att få veta vilken.

btw: råttan har delvis insett sanningen, även om han inte riktigt begripit det själv, och önskar kunna lura bankirerna genom att låna av sig själv. Smart kille Very Happy

Om det nu är så att alla våra skattepengar går till bankirerna, så undrar jag lite försiktigt varför du förespråkar höjda skatter?
    Skärp dig. Jag har inte påstått att alla skattepengar går till bankirerna. Inte heller förespråkar jag höjda skatter.

Varför menar du att vi ska ha skatter?
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2013-02-21, 00:58

Herregud vilken insikt!! Kom den nyligen? Men vad är högt och vad är tillräckligt?
    Eftersom skatter, enligt dig, INTE ska vara höga men ändock tillräckliga (vi betalar som bekant kanske världens högsta skatter)....hur svarar det mot en vänster som allt som oftast vill höja skatterna? Jag är med dig i hela ditt uttalande om "inte höga men tillräckliga". Min åsikt är att definitionen på välfärd måste vara liberal och flexibel...endast välfärdens kärna förtjänar att beskatta de arbetande!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 16:14

formsvackan skrev:

Frågan kvarstår , hur mycket jobbar jag åt "bankirerna"?

Var är berra?Smile
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 16:20

RedMentalCase skrev:Frågan kvarstår , hur mycket jobbar jag åt "bankirerna"?
    Svaret på den frågan har du fått. Du verkar inte heller själv ha kommit på någon annan samhällsfunktion som du eventuellt skulle kunna inneha Very Happy
    RedMentalCase skrev:Var är berra?Smile
    Till skillnad från dig och mig kanske han jobbar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 16:40

I vilket inlägg till mig finns svaret? du svammlar bara.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 16:55

RedMentalCase skrev:I vilket inlägg till mig finns svaret? du svammlar bara.
    Tidigare i denna tråd. Läser du inte ens de inlägg du bemöter med dina fantasier ?

Du är helpantad Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 16:59

formsvackan skrev:
    Tidigare i denna tråd. Läser du inte ens de inlägg du bemöter med dina fantasier ?

Nej jag är inte helpantad, i vilket inlägg till mig har du svarat ?

Du påstod att jag "jobbade åt bankirerna.." hur mycket var min fråga,
    du har i nte svarat mig, istället kom rcberra in och gapade, som av en tillfällighet.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 17:00

DMustaine skrev:Min åsikt är att definitionen på välfärd måste vara liberal och flexibel...endast välfärdens kärna förtjänar att beskatta de arbetande!
    Aha, så det är kanske både liberalt och flexibelt samt en del av välfärdens kärna att om du köper dig en glass ska bankirerna ha ränta på de slantar du använder ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 17:04

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Det inlägg som RC insiktsfullt kommenterade med "För mycket text och inga bilder, hur ska anktrion begripa hade du tänkt ?" Very Happy

Formuleringen att du är helpantad är en ledtråd.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 17:09

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Det inlägg som RC insiktsfullt kommenterade med "För mycket text och inga bilder, hur ska anktrion begripa hade du tänkt ?" Very Happy

Formuleringen att du är helpantad är en ledtråd.

Alltså har du inte svarat mig, du ljög alltså, eller bara senil som vanligt.
    Du kan ju knappast kräva att jag ska läsa igenom allt ditt och kackerlackans svammel,------------- men vad var svaret?

Hur mycket jobbar jag åt " bankirerna" , din pajas?

Du har fått frågan 10 ggr, har du problem innanför foliehatten eller?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 17:16

RedMentalCase skrev:Du kan ju knappast kräva att jag ska läsa igenom allt ditt och kackerlackans svammel,-------------
    Som sagt, du kontrar alltså med dina fantasier utan att ens ha läst det du tror dig bemöta. Inte konstigt att du då hamnar helsnett för det mesta Very Happy
    RedMentalCase skrev: men vad var svaret?
    Hur mycket jobbar jag åt " bankirerna" , din pajas?
    Nästa ledtråd.

https://acbladet.swedishforum.se/t54359p45-sa-desarmeras-bankbomben
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 17:22

Mina fantasier? inte ens roffeberra håller väl med dig nu?

