Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
ericTheDog
DirtyDog
Infra
Secrist
Vercingetorix
formsvackan
RedMentalCase
Thetaxpayer
RedCloud
13 posters

Pajasalliansen

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Pajasalliansen - Sida 4 Empty Sv: Pajasalliansen

Inlägg  DMustaine 2013-02-03, 01:44

Jösses ni kommunistmuppar ni har verkligen mobiliserat er ikväll mot rmc...känner ni er såå underlägsna?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-02-03, 02:01

RedCloud skrev:
    Problemet för dig Rolf J, är att du inte skriver mitt namn

Dani N, det där är redan överspelat. Du kan fortsätta låtsas hur länge du vill, det förändrar inget i sak.

Du bekräftade det när du (förmodligen på fyllan) var inloggad som Redclown...

Du har bara på en timme avslöjats som lögnare tre gånger nu, din trovärdighet, om den någonsin funnits, är bort med vinden.....

Jaså du tror att RCIII är RMC. Gapskratt. Jag kan garantera dig att så inte är fallet - och jag borde veta.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-02-03, 02:04

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag hävdar att det inte ska vara möjligt att kunna vinna igen, men det har skett, så vad är felet ?
    Du hävdar att något som bevisligen skett är omöjligt. Dessutom undrar du om det är dina fantasier eller verkligheten som är fel ?
    RedMentalCase skrev:Lottodragningen är uppenbarligen inte slumpmässig.
    Om den nu uppenbarligen inte är slumpmässig, vad är den då ?

Hur känns det att stå där med byxorna nerdragna, för miljonte gången?

Du är så dum i huvet att du TRODDE att jag skrivit att lottodragningarna var riggade.
    Säger allt om din verklighetsuppfattning, senil på gränsen till dreglande fjån.

Är det en slump att solen stiger imorgon bitti och att det dessutom troligen sker i öster, eller är det någon som har "riggat" solen (eller jordens rotation)?
    Om något är förutsägbart (för det är det väl ändå med solen) så betyder det väl inte med automatik att det är riggat?

Hävdar man att åskan aldrig slår ner två gånger på samma ställe så har man fel. Oddsen för att åskan skall slå ned någonstans MINSKAR ju inte pga att den har slagit ned där tidigare. Oddsen för att åskan skall slå ned på samma ställe samma månad är givetvis liten men allt hänger väl på vädret. Wink

Men varje lottodragning som sker påverkas inte ett skit av vad som vann veckan innan. Man är alltså inte en idiot ifall man spelar på den rad som precis vann veckan innan. Chansen är lika stor för att den skall vinna igen som för vilken annan rad som helst. Sannolikheten för att det blir samma rad är givetvis minimal, men det är den för varje given rad som någon spelar på.

När ni tjafsade om detta sist så var det ju inte samma rad som vann utan samma system (och då ökar ju sannolikheten att den vinner otroligt mycket eftersom det finns fler nummer). Spelar man på ett system med 30 numer (det blir ett DYRT system) så är sannolikheten för att vinna två gånger i rad troligtvis större än att förlora. Fast hur mycket går man egentligen plus?

På tipset så kan man helgardera 10 matcher och spika 3 favoriter. Man får knappast någon hög vinst om man vinner. Det kostar ju trots allt nästan 60 000 att lämna in raden men hade man fått in 3 favoriter idag så hade man ju tjänat 117 000:- Cool

Förra veckan hade man tjänat drygt 500 000:- men hade man missat en spik så gick man istället back 54 000:-

Bäst i år var utdelningen på 13 rätt den 12/1 då två vinnare delade på 10 500 000:-

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-03, 02:05

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag hävdar att det inte ska vara möjligt att kunna vinna igen, men det har skett, så vad är felet ?
    Du hävdar att något som bevisligen skett är omöjligt. Dessutom undrar du om det är dina fantasier eller verkligheten som är fel ?

