Infra skrev:Dirty: Att göra Libyen till medlem i Rådet för mänskliga rättigheter och ge Iran en plats i kommittén för kvinnors rättigheter är anledning nog att avskaffa hela FN-spektaklet.
Så talar en sann nationell. Att göra Libyen till medlem i Rådet för mänskliga rättigheter och ge Iran en plats i kommittén för kvinnors rättigheter utvecklar samtidigt mänskliga rättigheter i Lybien och utvecklar kvinnans rättigheter i Iran. Genom att ge ansvar får FN ansvarskännande tillbaka. Hängde ändalykten med eller gick det för fort?
En sann nationell? Vad är det? Är det nån gruppering som har specifika åsikter om avskyvärda diktaturer som styr Rådet för mänskliga rättigheter?
Namnet "nationell" (som påminner lite om nationalist) antyder väl mer att man skiter i omvärlden och kanske även gillar diktatur?
Duger inte fascist och rasist som beskyllning längre?
Skall vi kanske sätta några nationaldemokrater i ledningen för migrationsverket och socialstyrelsen eller varför inte stoppa in dem i riksdagen tillsammans med deras SD-polare (fast de är väl rätt osams då de slåss om samma apskrap?) för att "utveckla" deras "ansvarskänsla" som du motiverade ovan?
Infra skrev: De länder som röstade FÖR denna patetiska resolution var visserligen i majoritet men hur många av dem kunde då kallas för demokratiska?
Menar du att det är bättre att ha länder som du upplever som odemokratiska utanför FN-kollektivet? Så talar bara nationella.
Nationella? Har du fått det här med nationer på hjärnan? Vad har plötsligt förorsakat denna sjukdom? Har inte sett dessa symptom hos dig tidigare?
Jag skrev inte att någon skulle uteslutas ur FN. Det jag skrev var att deras åsikter i någon speciell fråga inte är något som jag automatiskt anser är något som jag skall rätta mig efter och uppleva som rimligt eller rättfärdigt. Hur många av länderna som jag räknade upp upplevde
DU som demokratiska 1975?
Infra skrev:Ska vi göra samma sak i svenska riksdan? Vi sparkar ut alla som vi upplever som odemokratiska? Eller hur?
Vilken skitstövel du är när du lägger skulden på dessa länder fast du i samma mening ser att "israel" genom utpressning mot FN efter hårda påtryckningar från mördarimperiet i väster sänker hela resolutionen. Skitstövel var ordet!
Om en majoritet i riksdagen hävdar att invandrare är en lägre stående ras så tillhör inte jag de som anser att detta är något som jag behöver känna mig bunden av och jag kan även hävda att påståendet är patetiskt. Tydligen så kan inte du komma fram till samma slutsats utan skulle gnälla om att jag "upplever" dem som rasistiska och säkert är en "nationell" (vad det nu innebär?). Du förstår inte liknelsen?
Att sen Israel vägrar medverka i några förhandlingar med FN så länge som de kallar dem för rasister är väl knappast orimligt? Att USA sänkte resolutionen är ju en sanning med modifikation. Hela den civiliserade världen (inklusive Sverige) förkastade ju den och därför kunde man enkelt vinna områstningen då många gamla diktaturer hade ombildats till demokratier. Världen kan ju inte för evigt vara bunden till en gammal och djupt orättfärdig resolution, eller?
Infra skrev: Nå Infra, är inte påståenden om "en samordnad zionistisk attack" iscensatt av judar på media runt om i världen samma sak som att antyda att det är en komplott?
Inte alls. Att samordna är nåt helt annat.
Du inser förmodligen inte att du är helt ensam om denna åsikt. En komplott är när många "samordnat" går in för att påverka något (vilket precis var vad du antydde här). En komplott är samma sak som en sammansvärjning, intrig eller konspiration.
Infra skrev:Men det gick visst inget vidare i fredags. Det enda det rapporteras om nu, är antalet döda i samband med straffade fotbollshulliganer. Vad besvikna ni zionister måste känna er nu.
Vad media berättar om i Sverige är knappast det viktiga, eller hur? Att andra våldsamma upplopp med många döda i Egypten tar över intresset är helt naturligt men i Egypten var dock uppslutningen stor.