Det svar du försökte ge mig var " mellan 0.04% och 100%.." det svaret är ju väldigt svävande, står du fast vid det svaret?

Jag vill inte ha dina senila ledtrådar, jag vill ha ett svar.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 17:27

RedMentalCase skrev:Jag vill inte ha dina senila ledtrådar, jag vill ha ett svar.
    Du har t.o.m. fått länken till det inlägg som innehåller det svar du tjatar om. Testa med att klicka på länken samt be någon läsa och berätta för dig vad som står där och vad det betyder.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 17:31

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag vill inte ha dina senila ledtrådar, jag vill ha ett svar.
    Du har t.o.m. fått länken till det inlägg som innehåller det svar du tjatar om. Testa med att klicka på länken samt be någon läsa och berätta för dig vad som står där och vad det betyder.

Läönken leder till en hel sida med inlägg som du byter med andra, menar du på fullt allvar att jag ska läsa igenom alla inlägg du skrivit?,
    för i INLÄGG TILL MIG har du inte svarat. Har du krypterat svaret eller?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 17:34

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Läönken leder till en hel sida med inlägg som du byter med andra, menar du på fullt allvar att jag ska läsa igenom alla inlägg du skrivit?,
    för i INLÄGG TILL MIG har du inte svarat.
    Jodå, som ett svar på detta inlägg FRÅN DIG.

RedMentalCase skrev:SKA JAG skärpa mig, när du inte ens kan svara på den enklaste fråga som kräver svar efter dina utläggningar?
    SVARA!!

RedMentalCase skrev:Har du krypterat svaret eller?
    Det var väl något åt det hållet RC misstänkte när han påpekade att det var för mycket text och inga bilder Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 18:14

Undrar var RMC tog vägen.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-21, 18:24

formsvackan skrev:Undrar var RMC tog vägen.

Han "jobbar" väl.....eller rådfrågar fantasigeneratorn....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 18:27

Jag drar mig tillbaka och funderar på hur knäpp du kan vara utan att explodera, typ.

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-02-21, 18:28

RedMentalCase skrev:Jag drar mig tillbaka och funderar på hur knäpp du kan vara utan att explodera, typ.

a.k.a. ny pottkantssittning för det skånska oraklet....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 18:31

RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag drar mig tillbaka och funderar på hur knäpp du kan vara utan att explodera, typ.

a.k.a. ny pottkantssittning för det skånska oraklet....
    Ska vi låtsas vara förvånade ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-21, 18:35

Sluta vara förvånade, försök istället grunna på havsis och annat som mellanstadieelever vet svaret på.

Ni är förvisso 2 gamla vrickade muppar med extrema politiska åsikter, men det är faktiskt inte omöjligt för er att få nån slags minimal insikt om hur världen fungerar, bortom kommunistiska sagor. Ni har chansen att dö lite mindre förvirrade.Smile
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-02-21, 18:40

RedMentalCase skrev:Sluta vara förvånade, försök istället grunna på havsis och annat som mellanstadieelever vet svaret på.

Ni är förvisso 2 gamla vrickade muppar med extrema politiska åsikter, men det är faktiskt inte omöjligt för er att få nån slags minimal insikt om hur världen fungerar, bortom kommunistiska sagor. Ni har chansen att dö lite mindre förvirrade.Smile

Debatterar du nu eller bara hatar som vanligt ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-21, 18:40

RedMentalCase skrev:Sluta vara förvånade, försök istället grunna på havsis och annat som mellanstadieelever vet svaret på.

Har du lyckats komma underfund med hur mycket du jobbar åt bankirerna ?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-02-21, 18:56

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Frågan kvarstår , hur mycket jobbar jag åt "bankirerna"?
    Svaret på den frågan har du fått. Du verkar inte heller själv ha kommit på någon annan samhällsfunktion som du eventuellt skulle kunna inneha Very Happy

Och svaret var?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 22:06