Självfallet ä den inte slumpmässig. Vad trodde du?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-03, 03:37

ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:

Nu blir även jag intresserad. Vad trodde DU? Laughing

Menar du att dragningen följer ett mönster (typ som solen) och att det därigenom med hjälp av datorer skulle kunna gå att förutse resultatet? Twisted Evil

Vi vet ju att 1 & 18 är populärast att spela på trots att 12 och 19 dras oftast. Beror det på att de sistnämnda kulorna väger någon tusendel mer och därför lättare trillar ned i hålet? Suspect
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-03, 03:56

Jag har hört att familjen roffafoliet hela tiden spelar på 5-5,
    de är helt övertygade om att det är den rätta kombinationen .....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-03, 12:20

DirtyDog skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:

Nu blir även jag intresserad. Vad trodde DU? Laughing

Menar du att dragningen följer ett mönster (typ som solen) och att det därigenom med hjälp av datorer skulle kunna gå att förutse resultatet? Twisted Evil

Vi vet ju att 1 & 18 är populärast att spela på trots att 12 och 19 dras oftast. Beror det på att de sistnämnda kulorna väger någon tusendel mer och därför lättare trillar ned i hålet? Suspect

Det är i praktisken omöjligt att skapa en slumpmässig mekanisk maskin. Det finns alltid ett mekaniskt fel som sätter slumpmässigheten en liten aning ur spel.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-02-03, 16:55

DirtyDog skrev:Men varje lottodragning som sker påverkas inte ett skit av vad som vann veckan innan. Man är alltså inte en idiot ifall man spelar på den rad som precis vann veckan innan. Chansen är lika stor för att den skall vinna igen som för vilken annan rad som helst. Sannolikheten för att det blir samma rad är givetvis minimal, men det är den för varje given rad som någon spelar på.
    Så är det naturligtvis. Att då hävda att det är en omöjlighet att "Ett gäng som spleade på Lotto hade 7 rätt 2 !!! gånger inom loppet av 5 månader." känns mycket besynnerligt.

Påstår man då att "Lottodragningen är uppenbarligen inte slumpmässig" påstår man naturligtvis också motsatsen.

Att något skulle styra bollarnas trillande betvivlar jag å det kraftigaste. Att "insatserna" i efterhand (i samband med dragningen) skulle kunna manipuleras känns naturligtvis otroligt, men förmodligen inte helt, totalt, absolut omöjligt.

DirtyDog skrev: Är det en slump att solen stiger imorgon bitti och att det dessutom troligen sker i öster, eller är det någon som har "riggat" solen (eller jordens rotation)?
    Om något är förutsägbart (för det är det väl ändå med solen) så betyder det väl inte med automatik att det är riggat?
    Denna jämförelse känns också besynnerlig i sammanhanget.

Du kanske ska kolla vilket odds du kan få om du vill spela på att solen någon morgon i februari stiger upp i väster. Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-03, 19:59

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Men varje lottodragning som sker påverkas inte ett skit av vad som vann veckan innan. Man är alltså inte en idiot ifall man spelar på den rad som precis vann veckan innan. Chansen är lika stor för att den skall vinna igen som för vilken annan rad som helst. Sannolikheten för att det blir samma rad är givetvis minimal, men det är den för varje given rad som någon spelar på.
    Så är det naturligtvis. Att då hävda att det är en omöjlighet att "Ett gäng som spleade på Lotto hade 7 rätt 2 !!! gånger inom loppet av 5 månader." känns mycket besynnerligt.
    Jo, det är t.o.m ett ganska korkat påstående.
    formsvackan skrev:Påstår man då att "Lottodragningen är uppenbarligen inte slumpmässig" påstår man naturligtvis också motsatsen.

Förutsägbar (vilket är motsatsen till slumpmässig). Att något är förutsägbart betyder givetvis inte att det är "riggat". Man kan matematiskt beräkna förutsättningar (vilket brukar kallas för sannolikhet).
    formsvackan skrev:Att något skulle styra bollarnas trillande betvivlar jag å det kraftigaste.
    Att olika saker styr deras "trillande" är självklart men hur stor påverkan är och ifall den är något att bry sig om är en annan femma.
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev: Är det en slump att solen stiger imorgon bitti och att det dessutom troligen sker i öster, eller är det någon som har "riggat" solen (eller jordens rotation)?
    Denna jämförelse känns också besynnerlig i sammanhanget.
    Det var ingen jämförelse utan snarare ett konstaterande att motsatsen till slump inte är riggat(iscensatt).