Två år efter revoltens utbrott kallade oppositionen till massprotester mot president Muhammad Mursi och Muslimska brödraskapet. Oppositionsledaren Mohamed ElBaradei uppmanade på sin mikroblogg: ”Gå ut på torgen så att vi äntligen når revolutionens mål.”
Kallelsen hörsammades. Till revolutionens mittpunkt - Tahrirtorget i Kairo - var det svårt att ta sig fram via fullpackade smala gator.
Hanna Aboulghar, svensk-egyptisk barnläkare och aktiv inom de egyptiska socialdemokraterna, försökte ta sig in på Tahrirtorget.
- Det är väldigt mycket folk, jag kan inte komma in. Jag har stått här en halvtimme nu, sade hon när TT nådde henne per telefon vid halvfyratiden på eftermiddagen.När torget är så fullt att de som vill ta sig dit inte ens kommer fram visar på att det knappast bara är en liten obetydlig skara som är missnöjda.
Vad anser du själv om dödsdomarna mot huliganerna och det våld som det fick till följd. Tror du att detta inte kommer att accelerera med tiden då alla som råkade bli arresterade under fotbollsmatchen döms till döden utan att man egentligen bevisat något annat än att de befann sig på platsen?
Dödsdomar är definitiva och knappast ett sätt att minska motsättningar.
Infra skrev:Då måste den ena stian ha legat i Treriksröset och den andra stian i Smygehuk. Intressant.
Ja, intressant att du tror att avståndet mellan Treriksröset och Smygehuk är 100 mil?
Om du åker 150 mil norrut från Malmö så kommer du till Luleå. Ligger Treriksröset söder om Luleå eller är det Smygehuk som ligger 50 mil norr om Malmö? Fast Treriksröset är väl inte direkt någon förort till Luleå, eller?
Infra skrev: Nu uttalade han sig såhär: The Zionists are the descendants of monkeys and pigs. Negotiations between them and the PA are a waste of time.
Ja. Men det innebär alltså inte att alla judar är zionister som DN försöker få det till, för att komma åt Mursi.
Är inte sionism en åsikt hos vissa judar? Får de olika förfäder beroende på vilka åsikter de skaffar?
Infra skrev: Han menar alltså att den demokratiskt valda ledningen i Israel alla är sionister.
Ja. Varför tror du de ställer upp i val med sikte på att få lyckan att administrera Terrorstaten?
Vad inbillade du dig. Är du blåst. Hela "israel" är en zionistisk terrorskapelse. Tänk att man ska behöva påminna dig om det.
Nej, vad
DIN åsikt är visste vi redan. Det vi inte visste var att Mursi är emot att förhandlingar förs med Israel.
Han kanske menade att förhandligar är ett slöseri med tiden på samma sätt som man kan påstå att det är slöseri med tiden att försöka få in nåt vett i din skalle? Nåja, jag har ju rätt gott om tid emellanåt.
Infra skrev:DN säger: [b]Den antisemitism som frodas i Mellanösterns islamistiska kretsar tycks i Muhammad Mursi ha fått en talesman på högsta ort.Här begår DN ett felgrepp i det att i Mellanöstern är inte judarna ensamma semiter utan delar denna glädje med folken runt hela MÖ.
I teorin så har du rätt, MEN i praktiken så är det vedertaget att man syftar på förakt mot judar när man talar om antisemitism.
Infra skrev:Det hat som zionister möter i MÖ har sina goda skäl och kan härledas till hur zionisterna uppfört sig ända sen de steg iland med vapen i hand för att göra processen kort med inbyggarna i det land de bespetsade sig på men som de saknar hemortsrätt i.
Nu har judar som aldrig någonsin besökt Israel stött på samma förakt från Muslimer och din beskrivning av ett anfall på Palestinsk mark stämmer inte alls med historiska fakta.
Infra skrev:Men det är bara idioter som tror att alla judar är zionister. DN missbedömer därmed sina läsare. Det är mycket, mycket fult och då det gäller zionister håller jag med Mursi eftersom de är mördare, tjyvar och ett förtryckarpatrask!
Är inte de flesta sionisterna judar?
Är alla judar som bor i Israel sionister?
Infra skrev: Doggy om FN: Bara individer som du och Dao kan ha respekt för såna här skitorganisationer...
Så talar en sann, nationell idiot.
Återigen så undrar nog många vad "nationell" har med mina åsikter att göra? Kan du förklara vad kopplingen är?