Att någon som spelat Lotto med ett 10-nummers system skall få 7 rätt är 1 på 56 tusen. Alltså betydligt bättre odds än om man bara spelat på 7 siffror då chansen är 1 på 6 miljoner 725 tusen.
    Om man spelar 2 rader med 7 siffror så fördubblar man sin chans att få 7 rätt och oddset minskar till 1 på 3,375 miljoner. Att spela 120 rader med 7 siffror kostar lika mycket som att spela 1 rad med 10 siffror och chansen att vinna blir densamma. Bara jobbigare att fylla i kupongerna.
    Då det är 2 dragningar 2 ggr per vecka så blir det nästan 100 dragningar på 5 månader vilket innebär att chansen att få 7 rätt 2 ggr under denna tid blir 1 på ca 560. Omöjligt, knappast. Troligt, tja skulle du sätta din förmögenhet på en chans på 1 till 560? Laughing
    Dyrt blir det åtminstone. 36 tusen blir din insats. Rent matematiskt så borde du vinna en gång per 56 000 speltillfällen men nån garanti finns givetvis inte eftersom det är SLUMPEN som styr. Dyrt blir det att testa. Drygt 20 miljoner får du betala, men du borde få rätt många rader med mindre vinster som plåster på såren.
    formsvackan skrev:Du kanske ska kolla vilket odds du kan få om du vill spela på att solen någon morgon i februari stiger upp i väster. Very Happy
    De blir säkerligen lockande! Wink
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-03, 20:07

Att hävda det så gott som omöjligt att få 7 rätt på Lotto inom 5 månader...tja vidare sannolikt att det ska inträffa är det ju inte. Å andra sidan är vår blotta existens inte heller vidare sannolik.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-03, 20:12

chansen att få 7 rätt 2 ggr under denna tid blir 1 på ca 560.

GAPSKRATT
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-02-03, 20:21

DirtyDog skrev:det är SLUMPEN som styr.
    ´nuff said Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-03, 20:46

ericTheDog skrev:chansen att få 7 rätt 2 ggr under denna tid blir 1 på ca 560.

GAPSKRATT
    Detta är dock lätt att bevisa matematiskt.
    Nekar du till någon av oddsen som jag räknade upp i mitt förra inlägg?

56 000 dividerat med 100 är 560. Matematik kallas det.

Jag borde dock skrivit att chansen att vinna en andra gång är 1 på 560 under förutsättning att man redan vunnit den första gången. Fast det förstod du nog.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-03, 21:27

DirtyDog skrev:

GAPSKRATT
    Detta är dock lätt att bevisa matematiskt.
    Nekar du till någon av oddsen som jag räknade upp i mitt förra inlägg?

56 000 dividerat med 100 är 560. Matematik kallas det.

Jag borde dock skrivit att chansen att vinna en andra gång är 1 på 560 under förutsättning att man redan vunnit den första gången. Fast det förstod du nog.

56000 skulle kunna vara korrekt, jag har inte kontrollräknat det.

Att dividera 56000 med 100 speltillfällen är ett metodfel för vad du försöker räkna ut. I detta specifika fall skulle dock resultatet kunna stämma hyfsat.

Hur du fårdet till att sannolikheten att vinna 2 ggr till 1/560 begriper du nog troligen bara själv.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-02-03, 23:53

RedMentalCase skrev:Lögnerna fortsätter, vad är det för konstruktionsfel på er, vänstermuppar?

Borträknat detta kommunistmodererade forum har jag naturligtvis aldrig blivit avstängd nånstans.

Ljuger du lika mycket för dina barn som du gör härinne, nåväl när ska googel försvinna som du så "käckt" påstod som DET lögnarsel du är?
    Eller du nekar säkert till (frun det lilla) och jag lögnröven rmc/gustavander skrev "som grädde på moset".
    //Niklas
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-04, 00:03

ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:

GAPSKRATT
    chansen att vinna en andra gång är 1 på 560 under förutsättning att man redan vunnit den första gången. Fast det förstod du nog.

Att dividera 56000 med 100 speltillfällen är ett metodfel för vad du försöker räkna ut. I detta specifika fall skulle dock resultatet kunna stämma hyfsat.

Hur du fårdet till att sannolikheten att vinna 2 ggr till 1/560 begriper du nog troligen bara själv.
    Om du är läskunnig så skrev jag att chansen att få 7 rätt EN GÅNG TILL var en på 560.

Jag förutsåg att du skulle försöka misstolka, men att du skulle missa den texten hade jag inte förutsett. Chansen är alltså 1/560 var 5:e månad.

Menar du att chansen att vinna inte fördubblas för varje rad eller dragning som man spelar?
    Hur tänkte du nu? Smile
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-04, 00:13

berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:Lögnerna fortsätter, vad är det för konstruktionsfel på er, vänstermuppar?

Borträknat detta kommunistmodererade forum har jag naturligtvis aldrig blivit avstängd nånstans.

Ljuger du lika mycket för dina barn som du gör härinne, nåväl när ska googel försvinna som du så "käckt" påstod som DET lögnarsel du är?
    Eller du nekar säkert till (frun det lilla) och jag lögnröven rmc/gustavander skrev "som grädde på moset".
    //Niklas

Att google som sökmotor kommer att tappa betydelse framöver är ingen större hemlighet för de som hänger med. Svårt att begripa för en vänstermupp som nyss upptäckt google.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-04, 00:14

Akta dig DD, får du anktrion på halsen blir du aldrig av med dom.
    Pseudodebatt är deras adelsmärke.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-04, 00:25

DirtyDog skrev:
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:

GAPSKRATT
    chansen att vinna en andra gång är 1 på 560 under förutsättning att man redan vunnit den första gången. Fast det förstod du nog.

Om du är läskunnig så skrev jag att chansen att få 7 rätt EN GÅNG TILL var en på 560.

Jag förutsåg att du skulle försöka misstolka, men att du skulle missa den texten hade jag inte förutsett. Chansen är alltså 1/560 var 5:e månad.

Menar du att chansen att vinna inte fördubblas för varje rad eller dragning som man spelar?
    Hur tänkte du nu? Smile

Nu var det ditt ursprungliga påstående som jag GAPSKRATTADE åt.

Skulle chansen att vinna fördubblas för varje rad? Snälla, säg att du driver med oss...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-02-04, 00:27

RedCloud skrev:Akta dig DD, får du anktrion på halsen blir du aldrig av med dom.

Kackerlackqan vill eg vara med, men denna synnerligen enkla matematik tycks för svår.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-04, 00:33

ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:Akta dig DD, får du anktrion på halsen blir du aldrig av med dom.

Kackerlackqan vill eg vara med, men denna synnerligen enkla matematik tycks för svår.

Nejdå, det är redan konstaterat att RMC som vanligt vimsar runt med stolleprov.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-04, 00:49

ericTheDog skrev:Nu var det ditt ursprungliga påstående som jag GAPSKRATTADE åt.
    Ja, i ditt FÖRSTA inlägg så därför förtydligade jag mig och ÄNDÅ så begrep du inte. Du har sannerligen inte så hög IQ. Laughing
    ericTheDog skrev:Skulle chansen att vinna fördubblas för varje rad? Snälla, säg att du driver med oss...
    Du antyder ÄNNU en gång att jag har fel. Det här kan bli riktigt roligt! Smile

Extra bonus för att du gör det på ett så föraktfullt sätt. HUR skall du klara dig ur detta? Twisted Evil

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-04, 01:04

Inser att du åter kan välja att missförstå. Rolling Eyes

Om du spelar en lottorad så har du 1 chans på 6,7 miljoner.
    Om väljer att vara med i bägge dragningarna så har du 2 chanser på 6,7 miljoner.
    Om du spelar 2 lottorader så har du också 2 chanser på 6,7 miljoner.

Detta är en fördubbling.

Men OM man har spelat på två rader så måste man givetvis fördubbla antalet rader för att fördubbla sin chans. Kom på att du kanske skulle utgå ifrån att man hade mer än en rad.

Chansen ökar alltså i relation till insatsen.

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-04, 01:20

Här kan du se hur jag med hjälp av min kompis Excel räknade ut oddsen.

Pajasalliansen - Sida 4 2jbqoex
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-02-04, 01:25

Har du lärt dig ett nytt ord? Slit inte ut det bara. Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Liknande ämnen

-

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:55